Gå til innhold

Bli gravid som 23-24 åring + spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og min forlovede har et ønske om barn, og vi synes 24 er en fin alder for oss å bli foreldre! Vi har noen spørsmål:

1. Jeg bruker p-stav, har hatt den siden jeg var 20, er nå 21. Hvor lang tid i forveien bør jeg ta ut staven for størst mulig sjanse for å bli gravid? Er sjansen like stor rett etter jeg har tatt ut staven som hvis vi venter 2-3 mnd etterpå?

2. Jeg er ferdig med utdanningen min innen barnet kommer til verden(startet i år, 3-årig bachelor), og kan være ute i jobb innen da, mens min forlovede da skal starte på PHS(han jobber i Forsvaret nå). Hvordan er det å være en i forholdet som jobber og den andre studerer? Problematisk, eller helt greit? :)

3. Synes dere 24 er en fin alder å bli foreldre på? Noen som også ble det? :)
Og er det sant at man lettere blir gravid om man står på hendene, altså opp ned, rett etter samleiet?

Takker for alle svar!



Anonymous poster hash: d85aa...848
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nr 3: nei, det er en myte. Sædceller når dit de skal uansett... (livmorhalsen er jo ikke øverst i sjeden som en trakt...)

Jeg fikk min 1. da jeg var 22 år, og min 3. da egg var 24. Jeg synes første halvdel av 20-årene var helt perfekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes første halvdel av 20-årene var helt perfekt...

Så bra. Jeg skulle gjerne hatt barn tidligere, men tenker at det er best at i det minste en av oss er i arbeid...? Hvordan gikk det med deg i forhold til det? :) Og føler du det var flere fordeler enn utfordringer å være så ung mor?

Anonymous poster hash: d85aa...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at en av dere har en jobb ja. Det er egentlig enforutserning, tenker jeg.

Jeg var akkurat ferdig med høyskoleutdanning, men rakk ikke få jobb før fødsel. Så vi levde på mannens inntekt.

Men vi bor et sted det er ganske billig å leve, så det bød ikke på problemer

Jeg tror ikke det er flere utfordringer ved å være en 24-årig mor, enn som 30-årig.

Kroppen spiller på lag med deg, og det blir jo mest som du gjør det til selv da.

Og jeg vil ikke si at jeg selv var/er en ung mor. Unge mødre får barn før de er 20 i mine øyne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...