Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for koselige bursdags hilsninger alle sammen :klem: Det har vært en fredelig feiring med charminamannen og ungene for vi har alle vært ganske så trøtte i dag! bakte en sukses terte som vi koste oss med! Av Charminamannen fikk jeg nydelig kort og en deilig morgenkåpe som jeg lenge har ønsket meg! Og av mine små engle barn fikk jeg aromaterapi! Gjett om jeg gleder meg! :hoppe:

I går var vi ute og spiste siden det var bedre med fridag. Sønnen min fikk ha med seg en kompis og avgårde dro vi! Men for et styr! De to guttene gjorde ikke annet en å terge hverandre og var skikkelig umulige :roll: Hadde mest lyst til å låse de inn i bilen begge to og la de sitte der :ler: Sønnen min tålte ikke å bli terget og det gav jo han andre vann på mølla! Stort sett går de veldig fint sammen og leker kjekt og koser seg, men IKKE i går nei :tunge1: Og dere skulle sett fjesene på dem da de spurte om dessert og fikk beskjed om at det fikk de slett ikke siden de hadde styrt sånn! men de spurte jammen ikke flere ganger heller og innså at det var slik det ble! Hadde litt dårlig samvittighet da etterpå jeg - men man må jo få de til å forstå også da!

Da vi kom hjem sa han "mamma synes du jeg oppførte meg bittelitt bra da?du vet jo at jeg elsker deg mamma`n min"Ikke lett å være sint mamma da nei! Charminamannen sier at den gutten der snurrer meg rundt fingeren sin - og det er kanskje litt sånn! :sjenert:

Og senere på kvelden hadde han skikkelig migrene som varte hele natten med oppkast og det hele. Jammen ikke kjekt å se på at han har det så vondt nei! heldigvis sov Martine i natt da sånn at vi kunne ta oss skikkelig av han!

I dag har han vært hjemme fra skolen og kost seg med mamma. Han var jo skikkelig trøtt og sliten etter nattens strabaser! Vi har laget flere av bordkortene og har nå bare halvparten igjen! Og i dag har vi også omsider fått sendt avgårde innbydelsene til dåpen! begynte snart å frykte at vi måtte dele de ut på kirketrappen :ler:

Madden :klem: Hei vennen så kjekkke ord fra deg - blir så glad når du har vært innom! Kjøleskapet vårt er fra GRAM og de har noen spesielle skinner man kan feste på kjøleskapene sine sånn at du kan f.eks montere stålplater på et hvitt skap om du heller vil ha det eller treplater for å matche et kjøkken. Vi hadde i det gamle huset malt treplatene med tavlemaling noe som ble utrolig stilig! Men jeg vet også at man kan male malingen rett på kjøleskap! Da skal man vel pusse litt på det først sånn at det fester seg bedre! Før brukte man en oljebasert sort maling,mens man nå får kjøpt vannbasert egen tavlemaling fra Beckers. Det er den jeg har kjøpt nå. Etter å ha malt 2 strøk må den herdes en liten uke før man tegner og vasker på den! det blir ganske så annerledes og stilig kjøleskap synes vi!

La Traviata akkurat fint nå da!Så dumt at du også sliter med Migrene - det er virkelig noe skitt!Hadde selv barnemigrene og Charminamannen har migrene så gutten vår har da noe å slektes på desverre!

Sandra :klem: Nok en nydelig avatar ser jeg - smelter helt av det synet der jeg! Han er så søt!Våkenetter er visst vår spesialitet vennen :ler:

Mayamor :klem: kjekt å se deg!

Glossy :klem::kyss:

Ei venninde av meg fikk nå babyen sin i dag på min bursdag :sjarmor: det syntes jeg var litt artig! Særlig siden denne venninda mi alltid ringer meg på feil dag for å gratulere meg med dagen! men nå hun jo klare å huske riktig dag :ler:

Har ennå ikke helt avgjort om vi reiser i sommer eller ikke. Venter på noen tilbakemeldinger. Men håper veldig da for det hadde vært sååååå deilig!

Nå skal jeg kikke i litt dagbøker før jeg kryper under dyna :sove:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk skal du ha for hilsen :) jeg var faktisk på vei inn i din dagbok da jeg så hilsenen ;)

Gratulerer så utrolig masse med dagen, selv om jeg er litt seint ute :) Bedre sent enn aldri da. Fint å høre at dagen ble veldig bra.

han sønnen din høres ut som en skikkelig godklump :)

Stor natta :klem: og ønsker om en flott uke med godungene og mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk i dag er det visst en skikkelig grinedag :grine: Martine er ikke fornøyd med noe som helst og hyler i ett! Selv ikke puppen var bra nok her i sted :o Har kjent på henne og hun er ikke varm eller noe bare svett av gråtingen!Kanskje er det tann alikevell ikke vet jeg :klø:

Nå har hun akkurat sovna inne i senga si på soverommet vårt! Der blir hun iallfall ikke vekket om telefonen ringer!

Gutten min er på skolen igjen noe han var glad for tror han syntes det var utrolig kjedelig å være hjemme.Særlig når han fikk høre at de andre hadde laget klokker! Han var veldig spent på om han fikk lage det i dag da!

Vi forsov oss i dag og våknet først klokka halv åtte så Charminamannen måtte virkelig løpe rundt her i morges stakkars!Det er jo ikke akkurat kjekt om pasientene må sitte å vente på han heller da!Men det hadde gått fint og han hadde rukket det akkurat!

Men det er jo en lite kjekk måte å starte dagen på da!

I går kveld hadde jeg en særdeles lite hyggelig opplevelse.

Da jeg skulle legge meg kjente jeg på hodet til Martine og det var så kaldt noe det ikke pleier å være. Kjente henne så i nakken og da var hun ganske kald der også. Tok redd tak i armen hennes som bare falt slapt ned. Gjett om jeg ble redd og begynte å riste i henne..........uten at hun reagerte!Hun hang bare som et slakt! Da ble hun ristet kraftig og så våknet hun.Hjertet mitt banket så det nesten spratt ut av kroppen min og hendene mine skalv som bare det!Så tungt har hun aldri sovet og resten av natten lå jeg nesten bare og så på henne! Det var skikkelig ekkelt og jeg får vondt bare jeg tenker på det i dag! Hadde noe skjedd henne vet jeg ikke hva jeg hadde gjort! Så nå når hun sover er jeg jo inne og sjekker henne flere ganger - klarer liksom ikke å slappe helt av!Vet det er dumt men ...................!

Ellers har jeg snakket med trygdekontoret i dag ang søknaden vår om overføring av pappapermisjonen til meg,men de hadde ennå ikke sett på saken :evil: ikke at det kom som noen overraskelse fra den kantenmen de skulle se på den nå lovet de! Og selvfølgelig gjaldt ed nye reglene om at far får sin egen lønn bare for de barna som var født i år!

Også tror de dustene(sorry utrykket) at det er lett for charminamannen å skaffe vikar i 4 uker :roll: joda kjempelett liksom - de står jo i kø de som vil ha 4 ukers jobb!

Da mener de at han kanskje kan ta fri en og annen dag innimellom - også skal jeg liksom gå nattevakter innimellom da! Det er nå liksom ikke helt sånn det fungerer på jobben da!Lurer på hvem som finner på alle de teite reglene jeg?Blir spennende å se hva slags svar vi får. Forrige gang fikk vi overført det etter klage. Men nå påsto hun at det var blitt mye strengere og at de hadde hatt mange rettsaker ang dette! Hun beklaget også at det hadde tatt så lang tid!Er jo 4 mnd siden vi leverte søknaden så det går jo ikke akkurat fort da!

Klokka er halv tre og gutten min kommer vel snart inn dørene så jeg får slutte av!

:klem: Bustetrolltakk for bursdagshilsen.Natterangler du også ser jeg :)

-Charmina :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Charmina! :klem:

Åh, så ekkelt den opplevelsen med Martine må ha vært. Jeg har sånne mareritt innimellom, må inn og sjekke Brage av og til når han sover. Heldigvis puster han ganske "høyt" og merkbart, og han er alltid veldig varm og god.

Skjønner at du er sliten nå, og med Martine som er så urolig! Det er kanskje tenner på gang både hos deg og hos Sandra??

Nå må jeg gå. Kos deg med fruene i kveld! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei La TraviataJa det var ikke noe kjekt kan jeg love!Og jeg merker at jeg er litt småhysterisk i dag når det gjelder å gå og sjekke henne!Må liksom ta borti henne hele tiden!Slitsomt å føle det slik!sukk

Ellers har det skjedd ting og tang som vanlig!Gutten min lånte vekk sparksykkelen sin til ei jente som selvfølgelig gikk dugelig på trynet og slo ut en tann!!!!!!! :o

Heldigvis var det en melketann som var løs fra før av som datt ut! Stakkars unger de var ganske så forskrekket da de kom her! Og det ble jammen jeg også!

Ellers intet nytt :ler:

Hjelper gutten med leksene nå - han skal klippe ut en snømann og så skrive ti vinterord på den! Han synes visst det er veldig vanskelig!det er ikke lett å høre alle bokstavene synes han! Men her er det bare å prøve og han klarer det med litt tålmodighet da!

Snart kommer Charminamannen hjem med fiskekaker som er dagens middag!

-charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei La TraviataJa det var ikke noe kjekt kan jeg love!Og jeg merker at jeg er litt småhysterisk i dag når det gjelder å gå og sjekke henne!Må liksom ta borti henne hele tiden!Slitsomt å føle det slik!sukk

Ellers har det skjedd ting og tang som vanlig!Gutten min lånte vekk sparksykkelen sin til ei jente som selvfølgelig gikk dugelig på trynet og slo ut en tann!!!!!!! :o

Heldigvis var det en melketann som var løs fra før av som datt ut! Stakkars unger de var ganske så forskrekket da de kom her! Og det ble jammen jeg også!

Ellers intet nytt :ler:

Hjelper gutten med leksene nå - han skal klippe ut en snømann og så skrive ti vinterord på den! Han synes visst det er veldig vanskelig!det er ikke lett å høre alle bokstavene synes han! Men her er det bare å prøve og han klarer det med litt tålmodighet da!

Snart kommer Charminamannen hjem med fiskekaker som er dagens middag!

-charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Har du hatt bursdag vennen!!!

:bursdag:Gratulerer med overstått!!! :bursdag:

:hjerte::klem::perebrus::gratulerer::kose::blomst: :dagensrose: :gave: :klem2: :kghjerte::danse::hoppe::kyss::heiajente::hjerte:

Det var virkelig en ekkel episode med Martine ja...skjønner godt at du var veldig redd!! :( Ble helt ekkel bare av å lese jeg! :trøste:

Håper hun roer seg snart da...som La Traviata og du selv sier, er det kanskje tenner på gang...og det kan jo starte litt av et sirkus!

Teite trygdekontor-folk altså!! :evil: Jeg skjønner ikke hvorfor de alltid skal gjøre ting så vanskelig!! De må da vel kunne ha regler/unntak slik at alle yrkesgrupper blir best mulig ivaretatt! Å være selvstendig næringsdrivende er slett ikke det samme som å være ansatt...og det burde de vel kunne forstå!! Håper det ordner seg for dere!

Tusen takk for forklaringen ang. kjøleskapet! Jeg tror kanskje jeg gjør et forsøk med Beckers tavlemaling! Vi får rabatter siden de fører Beckers på mannens arbeidsplass! :sjarmor: Tavlemalinga er ikke spesielt billig har jeg skjønt..og så må en vel ta to strøk også tenker jeg! Håper vi får bygd inn den fæle kassen etterhvert...så ser det sikkert litt bedre ut! :Nikke:

Og du...Ditto! Jeg blir skikkelig glad når jeg finner hilsener fra deg i dagboka mi!! :kyss:

Håper tirsdagskvelden blir fin!! :kose:

Stooooor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen Charmina da :trøste: Stakkars deg, det var nok kjempeekkelt :(

Godt det ikke var skjedd noe med henne. Ikke rart du blir nervøs, det skjønner jge veldig godt.

Så dumt at Trygdekontoret er så treige, det hadde jo vært greit å få ordnet permisjonen da :roll:

Litt av en dag dere har hatt i dag Charmina, først forsover dere dere, så er det bare skrikedag, og så skjer det der med tannen til hun jenta..

Håper du får en rolig natt så du får slappet litt av. Det fortjener du Charminavennen :klem: Nå har det vært nok våkenetter på en stund.

Håper detgår greit med sønnen din i natt og at Martine sover søtt hele natten.

Håper også du får slappet av og at du ikke tenker for mye på det som skjedde med Martine i går.

Kos deg med fruene i kveld, vi snakkes :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag allerede - dagene bare flyr avgårde så alt for fort!

Ute regner det som bare det så det er med andre ord skikkelig innevær her ja!

Martine var veldig urolig i natt og spiste på mammaen sin flere ganger så i dag kjenner jeg at jeg er trøtt! Hun har jo vært så flink å sove lenge nå, men det ser ut til at hun har sluttet litt med det igjen! Men jenta må jo få mat da :ler:

Ellers har hun vært litt roligere i dag - så hun er kanskje trøtt hun også?

I morgen skal vi på samtale i kirken hvor hun skal døpes neste helg! Fra klokka to til tre. Er spent på hvor mange unger som skal døpes akkurat den søndagen for når vi har vært i dåp der tidligere har det alltid vært veldig mange synes jeg! Men det er jo koselig da! Har sittet i hele formiddag og laget ferdig dåps bordkortene og syns selv at de ble veldig fine! Men det var jammen litt av et arbeid! Nå har jeg bare igjen å kjøpe inn lys og servietter! Har bestemt meg for å ha noen nydelige servietter som jeg har sett med yndige rosa roser på istedet for de tradisjonelle dåpsserviettene.Jeg falt bare pladask for de når jeg så de. Også skal jeg ha lys i samme rosafargen. Bordkortene er jo veldig baby pyntet med små babyføtter så da holder liksom det syns jeg!

Nå skal jeg prøve å pumpe meg litt mens hun sover da jeg skal ut på kino og se 37 1/2. Gleder meg veldig til å se den og ikke minst komme meg ut litt!

men som regel kommer det ikke akkurat masse når jeg pumper nei................ :roll: Får gjøre et forsøk

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden og SandraDere er så gode å ha begge to! Prøvde å slappe litt av i går, men det var ikke så lett! Hjelper med gode ord fra dere! :klem:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!

Kjente at hjerte mitt hoppet ett par hakk da du skrev det om Martine! For en ekkel opplevelse :-(

Godt at hun har det bra, og en god mamma :wink:

Gratulerer med overstått kjære Charmina!

Ser ut som om du hadde en fin dag :bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uff så vondt å lese om det med Martine. Skjønner du ble veldig redd. :kose:

Fint at det går bra nå!

Sender en stor onsdags :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bustetroll :-) Takk for det - håper jeg slipper flere slike opplevelser ja!Kjekt å se deg

Bertine :-) Takk for fin hilsen,det er så kjekt når du er innom

Charminamannen er ute,skulle først gi blod på sykehuset, så handle og etterpå kjøpe litt ved!

Gutten min sover søtt og det samme gjør Martine.Men må snart vekke henne sånn at hun sovner igjen til natten.Tenker jeg skal ta meg et bad med henne også.Det nyter hun i fulle drag - ja jeg også.Er så gøy å se på henne når hun plasker og lager go`lyder.

Spist deilig pizza til middag,ryddet litt og ellers ikke gjort noe!

Ikke så mye å skrive om med andre ord :ler:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en ekkel opplevelse kan jeg tenke meg ja! Huff skjønner at du ble redd!

Gratuleler med overstått bursdag ja! Er litt treg av meg jeg, men blir ikke så mye KG på meg om dagen. Er så mye som skjer hele tiden.

Synd Martine har begynt å være våken om natta igjen da, men hvis det er en tann på lur er det kanskje ikke så rart?? Får håpe det går over. Slitsomt å ikke få sove ordentlig!

Ha en fortsatt fin uke da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina!

Hurra for ferdige bordkort til dåpen! :klappe:

Det er jammen masse arbeid med å lage noe sånt, men så høres de veldig fine ut også da!

Håper du koste deg med 37 1/2! Hvordan var filmen? Den gikk på babykino forrige uke, men da passet det ikke for oss. Men kunne godt tenke meg å se den.

Dumt at det blir mer urolige netter nå, men jeg har inntrykk av at sånt går litt i perioder. Nå sover jo Brage veldig godt de fleste netter, men i perioder kan han våkne i 4-5 tida også. Nå om dagen er det veldig latmannsliv her i heimen i hvert fall - han sov helt til ni i dag, og sovna etter å ha fått mat også!

Du får ha det bra så lenge! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Ah, nå fikk jeg lyst på et varmt bad og pizza.

Har ingen av delene :(

Håper du, ungene og Charminamannen sover riktig så godt. Selv koser jeg meg i mørket med en sigarette :D

Ønsker en riktig så flott torsdag til deg og dine.

Super :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat at Sandra hadde tenkt å ta førstehjelps kurs og det er jammen ikke dumt å friske opp kunnskapene nei! Skrev akkurat om en opplevelse jeg hadde med sønnen min da han var mindre og limer den inn her også :

Opplevde nesten at sønnen min ble kvalt da han var nesten tre år gammel og det sitter jammen i ennå!

Da var det tilfeldigheter at han klarte seg tror jeg!

Han var skikkelig hostete og hadde litt sår hals. Jeg pleide alltid å gjøre han ferdig om morgenen også fikk han se tegnefilm mens jeg stelte meg selv. Da pleide han å sitte nede i stua mens jeg stelte meg på badet oppe. Gav han en halsdrops som mange ganger før,men istedet for å gå opp på badet gikk jeg av en eller annen grunn på badet nede (skjebnen?)

Da jeg slo av vannet hørte jeg en merkelig lyd fra stuen - og da jeg kom inn lå min sønn på gulvet og hadde fått dropsen i halsen.Det rant slev ut av minnen hans og han var begynt å bli blå i fjeset! Jeg ble helt hysterisk og prøvde å ta det grepet som skal løsne ting fra halsen på han men ikke søren om den dropsen kom opp. Snudde han opp ned og banket alt jeg kunne i ryggen uten hell.................og nå var han blå!!!! Løp til telefonen og slo nødnummeret med han hengende opp ned og akkurat da løsnet dropsen og kom ut! Så kastet han opp og begynte å puste igjen! Tror aldri jeg har vært så redd noen gang jeg!Etter det var han hoven rundt øynene og hadde blodutredelser i flere dager etterpå! Og han spiste ikke drops på lange lange tider!

Unner ingen å oppleve slikt! Og etter det forlater jeg heller ikke ungene lenge alene - man vet jo aldri hva som kan skje jo!

Tror nesten vi hadde englevakt den dagen der jeg!

Hadde jo førstehjelp på skolen men en ting er å ha lært det noe annet er å praktisere det med jevne mellomrom!

Har vært med på noen stans når jeg jobbet på Onkologisk avdeling og man følte seg aldri høy i hatten da nei!

Tror jammen jeg skal sjekke opp hva det koster her for slike kurs jeg!

Men nå roper :husarbeid: på meg!

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å takke for fine hilsner jenter!

XsiljeX det er så kos når du er innom!Skjønner jo at du har det travelt :wink: Kos deg med Maren nurket du!

La Traviata takk for applausen - ja det var faktisk litt av en jobb og jeg angrer alltid når jeg er halvveis men det ble jo bra da!

Bustetroll Ja pizza og bad hadde kanskje gjort underverker sånn at du ble frisk igjen!Du får bare ligge under dyna :wink: Håper du blir bra snart snuppa

Sånn - tilbake til :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Herlighet...får helt frysninger igjen jeg!! Noe så forferdelig å oppleve da Charmina!!

Godt at du visste hva du skulle gjøre da...og at skjebnen ville det slik at du var i nærheten..... :klem:

Får helt klump i halsen av å lese jeg altså... rørt og glad for at jeg vet at det endte godt..men samtidig lei meg fordi du måtte oppleve et slikt mareritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...