Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Ny dag og nye muligheter!

Henrik ser på barne tv og Martine har akkurat lagt seg igjen! I natt var hun heldigvis bare våken 1 gang og la seg greit ned igjen etter å ha fått litt melk. Også sov hun helt til kl 07! Deilig! Det trengte vi begge tror jeg.

Nå er frokosten inntatt og en vaskemaskin er satt på. Skal nå få ryddet og vasket litt i dag for det trengs virkelig :rodme:

Når frøkna våkner igjen har jeg planer om å ta begge ungene med og gå en lang tur. Det har det nemmelig ikke blitt så mye av i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke::hoppe: god søndag!

Så urkoselig å stå opp og finne hilsen i dagboka!Og den supersøte nye avataren, da,jeg måtte virkelig kikke lenge og vel på SommerMartine!Herlig bilde!

:hjerte:

Godt å høre at dere har hatt en roligere natt enn normalt-håper det er starten på noe nytt og positivt, rent søvnmessig :sjarmor: .Kjenner jeg blir helt "rosin"i øynene bare av å LESE om babyer som våkner klokka 5. Du er supertøff, og må være noe av det ypperste som kan skaffes av mødre.Så heldige dine to småttiser er! :)

Håper dere får en fin søndagstur-nå skal vi spise "brunch" i heimen-kjæresten har stekt pannekaker,den snille mannen. :hjerter_rundt:

Stoooor klem fra meg og Pinny :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelou :klem: Avataren er tatt på en solseng på en deilig sandstrand på Mauritius. Gjett om jeg innimellom leeeengter tilbake da :Nikke: Og nå fikk du meg jammen til å ville lage pannekakerøre......tenker Henrik blir MEGET fornøyd da ja :sjarmor:

Har vasket hele badet - doen og badekaret innkludert :tunge1: Jammen en festlig jobb igrunn. Her holdes ikke hviledagen hellig med andre ord.

Nå skal jeg finne Henrik og ta en tur ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er et sted å lengte tilbake til,ja! :sjarmor: For et paradis... :)

Henrik blir sikkert superglad for pannekaker-det er jo så godt!Jeg har fått et helt nytt syn på pannekaker etter at jeg ble sammen med en trønder-han er verdens mest entusiastiske pannekakemann :ler: .

Nå har JEG blitt motivert til å sjaine huset etter å ha lest om dine vaskemeritter-inntil det slet jeg veeeldig med motivasjonen,men nå skal det bli andre pannekaker! Bare synd på Pinny da,som HATER at jeg slår på støvsugeren.

Lover at jeg skal holde meg godt unna Donald Trump.Lover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelou :klem: Bra at du lover det altså! Jeg ble jo litt bekymret her vet du!

JEG BLIR SPRØ.......................nå har jeg akkurat kommet hjem fra legevakten med Martine. Skulle inn på soverommet og se om hun sov ennå i sted og hva finner jeg da????? Jo Martine liggende på gulvet UNDER senga. :overrasket::overrasket::grine::grine::grine:

Hun har med andre ord klart det kunststykket å falle ut av grindsenga!!!!!!!!!!!!!!

Hadde en rød kul og gråt da hun så meg. Ringte ned på den lokale legevakten rett her nede og de ville at legen skulle sjekke henne så da var det bare å dra!

Men heldigvis ser nå alt fint ut. Det virker ikke som hun har vondt noen steder! Måtte følge med henne i natt........akkurat som om vi ikke er vant til det ;) ifall hun har fått hjernerystelse.Men det tror jeg ikke da! Håper hun har falt ned i senga vår før hun har falt videre, for ellers så er det jo ganske høyt ned :tristbla:

Akkurat nå føler jeg meg som verdens aller verste mamma! Senga er ikke skrudd ned på det aller laveste trinnet ennå......men sånn som det er nå så rekker hun jo bare så vidt opp når hun står da til kanten så jeg kan ikke fatte og begripe hvordan hun har kommet seg over!!!!!!!

Huff jeg har helt vont inni meg!!!!! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke verdens verste mamma!Tvert imot! Du må da være verdens beste mamma,etter hva jeg har skjønt ! :blomst:

Leit å høre om TM's (TurboMartine's) fall ut av grindsenga.Godt du fikk kommet fort til legevakta og fått sjekka det ut, ikke noe særlig når sånne små tasser driver og bumper seg i hodet, det kan jeg godt skjønne. :klem:

:klem::kose: Klemmer og trøster på deg litt,jeg .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelou :klem: takk for trøsten!Den trengte jeg!

Nå ligger Martine og sover søtt i senga. Ser ut som om hun ikke har slått seg så veldig! Må nå bare følge med henne i natt! Hun hadde ikke særlig matlyst, men sånn er det nå av og til ellers også. Tror hun rett og slett var for trøtt til å spise noe særlig!

Charminamannen er kommet hjem og har skrudd sengebunnen helt ned.............så får vi bare se hvor lang tid det går før hun kommer seg over igjen! Finnes det lokk til sånne senger tro :klø:

Selv tror jeg at jeg skal legge meg i bobblebadekaret om litt og bare slappe av før jeg kryper under dyna!

I morgen er det skolefri også så da blir Henrik hjemme. Men det er bare kjekt for han leker så fint med ungene jeg passer og hjelper meg.

Så da får jeg kanskje bakt noen brød og slenge i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Stakkars deg... og denna søndagen så begynte så greit..(?) :overrasket: Ikkje så kjekt når d skjer sånt med de små... men du må no for all del ikkje tenka at du er en dårlig mamma for d... det er du nemlig ikkje! :klem::klem::klem: Trøster litt... :kose::kose: Håper det er bedre med dokke imorra... Å sånn som du har styrt med husarbeid idag og... :husarbeid: Då må du no kosa deg med et velfortjent bad.... :smilbla::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina! :klem:

Oisann, klarte Martine å falle ut av senga!!??? :overrasket:

Godt at det gikk bra da, man får seg jo en støkk når sånt skjer!

Lokk over senga, det hadde vært noe...! Skummelt hva de får til disse små. Går det an å ha på sele i senga mon tro? Man har det jo i vognene, så de ikke skal falle ut!

Boblebad hørtes jammen deilig ut! :)

Kos deg i badet og ha en god natt vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Escada¤ :klem: Takk for koselig hilsen - setter sånn pris på det!

La Traviata :klem: Tror Martine hadde blitt helt hysterisk om vi hadde tatt sele på henne om natta! Prøvde med sånn babypose og DET likte hun ikke!!!!! Men nå må hun nå vokse litt mere iallefall om hun skal klare å komme seg over (eller...............)

Charminamannen har akkurat hentet Martine og nå er de på vei opp på sykehuset for å få festet på den maskinen som skal måle hjerterytmen hennes.

Det gikk nå bra med henne i natt - ikke noe unormalt så det ser ut som hun klarte fallet fra sengen bra!

Nå må jeg legge noen andre her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr vært og stemt!

Fulgt Henrik på fotballtrening - veldig kry i dag da han fikk fotballmerke og diplom :)

Nå sover Martine med masse ledninger på brystet og en apparat inni 2 bodyer og en strømpebukse stakkars liten. Men det ser nå ikke ut som det plager henne så veldig heldigvis.

Charminamannen er nede i huset til mine avdøde svigerforeldre sammen med noen antikvitetshandlere som skulle se på noen ting der nede. Vemodig, men det må jo bare gjøres. Kan ikke fylle opp med flere ting her hjemme nå.

Og oppe fyrer jeg i peisen i kveld for jeg var så frossen når vi kom hjem.

Nå må jeg få Henrik under dyna! Og da leser vi alltid i en bok førs - nå i Gullivers reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina! :klem:

Gullivers reiser er kjempefin! Husker vi leste den da vi var små!

Gleder meg sånn til Brage blir så stor at jeg kan lese bøker for ham. Har en haug barnebøker fra da jeg var liten som jeg håper kan glede neste generasjon også! :)

Jeg har også stemt!!

Godt at apparatene ikke plager lille Martinemor - hvor lenge må hun ha de på? Forhåpentligvis vokser hun ikke ut av sprinkelsenga før om en stund! Kanskje hun blir turner eller høydehopper med de bravadene hun har vist i det siste! ;)

Ha en god kveld vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La Traviata :klem: Det er utrolig kjekt å lese for de ja. Henrik koser seg sånn og det er jo så mange flotte bøker! Han har fått mange i gave, men vi kjøper også litt fra bokklubber han er med i. Særlig liker jeg de i Barnas egen bokklubb. Og det lages jo masse artige bøker for barn. Martine skal ha apparatet på i 24 timer så vi skal ta det av i morgen også skal mannen bare kjøre opp og levere det når han kommer fra jobb.

Vindelspev :klem: Det samme til deg vennen

Martine har nå våknet og grått noen ganger så hun synes kanskje at det likevel ikke er så kjekt med alle de der greiene på kroppen. Ikke så rart synes jeg. Men hun har vært kjempeflink og ikke prøvd i det hele tatt på å ta det vekk. Skal bli festlig i morgen når all den tapen skal fjernes fra den tynne barnehuden ja :tristbla: da tenker jeg det blir hyling stakkars.

Klokka er snart midnatt - så da fikk jeg ikke lagt meg så tidlig denne kvelden heller :roll: ...............ikke noen stor overraskelse akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en våkenatt og jeg er bare såååååååå trøtt :Gjesp::Gjesp::Gjesp:

Sitter og venter på de to dagbarna mine. Martine er lagt seg igjen, og gutta er dratt på jobb og skole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti katta for et regnvær det er her i dag :overrasket: Riktignok bor jeg i Bergen altså men det får nå være måte på da.......................... :roll:

Henrik ble med en gutt i klassen hjem i dag så han har jeg ikke sett ennå. Charminamannen skulle opp på sykehuset og levere hjerteapparetet nå også skulle han plukke han opp på veien hjem.

Selv skal jeg på trening klokka syv.

Martine sover en liten dupp. Hun har vært så trøtt i dag. Men det er jo ikke så rart da med tanke på at hun jo var masse oppe i natt da.

Ellers går jeg bare og gleder meg til å få dukkehuset mitt hjem nå snart. Det er blitt skikkelig fint. Men det gjenstår ennå maling utvendig og litt fiksing innvendig. Men det tar nå ikke sånn all verdens med tid.

Og det aller morsomste blir jo å putte alle tingene inni huset da. Alt fra bittesmå babysokker, heklet dåpskjole,møbler,lamper,nydelige dukker,dyr,serviser,mat,.....ja egentlig alt man kan tenke seg - bare i miniatyr.

Jeg elsker denne hobbien min jeg :rosasmil: .....blir liksom ikke helt voksen :ler:

Ellers står det ørret på menyen med grillete grønnsaker til :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkar Martine...ikke så lett å unngå slikt akkurat...Godt at det endte bra da!! :)

Min mor forsøkte med sånn babysafe til meg...hun festet den til madrassen og gikk for å sette brøddeig i første etasjen..gjett hvem som kom kravlende ut av sprinkelsenga og ned alle trappene med madrassen på ryggen da!?! :overrasket::ler: Mamma mistet nesten brøddeigen i gulvet av sjokk! Madden var supersterk allerede som liten baby! :ler:

Håper det hjelper at mannen din senket sengebunnen da...det burde jo holde en stund det! Når hun er istand til å krype over igjen er hun kanskje såpass stor at hun ikke faller, men foretar kontrollerte landinger?!

Har bakt boller jeg...lyst på?! ;) Tenkte ta med hveteboller og hjemmelagd ripsgele på jobben i dag...overraske jentene litt! :)

Du...jeg gleder meg veldig til du skal legge ut bilde av det huset altså...jeg er supernysjerrig...og har såååå lyst til å begynne selv! Fant et virkelig flott hus nordpå i sommer...det kostet 2000...aner ikke om det var dyrt eller billig..det var helt nyyyydelig! Victoriansk eleganse så det monnet!! Hvor får du tak i alle de skjønne små sakene da? Lager du noe selv?!

Håper kvelden blir fin snuppa!! :kyss:

Goooood :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! :klem:

Her er det også drittvær! Iskaldt, og regn :tristbla:

Huttemegtu, kanskje jeg skal fyre i peisen i kveld?

Det dukkehuset ditt vil jeg veldig gjerne se bilde av! :Nikke:

Høres skikkelig fint ut!

Håper Martine får litt mer ro på seg i natt, nå som hun er kvitt hjerteapparatet!

Du får ha en flott kveld,

stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...