Gå til innhold

møtte politi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor bestiller du ikke bare maten hjem?



Anonymous poster hash: 10a21...a09
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer du her med veldig saklig og godt begrunnet voksen argumentasjon? Er det nå jeg skal hevde at du nok har større skonummer enn IQ for å holde meg på samme nivå som deg? Anonymous poster hash: 1f522...4ff

Det burde ikke være nødvendig med noen argumentasjon i forhold til hva du påstår, selv om skoene dine er veldig store.

Anonymous poster hash: b4c0b...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva anarki er så skjønner du veldig godt hvorfor jeg trakk det inn.

Jeg gidder ikke engang diskutere med deg, du er helt på bærtur om du ikke mener politiet er en viktig ressurs.

Og jo, som regel de som har problemer med at vi har politi, er de som alltid havner i trøbbel med de - sier jo seg selv, gjør det ikke?

Jeg foreslår at du flykter landet, danner ditt eget samfunn uten politi (evt flykter til et land med politi som gir blanke i befolkningen sin) så skal vi se hvor langt tid det tar før du skjønner hvor viktig ressurs politiet er.

Jeg vet hva anarki er men det vet åpenbart ikke du. Anarki eller ikke har forøvrig ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. Jeg har ikke skrevet at politiet ikke er en viktig ressurs for noen. (Jeg vil anta at politikere har stor nytte av politiet.) Det holder jeg helt åpent og jeg spør derfor om på hvilken måte de er det. Jeg stiller spørsmål og gir ikke noe svar. Jeg har selv ingen som helst erfaring med politiet hverken positivt eller negativt. Men jeg missliker at de plager uskyldige. Det er absurd at de skulle være viktige for meg når jeg aldri har merket noe til de i mitt eget liv.

Forøvrig er ikke alternativet til politiet ingenting. Man kan ha nøytrale ikke-offentlige organisasjoner som følger lover og regler på samme måte som folk flest. For eksempel gjør mange vekterfirmaer en vesentlig jobb med å skape trygghet samtidig som de klarer å holde seg på riktig side av loven.

Anonymous poster hash: 1f522...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva anarki er men det vet åpenbart ikke du. Anarki eller ikke har forøvrig ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. Jeg har ikke skrevet at politiet ikke er en viktig ressurs for noen. (Jeg vil anta at politikere har stor nytte av politiet.) Det holder jeg helt åpent og jeg spør derfor om på hvilken måte de er det. Jeg stiller spørsmål og gir ikke noe svar. Jeg har selv ingen som helst erfaring med politiet hverken positivt eller negativt. Men jeg missliker at de plager uskyldige. Det er absurd at de skulle være viktige for meg når jeg aldri har merket noe til de i mitt eget liv.

Forøvrig er ikke alternativet til politiet ingenting. Man kan ha nøytrale ikke-offentlige organisasjoner som følger lover og regler på samme måte som folk flest. For eksempel gjør mange vekterfirmaer en vesentlig jobb med å skape trygghet samtidig som de klarer å holde seg på riktig side av loven.

Anonymous poster hash: 1f522...4ff

Anarki kan defineres på flere ulike måter, så ikke kom her og si at jeg ikke vet hva anarki er. Anarki har alt med denne diskusjonen å gjøre, fordi du mener at vi ikke har bruk for politiet - men uten politiet ville det vært totalt anarki. Sett bort i fra regjeringen - men hvem fanken ellers enn politiet skulle pågrepet kriminelle?

Og jo, du har skrevet opp til flere ganger at du ALDRI har opplevd at noen har hatt bruk for politiet - ergo at politiet er ubrukelig. Har du tenkt på at en av alle mordere politiet har pågript kunne ha drept deg dersom politiet ikke eksisterte (og dermed ikke fikk pågript personen). Så indirekte har politiet hjulpet deg også. Med mindre du vil at voldtekstmenn/damer eller mordere skal løpe fritt, og sjangsen for at du utsettes for disse kan være nokså stor.

Så nå er det din tur da, til å argumentere for dine påstander som er tatt ut av løse luften. HVILKE uskyldige mennesker trenger politiet seg på?Fortell meg det. Du som snakker om å argumentere for påstander.

Selvfølgelig er de viktige for deg, det er helt absurd at du tror noe annet! Tenk også alle disse fyllekjørerne, som ikke ville blitt pågrepet av politiet (politiets jobb med forebygging av dette er jo utrolig effektivt) kunne drept deg i en bilulykke under beruset tilstand? Det er opplagt at du ikke tenker såpass langt.

"Forøvrig er ikke alternativet til politiet ingenting. Man kan ha nøytrale ikke-offentlige organisasjoner som følger lover og regler på samme måte som folk flest. For eksempel gjør mange vekterfirmaer en vesentlig jobb med å skape trygghet samtidig som de klarer å holde seg på riktig side av loven."

Ser du ikke selv hvor absurd dette høres ut?

Og såvidt jeg vet, får vel vektere minst like mye kritikk som politiet - og der er det oftere mennesker som ikke kom inn på phs (politihøgskolen) pga personlighet. (Ja, det er sant - jeg kjenner flere vektere) og fordi politiet ikke vil ha mennesker som er maktsyke! Politiet derimot får ufortjent kritikk fordi de "uskyldige" var på feil sted til feil tid og "uheldigvis" (for dem selv) ble oppdaget av politiet, når de har bedrevet kriminell aktivitet.

Jeg ser ikke helt hvor lenge denne diskusjonen skal fortsette, og jeg har full forståelse for at folk har andre meninger enn meg - men å påstå at politiet er ubrukelige... Det blir bare for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...? Skjønner ikke helt problemet ditt ts



Anonymous poster hash: 310e2...346
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anarki kan defineres på flere ulike måter, så ikke kom her og si at jeg ikke vet hva anarki er. Anarki har alt med denne diskusjonen å gjøre, fordi du mener at vi ikke har bruk for politiet - men uten politiet ville det vært totalt anarki. Sett bort i fra regjeringen - men hvem fanken ellers enn politiet skulle pågrepet kriminelle?

Og jo, du har skrevet opp til flere ganger at du ALDRI har opplevd at noen har hatt bruk for politiet - ergo at politiet er ubrukelig. Har du tenkt på at en av alle mordere politiet har pågript kunne ha drept deg dersom politiet ikke eksisterte (og dermed ikke fikk pågript personen). Så indirekte har politiet hjulpet deg også. Med mindre du vil at voldtekstmenn/damer eller mordere skal løpe fritt, og sjangsen for at du utsettes for disse kan være nokså stor.

Så nå er det din tur da, til å argumentere for dine påstander som er tatt ut av løse luften. HVILKE uskyldige mennesker trenger politiet seg på?Fortell meg det. Du som snakker om å argumentere for påstander.

Selvfølgelig er de viktige for deg, det er helt absurd at du tror noe annet! Tenk også alle disse fyllekjørerne, som ikke ville blitt pågrepet av politiet (politiets jobb med forebygging av dette er jo utrolig effektivt) kunne drept deg i en bilulykke under beruset tilstand? Det er opplagt at du ikke tenker såpass langt.

"Forøvrig er ikke alternativet til politiet ingenting. Man kan ha nøytrale ikke-offentlige organisasjoner som følger lover og regler på samme måte som folk flest. For eksempel gjør mange vekterfirmaer en vesentlig jobb med å skape trygghet samtidig som de klarer å holde seg på riktig side av loven."

Ser du ikke selv hvor absurd dette høres ut?

Og såvidt jeg vet, får vel vektere minst like mye kritikk som politiet - og der er det oftere mennesker som ikke kom inn på phs (politihøgskolen) pga personlighet. (Ja, det er sant - jeg kjenner flere vektere) og fordi politiet ikke vil ha mennesker som er maktsyke! Politiet derimot får ufortjent kritikk fordi de "uskyldige" var på feil sted til feil tid og "uheldigvis" (for dem selv) ble oppdaget av politiet, når de har bedrevet kriminell aktivitet.

Jeg ser ikke helt hvor lenge denne diskusjonen skal fortsette, og jeg har full forståelse for at folk har andre meninger enn meg - men å påstå at politiet er ubrukelige... Det blir bare for dumt.

Jeg tror ikke det kommer så mye mer ut av å diskutere med deg. Du mener jeg ikke er voksen fordi jeg har andre meninger enn deg. Du tillegger meg synspunkter jeg ikke har. Du presenterer fordomsfulle holdninger både til vektere og uskyldige som blir rammet av politiet.

Jeg sier ikke at politiet er ubrukelig. Jeg sier at jeg ikke vet om noen som har hatt glede av politiet. Mulig noen av de som jeg kjenner har hatt det men de har i så tilfelle ikke fortalt det til meg. At politiet har forhindret mordere i å drepe meg har jeg særdeles liten tro på.

Jeg sier videre at jeg ikke liker grupperinger som skal blande seg inn i andres liv. Spesielt ikke når de ikke følger flertallets lover og regler selv.

Anonymous poster hash: 1f522...4ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg går ut og spiser kl 19 på en lørdag i sentrum i en by i norge med rund 100 000 er det stor sjanse og møte på politiet? eller er det for tidlig på kvelden

Anonymous poster hash: 63143...511

Er du sikker på at du er bare ute for å spise?

Anonymous poster hash: 940a2...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det kommer så mye mer ut av å diskutere med deg. Du mener jeg ikke er voksen fordi jeg har andre meninger enn deg. Du tillegger meg synspunkter jeg ikke har. Du presenterer fordomsfulle holdninger både til vektere og uskyldige som blir rammet av politiet.

Jeg sier ikke at politiet er ubrukelig. Jeg sier at jeg ikke vet om noen som har hatt glede av politiet. Mulig noen av de som jeg kjenner har hatt det men de har i så tilfelle ikke fortalt det til meg. At politiet har forhindret mordere i å drepe meg har jeg særdeles liten tro på.

Jeg sier videre at jeg ikke liker grupperinger som skal blande seg inn i andres liv. Spesielt ikke når de ikke følger flertallets lover og regler selv.

Anonymous poster hash: 1f522...4ff

Du har nok missforstått alt, med vilje. Jeg har aldri sagt du er umoden fordi du har andre meninger enn meg, men fordi du har de holdningene du har.

Du skulle bare visst hvor utrygg du var uten politiet.

Jeg tillegger deg heller ikke synspunkter du ikke har.

Jeg kommer nok heller ingen vei av å diskutere med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker i det hele tatt ikke folk som må blende seg inn i andres liv og går gjerne en lang omvei for å unngå slike mennesker. Møter med slike mennesker ødelegger dagen min.

Hvis du unngår å være tulling slipper du at politiet går deg etter i sømmene.

Voks opp. Skaff deg et liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags trøst er det i at politet er "snillere" i Norge enn i andre land? Også i Norge følger ikke politiet lover og regler som vanlige borgere gjør men tar seg enormt mange friheter i alle mulige retninger i henhold til sine egne interesser.

Tullprat.

Politiet må følge akkurat de samme lovene som alle andre, men i kraft av å være politi gir disse lovene politiet rettigheter og plikter som vanlige borgere ikke har. dette er helt nødvendig for at de skal kunne gjøre jobben sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen her ikke skjønner konsekvensene av å ikke ha politi.

-Kriminalitet vil øke drastisk fordi det ikke har noen konsekvenser.

-Du vil ikke få hjelp i vanskelige situasjoner.

-Du kan ikke gjøre noen ting om noen som er sterkere enn deg vil rane deg eller bryter seg inn i hjemmet ditt.

-Du kan ikke anmelde noen for noe som helst.

-Om noen okkuperer huset ditt har du ikke lenger eiendomsrett til det selv om du har skjøte.

-Kriminelle vil ha fritt spillerom. vil noen drepe deg, kan de gjøre det uten risiko.

-Rettsapparatet eksisterer, men du kan ikke få prøvet noen saker der, siden ingen etterforsker eller tar ut tiltale.

-Du risikerer å ikke få helsehjelp hvis du er i en situasjon der helsepersonell må ta risiko for å komme frem til deg.

Har du ingen glede av politiet? Virkelig ikke?

Anonymous poster hash: b4c0b...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken nytte har politiet?

De har et samfunnsoppdrag som er sammensatt. Men første prioritet er: Redde liv!

Det gjør politiet daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullprat.

Politiet må følge akkurat de samme lovene som alle andre, men i kraft av å være politi gir disse lovene politiet rettigheter og plikter som vanlige borgere ikke har. dette er helt nødvendig for at de skal kunne gjøre jobben sin.

Jeg forstår ikke hva du mener med at politiet følger de samme lovene som andre. De bryter fartsgrenser, kjører på rødt lys, kjører på gangveier, går bevæpnet på offentlig sted, trenger seg inn på privat eiendom hvis de føler behov for det, bryr seg ikke om parkeringsbestemmelser o.s.v.

Når man har laget lover og regler så bør alle ansvarlige samfunnsborgere støtte lojalt opp om disse. Når en grupper velger å bryte fellesregler så bidrar det til å undergrave respekten for lovene. Når de i tillegg er en gruppering som er nært knyttet til de som utvikler lovene så er det enda mer undergravende. Når lovgiver sier at en av ens egne grupper ikke behøver forholde seg til lovene så vil selvfølgelig mange andre tenke at de heller ikke behøver å følge lovene når ikke lovgivers egen gruppe skal gjøre dette.

Det beste er å opprette en uavhengig, upolitisk gruppering som følger lovene på samme måte som alle andre.

Anonymous poster hash: 1f522...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva du mener med at politiet følger de samme lovene som andre. De bryter fartsgrenser, kjører på rødt lys, kjører på gangveier, går bevæpnet på offentlig sted, trenger seg inn på privat eiendom hvis de føler behov for det, bryr seg ikke om parkeringsbestemmelser o.s.v.

Alt dette er hjemlet i samme lovverk som gjelder for alle andre.

Når man har laget lover og regler så bør alle ansvarlige samfunnsborgere støtte lojalt opp om disse. Når en grupper velger å bryte fellesregler så bidrar det til å undergrave respekten for lovene. Når de i tillegg er en gruppering som er nært knyttet til de som utvikler lovene så er det enda mer undergravende. Når lovgiver sier at en av ens egne grupper ikke behøver forholde seg til lovene så vil selvfølgelig mange andre tenke at de heller ikke behøver å følge lovene når ikke lovgivers egen gruppe skal gjøre dette.

Er du overstadig beruset eller? Det er ikke det at politiet "velger å bryte regler", men at de har hjemmel i lov til å ta i bruk midler som gjør at de kan gjøre jobben sin.

Det er altså ikke bare slik at politiet tilfeldigvis kan se bort fra loven når de ønsker. All maktbruk ut over det en vanlig person kan ty til er hjemlet i lovverket, og begrunnet i konkrete behov for å løse oppdragene de er pålagt.

Det beste er å opprette en uavhengig, upolitisk gruppering som følger lovene på samme måte som alle andre.
Da mener du altså at vi ikke skal ha et politi, og at ingen skal kunne straffeforfølges, pågripes, osv.
Er du full?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du redd for at du skal se politi når du er ute?



Anonymous poster hash: 310e2...346
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...