Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Glossy :klem: Huff halsbetennelse er nå heller ikke noe å rope hurra for da vennen. Håper du kommer deg fort igjen! Og du - snø? Her hos meg er det nesten ikke noe så jeg ble litt misunnelig når jeg hørte det var mere hos deg da! Men tror det kommer litt i morgen .Håper det for alle ungene sin skyld iallefall! Har fått på meg ringene igjen ja! men de går litt sånn av og på. i går var jeg kjempehoven og hadde det vondt mens jeg er bedre i dag igjen da!

Epica :klem: Ja stearinlys er bare helt toppers. Har brent både lys og ved i kveld og kost meg under teppet! Riktignok med den hodepinen. Men koselig alikevel.

Bustetroll :klem: Skjønner godt at du blir babysyk jeg for de er jo noen vidunderlige skapninger da :hjerte: Og hun kjæresten din høres jo så skjønn ut! Men jeg skjønner jo at det skal en del planlegging til i din situasjon da!Men det blir jo så kos da når det skjer!Og du - jeg er jammen glad du ikke slutter å komme innom dagboka mi for da hadde jeg blitt lei meg da

Snart på tide å krype under dyna! Ute er det 5 minus men inne er det deilig og varmt da vi har brent masse ved i kveld. Har hatt sånn hodepine at jeg bare har lagt på sofaen hele kvelden etter at ungene hadde lagt seg.

Martine er så morsom når jeg sier til henne at nå skal hun gå og legge seg. Da kommer det et laaaangt " Neeeeeeeeeeei" Også ler hun! Skjønningen min

:hjerte: Og den andre skjønningen min har øvd på å knyte skolisser og var bare så kry når han fikk det til! De skal ha prøve i akkurat dette på torsdag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve å fremlegge barna dine litt mindre søte da?

Så slipper det å være så vanskelig å være her???

:ler: :ler: :ler:

Håper du får sovet super godt, og at hodepinen forsvinner til i morgen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Måtte le litt av den pinneepisoden din...ikke fordi jeg ler av deg altså...men jeg tror at det der er noe alle hundeeiere opplever...Jeg kastet også en pinne en gang..bare på ren impuls..tenkte ikke på at hunden var i bånd!!! :sjenert::ler: Fikk meg en velfortjent luftetur jeg også da ja! Trente med line også engang...og istedet for å kalle inn hunden så grep jeg lina i ren refleks når Bono satte avgårde...Det resulterte selvsagt i masse finne blemmer og solid brannsår etter nylontauet! :ler: Sånn kan det gå!!!

Her er det relativt mye snø nå ja! Du får pakke ungene og akebrettet i bilen og komme oppover en tur!! Skal gjerne være ute i akebakken jeg altså!!! :sjarmor:

Skikkelig vinterstemning har vi!!

Ha en flott tirsdag vennen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bustetroll :klem: Kanskje det ja :ler: Hodepinen er vekke nå så det hjalp nok at du var her inne!Og jeg fikk da sovet fram til kl 04!Ikke verst skal jeg si deg!

Madden :klem: Så du kjenner til det der med brannsår inni hendene du også ja!Men jammen savner jeg de turene med hunden.Var jammen i bra mye bedre form når jeg hadde henne. Og du - gjett om det hadde vært koselig med en aketur sammen med deg da! Hadde nok kost oss både liten og stor da tenker jeg! I dag har det snødd noen cm her også men det er ikke det helt store ennå da!Håper det kommer litt mer!

På fredag skal jeg ut og spise middag med en hel jentegjeng. Tror vi blir 8 stk. Of på lørdag skal Charminamannen på julebord med jobben sin. I dag og på søndag skal henrik i bursdags selskap så det er mye som skjer disse dagene her.Ukem etter er det julekos på skolen om kvelden med klassen til Henrik , søsken og foreldre. Uka etter der skal jeg ut med klubben og spise julemiddag, mannen skal ut med akkupunkturforeningen,og jeg skal på julebesøk hos en tidligere nabo.Også kommer jo mamma. Så her går det fort nå fram mot julaften.

Gleder meg til alt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Enig med Bustetroll, man blir skrekkelig babysyk av å være inne i denne dagboka....men det gjør jo ingenting, for jeg blir jo 30 neste år,og mamma mener det er på tide at jeg vurderer saken. :)

Tidligere har jeg jo verken hatt O på plass eller spesielt lyst på barn-merkelig hvordan sånt kan snu! Jeg trodde jeg var helbredet for barnetrang for all framtid etter å ha vokst opp med småsøsken og småsøskenbarn på alle kanter til en hver tid-uansett hva jeg skulle,så var det snørrete (ihvertfall av og til...) småttiser som hang på slep. :ler:

Men nå.....*smelt*.... :hjerter_rundt:

:ler:

Her snør det alldeles villt, og jeg og Pinny har vært på tur i snøverden.Hun elsker nemlig å rote rundt i snøen, og bruker å grave seg ned i store skavler når hun kan det. I dag lekte vi "mummylou (meg) sparker snø forsiktig opp i lufta og Pinny fanger den"-leken. Det var vill suksess. :)

Nå føler jeg at det er på tide å tenne noen lys og kikke på adventstjerna!

Stor tirsdagsklem! :klem:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelou :klem: Faktisk hadde jeg ikke lyst på barn for noen år siden jeg! Og det hadde jeg da sagt siden jeg var bitteliten jente. Men så traff jeg mannen i mitt liv da - og plutselig ønsket jeg meg unger mer en noe annet i livet!Og jeg føler meg så heldig som har Henrik og Martine.Jeg er så glad i de at det nesten er litt skremmende.De fyller hele hjertet mitt, men heldigvis er det plass inni der til Charminamannen også :hjerte: Høres deilig ut å være ute i snøen og leke med Pinny!De snøbildene av henne er jo bare helt hærlige!

Ungene sover, det snør bittelitt ute, i peisen er det full fyr og nå skal jeg se litt i dagbøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det snør bittelitt ennå!

I dag har ungene sovet lenge - deilig!

Om litt våkner de nok også skal alle spise litt!

Henrik kommer hjem om en liten time. Da må han få litt hjelp med leksene før han skal avgårde i bursdags selskap til en gutt i klassen sin. Det blir jammen noen bursdagsbesøk iløpet av året gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare litt frustrert over her at det er helt tomt inni hodet mitt når det gjelder ideer av denne sorten! Middagstips taes imot med takk!

(uten kjøtt vel og merke da :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Måtte innom og se i boka di siden du har vært innom min :) Ser ut som det er mye interessant lesning her, så jeg får sette meg i sofan med laptop'en ikveld og lese boka di!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå kan tenke meg Martine er herlig når hun sier Neeeeeeeeeeei når hun skal legge seg.. :ler: Ser henne for meg.

Jeg kjenner meg igjen i at det er mange planer fremover til jul, det kommer til å gå kjempefort! Jeg må komme meg ut å få gjort ferdig julegavene jeg, er så treg- men syns det er greit å ta alle på en gang. Tar lengre tid å lage liste over hva jeg skal kjøpe til hvem. Blir litt hodebry hvert år.

Snakker Martine mye? Maren sier ingenting enda hun. Er litt treg der, gleder meg veldig til hun begynner å snakke litt- de er jo så herlige da :hjerte:

Du får ha en fin kveld. Jeg har en date med TV'en jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera :klem: ja da har du litt av en lesejobb kjære deg :ler: Koselig å se deg her inne

Silje:) :klem: Martine snakker ikke så veldig mye da! Og mye mindre en broren gjorde på samme alder. han snakket jo som en foss når han var knappe 2 år han. Men hun sier Mamma, Pappa, hei, nei, ja, og Mmmmmmm når hun spiser mat :ler: Og du - jeg har også en date med tv`n i kveld ;)

Nå er Martine lagt og Henrik hentet fra bursdagsfeiring! Nå er han i dusjen og om litt er han i sengen også! da senker roen seg i charminaheimen! Har vært og fått i de siste småtingene til kalenderen hannes slik at den kan henges opp i morgen kveld og være klar til torsdag. Tror han gleder seg veldig til det ja! men han synes det er veldig urettferdig at søsteren ikke får også. han er nå snill som tenker på henne.

Endret av Charmina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

iss :klem: der var du jo igjen! koselig

Bertine :klem: det snør bittelitt her ennå, men det er ikke akkurat nok til å ake engang! Henrik håper på mer - masse mer!

Bustetroll :klem: Jeg sluttet å spise kjøtt for ca 5 år siden. jeg er så plaget med smerter i leddene mine og etter at jeg kuttet ut kjøttet ble jeg iallefall ikke dårligere. Også har jeg vel egentlig aldri vært den helt store kjøttspiseren så det er ikke det store savnet nei! Men merker med en gang at jeg blir mye dårligere om jeg spiser noe kjøtt!Men jeg lager det jo til resten av familien da!Men vi lager bare en middag også spiser jeg for det meste tilbehøret.Og det går faktisk helt fint!

emei :klem: kjekt å se deg!

Klokkka er over midnatt som vanlig! Skal snart gå og legge meg! Det har ikke kommet så mye mere snø. Men Martine har fått seg akebrett! Et sånt med ryggstøtte og sele til å feste henne med! Tror broren så for seg at vi skulle binde henne fast også bare sende henne utfor bakkene :overrasket::ler: Så da måtte vi berolige han med at vi bare skulle dra henne etter oss litt og at hun såklart var for liten til slike stunts :ler:

Fikk også kjøpt resten til kalenderen sånn at vi kan henge den opp i morgen kveld!

Da får han litt forskjellig :

-viskelær

-blyanter

-penn

-klistremerker

-lego

-kort

-svarteper spill

-sjokoladenisse

-blyantspisser

-lite kompass

-liten lommelykt

Det er nå bare sånne småtterier! Han blir jo glad for alt han.Det dumme med sånne kalendere er jo at ungen er så spente at de står opp før fuglene for å få åpnet den. Husker at han i fjor kom tuslende ned klokka seks om morgenen for å åpne kalenderen!

Nei nå skal denne trøtte kroppen legge seg ja :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov godt Charmina! :klem:

Brage skal også ha julekalender i år! Det blir bare sånne småting, litt leker og sånt. Og så pepperkakeform den dagen vi skal bake pepperkaker og juletrepynt på lille julaften når vi skal pynte treeet! Er litt spent på om han kommer til å spise pynten heller enn å henge den opp! :ler:

Her er det også litt snø nå! Og bikkjekaldt, vi fyrer på peisen igjen vi!

Husker du forresten navnet på de tablettene du fikk mot svangerskapskvalmen din? Jeg må rett og slett prøve alt nå, blir ikke bedre av reisesyketabl. i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata :klem: Så kjekt for Brage med julekalender da! Martine får nok ikke det i år. Holder å lage til Henrik. Hadde hun vært alene hadde hun nok kanskje fått en hun også. Men siden hun ikke skjønner noe ennå er det greit å bare la det være.Men som sagt er broren litt bekymret på hennes vegne da :ler: Kan tenke meg at Brage kommer til å spise den pynten jeg :ler: Ellers har jeg sendt deg en PM ang de tablettene vennen min! Håper du kan bli bedre snart!

Ute snør det litt og det er bare så vakkert når det henger nydelig snø på alle trærne.Har vært ute en times tid med alle tre ungene i snøen. vel, Martine satt nå bare oppi vogna si da!Sovnet gjorde hun også. De andre to fikk seg noen runder på akebrettet og det var visst med blandet fryd!Martine har jo ikke engang fått seg kjeledress ennå hun. Hun kryper jo bare ennå så jeg ser ikke det helt store behovet før hun begynner å gå.Sånn som det er nå har hun jo det best oppi vogna.

Henrik skal på fotballtrening i dag,men det er vel også det eneste av planer! Tror mannen skulle ta han med seg og kjøpe noen nye skøyter til han også da de vi kjøpte i fjor desvarre var blitt trange allerede.Utrolig hvor fort de vokser utav slikt!

Jeg kjøpte meg også skøyter i fjor, men har ikke fått prøvd de ennå. Og jeg må si jeg er spent på hvordan det blir med slikt på beina igjen. Blir vell ikke akkurat noe lekkert syn nei :ler::overrasket: Tror jeg holder meg unna piruettene ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn.............da har jeg akkurat kokt den salte torsken som jeg skal ha i fiskegratengen til middagen i dag! Synes det er kjempegodt! Ute snør det igjen så nå ser det ut som om det legger seg en god del.

Inne er det deilig og varmt for jeg har fyrt i klebersteins ovnen i flere timer!

Ungene sover ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...