AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #21 Skrevet 26. januar 2015 Kjære deg, det koster 315,- per time hos en psykolog, så du overgår kjapt frikortbeløpet og da dekkes resten. Hvis du virkelig sliter så mye som du hevder er dette null problem for deg å få til. Kom deg til fastlege og få henvisning. Anonymous poster hash: 98c16...894 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2015 #22 Skrevet 26. januar 2015 Men etter det så får du jo frikort?Anonymous poster hash: 5bd29...780 Det jeg har vært hos er tannlegen. Får vel ikke frikort på det? I Bergen er ihvertfall psykologtilbudet hos studentsamskipnaden gratis. Hvordan det fungerer der du bor vet jeg ikke, men det må du sjekke ut. Kan være det er helt gratis der du bor også. Anonymous poster hash: ee044...ed3 Har sjekket her jeg bor, men psykolog via studentsamskipsnaden var ikke gratis:\ Det spiller ingen rolle om dyner student eller ikke. Det du skal gjøre er å komme deg til fastlegen, jo mer du forteller han/henne jo enklere er det for dem å hjelpe deg. De henviser deg dit de tror du vil få best hjelp. Har vært igjennom dette selv, er du psykisk syk har du rett på hjelp. Jeg ble sendt til noe som heter dps, og skal ha samtaler med psykolog der. Der betaler jeg 350,- i egen andel pr gang. Så fort du overstiger en viss sum mellom. 2-3500,- får du frikort. Jeg få betalt fordi jeg har en veldig snill samboer. Men er det problemer for deg å betale de 350,- pr gang ville jeg også tatt opp dette med fastlegen. Mulig hun/han vet om ordninger fra evt NAV eller du kan høre med nav selv. Men du må nok starte hos fastlegen. Lykke til Anonymous poster hash: 0e423...9c7 Vet ikke helt om jeg vil karakterisere meg som direkte syk, men har det tung og har hatt det så lenge. Er liksom mentalt sliten hele tiden og føler jeg snubler meg gjennom dagene. Men legen kan jo kanskje vite om noe som du sier, men om det ikke finnes noe er det så sure penger å ha dratt til legen for "ingenting." Du kan gå til psykologistudent, men det er minst 6 måneder ventetid, pluss du burde ha en del problemer for å i det hele tatt komme på venteliste. Kan jo sette meg opp på liste i det minste, det skader nå ikke. Kjære deg, det koster 315,- per time hos en psykolog, så du overgår kjapt frikortbeløpet og da dekkes resten. Hvis du virkelig sliter så mye som du hevder er dette null problem for deg å få til. Kom deg til fastlege og få henvisning. Anonymous poster hash: 98c16...894 Jeg har ingen steder å ta disse 300 kronene fra. Det er jo mat i nesten en uke jo. Anonymous poster hash: 0b5fd...4f6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2015 #23 Skrevet 11. februar 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=884188 sjekk linken for oversikt over ulike typer psykologtilbud - det er en ganske omfattende oversikt! Lykke til Anonymous poster hash: 9e3f4...578
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #24 Skrevet 12. februar 2015 Psykolog/psykiater får du på frikortet ditt, og dersom du er tilknyttet SiO, får du til og med refusert helseutgiftene dine opp til frikortgrensa, dersom du søker om det. Så: gratis! Anonymous poster hash: 057db...9dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå