Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

God morgen godjenter!

Takk for hilsner kjære jentene mine. Glossy, Silje:),¤Escada¤, La Traviata, Lillelou og Maddevennen. :klem:

Her i charminaheimen går livet sin gang.

Har vært plaget med en grusom hodepine i det siste så jeg har nesten ikke orket noe som helst. Det blir faktisk så ille at jeg bare vil ligge og kaster opp. Pyton. Håper det gir seg snart!

Martine baler med 4 tenner oppe i munnen. Så lunten hennes er betraktelig lavere om dagen. Men det klør og presser sikkert veldig på oppi der! Ellers er hun også begynt å åle seg fram på gulvet og plukker på alt hun finner. Her var det bare å skru opp grinder og plugge alle stikk kontaktene. Med Henrik trengte vi ikke å gjøre noe som helst - han satt nå bare der og så seg rundt han. Jammen har de ulikt lynne disse to barna mine.

På natten er hun nå fremdeles våken så det at hun sov i ferien var nok bare fordi hun ble trøtt av bading og varme tenker jeg.

Charminamannen er vekke i helgen så jeg føler jeg har hatt hendene fulle selv om det jo også er godt med litt tid helt alene på kvelden. Men jeg var ikke så fornøyd når ungene våknet kl 06 i morges klar for nye eventyr - FOR DET VAR IKKE JEG!!!!! :sur:

Klokka er nå snart 10 og jeg føler jeg har vært oppe i flere timer allerede. (og det har jeg jo også tjiihiii)

Nå skal jeg gjøre litt husarbeid selv om solen skinner ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers :klø: jeg meg i hodet over det nye forumet! Finner jo ikke ut av noen ting og klarer ikke legge inn avatar heller :frustrert:

Huff føler meg ikke helt hjemme :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina! :klem:

Huff, den hodepinen hørtes helt grusom ut, er det migrene? Jeg vet hvordan det er å ha så vondt i hodet at man blir kvalm, har det av og til selv :tristbla:

Håper du blir bedre vennen! :troest:

Skjønner godt at det nye forumet er uvant! Det tar litt tid å venne seg til det. Hvis du har avatarbildet liggende på PC´en så skal det gå greit å laste inn på nytt, gå på kontrollpanel, og så nede til venstre på skjermen har du et valg som heter Endre avatar. Så kan du legge inn bildet på nytt, kan hende du må prøve flere ganger.

Gi Martine og Henrik en stor klem fra oss! :klem::klem:

Ha en fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Sjallabais! Så kjekt å se deg i dagboken min-du har vært savnet, vet du, selv om jeg unte dere den fantastiske ferien av hele mitt :hjerte: .

Håper dere har en fiiiin søndag, selv om den startet nesten ulovlig tidlig :)

Nå står Mannemannen i gangen og maser om Framdrift, så jeg må nesten ile-neste punkt på programmet er brødbaking, i sted vasket jeg takrenner, og det var en riktig drittjobb. Jeg har superhusmorogskikkeligarbeidsjern-dagen min i dag.Nøye overvåket av den Overivrige Oppusseren jeg bor sammen med :) .

Kleeeeem :klem:

ps;jeg får IKKE til å skrive med forskjellige fonter og farger og sånt...er det vanskelig,eller bare jeg som er blitt tett i pappen av kraftvasken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LA Traviata :klem: HAdde barnemigrene som jeg vokste av meg. Nå har jeg liksom vondt i hele hodet! Må komme meg til legen om det ikke blir bedre snart! Ikke noe stas å ha det sånn nei!

Har prøvd med avataren flere ganger men ikke søren om det hjelper :sur: Irriterende!!

Hvordan har du fått lagt inn den fine signaturen din? Den var topp. Og hvor finner man sånne telle border (om du skjønner hva jeg mener?)

Lillelou :klem: Hei vennen - ikke tett i pappen nei! Er masse jeg ikke får til nå også og jeg nekter for at vi er tette i pappen :ler::ler::ler: Med fargene er det bare å markere som før du finner det der oppe på kodeknappene vennen min!

Nå er alle dagis barna mine gått hjem og roen har senket seg. Martine er ikke i form stakkars. Har blitt skikkelig snørrete i tillegg til alle tennene hun baler med. Ikke kjekt nei!

Jeg sitter bare her og venter på at charminamannen skal komme hjem med middagen :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest::kghjerte::smilyblomst: Stakkar Charminavennen som fortsatt har hodepine da!!! Skikkelig trasig!

Har skallebank selv i dag..men det er bare sånn mild nattevaktskavank!

Håper inderlig at det gir seg snart!!

Tenkte sløve litt på sofaen jeg nå..med litt interiørlektyre og en kopp te!...ikke så mye å finne på akkurat nå...skulle tatt Martine med ut en tur jeg vet du...så hadde du fått hvile litt!..dumt jeg bor så himla langt unna! :roll:

Håper du får en fin kveld uansett vennen! :kose:

Gooood :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hallo! :)

Vi har fått ny dusj! Utendørsdusj! Hadde jeg vært nudist eller sånn "kikk på meg"-jente så hadde jeg vel vært utendørs nå, men sånn er det ikke.Kan se ut som om høsten har tenkt seg til Bartebyen.Argh, jeg som bare har fått brukt hengekøya ett kvarter! Ett bittelige kort et, og da var det ikke spesielt varmt engang!

Været gjør sitt med Pinny også, hun bare ligger og furtefurter på madrassen,og gidder egentlig ikke å gå ut.Ikke at det gjør noe, strengt tatt ;) .

Håper du føler deg bedre idag-og aller helst at du er blitt bra i hodet,selvsagt.Ooog at det går bedre med lille søtnos som får tenner.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er litt bedre? God bedring-trøsteklem kommer her: :klem::troest:

Rart med den avataren... spør på ris/ros og tips eller send en mail til en av moderatorene så hjelper de deg sikkert!

Den signaturen har jeg laga i PowerPoint og lagt inn som bilde i albumet, og linka dit i signaturen med img-tagg (si fra hvis du falt litt av lasset underveis her...)

Fant en "oppskrift" på signaturer på nybaktmamma.com som jeg fulgte!

De "tickerne" finnes forskjellige steder på nettet, bl.a. Tickercentral og Lilypie. Mye fint der! :)

Skal du bli supermedlem forresten?

Ha en fin tirsdagskveld da snuppa mi! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

holliollihooo !:pirat:

Hiv og hå og en flaske med rom...

Det høres ikke så utrolig gøy ut , det turboopplegget Martine kjører nattestid.Spinner rundt og holder show- Det mangler visst ikke på energi hos den lille knøtteprinsessa, men det må være slitsomt å ha en sånn Nattens Dronning.Håper hun snart finner ut hvor deilig det faktisk er å SOVE om natta, og dere får hentet inn litt overskudd, dere også.

I dag har vi vært og kikket på dyre Stokke-stoler til spisestua (dyre stoler, bord fra IKEA :sjarmor: ). og da smaskelusken min hadde sett prislista og fått litt rynker i pannen hvisket jeg han søtt i øret at hvis vi gifter oss,kan vi faktisk ØNSKE oss en eller to av de stolene....Tror det gled inn. :) Ikke skal vi ha noe svulstig marengsbryllup med metervis med tyll eller slipp av hvite duer på kirketrappa heller, men noe litt smått og personlig og veeldig koselig, men med tilstrekkelig med champagne...*drømme*

Håper du har en fin ettermiddag,søte du :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Hun lille sover lite enda? :forvirret: Uff da..

Hvor gammel er hun nå?

Har du sjekka internett om noe kan hjelpe?

Noen planer for helga da?

Jeg er skikkelig babysyk ja, smitter visst over på endel Kg gjengere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig imponert over at du klarer å få tre barn til å sove samtidig! Er nok travelt om dagene hjemme hos deg tenker jeg!

Så dumt at Martine fortsatt ikke sover om natta, har dere fått noen råd fra helsestasjonen? Får håpe det ordner seg snart.

Glemte jo helt å gratulere Martine med 10 måneders dagen! :klaske:

Grattis på etterskudd da! :bursdag::hoppe:

Ønsker dere en god helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden :klem: Tenker Martine hadde kost seg på tur med deg ja. DET hadde vært noe det! Håper hun snart begynner å sove, for det sliter å ha det slik i lengden. Men på en annen side så er det jo utrolig hva man blir vant med. Hun har vel oppfattet at moren er nattevakt av yrke :ler:

¤Escada¤ :klem: Det er nok ikke den ultimate kombinasjonen nei. Men husker da jeg selv fikk visdomstennen sist og det å få tenner er ingen spøk nei!

Lillelou :klem: Du får meg alltid til å le du vennen :ler: Marengsbrullup du liksom :ler:

Glossy :klem: Det er så kjekt å se deg igjen, og å prate med deg vennen min! :klem:

Dark Angel :klem: 10 mnd så hun burde jo kunne sovet en hel natt etterhvert! Men ikke hun der nei :roll::ler:

Bertine :klem::klem:

La Traviata :klem: Har snart prøvd alle de rådene jeg har fått bortsett fra å ta henne på eget rom. Men det orker jeg ikke ennå, grunnen kan du lese under her!

Ja nå er det lenge siden jeg har skerevet men overskudd har vært en mangelvare i det siste. Martine sover lite om natten og dagene bare fyker avgårde.

Hadde en litt ekkel opplevelse i ferien med Martine.

Jeg har opplevd det samme en gang før når hun var bitteliten baby.

Kommer inn på rommet om kvelden for å sjekke at hun har det bra. Tar hånden og stryker henne over hodet og kjenner at jeg stivner til fordi hun er helt kald (noe som hun ellers aldri er). Tar så å beveger hodet hennes ganske hard flere ganger og det er rett og slett ingen reaksjon. Der og da tror jeg inni meg at hun er død og jeg kan ikke beskrive hvordan det føles. Det kjennes ut som om hjertet vil hoppe ut av kroppen min. Så blir jeg helt hysterisk og tar nesten tak i hele reisesenga og rister den kraftig - tør ikke å ta i henne. Fremdeles ingen reaksjon. Da tar jeg hele hun opp og hun henger slapp som en filledukke før hun plutselig begynner å røre på seg. Da faller jeg nesten sammen på gulvet og tårene kommer. Sitter lenge og bare holder henne og hun gråter veldig hun også. Kanskje ikke så rart?

Dette skjedde dagen før vi dro hjem og jeg er fremdeles litt preget av det! Har ikke tatt kontakt med noen lege eller noe. Skal på kontroll på helsestasjonen fredag og da skal jeg snakke litt med helsesøsteren. Jeg tenker jo mye på om hun bare disse gangene har sovet så kraftig at hun ikke reagerer på noe. Men det er liksom litt rart det også for hun sover til vanlig veldig lett. Og hvorfor er hun så kald? Og det jeg tenker aller mest på er - hva om jeg ikke hadde kommet akkurat da?

Vonde tanker!

Så jeg ligger nok litt på vakt om nettene mens hun sover også så min søvnkvalitet er jo helt elendig. Og jeg gruer meg jo hver gang jeg skal inn å se til henne om kvelden når det er en liten stund siden jeg har vært der!

Men ellers går det nå fint her hos meg.

Begynte jo som dagmamma for 14 dager siden, og det går over all forventning. Passer en gutt og en jente og de er bare så skjønne. Og jammen har jeg ikke klart å få alle tre inn i samme søvnrytme også :sjarmor:

Henrik er begynt i 2 klasse og føler seg visst kjempestor. Tror han syntes det var veldig stas og ikke minst kjekt å begynne på skolen igjen.

Og det er nå litt deilig å komme inn i faste rutiner igjen også.

I går var jeg og trente og gjett om jeg er stiv og støl i dag. Fytti så råtten man kan bli bare på halvannen mnd. Nå håper jeg å få tid til å fortsette å trene 2 ganger i uka da! Ikke tvil om at kroppen trenger det iallefall!

Nei nå får jeg være litt sosial med mannen.

Måtte bare legge inn en gammel avatar, for datageniet meg klarer jo ikke å få nye bilder ned i rett str :sjenert::sur:

Deilig med fredag :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære vennen :klem::klem::klem:

Jeg grøsset ordentlig av den historien med Martine i ferien :overrasket:

Det må ha vært en forferdelig opplevelse, skjønner godt at du sover dårlig og at du er engstelig...

:troest:

Du får snakke med lege eller helsesøster så blir du sikkert beroliget! Kan jo hende hun bare sov veldig dypt, men det er klart man blir redd :overrasket:

Jeg fikse bilde for deg? :)

Send det over, du!

Kos deg med mannen og en rolig kveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata :klem: du er nå en orntlig going du :smile:

Klokka er kvart over syv og jeg har allerede vært oppe i over en time. Martine ligger ikke akkurat og drar seg om morgenen nei :roll::ler:

Begge guttene sover, og nå har også Martine lagt seg igjen etter frokost,bleieskift og litt lek! Hun er fremdeles godt forkjølet og hoster en god del stakkars lille jenta mi.

Klokka 09 skal jeg til byen og klippe meg det blir deilig! Og etterpå skal jeg bare kose meg noen timer med å gå på cafe og i butikker mens charminamannen er hjemme og holder fortet! Svir endel i halsen min i dag også så nå blir vel jeg også forkjøla. HAr drukket deilig te fra Mauritius og spist frokost. Føler meg ganske så opplagt her jeg sitter egentlig :)

Nå sto Henrik opp så jeg får ta meg litt av han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: For en ubehagelig opplevelse vennen min..... Huff. Ikke til å spøke med det der. Best du går å sjekker det ut, men det er kanskje som du sier at hun sover godt. Marthe sover veldig lett hun og.Våkner av den minste lyd. Men noen ganger kan jeg har på lys, susse henne og prate med mannen uten at hun merker det en gang. Så tror iallefall hun har perioder med dyp søvn.

Håper dere finner ut at det iallefall....

Så deilig det hørtes ut med hår klipp og cafe liv..... Jeg har fått besøk av mannen og vi koser oss sammen. Har spist en deilig forkost og nå har jeg litt lyst å krype meg under dynen å kose med lillemor :) Ingen spesielle planer for dagen og det er egentlig helt topp. Skal på en liten båttur og det er deilig å få litt frisk luft i lugene og. I kveld er det sofa liv som venter tenker jeg.

Har en super lørdag vennen min.... Du er bare god du :klem:

Endret av Glossy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...