Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Oj, vi må ha postet likt vi Siljevennen :) Det er nok som du sier at det er det samme ja! :wink:

Tok du masse bilder i syden da? Jeg har sendt noen nye til kjære Sandravennen vår og håper hun hjelper meg! Uten henne hadde det jammen ikke kommet mange bilder fra meg nei :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsner i dagboka mi :klem:

Så fint bilde var av Henrik og Martine :hjerter:

Håper du får en fin helg.

:klem: Bamseline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Charminavennen! :klem:

Kjempeflott bilde av Henrik og Martine!

Smelta totalt jeg! :hjerter:

Forresten så er jeg ganske så sikker på at folat og folsyre er det samme! :Nikke:

Høres ut som du får det travelt med bursdagsfeiring for Henrik framover, skal bake litt til manens bursdag jeg også, men vi blir bare 7 stykker på lørdag til grilling og kake, og så kommer mine foreldre en tur på kake og kaffe på mandag!

Leker for 7-åringer ja... :klø: Da jeg var liten gikk det vel mest i gjemsel, sette halen på grisen, hviskeleken, stolleken osv. Kanskje det er annerledes nå for tida? Ellers er jo kubb eller bocchia veldig populært for tida da, hvis man har uteplass!

Håper Martine fortsetter å sove mer om natta da! Her holder vi på med å venne av med nattpupp, og det er litt av en tålmodighets/utholdenhetsprøve. Men det går vel bedre etter hvert.

Ha en god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Høres ut som du har hendene fulle om dagen. Det blir nok travelt det, med 18 7-åringer i hus!

Sier som La Traviata, gjemsel, "boksen går" eller hviskegjemsel husker jeg vi lekte mye.

Stolleken var jo også gøy.

Håper berta di har sovet godt i natt. Marcus er blitt en liten nattevåker den siste tiden. Tennene herjer munnen

og det blir sårt og klør.

Ha en fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseline :) Så fint at du likte bildet - skal legge ut flere om litt

La Traviata :) Travelt med bursdag ja, men litt gøy også da. Er jo kjekt å lage istand synes jeg.Litt artig at mannen din har bursdag på samme dag da!Grilling hørtes deilig ut :sikle: Takk for tips om leker,får prøve noen der ja! Har masse stole så stollek blir sikkert bra!Hale på grisen også :Nikke:

Sandra :) Faktisk blir det 22 7åringer så her blir det liv! Men gøy håper jeg!Og det er jo bare 2 timer heldigvis :ler: Stakkars Marcusen som klør sånn i munnen sin. Det er sikkert ganske så ubehagelig! Selv fikk jeg 4 visdomstenner på engang og tro meg det var ikke noe særlig!Sikkert litt sånn for disse små også når tennene presser seg ut! Gi han en god trøsteklem fra Martine og meg!

Nå skal jeg prøve å legge ut noen bilder som vi tok hos fotografen (med god hjelp fra Sandra som vanlig - hun er en sann engel :kyss: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

22 7åringer? Det høres hektisk ut,ja! De får det sikkert kjempegøy, husker hvor hylende morsomt jeg syntes det var med bursdager da jeg var på den alderen (oh,ja,hukommelse som en gammel elefant...).

Nydelig bilde av Henrik og Martine! De ser så søte og gode ut!

Håper du får en finfin helg, Charmina! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig fine bilder!!!! Har kommentert alle jeg :wink:

Den fotograferingen var virkelig verdt det ja! Fikk du alle digitale og eller? Ser ut som fotografen var veldig flink. Har jo lest om de så det var gøy å se resultatet!!

22 barn i huset??? :o Det skal bli litt av et liv. Og jeg sitter her å synes å ha 3 barn i huset er en utfordring... Ja og de blir jo ikke videre rolige når det er bursdagsbesøk og mye sukker. Tenker dere får hendene fulle nå ja.

Hvordan går det forresten med treningen?? Jeg og en til vurderer seriøst å begynne. Hørte førstegang om stedet fra min mors kusine som og går der. Hun har gått ned 10 kilo på to mnd :klappe: Det må jeg si er litt av en bragd! Ble liksom så giret på hele opplegget med kosthold og oppfølging. Har fått en prøvetime så jeg tenkte å gå på. Så tar jeg det deretter...

Vi gleder oss til Idol i kveld. 7 åringen her i huset ( min nevø som jeg passer ) vil stemme hele tiden :ler: Han vet ikke helt hvem han heier på men han heier på de som vinner. hi hi, er jo søt og da!

Kom hjem i dag med blomster som de hadde plantet på skolen. Blomsten var dyvåt, men han mente vi måtte skynde oss å gi den vann for ellers så døde den :ler: Nå skal 2 åringen hentes i barnehagen!

Håper dere får en super kveld vennen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så gøy med bilder!! :-D

Veldig fine ;)

Oi, endel barn i hus.. :ler: Full rulle!

Kose deg masse i helgen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flotte bilder Charmina! Veldig morsomt å se bilde av deg også vennen :klem:

Og de nydelige ungene dine kan du være stolt av! Ser tydelig likhet mellom dem også!

Makan til skjønninger :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy :) Så fint at dere likte bildene. Var godt fornøyd med resultatet!Liker ikke bilder av meg selv, men disse var ok siden de ikke viser hele meg :wink:

Blir nok litt av et liv med så mange unger i huset ja Glossy, og jeg ser de jo for meg! med det første kakestykket stiger jo blodsukkeret rett til topps, og da også lydnivået til den samme høyden :o :ler: Men Henrik storgleder seg så da er det liksom med glede man gjør det alikevel! Har kjøpt inn papirduk og pappservise sånn at alt bare kan hives i en stor sekk etterpå.

Treningen ja - den går helt fint den. Trener fast to ganger i uka. Har gått inn noen cm alle steder og det er jo strålende.Er veldig fornøyd med opplegget men det begynner å bli ganske mye folk på alle treningene etter hvert! Men de skal visst åpne ett senter til har jeg hørt så det blir sikkert bra!

Nå har vi sett Idol og kost oss. Henrik var stråålende fornøyd med at Jorunn vant. Og egentlig jeg også selv om Tone er flink hun også. Skjønne jenter på hver sin måte! Pizzaen var god men jeg kjenner at jeg har spist alt for mye.

Martine sovnet klokka åtte med tommelen på plass i munnen. Hun er bare så bedårende når hun ligger slik. Og i dag snudde hun seg rundt fra mage til rygg skikkelig for aller første gang :klappe:kanskje til ære for mormoren som har bursdag i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse::danse: :danse: Så flink Martine er!!!! Da går du virkelig en spennende tid i møte. Tenk nå skjer ting fort altså. Før du vet ordet av det så må du flytte alle tingene en meter opp for at ikke små fingre skal få tak i det :ler: Vi jobber fremdeles med å holde hodet stabilt selv, og å ligge på magen. Det er liksom ikke favoritten nei, men med en mor som liker å stimulere så må hun nok pent det :wink: Synes det er viktig at hun trener seg litt hver dag. Hun liker derimot veldig mye å liggge på teppe på gulvet med baby gymmen over seg. Da går armer og bein i 100 :ler:

Mannen skal snart på jobb så deter vel på tide jeg overtar tulla ja! Ha en super lørdag så snakkes vi. Skal nok komme tilbake med en oppdatering på hvordan min første fest gikk. hi hi...

:blomst_opp: til deg på en lørdag morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy :klem: det blir nok masse å passe på fremover nå ja! Og Martine snur seg nå over på magen hele tiden, men så blir hun rasende etter en stund da for hun vil slettes ikke ligge sånn. Så da er det bare å gå i rute og snu henne :roll::ler: Men kjekk trening da! MArtine sine armer og bein går også i hundre hele tiden. Og i motsettning til broren tror jeg hun kommer til å bli en skikkelig klåfinger! Det er artig å se så forskjellige de er som babyer - ikke i utseende men i lynnet! Utrolig at to søsken kan være så totalt forskjellig ja!

Nå står jeg på hodet i baking her! Gjestene kommer ikke før 17 da så jeg har nå litt tid. Baker Snickers kake, gele kake, og boller. Også har vi kjøpt en fantastisk god frukt kake hos bakeren. Den er nemmelig alles favoritt-særlig Henrik sin :sikle:

HAn og pappaen er ute med Statsråd Lemkhul i dag på skikkelig sjørøvertokt! Han hadde på seg fullt skjørøverutstyr når han for ut av døren her i morges. Og mamma sin svarte tykke genser utenpå regnjakka. Stiiilig :ler:

Nå må jeg løpe til kakene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bertine

Så nydelige bilder Charmina!

Du ser ganske pen ut må jeg si :-)

Her er jeg i full gang med middags laging, svinestek med grønnsaker, poteter og fløte saus..nam nam.

Samtidig må jeg skrive litt på oppgaven min om barn og lek. Gøy oppgave egentlig!

Vel, ha en nydelig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bertine :) Fint at du likte bildene, men pen :o det var et pent komplimang vennen!Kan ikke si jeg føler meg særlig flott etter alle våkenettene den siste tiden nei :ler: Men takk skal du ha :) Når kommer eksamensresultatet?

Nå sitter jeg her og er ganske så stappet! Kakene smakte fortreffelig :sikle:

Henrik har fått seg Brann drakt og tøffe røde fotballsko til så gjett om han var i hundre. Fikk også flott helikopter og såpebobble maskin så nå er det rimelig glatt ute på terassen :ler:

Nå står det en flott sykkel her med stor rød sløyfe på som han skal få av oss i morgen tidlig. Gleder meg til å se hvor glad han kommer til å bli.

Har også et stort kakestykke i kjøleskapet med 7 lys på og det skal vi tenne og ta med oss inn på rommet i morgen tidlig mens vi synger bursdags sangen.

Det blir bra :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR HENRIK SOM ER 7 ÅR I DAG :flagg::bursdag:

Henrik ble bare sååååååååååå glad for sykkelen i morges. Charminamannen, Martine og jeg sto inne på rommet hans og sang bursdagssangen kl 07 i morges. Og hele fjeset lyste jo opp - kjekt :hjerte:

Nå er han dratt fornøyd på skolen, og gleder seg sikkert hele dagen til å komme hjem fra skolen og åpne flere pakker.

Fra Martine har vi kjøpt han en skikkelig klokke, og jeg vet at mormoren og oldemoren har kjøpt han hver sitt spill til X-boksen hans. Det blir nok godt mottatt.

Og i går fikk han jo Brann drakt med tøffe røde fotball sko til (stakkars mormoren og onkelen som jo er svorne RBK tilhengere - særlig min bror vil nok det falle tungt for hjertet :hoho:

Martine har akkurat spist og ligger nå i senga si igjen. På denne tiden er hun alltid så trøtt og er bare oppe en liten stund. Men jeg må nå vekke henne igjen da vi jo skal på trening om ikke så alt for lenge.Føler kakene fra i går ligger yungt nedi magen ennå jeg!

Og i ettermiddag blir det å gjøre klart til selskapet med alle ungene i morgen (og ingen har ringt avbud så da blir det 22 stk :o ) Men det går sikkert fint!(trøster meg selv litt :ler: )

La Traviata mannen har bursdag i dag også - så da flagger vi litt for han i samme slengen :flagg::gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer til Henrik på 7 årsdagen!!! :hoppe::bursdag::flagg:

Så koselig at du slengte med en gratulasjon til mannen her også! Han ble veldig glad for å bli vekt halv 7 i dag morges med sjokolade og gaver!

Han fikk "Travel with children" bok av Brage, og DVD og radio av meg! Og i kveld kommer foreldrene mine bortom for litt kaffe og kaker! Så her går det nok stille og rolig for seg sammenlignet med Charminaheimen ja!

22 unger!!! :o

Er det noen som takler sånt på strak arm så må det vel være deg vennen! Er imponert over at du drar og trener og holder på midt oppi alt sammen!

Ønsker deg en kjempefin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige bilder Charmina!

Du ser ganske pen ut må jeg si :-)

Signerer denne forøvrig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

GRATULERER SÅ MASSE MED BURSDAGEN TIL HENRIK :bursdag: 22 unger!!! Da blir det fart ja kan jeg tenke meg. Men du er jo så utrolig flink!

Så utrolig fine bilder av dere! Herlige unger og morsomt å se deg! Man forestiller seg liksom hvordan alle her på KG ser ut, men man får seg en overraskelse når man ser hvordan dere virkelig er!

Håper du har hatt en god treningsøkt idag da!

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:bursdag: Hurra for Henrik som har bursdag! Håper han får en super dag (historien om sykkelen på morgenkvisten var skikkelig søt).

Nydelige bilder av deg og barna-du er ei flott dame.

Nå setter jeg snart kursen nordover, og siden det er begrenset internett-tilgang der oppe,samt mange om herlighetene ( 2 delvis nettavhengige yngre søsken...) benytter jeg anledningen til å ønske deg en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...