Gå til innhold

hvor gamle er dere og hva slags tiltler og erfaring har dere som tjener 500 000 +?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir overrasket over det høye lønnsnivået her; jeg har selv 12 års arbeidserfaring, massevis av utdanning innen relevante fag, lederstilling m/personalansvar og tjener 520 000. Jeg vet at jeg kunne fått mer andre steder, men ønsker ikke å jobbe noe annet sted... Og jeg er fornøyd med lønna isolert sett; jeg trenger ikke mer. Men det er klart at det oppleves litt urettferdig når jeg leser om dere andre.

Anonymous poster hash: 57995...6d7

Du, hele poenget her er at kun de med lønn over 500 000 skal svare i denne tråden, så det overrasker meg at du er overrasket over det høye lønnsnivået her.

Anonymous poster hash: 62875...549

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er statsbyråkrat med bachelorgrad og 20 års ansiennitet og tjener cirka 500 000. Jeg hadde en veldig dårlig lønnsutvikling de 15 første årene på grunn av svangerskaps- og omsorgspermisjoner, men de siste 6 årene har jeg gått opp 20 000 i snitt i året. Jeg regner med at det kommer til å fortsette med omtrent samme økningen de neste åra.

Mannen er sykehjemslege og tjener rundt 750 000. Han tjente mye mer tidligere som fastlege, men det ble veldig mye stress, og vi hadde råd til at han gikk over i en mindre krevende stilling etterhvert som jeg gikk opp i lønn og vi hadde oppsparte midler.

Vi er i første halvdel av 40-åra, og han er litt yngre enn meg.



Anonymous poster hash: a9085...442
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyutdannet, Bachelor IT, 430,000-475,000 (Er noen variabler, slår alle til så er det 475) + Internett/telefon + div andre goder. Er 24 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800000.

Er ufør. Har 220000 i uføretrygd, 80000 i lønn, 500000 i kapitalinntekter. (aksjeutbytte)



Anonymous poster hash: 85096...053
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva regner du som høy lønn da?

Anonymous poster hash: 95068...56c

Tjener man over 6G bør man ihvertfall gjøre det om man ikke har en god tjenestepensjon i tillegg.

Nå blir vel ny uføretrygd regnet som 66 % av inntekt av de 3 beste av siste 5 år. Men kun lønn opp til 6G, nå altså maks ca 349500. Om man har god tilleggspensjon så kan man få inntil 70 % av lønn inntill 12.

Om man klarer jeg på 70 % lønn så er det greit. Men jeg ønsket å sikre bedre utbetaling slik at jeg visste jeg kunne gi barna det livet de var vant til minus en syk forelder, beholde leiligheten og ha frihet til å kunne reise på behandlingsreiser. Og den har jeg heldigvis beholdt ved å tenke fremover når jeg fortsatt var ung og egentlig uten alt det jeg nå har (barn, leilighet, mm).

Anonymous poster hash: b202c...2c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokk

34

525.000 (ikke offshore)

;-)

Anonymous poster hash: ff6ed...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nesten 500 000,- i året (bikker det om ett år pga ansiennitet). Jeg er lektor (allmennlærer + mastergrad) og var ferdig utdannet for 2-3 år siden. Grunnlønnen er på 470 000, også er det 22 000 i tillegg. Får jeg vikartimer lønnes de meget godt, så det kan utgjør en del tusen ila året også.

Jeg er godt fornøyd. Ser kompiser som er nyutdanna ingeniører og siv.øk. har lavere lønn enn meg og myyye lengre dager og press. Forskjellen er at de kan tjene godt etter mange år, mens jeg når et tak uansett hvor mye og godt jeg jobber.

Syns bare det er viktig å poengtere at man ikke automatisk får millionlønn av å ta visse utdannelser, mange tjener det samme som oss i kommunen, og spesielt de nyutdanna tjener mindre.



Anonymous poster hash: 5e103...004
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, hele poenget her er at kun de med lønn over 500 000 skal svare i denne tråden, så det overrasker meg at du er overrasket over det høye lønnsnivået her.

Anonymous poster hash: 62875...549

Det er meg du siterer her.

Så koselig at vi kan være overrasket sammen.

Innser nå at det kunne vært klokt av meg å skrive "den lave alderen på dem som svarer" eller "det lave utdanningsnivået" eller "at folk med helt normale yrker tjener såpass mye;" eller finne en setning som satt alle disse elementene sammen.

Anonymous poster hash: 57995...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg er 28. Jeg er nyutdannet med mastergrad innen realfag. Jeg har ikke toppkarakterer, men ikke dårlige heller. Jeg får 430 000 og har ekstremt lange dager i et nyoppstartet prosjekt. Har veldig høyt studielån og blir litt trist av å høre hvor godt alle tjener for tilsvarende eller lavere utdannelse og alder. Jeg jobber tom.i helgene.

Anonymous poster hash: d52b4...c5b

Får du ikke overtidsbetaling for kveld og helger?

Anonymous poster hash: 8e9d2...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg du siterer her.

Så koselig at vi kan være overrasket sammen.

Innser nå at det kunne vært klokt av meg å skrive "den lave alderen på dem som svarer" eller "det lave utdanningsnivået" eller "at folk med helt normale yrker tjener såpass mye;" eller finne en setning som satt alle disse elementene sammen.

Anonymous poster hash: 57995...6d7

Det er mange måter man kan oppnå en inntekt på over 500 000. Hadde du forventet at alle på kg som tjener over 500 000 i året har lang utdannelse? Fremdeles overrasket.

Anonymous poster hash: 62875...549

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

It-konsulent uten utdannelse (bare datanerd ;) ), 31 år. 650 000 i garantilønn, ca 820 000 dersom jeg er i prosjekt hele året. Ca 10 års erfaring. Har ligget på ca 800 000 de siste årene.

Anonymous poster hash: 32fac...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bussjåfør her som tjener 500 000! Hvis man kan tjene så godt som bussjåfør, hvorfor gjør ikke flere dette i stedet for å ta lange utdannelser der man tjener mindre??

Anonymous poster hash: 8e155...cf1

Gjett om! Men det skulle bare mangle siden han må kjøre rundt de mest krevende kundene i hele Norge. Og høflige er ikke hovedstadsborgere heller. Og så har bussjåførene veldige veldige ugunstige skiftordninger. En drittjobb rett og slett om den sjåføren har familie, noe de aller fleste har. Sjåførene skulle også hatt sånn risikotillegg, bare fordi de risikerer å bli ranet, eller bli banket opp pga uenighet i forbindelse med en jævla billett.

Anonymous poster hash: 77beb...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

950 000 ,- i året, null utdannelse... driver mitt eget firma 23 år.



Anonymous poster hash: 9a662...556
Lenke til kommentar
Del på andre sider

950 000 ,- i året, null utdannelse... driver mitt eget firma 23 år.

Anonymous poster hash: 9a662...556

Hadde vært fint om du utdyper...men det skjer vel ikke.. :fnise: ?

Anonymous poster hash: 85096...053

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussjåfør i oslo. Litt over 500000 me d tillegg i fjor.

Anonymous poster hash: 77beb...9a7

Får man en halv million for å kjøre rutebuss for Ruter? Shit. Jeg har valgt feil yrke. Jeg er forholdsvis nyutdannet i IT-bransjen og har det samme i grunnlønn, men jeg må jobbe mye overtid hver uke og har delvis ansvar for kvaliteten i leveranser i millionklassen. Jeg kjører buss på PC spill som avslapping. Nå ble jeg oppriktig misunnelig.

Anonymous poster hash: 779a3...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sykepleier med mastergrad. Tjente 540 000 kr i fjor med tilleggene.



Anonymous poster hash: f5f7c...1f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man en halv million for å kjøre rutebuss for Ruter? Shit. Jeg har valgt feil yrke. Jeg er forholdsvis nyutdannet i IT-bransjen og har det samme i grunnlønn, men jeg må jobbe mye overtid hver uke og har delvis ansvar for kvaliteten i leveranser i millionklassen. Jeg kjører buss på PC spill som avslapping. Nå ble jeg oppriktig misunnelig.

Anonymous poster hash: 779a3...9e8

Tenk å ha ansvar for så mange liv i trafikken når dere vet at trafikken i oslo er som det er og i vinterføre? Jeg syns det skulle bare mangle. Sambo er en dyktig sjåfør. .

Anonymous poster hash: 77beb...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Får man en halv million for å kjøre rutebuss for Ruter? Shit. Jeg har valgt feil yrke. Jeg er forholdsvis nyutdannet i IT-bransjen og har det samme i grunnlønn, men jeg må jobbe mye overtid hver uke og har delvis ansvar for kvaliteten i leveranser i millionklassen. Jeg kjører buss på PC spill som avslapping. Nå ble jeg oppriktig misunnelig.

Anonymous poster hash: 779a3...9e8

Tror du bussjåfør er et populært yrke? Lønna må jo være grei skal de i det hele tatt få tak i noen å ansette. Jeg skulle hatt MYE mer enn 500 000 for å vurdere å kjøre buss, eller for å syns at det var greit at mannen min kjørte buss. Det er i hovedsak pga arbeidstidene.

For min del fortjener bussjåførene enda mer i lønn.

Men om du er misunnelig er det jo bare å omskolere seg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...