Gå til innhold

Tar du telefonen når du ikke kjenner nummeret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før svarte jeg alltid når det ringte, men nå er jeg lei og ignorerer konsekvent alle numre jeg ikke kjenner. Synd at telefonselgerne kan få en til å legge om telefonvanene sine, men sånn er det.



Anonymous poster hash: c5ac9...18a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar ukjente nr om jeg venter på tlf fra noen jeg ikke har lagra nr til (jobbintervju, legen har sagt han skal ringe e.l).

Ellers tar jeg den ikke. Sjekker nr på 1881 etterpå og det er alltid bare telefonselgere og sånn..

Anonymous poster hash: 85def...6c7

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg det gjør jeg som regel. Siden jeg er i en lederstilling skal jeg være tilgjengelig om det skjer noe. Det betyr ikke at jeg blir ringt ned. Stort sett er det lærere som har ringt og da har det vært viktig. Men jeg tar telefonen ja (bortsett fra i forrige uke da det ringte et utenlandsnummer jeg ikke kjente).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker alltid hvis jeg ikke kjenner nummeret, som andre her. Så ringer jeg eventuelt opp igjen. I det siste har det kun vært telefonsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alltid telefonen uansett. Kan ikke se noen grunner til å ikke gjøre det. Syns ærlig talt det er litt sært å ikke gjøre det....

Anonymous poster hash: 3445b...712

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg søker alltid opp nummeret, noen ganger er jeg så kjapp at jeg finner ut det er legen min eller noe annet viktig så jeg rekker å få tatt telefonen. :fnise: ellers er det som regel telefonselgere som jeg bare blokkerer med en gang, så ringer de ikke fra det nummeret mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar alltid telefonen uansett. Kan ikke se noen grunner til å ikke gjøre det. Syns ærlig talt det er litt sært å ikke gjøre det....

Anonymous poster hash: 3445b...712

Alle som gjør det har vel sine grunner for det. Enten om det er de er lei av telefonselgere eller redd det er en gæren eks.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på, om jeg er helt tilgjengelig og ikke gjør noen verdens ting svarer jeg, men om ikke, så sjekker jeg som regel opp nummeret. Ringer sjelden opp igjen, regner med at om det er noe viktig, så ringer vedkomne på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ingen 800 nummere, eller utenlandske nummer...
Men telefonen min ringer så sjeldent at jeg nesten får sjokk når den gjør det..*Hvaa er den lyden!Åhh...det var du ja...* (skiftet nummer før jul...x))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Før svarte jeg uansett. Men etter at telefonselgere (les: Aftenposten) begynte å ringe fra vanlige nr sluttet jeg med det. Jeg googler nummeret, og ringer heller opp igjen.

Er så jævla lei Aftenposten! Dummeste jeg noensinne har gjort er å abonnere på dem, nå gir de seg faen aldri, de ringer HVER dag. Hvis jeg svarer og avslår går det en måned så er det påan igjen.

Har blokkert to av numrene deres nå, så det hjalp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri telefonen hvis det står "Ukjent" i displayet. Ser jeg nummeret og det er ukjent, så varierer det litt hva jeg gjør....noen ganger tar jeg den, andre ganger ikke. Tar jeg telefonen da sier jeg som regel bare "hallo", ellers pleier jeg å svare med fornavnet mitt. Er det en jeg skjønner at jeg ikke ønsker å snakke med så legger jeg bare på, og evt blokkerer jeg nummeret etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig gjør jeg det.

Telefonsalg har jeg reservert meg mot, så slike tlf får jeg så godt som aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Tar bare ordinære norske nr siden det kan være jobbrelatert, ellers så tar jeg ikke. Sjekker opp nr og ringer opp igjen om det er interessant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Selvfølgelig gjør jeg det.

Telefonsalg har jeg reservert meg mot, så slike tlf får jeg så godt som aldri.

Det har jeg også, likevel får jeg slike telefoner hver dag, fordi jeg en gang har vært så dum å abonnere på det jeg trodde var seriøse aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det mange som burde lastet ned appen 180.no. Lureste jeg noen gang har gjort etter jeg begynte å jobbe. Om nr er registrert så kommer navnet opp når de ringer.



Anonymous poster hash: 5ff63...6f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alltid telefonen. Om det ikke er en ønsket telefon er det da ikke verre enn å legge på. Ringer også opp igjen selv om jeg mistenker selger, folk ringer da vanlgivis for eg grunn. Kan være en kollega som vil bytte vakter, noen som ringer fra annen mobil pga tomt batteri osv, et nummer fra jobb jeg ikke har osv. Og litt fordi jeg hadde gått videre og lurt på hva det var for noe om jeg ikke rakk å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi det som regel er telefonsalg eller markedsundersøkelse. Tar telefonen hvis det ser ut som et ordinært mobilnummer eller fasttelefonnummer som kanskje vil meg noe legitimt (hender jo samboeren er fri for strøm på telefonen og ringer fra en fremmed telefon, eller noe jobbrelatert ringer). Sjekker alltid opp de jeg ikke svarer, og de har uten unntak vært telefonsalg/markedsundersøkelse så langt. De numrene lagrer jeg og ber om å sende rett til telefonsvarer neste gang.

Anonymous poster hash: df54b...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...