Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

klokka er blitt to - dagen i dag har bare flydd avgårde.

Har sett Shrek2 sammen med gutten min og Martine har nesten sovet hele formiddagen og sover ennå! Og da med tommelen i munnen som jo er blitt fast ordning ser det ut til!

Har fått malt peisen i stuen - det vil si omramningen.Det er en sånn helt moderne firkantet sak som er satt rett i veggen på en måte. Klær har jeg også fått vasket så i dag har jeg litt god samvittighet iallefall!

Glossy :klem: Ja det passer nok bra at tulla blir noen dager til sånn at dere får gjort alt ferdig! Men selv om det ikke er noen tegn til fødsel nå så vet man jo aldri. Med gutten min var det ingen tegn på forhånd! Plutselig hadde jeg bare de kraftige riene med minutters mellomrom :o Så man skal aldri si aldri nei :wink::ler:

Sandra han og er selvfølgelig mamma sin godis :hjerte: Han er så flink til å hjelpe til med lillesøsteren og det er så rørende å se så snill han er med henne hele tiden! Martine skulle jammen vært der i dag ja og kost seg sammen med guttene - men det får bli en annen gang! Må jo besøke min bror og da :tommelsmil: Gleder meg til å høre hvordan dere har hatt det i dag!

Ute skinner sola og det er et fantastisk vær - gjett om det er kjedelig å måtte være inne da gitt!! Men det er desverre ikke noe gunstig vær for han som har astma. Det slår nesten aldri feil at det kommer når det er kaldt og litt rått ute!

Håper han kan gå på skolen i morgen - føler jo at han går glipp av mye når han må være hjemme!

Ja ja jeg får opp og ta meg av de to gullisene mine!

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Charmina! :klem:

Ja dere skulle ha vært der i dag, det var kjempekoselig! :-) Tre riktig søte gutter, det morsomme var jo at de var omtrent like store alle sammen, ellers er jeg vant med at babyene vi treffer er enten mye mindre eller en del større enn Brage!

Ta dere en Oslo-tur så vi kan treffes da vel! :hoppe:

Så utrolig deilig det høres ut med Mauritius-tur! Jeg er helt GRØNN av misunnelse her jeg sitter!

Når drar dere? Det blir sikkert kjempefint for ungene også, særlig for Henrik!

Godt å høre at formen er bedre hos dine små!

Må bli bra til dåpen ja :Nikke:

Shrek2 har jeg også sett, den var kjempemorsom! :ler:

God natt Charmina! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Håper Martine får sove litt på dagen i dag da, siden hun plutselig har bestemt seg for å være en liten natterangler :ler:

Henrik var det ja. :Nikke: Hadde det skikkelig på tungen, men klarte ikke å fiske det frem.

Tenk at i morgen er våre små 4 måneder alt. Hvor har tiden blitt av,synes ukene bare flyr avgårde.

Men nå blir det vanskelig å fortsette her, Marcus finner sge ikke i å spille annenfiolin her i huset, så må nok tilbake til han ;) Ligger Mrtine mye alene og er fornøyd med å leke med seg selv? Marcus krever 100% underholdning nesten hele dagen han, han begynner bare å sutre når han må ligge alene, og da har han fine ting å se på og alt..

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:klem:

Håper begge barna er snart friske og raske igjen. Håper alt er fint med deg,og at alt blir i orden for besøk i morgen. ikke stress for mye nå da,ta vare på deg selv.

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 4 måneders dagen Martine! :gratulerer:

Hipp hurra! :-)

Håper formen er bedre hos både Martine og broren hennes, og at dåpsforberedelsene ikke sliter deg ut, Charmina!

Ønsker dere en fin torsdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå håper jeg ikke du sliter deg helt ut til dåpen da Charmina!

Gleder meg til å se bilder av lille Martine i dåpskjole! Når du sender bildene, så kan jeg lage noen forskjellige avatarer så kan du velge selv hvilken du vil ha.

stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så snill du er sandraalltid like hjelpsom du jo :kyss:

Styrer litt her hjemme nå så det blir ikke mye tid til KG nei - men kommer sterkt tilbake over helgen når alle gjestene har reist! Har hentet min bror og samboeren i morges og nå er Charminamannen avgårde etter mamma og samboeren!

I kveld skal jeg lage deilig pizza også skal vi bare prate og kose oss.

Martine er litt sutrete i dag og slever noe voldsomt - det må da være en tann på vei ellers skjønner jeg ikke noe :klø:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei hei charmina vennen!!!

Er bare innom en kort tur for å ønske deg kjempemasse lykke til med dåpen! Reiser til stavanger idag å besøker søsteren min, men vi snakkes på torsdag!

klem B :klem:

ps; martine er kjempenydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk vennen, for at du tar deg tid til meg når du egentlig ikke har! :klem:

Det sier mye :) Du er fantastisk du. Lykke til i helgen,gleder meg til å høre. Kos deg med besøk! Prøv å ikke stress formye.

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med dåpen Charminavennen!! Håper det blir en flott dag!

Skal tenke på dere, og jeg gleder meg også til å få se den lille engelen din i dåpskjole!! :Nikke:

Ha en flott helg vennen!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du sover godt i natt, at Henrik og Martine finner søvnen (og fortsetter å sove heeeele natten). Tror du trenger det etter all denne forberedingen til dåpen.

Det blir sikkert kjempekoselig!

Håper du får en fin helg Charmina!!

Stor kos fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp: Krise

-mamma har glemt dåpskjolen :o :grine::grine::grine:

men nå skal tanta mi prøve å få den avgårde på annet vis - hærregud for et styr :murvegg:

Får legge meg og prøve å sove alikevel!

Kjære Sandra Madden Bustetrollet og Bertine takk for alle lykkeønskninger - dere er så skjønne trengte det nå :klem:

-Charmina (en smule frustrert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååhhh, så kjedelig! :-(

Håper det ordner seg!! Du har vel nok å styre med allerede!

Er det lang vei til der dåpskjolen befinner seg?

Lykke til i morgen, det blir vel en ordning med det, kanskje dere kan låne av noen evt?

Sov godt da vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Charmina!

Håper dere får en knallfin dag, og at det ordnet seg med dåpskjolen!

Her i Oslo er det nydelig vær i dag, håper det er like fint hos dere!

Jeg var forresten på en butikk i Oslo på lørdag, for jeg skulle kjøpe noen biteringer til Marcus og der hadde de masse dukkehusting, som servise små møbler osv. Tenkte det kunne være noe for deg.

Det var på Riktige leker ved Saga kino.

I morgen reiserjeg bort noen dager, så vi snakkes vel om noen dager!

Stor klem fra Sandra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina!

Håper dere hadde en kjempefin dag i dag, og at det ordnet seg med dåpskjolen!

Spent på å høre rapport fra dåpsdagen! :-)

Håper du ikke er alt for utslitt nå da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt ro og fred i Charminaheimen igjen :-D

Jammen ble det mere styr en jeg hadde regnet med gitt!

Begynte allerede på fredags morgen.Stresset ut av huset klokka åtte om morgenen for å være på flyplassen klokka halv ni for å hente broderen min og samboeren. Ventet og ventet der oppe men det kom to fly fra Oslo uten at de var med! Da viste det seg selvfølgelig at jeg hadde misforstått litt og at de ikke kom med fly før klokka kvart på ti og det var selvfølgelig forsinket slik at de ikke var her før nermere halv elleve :tunge1: Gjett om jeg var lei av å sitte der oppe da! Men det var nå veldig kjekt når de endelig kom da!

Min mor og Samboer ble hentet av Charminamannen og alt virket jo bra så langt! Men så plutselig litt utpå dagen kom min mor helt forferdet bort til meg og sa at hun hadde klart det store - nemmelig å glemme dåpskjolen :hår: Kan ikke akkurat si at jeg jublet da nei!

Begynte å ringe litt rundt for å høre om noen hadde en å låne bort uten serlig hell da broren min kom på at vi kanskje kunne få noen til å låse seg inn hos mamma og så få den sendt med nattbussen ned hit fra Trondheim!

Og heldigvis gikk det bra.Dro ned på bussterminalen og hentet den lørdag formiddag.

Lørdag koste vi oss alle sammen i byen i det nydelige solskinnet som vi har for tiden.Jammen var vi heldige med været. :Hehe: Utrolig deilig å se solen igjen.

Selve dåpen gikk også veldig fint selv om Martine begynte å hyle allerede inne i Sakrestiet før selve dåpen! Og hylte gjorde hun lenge. Sovnet først etter at presten hadde tatt vann på hodet - da var det liksom kjekt da! Storebror tørket og var så kry som en hane! Etterpå fikk vi servert vidunderlig mat på en liten koselig resturant nede i byen. De andre fikk nydelig reinsdyrsteik mens jeg fikk servert deilig vegetar rett! Alle hadde asparges til forrett og sjokolade mosse med bær til dessert :sikle: Alle ungene fikk sprøstekte poteter til forrett og kylling med pasta til middag.

Deilige kaker ble det også. Følte nesten jeg trillet ut igjen. Hadde på meg Vestlandsdrakten min og da var det ikke det letteste å amme men fikk det nå til etter litt styr!

Drakten min er jeg utrolig glad i. Dere kan se den på denne siden www.vestlandsdrakten.no min er i en utrolig finlakserosa farge som faktisk ikke lages lengre.Det er litt ok for da er det ikke så mange som har helt make.Gutten min hadde også på seg bunad og da er han så søt :hjerte: Charminamannen nekter å få seg bunad så der ble det dress ja :ler:

I går reiste alle gjestene hjem og vi lå begge to på sofaen som noen slakt etterpå.Kjekt med besøk men jammen blir det mye styr med slike helger også.

Martine fikk utrolig masse fint :

:hjerte: Sangbok med gamle barnesanger

:hjerte: 2 Gullsmykker med hjerte (må bytte ett)

:hjerte: Eventyrbok for jenter

:hjerte: Gullarmbånd med mange hjerter på

:hjerte: sølvarmbånd med mange sommerfugler på

:hjerte: 2 smykkeskrin i sølv (må bytte ett)

:hjerte: Charms gullarmbånd

:hjerte: Gullarmbånd med Marihøne og hjerte på

:hjerte: Emaljesmykke med roser

:hjerte: Emaljearmbånd med roser

:hjerte: Strikket kjole

:hjerte: Gaffel og skje

:hjerte: Grøtskål

:hjerte: Boks for å ha de første tennene i

Så som dere ser kan hun jammen pynte seg nå :rosasmil:

Selv fikk jeg meg 10 nye cdèr av min kjære broder :sjarmor: Samlingen vokser alltid betraktelig når han kommer på besøk.Han jobber i Universal Norge og får jo omtrent alt som de gir ut!

Fikk blant annet

-Elton John Peachtree Road

-Feist Let it die

-Gwen Stefani Love angel music baby

-Holly Williams the ones we never knew

-Venke Knutson Scared

For en liten stund reiste nå Charminamannen og gutten vår på hytten.De skal være der og gå på ski til iallefall onsdag. Må jo nesten benytte seg av det fine være i vinterferien.Martine er litt liten til å ligge i pulken ennå så da blir vi heller hjemme og nyter roen og freden vi jentene :Hehe:

Har kjøpt inn litt god mat og skal rett og slett bare ta livet med ro. Også skal jeg ligge litt lenge om morgenen og kose meg :sjarmor:

Martine spiser jo et par måltider for natten igjen så da må man jo ta igjen litt søvn når man kan ikke sant?

Ellers er ferien som sagt helt i boks nå og alle flybiletter er bestilt. Må sove over en natt i Oslo også sien flyet til Paris går litt over syv om morgenen. Men det blir bare å komme med flyet også ta inn på Gardermoen sas hotell - får desverre ikke sett noe av Oslo den dagen nei!

Nå skal også noen venner av oss reise sammen med oss og det synes vi er helt supert! De stusset ikke 10 minutter engang bare heiv seg rundt og bestillte biletter de også. De skal leie en bungalow som ligger vegg i vegg med vår. De har en gutt som bare er året yngre en vår, en jente på 2 og en jente som er tre uker elder en Martine så det passer jo kjempebra! Særlig var det kjekt at gutten min fikk noen å leke med også. En mnd er jo lenge uten kanskje?Alle er iallefall i fyr og flamme og gleder seg noe veldig :hoppe: Har kjøpt oss Lonley Planet og begynt å lese allerede!

Nei, jeg får gi meg her og begynne å vaske på hauger av sengetøy og håndduker! Det er jo ikke akkurat lite etter besøket nei - også er det jo hauger av annet tøy også :tunge1: men det er bare å sette igang. Jammen er jeg glad for at vaskemaskiner og tørketrommler er funnet opp :ler:

Sandra :klem: takk for hilsener og det tipset om den butikken som hadde dukkehusting.Den må sjekkes ut neste gang jeg er i Oslo ja!

La Traviata :klem: Takk for hilsner

Bustetroll :klem: Takk du også

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...