Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

:vinke: hei,snuppa!

Ååå,dukkehus!Det må være en kjempegøy hobby-Artig å sitte og plukke med sånne småting. Smått og søtt! :hjerte:

Nå er jeg mer på beina igjen,hurra!Men jeg har fått karantene for dagen av O,og får bare lov til å være inne. Han pusler rundt meg som den reneste hønemor, eller var det far? Nei, som verdens besteste kjæreste,var det det skulle stå!

Ørret hørtes deilig ut-vi er skikkelig slakke,og har takeawaypizza fra Frati på Jakobsli, passende på en dag som denne, for nå bare ØSER regnet ned. Det er bergensregn+, det er sikkert :sjarmor: .

Håper det har gått bra med hjertemålingen til Martine,og at dere snart slipper å bekymre dere lenger :klem: .

:klem: og :kyss: og :blomst: fra Pinny og meg

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

Håper dere får vite resultatet av testen til Martine snart.... Og at alt er bra ;)

Du er virkelig en stå-på-mamma du! Håper jeg blir halvparten så flink som deg i fremtiden :klem:

Ha en fin kveld vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan snuppelupp!! :kyss:

Så godt å lese om deg igjen! Var virkelig bekymret jeg før helgen, og har tenkt mye på deg i helgen også! :klem:

Men det er da ikke noe kjekt å lese at du driver å kaster opp da.. For ja, det er jo godt mulig det er en reaksjon på at du er underernært på søvn.. :troest:

Vil så gjerne gjøre noe for deg, synes det er fryktelig at du skal få så lite søvn..

Jeg hadde ikke holdt ut på langt nær så lenge som du har gjort! Det beundrer jeg deg for!! :blomst::kose:

Uff, for en grusom opplevelse når Martine ramlet ut av sengen sin.. :tristbla: Men vet du hva? Slikt kan skje den beste av oss! Martine kom heldigvis uskadd fra det! :klem:

Jeg kunne ikke annet enn å le litt når du etterlyste ett lokk til å ha over sengen! :ler: Det hadde vært noe det!! Tror nok vi kunne trengt det her også etterhvert ja!! :Nikke:

Håper dere slipper å vente så lenge med å få vite testresultatene til Martine! Og at det gikk bra å ta av all tapen!

Så fin den er den nye avataren din da!! :hjerter: Martine er bare så utrolig god!! :hjerter_rundt:

Hvordan går det med Fredrik og astmaen hans forresten? Var ikke han plaget med migrene også, eller er det jeg som roter fælt nå... :klø:

Misunner deg virkelig det dukkehuset ja! :Nikke: For en kjekk hobby! Tror naboene hadde fått :sjokk: om jeg kjøpte meg et dukkehus og satte opp på plenen vår uttenfor blokken! :ler: Men den dagen vi kjøper oss hus, så vil jeg også ha et slikt lite dukkehus! Får satse på vi får en liten jentebaby en dag, slik jeg har en god grunn! :sjarmor:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pi@ :klem: Må jo følge med deg litt vet du ;)

Madden :klem::ler: synes jeg ser deg for meg med madrassen på ryggen ja! Svogeren min gjorde også det, han var bare helt umulig :ler: Så jeg sier til Charminamannen at det der er noe som ligger i genene hannes og ikke i mine!

OM jeg har lyst på boller? JA JA JAAAAAAAAAAAA!!!!! :sikle: For ikke å snakke om hjemmelaget ripsgele - det bare elsker jeg altså! Dukkehus til 2000 kr er slett ikke dyrt, mitt tror jeg kostet nesten 6000 når jeg kjøpte det og da var det ikke satt sammen engang men som byggesett!!!! Så det er ikke akkurat noen billig hobby nei! Det meste av ting jeg har inni har jeg samlet opp gjennom mange år. Og mye av det er kjøpt i en butikk her i Bergen som har et fantastisk utvalg ( en ren dukkehus/dukke/bamse butikk). Nå kjøper jeg også litt inne på Ebay. Masse spennende å finne der og man blir lett litt "hekta".Det dyreste jeg har i huset mitt er nok dukkene. De er håndlaget av ulike utenlandske kunstnere. Og en er laget av en her i byen (en liten babydukke). Men det er slike som jeg har ønsket meg til jul og bursdager. Så Charminamannen trenger ikke komme med mye gull og diamanter til meg nei, for når han spør hva jeg ønsker meg får han alltid samme svar "noe til dukkehuset". Da blir han litt oppgitt over meg da!Håper å kunne lage litt mere selv etterhvert da! Holder på å brodere et gulvteppe da (begynte for flere år siden så det går ikke akkurat fort :rodme: )med bitte bittesmå sting!

La Traviata :klem: Jeg fyrte i ovnen i går kveld og det var deilig! Men mannen mente jeg var helt kokko da som fyrte når det allerede var over 20 grader inne.................................men fryser man så fryser man :ler: Martine sover iallefall søtt nå, tror hun syntes det var deilig å slippe de greiene på kroppen mer!

Lillelou :klem: Pizza fra Frati er jo bare snadder da vennen. Det hørtes veldig deilig ut spør du meg.Og godt å lese at du er litt bedre. Det er bra at din tilkommende ektemann tar bra vare på deg!

¤Escada¤ :klem: Det er iallefall en kjempekjekk hobby!

Bertine :klem: Regner med at vi får svaret på neste onsdag når vi skal til hjertespesialisten. Men jeg tviler vel på at de finner noe her da! Takk for kos hilsen vennen, men jeg er nok ikke så flink at det gjør noe!Skulle vært mye mye flinkere

Susanna :klem: Det varmer at du har tenkt på meg vennen.Lokk ja..........kanskje man skulle tatt patent på noe slikt! Tenker mammaen til Madden hadde kunne tenkt seg et sånt når Madden var liten ja! :sjarmor:

Tapen gikk av og hun bare smilte hun skjønne jenta mi - hadde det vært broren (eller moren for den sags skyld)hadde det nok vært mye mere lyd ja!Hun ser ut som om hun tåler en støyt hun, og hun har helt klart mye høyere smerteterskel enn broren og moren.

Henrik og astmaen går det nå greit med. Han er litt asmatisk nå om dagene pga av det våte været. Han var fin i vår og sommer - mye bedre enn på lenge og det var så deilig! Er derfor spent på om han blir bedre på denne årstiden da. Det er jo høsten og vinteren som er aller værst. Han bruker 2 ulike astmamedisiner hver da. Morgen og kveld. Og en tredje opp til 8 ganger i døgnet om han har dårlig periode. Vi har også fått et sånt forstøverapparat her hjemme sånn at vi slipper å reise ned på legevakten de gangene han blir helt tett og det andre ikke virker. Det var en periode jeg følte vi var mere nede på legevakten om kveldene enn her hjemme. Og det stemmer at han også har Migrene stakkars liten. Det hender han får sånne annfall at han kaster opp, men det er heldigvis ikke så ofte da! Men er det mye stress og kav eller ting han gleder seg til så får han ofte hodepine da. Han er også veldig liten for alderen og skal i neste uke begynne med hormonbehandling. Da blir det sprøyter hver dag i 8 - 10 år så det er en ganske omfattende behandling han skal igjennom lille gutten min! Huff kjenner jeg får klump i halsen bare jeg tenker på det.

Det dukkehuset mitt er nok ikke større enn at jeg skal ha det inne på stuen vennen. ( men jeg har tenkt å kanskje få et stort ett i hagen også til Martine. Skulle egentlig kjøpe et sånt for å ha ute til Henrik da, men det ble aldri gjort og nå er han jo så stor......selv om han sikkert ville ha hatt den ennå han da!!!!

Nei det er nok et sånt lite et i skalaen 1:12 Jeg har alltid likt slikt jeg da så nå fortsetter jeg med det i voksen alder, men det er jo et samleobjekt da som jeg håper blir tatt vare på etter min tid også.

Klokka er snart halv tolv og det er sengetid for denne trøtte kroppen her!

Skal bare se litt i dagbøkene deres først alle godjentene mine!

Det var så kos å sette seg ned her og se alle de fine hilsnene. Da blir jeg bare såååå glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆRREGUD - det er bare helt krise i Bergen pga av alt regnet!

Ikke langt fra her vi bor er noen omkommet, flere er evakuert og noen er savnet etter jord og vannmasser.

Det flyter jo med vann alle steder :tristbla:

Hørte det var kritisk for ei lita jente på bare 4 år :grine:

Å jeg får helt vondt inni meg!

Naboen er hoildt igjen på nattevakt pga av kriseberedskap på Haukeland så nå skal Charminamannen kjøre ungene på skolen!

Endret av Charmina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen vennen! :vinke:

Ja, det er jo helt forferdelig det som skjer i Bergen nå! Tenkte på deg da jeg så det på nyhetene.

Uff, skummelt at det gikk ras så nært dere da! Men godt det går bra med dere! Det er kjempe trist med den 4 år gamle jenta ja! :tristbla: Det var vel en person som var registrert omkomt også.. :tristbla:

Det dukkehuset mitt er nok ikke større enn at jeg skal ha det inne på stuen vennen.

:sjenert::rodme::flau::hoho:

jaja, det er ikke sikkert naboene mine hadde fått sjokk alikavel da om jeg hadde plassert det på plenen uttenfor blokken.. Men derrimot trodd jeg var ganske så rar..! :grine2:

Så godt å høre at Henrik ikke har vært like plaget med astmaen nå i vår og i sommer! Det øker vel kanskje på igjen nå som høsten og vinteren nærmer seg.. Men tvi tvi for at han går en fin høt og vinter i møte!!

Stakkasrs liten.. :troest:

Og godt er det at han ikke er plaget så ofte med migrene. Migrene har jeg hatt en gang, og jeg håper jeg aldri får det igjen. Det er fryktelig.

Ja, det stemmer det, du har fortalt en gang om den hormonbehandlingen Henrik skal starte med. Ja, 8-10 år er lenge.. Men det var vel slik at dere hadde pratet en del med Henrik om det, så han vet litt om hva det innebærer.. :klem:

Er Henrik redd for sprøyter nå? Han venner seg nok til sprøytene, men klart det er en veldig omfattende behandling! :klem:

Tusen takk for gode ord i dagboken min, setter pris på at du er innom! :blomst::kyss:

Håper regnet avtar hos dere snart!! Her har været roet seg betydelig. Men så har det ikke vært så ille som hos dere heller da..

:vinke:

Endret av Susanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Nå ble jeg glad for å se at alt var bra med deg og dine. :klem:

Skjønte imidlertid at ikke du var innvolvert da alderen ikke stemte... Phu.

Er syk med forkjølelse, vond hals, feber og verk i kroppen.

Men en nettklem smitter ikke...

Klem fra Mayamor :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt at det går bra med dere! Skikkelig tragisk det som skjedde! Huff, håper det går bra med de som er skadet. Naturen kan være nådeløs noen ganger...

Har også noen bekjente i Bergen med de bor heldigvis lengre unna!

Tenker på dere bergensere i dag...

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo,snupp! :hoppe:

Pjuh...godt å høre at dere alle er utenfor flomrekkevidde-det var jammen fæle nyheter fra Bergen i morgentimene i dag! Stakkars mennesker-og kanskje særlig den bitte lille jenta :cry: .

Nå er jeg frisk! Frisk som ørreten i bekken, så framt det ikke var den dere spiste for etpar dager siden :sjenert: . Tror det må ha vært Frati-pizzaen som gjorde susen, for den gikk jaggu ned på høykant!

Nå hadde jeg egentlig tenkt å pipe litt om hvor grått og trist det er her,men det blir plutselig veldig meningsløst.Pinny ligger på madrass i stuen og lager rare kosegryntelyder (jeg har aldri vært borti en hund som lager sånne lyder før),og holder øye med omgivelsene. Snart skal jeg avgårde og kjøpe gave til min mormor som blir 90 år i neste uke-tenkte vi skulle gå for et Rørospledd,de er så lekre og deilige.Så da blir det antageligvis en tur "hjem" til nordnorge på meg,for å treffe slekt jeg ikke har sett på lenge.

Håper det blir en god høst for søte Henrik-at han slipper å slite mye med astmaen og migrene, ikke artig for en liten kropp.Og han virker så helskjønn og sier de nydeligste ting,den sønnen din. :hjerte:

Nå skal jeg ta med meg en viss hårball ut en tur,det blir godt for oss begge.

Ha en fin dag da,vennen :klem: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Ikke mye vær vi har nei. Fy og fy. Men her hos meg har det lettet litt så jeg tenkte å friste meg ut å gå etterpå. Men håper det blir heeelt bra først ;)

Alt vel her i heimen og, men litt liten tid til å sitte her inne. Er veeeeldig mye å ta igjen når en først kommer innpå for jammen bruker folk dette forumet flittig :ler: Men kjempe koslig og.

Håper astmaen til Henrik blir bedre. Vet iallefall litt hvordan han har det da jeg har astma selv. Huff og huff. Er så urettferdig at barn skal ha det slik. Gi han en suss på kinnet fra oss. Og ikke minst til små frøkna di. vi sender sove vibber for harde livet here i fra.

kos deg i regnet!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på jobben og hørte på nyhetene den natten raset gikk..gjett om jeg skrudde lyden opp da...! Var livredd for at det var familie eller noen av Bergens-snuppene mine som var rammet. Scannet hjernen febrilsk, men fant ut at ingen passet til beskrivelsen! Utrolig tragisk altså...skjønner bare ikke at kommunen ikke har tatt affære før når de har kjent til forholdene i årevis!!! :riste: Typisk at det må gå liv tapt før noe skjer!!

Blir helt smårar jeg av å lese om dukkehushobbyen din! Jeg bare drømmer om å få startet opp noe sånt selv..er helt fascinert!! Du legge ut bilde når du får det "beboelig" i huset! :)

Får helt vondt av godgutten din Henrik som må gå igjennom så mye!! Det er bare så utrolig urettferdig at enkelte "får alt"... Det er godt at dere har fått hjem forstøverapparat for å lette på de verste anfallene...Blir jo lettere for dere å hanskes med da! Håper de er snille med ham på Haukeland!

Hormonbehandling i såpass mange år høres utrolig tøft ut for en liten mann, men Henrik virker å være veldig tapper, og dere skal nok klare dere fint igjennom dette også!

En meget nær venn av meg har en liten sønn som ikke klarer å late vannet selv. De må kateterisere ham flere ganger i døgnet. I begynnelsen fortonte det seg som et mareritt, mamma'n var redd for å skade ham og ville helst ikke at sønnens skulle forbinde henne med smerte/ubehaget det medførte å bli kateterisert. De fikk kjempegod oppfølging av sykepl. på Haukeland og klarte etterhvert å leve med situasjonen. Viktig å ta det gradvis. La både Henrik og dere venne dere til "det nye"...du er jo yrkesmessig belastet med mye kunnskap om emnet så du har helt klart en fordel der...men så er det jo noe helt annet når det gjelder en selv eller ens egne!

Her øser det ned fortsatt...det vil si noen har skrudd av vannet akkurat nå..men det ser ikke ut til at det er helt over enda! Himmelen henger langt ned i fjellene... Skikkelig sovevær!! :Nikke:

Sender over en masse :klem::klem::klem::klem: og håper at du får en kjempefin dag snuppa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanna :klem: Hi hi tenker naboene hadde ledd av dukkehus i miniatyr på plenen ja :ler: Migrene er pyton ja, hadde selv barnemigrene som liten og Charminamannen har migrene selv så han er nok arvelig belastet den lille poden vår. Astma er det også en del av, men vi håper han vokser det av seg da siden han ikke har noen form for allergi(og da sier de det er håp).

Mayamor :klem: Tenkte på deg i uværet jeg også. Men hørte jo ingen mld fra der du bor da heldigvis. Ganske skremmende her synes jeg med biler som kom flytende i elven der som man vanligvis pleier å gå og handle :overrasket: Man tror jo ikke sånt skjer her!

La Traviata :klem: Takk for tankene dine vennen

Lillelou :klem: Så fint at du er bra igjen vennen. Det hjalp nok at jeg tenkte på deg skal du se.Rørospledd høres veldig fint ut, den gaven må jo være midt i blinken da!Tenker mormor blir glad da ja! Håper du hadde en fin tur med den skjønneste hårballen jeg har sett

Glossy :klem: stakkars, har du også astma :tristbla: det var nå IKKE noe kjekt å høre. Har du hatt det fra du var liten eller fått det i voksen alder? Fint å lese at dere har det bra og at dere ikke regnet vekk.

Madden :klem: Takk for sånne fine og kloke ord om Henrik og det han skal igjennom :grine2: det varmer sånn at du er så omtenksom søteste Maddevennen min! Bilder av dukkehuset skal legges ut så snart det er klart men det går nok en liten stund ennå da! Skal se om jeg ikke kan få lagt ut bilde av noen av de som skal bo inni det om ikke annet!

Klokka er snart halv fem og jeg venter på Henrik som skal få på seg fotballutstyret og komme seg på kamp. Han skal sitte på med en av trenerne for pappaen rekker ikke hjem og hente han men skal møte han der oppe.

Martine leker på gulvet og dagbarna er dratt hjem. Når Henrik er dratt skal jeg putte Martine i vognen og gå meg en lang tur i det fine været. For tro det eller ei men solen skinner ute :overrasket::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Charmina!

Hurra for sola! :hoppe:

Her er det også ganske fint vær! Bare en liten haglbyge på vei hjem fra jobben, men den var veeeldig lokal! :ler:

Håper Henrik har det fint på fotballkamp!

Ønsker deg en super torsdags-ettermiddag og kveld! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Nei jeg har ikke hatt det siden jeg var lite. Fikk det i voksen alder, eller det vil si i 18 års alderen. Ikke noe gøy, men etter fødselen har jeg merket lite til det. Helt topp :)

Her skal vi ut på tur og, men lillemor sover enda så da venter vi til hun er ferdig. Da skal vi gå ut til båten å hente pappaen hennes. Vi gleder oss!!!

Ha en super fredag vennen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata :klem: Hagl hørtes ikke akkurat så kjekt ut nei!Tydelig at høsten er kommet ja! Også har det ikke engang vært sånn skikkelig sommer føler jeg (men skal ikke klage etter den ferien vår da)

Glossy :klem: Båt er bare så kjekt .....er litt misunnelig altså :sjenert:

Henrik og de tapte kampen men hadde spilt kjempebra ifølge pappaene som var med!Og heldigvis taper de og vinner de med samme sinn.

Martine og jeg hadde oss en fin tur ute i solen selv om det ikke akkurat var så varmt da.

handlet inn til deilig salat på veien hjem.

Nå er klokka snart elleve og denne skrotten her skal snart finne sengen kjenner jeg! :Gjesp:

Og i morgen er det fredag :sjarmor:

Lørdag skal mannen i stort selskap (dobbel bursdagsfest), mens jeg pent må være hjemme med ungene da vi ikke har barnevakt (men det var jo ikke så veldig nytt da........... :tunge1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei snuppa!

Skal bli deilig med helg snart! Synd at det er så vanskelig med barnevakt. Du fortjener også å kose deg litt! :)

Sov godt vennen min! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen jeg og Susanna må gjøre alvor av truslene våre snart og komme nedover til Bergen for å passe Henrik og Martine!! Du hadde virkelig fortjent å komme deg ut en tur på bursdagsfest...og mere til!!! :Nikke:

Vi snakket faktisk om det på telefonen i går...at vi burde gjøre alvor av det altså! Så nå skal du ikke føle deg for trygg snuppa! ;)

Håper du får en flott helg da..og at regner nå stopper for en stund!

Jeg tenkte få meg noen timer på puta før vi setter oss i bilen..Har ikke pakket enda heller.. :sjenert: Ikke likt Madden det nei..jeg er vanligvis organisatorisk pedant...og har lange avkrysningslister bare for korte helgeturer...Menneh...denne gangen har det liksom ikke falt seg slik da! Litt for mye farting og jobbing tenker jeg..kommer sterkere tilbake! :ler:

Gooooood :klem: , masse :kose: og et stooort :kyss: på kinnet fra Maddie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...