Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Til dere bitre "incels" - hva med oss stygge kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, og igjen - flertallet av kvinne reagerer på at menn verdsetter en ideell kvinnekropp, før eller senere. Jenter som innfrir disse punktene syns kanskje det er stas, men de får en leksjon i ydmykhet når de blir eldre de også. Da er det merkelig at kvinner ikke skjønner at denne betingede tiltrekningen til menn er like nedbrytende for menn. Hvorfor spør du sikkert, men det går gjerne på det faktum at denne tiltrekningen også er med på å belønne folk som definitivt ikek skulle vært belønnet for det. Eks mobbere, slåsskjemper, usoildariske kapitalister osv. Det er ofte et paradoks og skulle la seg smigre av en form for tiltrekning som ofte bunner i så mye misnøye og lidelse blant andre, fra et kjønn som markedsfører seg i det å skulle være så mye mer empatisk og solidarisk. Som sagt, det er ikke smigrende at kvinner tenner på vinnere. Om noe er det problematisk, kanskje ikke for den individuelle fyren, men for folk flest er det det. For det bunner i en form for grådighet og narsissisme blant kvinner som er helt unødvendig og noe som er vanskelig å respektere.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Vil ikke si meg enig i at det er slik de fleste kvinner velger partner. Det å ha en ok jobb som man er fornøyd med er ikke ensbetydende med å være leder i et stort firma!

Ikke så sjarmerende med menn som mener at kvinner må ha store pupper, flat mage, sprettrumpe osv heller! Ikke minst er det overfladisk dersom man ikke har innsett at personlighet er minst like viktig for å skape et godt og lykkelig liv sammen...

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Skrevet

Poenget er jo at det kvinner mener er et godt liv for menn ikke er forenelige med deres egne ønsker. Du kan velge, det gode liv og seksuell frustrasjon eller dame og et frustrerende liv. Men du får ikke i pose og sekk, sånn er det bare. Det ligger i interessekonliktens natur å bli halvfornøyd, sånn er det bare. Og kvinner og menn er såpass fundamentalt forskjellige at den interessekonflikten ligger der uansett.

Nå er du litt selvmotsigende. Skrev du ikke i forrige innlegg at man ikke kan ha et fullverdig liv om man ikke bllir anerkjent seksuelt av det motsatte kjønn? :P Altså kan du ikke leve "det gode liv" og i tillegg være seksuelt frustrert (ut i fra det du har skrevet tidligere).

Uansett, nå snakker du bare for deg selv! Flertallet av menn er lykkeligere i et parforhold :)

Skrevet

Vil ikke si meg enig i at det er slik de fleste kvinner velger partner. Det å ha en ok jobb som man er fornøyd med er ikke ensbetydende med å være leder i et stort firma!

Ikke så sjarmerende med menn som mener at kvinner må ha store pupper, flat mage, sprettrumpe osv heller! Ikke minst er det overfladisk dersom man ikke har innsett at personlighet er minst like viktig for å skape et godt og lykkelig liv sammen...

Det er jo kvinner som ikke klarer å innse at personligheten deres ikke fungerer for menn. Personlighetene deres er ubetydelige, eller snarere noe vi må lære oss og akseptere, for den er som regel helt uforenelig mht til maskulinitet. Menn fungerer på en måte som er motstridende i forhold ti lde interessene en kvinne har i en mann, for eksempel vår lyst til å ha seksuell omgang med alle andre enn dama. Eller det å bruke helga på en god fest eller dra på guttetur til Thailand. Derfor er vi ikke interessert i personligheten deres, fordi den ikke er forenelig med vår egen person, og at vi aksepterer dere tross det er noe dere skulle vært takknemlig for.

• Liker 1
Skrevet

Ja, og igjen - flertallet av kvinne reagerer på at menn verdsetter en ideell kvinnekropp, før eller senere. Jenter som innfrir disse punktene syns kanskje det er stas, men de får en leksjon i ydmykhet når de blir eldre de også. Da er det merkelig at kvinner ikke skjønner at denne betingede tiltrekningen til menn er like nedbrytende for menn. Hvorfor spør du sikkert, men det går gjerne på det faktum at denne tiltrekningen også er med på å belønne folk som definitivt ikek skulle vært belønnet for det. Eks mobbere, slåsskjemper, usoildariske kapitalister osv. Det er ofte et paradoks og skulle la seg smigre av en form for tiltrekning som ofte bunner i så mye misnøye og lidelse blant andre, fra et kjønn som markedsfører seg i det å skulle være så mye mer empatisk og solidarisk. Som sagt, det er ikke smigrende at kvinner tenner på vinnere. Om noe er det problematisk, kanskje ikke for den individuelle fyren, men for folk flest er det det. For det bunner i en form for grådighet og narsissisme blant kvinner som er helt unødvendig og noe som er vanskelig å respektere.

Et litt rotete innlegg jeg sliter litt med å få grep om.

"Ja, og igjen - flertallet av kvinne reagerer på at menn verdsetter en ideell kvinnekropp, før eller senere."

Noen kvinner er sure for at menn har fysiske preferanser, akkurat som at noen menn er sure for at kvinner har visse preferanser. Mennesker som mener de er ekskludert fra markedet, er ofte bitre.

Hva andre kvinner mener er uansett ikke relevant for meg. Jeg har aldri klaget over at menn foretrekker feminine og fertile kvinner, jeg mener det er logisk og helt greit.

Hvorfor spør du sikkert, men det går gjerne på det faktum at denne tiltrekningen også er med på å belønne folk som definitivt ikek skulle vært belønnet for det. Eks mobbere, slåsskjemper, usoildariske kapitalister osv.

Sex og forhold er ikke fordelt etter et ferdighetsprinsippel. En mann uten selvtillit og sosial intelligens vil ikke appelere til kvinner selv om han er en moralsk og hyggelig person, like lite som en overvektig kvinne som jobber for Frelsesarmeen vil appelere til menn fordi hun er empatisk. Tanken om at mennesker er berettiget til sex eller et forhold eller "fortjener" det, er et utbredt problem. Sex er ikke en "premie", selv om noen opplever det slik. Om du er imot kapitalisme er det en sak for seg selv.

Det er ofte et paradoks og skulle la seg smigre av en form for tiltrekning som ofte bunner i så mye misnøye og lidelse blant andre, fra et kjønn som markedsfører seg i det å skulle være så mye mer empatisk og solidarisk.

Det er forventet at kvinner er mer empatiske og solidariske enn menn - dårlig moral fra kvinners side, eller det som er oppfattet som dårlig moral, er langt mer oppsiktsvekkende enn dårlig moral fra menns side. En overveldende majoritet av kriminelle er menn og det oppfattes som mer sjokkerende når kvinner begår lovbrudd, eller deltar i andre 'amoralske' aktiviteter som tilfeldig sex.

Jeg forventer ikke at at menn anser meg som mer moralsk enn den jevne mann, men det er ofte forventninger om det. Mange menns klaging til kvinner om at menns problemer ikke blir tatt alvorlig, er også et symptom på dette. Diskusjonene om voldtekt og overgrep av menn på forumet rettes ofte mot kvinner, når sannheten er at det er andre menn som oftest ler av det.

Som sagt, det er ikke smigrende at kvinner tenner på vinnere

Det er ikke 'smigrende' at menn foretrekker slanke, unge kvinner med flotte pupper heller. Seksuelle preferanser trenger ikke oppfattes som smigrende, de er ikke ment som komplimenter. De er som de er.

For det bunner i en form for grådighet og narsissisme blant kvinner som er helt unødvendig og noe som er vanskelig å respektere.

Dette har jeg allerede adressert - kvinner foretrekker menn med suksess utifra det det sier om ham, uavhengig av om hans velstand kommer henne til gode. Derfor mener jeg grådighet er helt feil uttrykk.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo kvinner som ikke klarer å innse at personligheten deres ikke fungerer for menn. Personlighetene deres er ubetydelige, eller snarere noe vi må lære oss og akseptere, for den er som regel helt uforenelig mht til maskulinitet. Menn fungerer på en måte som er motstridende i forhold ti lde interessene en kvinne har i en mann, for eksempel vår lyst til å ha seksuell omgang med alle andre enn dama. Eller det å bruke helga på en god fest eller dra på guttetur til Thailand. Derfor er vi ikke interessert i personligheten deres, fordi den ikke er forenelig med vår egen person, og at vi aksepterer dere tross det er noe dere skulle vært takknemlig for.

Nå tuller du fælt. De fleste parene jeg kjenner betegner hverandre som bestevenner, og mine single kompiser sier at de vil finne seg ei jente som er både kjæreste og bestevenn (det er ikke umulig). Selv om det er noen forskjeller på menn og kvinner så er det også mange likheter, og dersom man har like verdier, holdninger og interesser kan man være en god match ;-) Gutteturer og øl med gutta trenger det ikke å bli slutt på heller!

Jeg blir sett på som relativt pen. Ut i fra din teori er det merkelig at jeg er singel da, siden personligheten min ikke betyr noe, men kun utseende? Selv mener jeg at jeg er singel fordi jeg ikke har funnet en mann jeg har den riktige kjemien med i tillegg til at jeg er litt sjenert, ikke fordi jeg er "mindre pen" for det er jeg ikke (uten å høres innbilsk ut).

• Liker 2
Skrevet

Et litt rotete innlegg jeg sliter litt med å få grep om.

"Ja, og igjen - flertallet av kvinne reagerer på at menn verdsetter en ideell kvinnekropp, før eller senere."

Noen kvinner er sure for at menn har fysiske preferanser, akkurat som at noen menn er sure for at kvinner har visse preferanser. Mennesker som mener de er ekskludert fra markedet, er ofte bitre.

Hva andre kvinner mener er uansett ikke relevant for meg. Jeg har aldri klaget over at menn foretrekker feminine og fertile kvinner, jeg mener det er logisk og helt greit.

Hvorfor spør du sikkert, men det går gjerne på det faktum at denne tiltrekningen også er med på å belønne folk som definitivt ikek skulle vært belønnet for det. Eks mobbere, slåsskjemper, usoildariske kapitalister osv.

Sex og forhold er ikke fordelt etter et ferdighetsprinsippel. En mann uten selvtillit og sosial intelligens vil ikke appelere til kvinner selv om han er en moralsk og hyggelig person, like lite som en overvektig kvinne som jobber for Frelsesarmeen vil appelere til menn fordi hun er empatisk. Tanken om at mennesker er berettiget til sex eller et forhold eller "fortjener" det, er et utbredt problem. Sex er ikke en "premie", selv om noen opplever det slik. Om du er imot kapitalisme er det en sak for seg selv.

Det er ofte et paradoks og skulle la seg smigre av en form for tiltrekning som ofte bunner i så mye misnøye og lidelse blant andre, fra et kjønn som markedsfører seg i det å skulle være så mye mer empatisk og solidarisk.

Det er forventet at kvinner er mer empatiske og solidariske enn menn - dårlig moral fra kvinners side, eller det som er oppfattet som dårlig moral, er langt mer oppsiktsvekkende enn dårlig moral fra menns side. En overveldende majoritet av kriminelle er menn og det oppfattes som mer sjokkerende når kvinner begår lovbrudd, eller deltar i andre 'amoralske' aktiviteter som tilfeldig sex.

Jeg forventer ikke at at menn anser meg som mer moralsk enn den jevne mann, men det er ofte forventninger om det. Mange menns klaging til kvinner om at menns problemer ikke blir tatt alvorlig, er også et symptom på dette. Diskusjonene om voldtekt og overgrep av menn på forumet rettes ofte mot kvinner, når sannheten er at det er andre menn som oftest ler av det.

Som sagt, det er ikke smigrende at kvinner tenner på vinnere

Det er ikke 'smigrende' at menn foretrekker slanke, unge kvinner med flotte pupper heller. Seksuelle preferanser trenger ikke oppfattes som smigrende, de er ikke ment som komplimenter. De er som de er.

For det bunner i en form for grådighet og narsissisme blant kvinner som er helt unødvendig og noe som er vanskelig å respektere.

Dette har jeg allerede adressert - kvinner foretrekker menn med suksess utifra det det sier om ham, uavhengig av om hans velstand kommer henne til gode. Derfor mener jeg grådighet er helt feil uttrykk.

Jeg skummet bare gjennom, men skal adressere et punkt du misforsto.

Jeg forventer ikek at kvinner er mer moralsk høyverdig enn det menn er, om noe så lar jeg meg kanskje imponere mer av en kvinne med en rettferdighetssanns enn menn, da det er utrolig mye mer sjeldent. Poenget mitt var det at kvinner ikke trenger å stå til rette for egoisme og umoral på samme måte som menn må. De lever ut dette gjennom menenne sine. Det er mennene deres som må ofre seg, gjøre harde, kynisk valg for å være tiltrekkende mens hun kan stå på sidelinjen å høste godene av det. Det er hun som kan tillate seg å bli husket som varm og kjærlig blant ungene sine fordi han legger ned timer på jobb som hun slipper. Det er han som må bli ansett som den distanserte forelderen ungene kan bli bitre på fordi hun ikke gjorde like mye for familiens økonmiske situasjon. Det er dette jeg reagerer på, ikke det at kvinner ikke er mer moralske enn menn. At de skal kunne tillate seg den mer takknemlige rollen i relasjonen, gjennom sin egen passivitet og forventninger til han. Den illusjonen av likeverd som dere ikke hadde fortjent.

Skrevet

Jeg skummet bare gjennom, men skal adressere et punkt du misforsto.

Jeg forventer ikek at kvinner er mer moralsk høyverdig enn det menn er, om noe så lar jeg meg kanskje imponere mer av en kvinne med en rettferdighetssanns enn menn, da det er utrolig mye mer sjeldent. Poenget mitt var det at kvinner ikke trenger å stå til rette for egoisme og umoral på samme måte som menn må. De lever ut dette gjennom menenne sine. Det er mennene deres som må ofre seg, gjøre harde, kynisk valg for å være tiltrekkende mens hun kan stå på sidelinjen å høste godene av det. Det er hun som kan tillate seg å bli husket som varm og kjærlig blant ungene sine fordi han legger ned timer på jobb som hun slipper. Det er han som må bli ansett som den distanserte forelderen ungene kan bli bitre på fordi hun ikke gjorde like mye for familiens økonmiske situasjon. Det er dette jeg reagerer på, ikke det at kvinner ikke er mer moralske enn menn. At de skal kunne tillate seg den mer takknemlige rollen i relasjonen, gjennom sin egen passivitet og forventninger til han. Den illusjonen av likeverd som dere ikke hadde fortjent.

Virker som du lever i et annet tidsår. I i Norge i dag jobber de fleste kvinner og tar derfor ansvar for familiens økonomi. Hvilke "upopulære" valg mener du menn oftere tar en kvinner? Jeg tenker at dette er forskjellig fra forhold til forhold. Hos noen par er det kvinnen som tar mest ansvar o.l., i andre familier er det mannen og i atter andre familier tar de ansvar/avgjørelser sammen.

Når det kommer til oppdragelse har mine foreldre vært ca like strenge. Faktisk oftere at mamma måtte være den strenge (i hvert fall i forhold til sunt kosthold :P) mens pappa synes det var greit med godteri i ukedagene innimellom (noe vi selvsagt synes var stor stas).

• Liker 5
Skrevet

Virker som du lever i et annet tidsår. I i Norge i dag jobber de fleste kvinner og tar derfor ansvar for familiens økonomi. Hvilke "upopulære" valg mener du menn oftere tar en kvinner? Jeg tenker at dette er forskjellig fra forhold til forhold. Hos noen par er det kvinnen som tar mest ansvar o.l., i andre familier er det mannen og i atter andre familier tar de ansvar/avgjørelser sammen.

Når det kommer til oppdragelse har mine foreldre vært ca like strenge. Faktisk oftere at mamma måtte være den strenge (i hvert fall i forhold til sunt kosthold :P) mens pappa synes det var greit med godteri i ukedagene innimellom (noe vi selvsagt synes var stor stas).

Poenget er at det ofte er den passive, sjenerte "flinke" piken som er tiltrukket av en fyr med sterke meninger og som tør å gjøre seg upopulær blant folk. Det er ofte den dama som ønsker å bruke tid på å stelle hjemmet og være med ungene som er tiltrukket av en mann som er ekstrem karriereorientert. Med andre ord - veldig mange kvinner er opptatt av å kunne bli ansett på en høyverdig måte samtidig som de selv lever ut en kynisme og egoisme som andre finner usjarmerende gjennom mennene sine. Dette skal være mennene de såkalt elsker, som tar støyten for dere ønsker og behov gang på gang. Hun jeg siterte mente jeg hadde et problem med at kvinner var på samme moralske nivå som menn, men problemet mitt er at de skyver mennene sine foran seg og samtidig anser seg selv som alt fra likeverdig til bedre.

Skrevet

Er det noen som har påstått at at ingen kvinner opplever å være "incels"? Poenget er jo at det generelt er langt vanligere for menn å være ufrivillig singel/sexløs enn det er for kvinner gitt kjønnsdynamikken, det betyr ikke at det gjelder absolutt alle.

Anonymous poster hash: 986c6...d15
Gjest tomasjj
Skrevet

Jeg har sett mange damer med mann og barn som jeg selv aldri ville tatt i.

Det betyr vel at det finnes noen for de aller, aller fleste der ute, og det er fint at folk finner hverandre.

She's up all night for good fun, I'm up all night to get lucky

Haha!

Faen meg gutter, nå må dere slutte å være så jævlig offer!

• Liker 5
Gjest Salvesen
Skrevet (endret)

Dette er sikkert en overmåte "blå pille" - ting å spørre om, men hvor kommer såkalt "ekte kjærlighet" inn i bildet her? Er dette utelukkende noe som kun 8+ menn og 8+ quinder opplever for hverandre, mens alle andre bare lærer seg å "ta til takke" på et eller annet tidspunkt?

Endret av Salvesen
  • Liker 6
Skrevet

Dette er sikkert en overmåte "blå pille" - ting å spørre om, men hvor kommer såkalt "ekte kjærlighet" inn i bildet her? Er dette utelukkende noe som kun 8+ menn og 8+ quinder opplever for hverandre, mens alle andre bare lærer seg å "ta til takke" på et eller annet tidspunkt?

Man kan som regel oppleve kjærlighet på "alle nivåer" men jo bedre man er selv jo bedre partner kan man normalt sett få. Om man "bare" er en 5'er f. eks. så vil du jo sikkert finne kjærligheten men må antakeligvis regne med å inngå noen kompromisser.

Gjest Salvesen
Skrevet

Man kan som regel oppleve kjærlighet på "alle nivåer" men jo bedre man er selv jo bedre partner kan man normalt sett få. Om man "bare" er en 5'er f. eks. så vil du jo sikkert finne kjærligheten men må antakeligvis regne med å inngå noen kompromisser.

Men vi snakker fortsatt kun utseende her nå, gjør vi ikke? Hva med ting som "personlig kjemi" og "seksuell kjemi"? Er dette noe som vil overstyres i det øyeblikket en av partene har sjans på et 8+ individ?

• Liker 4
Skrevet

Forskjellen på stygge menn og stygge kvinner er jo at menn blir avvist klokken tre om natten også.

Steinbra.

Skrevet

Men vi snakker fortsatt kun utseende her nå, gjør vi ikke? Hva med ting som "personlig kjemi" og "seksuell kjemi"? Er dette noe som vil overstyres i det øyeblikket en av partene har sjans på et 8+ individ?

Neida, men for å oppleve personlig og seksuell kjemi så kreves det jo normalt at man er interessert i utgangspunktet, og denne første fasen der man skaper tiltrekning er mye lettere jo mer attraktiv man er. Og de som er minst attraktive må som regel svelge noen flere kameler enn de som er mer attraktive.

Skalaen handler for øvrig ikke bare om utseende nei, kan være vellykkethet, personlighet osv.

Annonse
Gjest tomasjj
Skrevet

Det må være noe der I utgangspunktet som tiltrekker deg, og det kan jo være så mangt - en 6'er blir jo veldig mye mer attraktiv hvis det er en personlig kjemi der.

Skrevet

Denne vil du aldri få svar på for menn hater å innrømme at de kun går etter de pene damene, tiltross for at de ser ræva ut selv. Så blir de bitre pga at "ingen " jenter vil ha dem. Men det vet de jo ikke, siden de stygge er uaktuelle for dem.

Dette er det jo faktisk studier og statistikk som backer opp. Menn er bare opptatt av hvor attraktiv en dame er, mens damer er mer opptatt av personlighet og hvilke fremtidsplaner/jobbutsikter mannen har. Sier ikke at dette er svart-hvitt altså, men det er det jo ingenting som er. Statistikken viser bare at det er slik et flertall av folk er.

Anonymous poster hash: 9626b...459

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at mange menn har en litt feil approach ift. dette.

Det er såpass enkelt som at kvinner er tiltrukket av "vinnere". Menn som har sin shit together, som er sosialt oppegående, intelligente, har en god jobb, ambisjoner og som lykkes med det meste han foretar seg. Det er klart at menn som ser ut som Gerard Butler har en fordel på markedet, men det er ikke det viktigste.

Nettopp derfor vet menn flest at deres suksess med kvinner er en direkte refleksjon av deres status og vellykkethet. Mens en kvinne som er sjenert, uten jobb og uten mye nettverk kan score en ok mann i kraft av at hun ser bra ut, vet menn at det er en total "pakke" kvinner ser etter. Og dersom du er uten jobb, uten venner og uten selvtillit vil damene heller ikke respondere.

Feilen er å overfokusere på kvinners bekreftelse. Du bygger ditt liv og deretter kommer kvinnene. Det å kun jage damer har lite for seg, og jo mer desperat man blir, jo mindre respons får man.

Jeg stusser litt når jeg leser innlegg av menn som klager over dårlig respons fra kvinner, og det kommer frem av innlegget at de ikke har venner, ingen jobb eller en jobb de hater, ingen hobbyer eller noe de brenner for. Kort sagt er livet ikke spesielt bra som det er, med eller uten en kvinne. Og alt de fokuserer på er at de ikke får seg noe. Det åpenbare er å forbedre livet, seg selv og sin hverdag.

Mangelen på respons fra kvinner er et symptom på at livet ditt ikke er bra, ikke roten til at du er ulykkelig.

jeg likte dette innlegget, for det er bra skrevet. Men du overser noe.

Bra sagt! Et råd til alle menn som ikke får seg ei dame: Skape et godt liv alene, uten å tenke på hva andre (kvinner) tenker om deg! Å være fornøyd med livet sitt, føle at man har en givende/interessant jobb e.l. gir en positiv utstråling til omverdenen, og man får selvtillit! :)

Uten tvil.

Jeg tviler på at det er så mange bra damer som menger seg med halvkriminelle rusmisbrukere. De virker kanskje som damer med alt på stell, men jeg tror nok at de bruker disse mennene som hjelpeprosjekter for å ikke kjenne på sine egne problemer. Dårlig selvbildet er ikke alltid synlig gjennom fine klær og høye stillinger.

Det samme gjelder mennene. Selv om de har det meste på stell, hvis de ikke har det bra med seg selv og tror på seg selv er de ikke attraktive. Det handler om å være trygg på seg selv for å skape trygghet hos damene.

Jeg ignorerer ikke seksuelle behov. De er der både for menn og kvinner. Men selv om mangel på sex er kjedelig, opplever de fleste mennesker det i perioder - selv etablerte par, enten det er distanse, graviditet eller hva. Det å slå seg til ro med onani fungerer selv om det er mindre enn ultimat og de fleste klarer å prestere ift. studier, jobb osv. De fleste mennesker må utvikle en evne til å anstrenge seg selv når livskvaliteten ikke er på topp. Hvis du ikke kan utvikle deg som person når du ikke er tilfredsstilt seksuelt, så har du et problem.

Enden på visa er uansett at dersom kvinner ikke vil ligge med deg, så vil de ikke det. Og man har valget mellom å surmule at kvinner er idioter (valget de fleste incels slår seg til ro med), eller se på årsak. Og svaret er som regel å utvikle seg som person i mellomtiden. De mest attraktive mennene jeg kjenner er menn som mistet jomfrudommen sent, brukte tyveårene på studier, hard jobbing, personlig utvikling og senere "høster frukten" i tredveårene ved å kunne velge ganske fritt blant kvinner. De er hverken bitre eller traumatisert av å ikke ha ligget rundt i begynnelsen av tyveårene.

"Så har du den andre faktoren, eller livskvalitetdemperen, i å innse at det annet kjønn faktisk ikke er interessert i deg utover de mulighetene du er i stand til å tilby dem gjennom et godt liv. "

Dette er en klassisk misforståelse som resultat av at kvinner og menn fungerer forskjellig og ikke har evne til å se ting fra et annet perspektiv.

Det handler om tiltrekning. Kvinner er mer tiltrukket av menn som har "sin shit together". Det er klart jobb og stabil inntekt teller i et langvarig ekteskap der man skal oppdra barn. Men det er ikke det jeg snakker om her. Menn som er vinnere på alle plan er mer seksuelt attraktive, og har draget selv for en ons der det er underforstått at et forhold ikke er i kortene. Det er for oss som en kvinne med flott kropp er for dere. Jeg snakker om menn som briljerer på ulike plan, og derfor er mer attraktive for kvinner selv om hans almisser (f.eks. penger) ikke kommer henne direkte til gode.

Veldig bra innlegg alle, men jeg sitter med følelsen av at noe er oversett.

Det er ikke så enkelt at en mann kan fokusere på å få orden på livet sitt og dermed ved et trylleslag gjør suksess med kvinner. Han kan være utdannet, gjøre karriere innen et fagfelt han elsker og interesserer seg for, han kan være pen i tøyet og ha en mental styrke som ingen andre. Han kan identifisere og forfølge interesser og hobbyer... Og like fullt så ser han at han er alene. Han går på dater og hører at han er en fantastisk mann, trygg å være sammen med, utfordrende, at hun liker så inkluderende og generøs han er, at han har et sånt flott ordna liv, osv.- man hun greier ikke å føle noe for han.

Jeg forstår at kvinner gjerne vil mene de vil ha en solid mann som har livet sitt i orden. og de blir skuffa når de møter en som har ting på stell, og en fyr som ellers er omgjengelig, men som de ikke kan føle noe for.

En mann bør for sin egen del holde orden i livet sitt, for han har i grunnen ikke noen andre til å ta vare på seg. Men det er ikke noen trylleformel det heller.

Hva som får kvinner til å elske menn er jommen et godt spørsmål, det kunne vært noe å visst. En utfordring, ja, mystisk... Mental styrke... Ja sikkert. Sjøltillit? Til en viss grad kan sjøltillit fra resten av livet smitte over på forholdet til kvinner, men fremdeles må en mann oppleve å lykkes med kvinner for å komme dit at kvinnene "kommer av seg sjøl."

Jeg ble i alle fall forbløffet over å finne ut at mens stadig færre menn får oppleve å inngå forhold og bli fedre (mens andelen for kvinner har ligget stabilt hele etterkrigstida) - så er det ingen nedgang i årlige tilfeller av vold i nære relasjoner. En som banker opp kona er ingen som gir inntrykk av å ha kontroll på ting.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en tidligere bitter "incel".

Jeg kritiserte ikke jenter pga. at de bare valgte de mest attraktive mennene, jeg kritiserte de fordi de ikke brydde seg om god moral i valget av gutt/mann. Faktisk så var det mere motsatt, de som oppførte seg respektløst ovenfor andre var de som var mest populære hos jenter. Dere kan nekte for det alt dere vil, men det var hvertfall det jeg opplevde under ungdomstida. Jeg snakker om den generelle trenden her, selvfølgelig fantes det unntak.

Jeg synes vel egentlig ikke jeg tok feil her, men jeg har gitt slipp på bitterheten. Den fører ikke noe godt med seg.

Anonymous poster hash: c1e75...6b1
  • Liker 2
Gjest Salvesen
Skrevet (endret)

Neida, men for å oppleve personlig og seksuell kjemi så kreves det jo normalt at man er interessert i utgangspunktet, og denne første fasen der man skaper tiltrekning er mye lettere jo mer attraktiv man er. Og de som er minst attraktive må som regel svelge noen flere kameler enn de som er mer attraktive.

Skalaen handler for øvrig ikke bare om utseende nei, kan være vellykkethet, personlighet osv.

Ja, det er vel åpenbart at det må være sånn. Kan ikke tenke meg at det er noe nytt ved det heller, sånn i forhold til "i gamle dager". At utseende har noe å si, er sånn sett ingen kontroversiell påstand, men så finnes det jo også settinger hvor utseendet ikke nødvendigvis er så altoverstyrende. Jeg tror egentlig nettdating-kulturen (Tinder etc.) bidrar veldig til at folk legger veldig mye vekt på akkurat det punktet, og kanskje innbiller seg at sånne ting er viktigere enn de er - tenker da på ellers i livet, dersom man har et sosialt liv.

Har kikket litt rundt på dette Sluthate - forumet - hvor jeg tror mange av disse teoriene kommer fra - og i så måte er det en ting jeg har bitt meg merke i:

Mange av de som henger der ser ut til å være autister av ulik grad. For dem er det nok vanskeligere å ha "sosiale ferdigheter" som sitt modus operandi, og følgelig gir det mer mening at kanskje de fetisherer over mannlige modeller (forguder denne Zyzz o.s.v) og gir hverandre tips angående plastisk kirurgi, hormonbehandlinger og Gud vet hva. Rett og slett fordi "utseende" står igjen som deres eneste mulige modus operandi for den umiddelbare tiltrekningen - altså på grunn av manglende sosiale ferdigheter.

Endret av Salvesen
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...