Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

PLUTSELIG forteller min lille "engel"av en sønn at han har innvitert noen fra klassen på middag her i dag!!!!!! :o :o :o ..................og nå datt det da to forventningsfulle unger inn dørene! Så nå er det bare å smelle ihop noe pannekakerøre!!! UNGER...............!!!!!! :hoho:

-En noe oppgitt Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.... og de kommer nok igjen nå som du serverer pannekaker.... :wink::ler:

:hoho::hoho::hoho:

Huff ja Sirka jeg gjorde kanskje en megatabbe der :oops: :ler::ler::ler:

Koselig å se deg her igjen foressten :-)

Klems Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn....nå er gullungen badet og har fått masse deilig melk! har akkurat lagt henne i sengen sin på soverommet vårt da hun sovnet ved puppen som vanlig...........men hvem tror dere ligger der inne og knirker nå da? :roll: Håper inderlig hun sovner,for jeg føler veldig for å sove litt selv også!

Charminamannen lo godt da han kom hjem og hørte om vår sønns middagsgjester! :ler: Selv vet jeg ikke om jeg syntes det var like festlig da! Kremt..!!

Nei,jeg får hoppe i dusjen og etterpå under dyna!

Natti natti :sove: (det er jo lov å håpe...........)

:klem: fra Charmina

:babyjente: MARTINE KOM DEN 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kan tenke meg at de vil komme igjen nå ja...pannekaker er jo bare kjempegodt!!

Håper du får ei god natt, og at Martine slutter å knirke og lar mamma'n sin få litt sårt tiltrengt søvn!!! :Nikke::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk i dag er MARTINE :hjerte: 1mnd gammel! Så utrolig fort det har gått - synes ikke det er lenge siden jeg lå og fikk henne til verden jeg!

I natt har vi hatt en deilig og fredelig natt!Hun har sovet det meste av natten og bare fått en liten skvett melk i ny og ne! Kanskje et var kveldsbadet som gjorde susen?Noen blir jo veldig trøtte av å bade før de legger seg!

Så nå føler mammaen seg rimelig uthvilt! :Hehe:

Ute er det litt snø på bakken og det er klart og fint vær.tenner opp i peisen nå for jeg kjenner at det ikke er så varmt og jeg er en skikkelig frysepinn!Av og til fyrer jeg sånn at de andre i familien kler av seg mens jeg sitter under et teppe og koser meg! Charminamannen sier jeg gjør det bare fordi jeg liker han uten klær :hoho:

Har folk utenfor som driver og setter opp muren til garasjen så her går det unna!Skal ha den ferdig før vinteren kommer for fullt og de skal også legge beleggningsstein utenfor! Kjekt å få det ferdig nå og slippe å ta fatt på det til våren.

Nå skal jeg prøve å få spist litt frokost (bedre seint en aldri...sov så lenge i dag)

MADDEN :vinke: det hjalp nok på sovingen til Martine at du ba henne slutte å knirke :wink: Kjekt å se deg! :klem:

Klems Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med Martines 1 md. dag!

Jammen har det gått fort Charmina, det har vært så koselig å følge deg i svangerskapet og i barseltiden. Blir fint å følge dere videre også.

Det er sikket kjempedeilig at huset begynner å bli ferdig?

Visste ikke at du var vegetarianer Charmina, har du vært det lenge?

Jeg og Sandramannen spise ikke kjøtt i 2 år, men spiste melkeprodukter da.

Jeg sluttet da jeg ble gravid. Jeg var så kvalm, og jeg fikk sperre for ost (omtrent det enste pålegget jeg spiste). Jeg gjorde det enkelt og begynte med kjøtt igjen. Det var ekkelt de første ukene, men da fikk jeg i all fall i meg noe mat..

Jeg vurderer å begynne igjen, men venternok litt til. Sandramannen er ikke med på det nå trorjeg, men hadde jeg begynt hadde nok han også fulgt etter.

Det er jo såmange gode vegetarretter! VI har fåttmye igjen for at vi begynte med det. Vi lagermye mer god mat enn vennene våre. Der går det mye mer i ferdigmat.

Vi spiser fortsatt mye vegetarisk, mange av rettene vi lager er jo så gode og enkle å lage.

Jeg kan lime inn noen hvis du er interessert i nye matretter? Vet ikke om du spiser ost da, men...

Så fint at Martine sov godt i natt. Marcus har vært en urokråke av dimensjoner de siste nettene. Jeg er helt utslitt, men får prøve å sove litt på dagen, om Marcus plustelig bestemmer seg for å sove litt.

Han er våken nå, men er blid og fornøyd.

Gleder meg til å få se bilde av Martine, for det kommer vel :sjarmor: ?

Ha en fin dag vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sandra :-) Jeg sluttet å spise kjøtt for tre år siden. Dette fordi jeg er veldig plaget med smerter i leddene mine og hadde hørt at å unngå kjøtt kunne gjøre det bedre! Så da sluttet jeg med det og merket god bedring! Har egentlig aldri vært det store kjøttmenneske så det gikk veldig greit! Jeg spiser ost og slikt det er egentlig bare kjøttet jeg har kuttet ut!

Når jeg gikk gravid spiste jeg bittelitt kjøtt da jeg var redd babyen ikke fikk i seg nok næring! Ble ikke akkurat mindre kvalm da.....!

Det dumme nå er at det ser ut som om Martine reagerer på masse ting. Jeg har kuttet ut løk,erter,bønner og slike ting og alt med kulsyre i! Tror hun får magevondt av det men er ikke helt sikker! Må prøve meg litt mere frem!

Er svært glad for oppskrifter om du har ja!Blir jo litt lei av det samme hele tiden!

Charminamannen er også glad i Vegetar mat men han får nå kjøtt innimellom da!Gutten min kan styre sin begeistring :ler::tunge1:

På fredag skal jeg på helsestasjonen i barselgruppe og gleder meg! Er så spent på hva Martine veier nå - hun er virkelig blitt ei god og rund lita jente!Orntlig sunn og god ser hun ut!

Storebroren var så søt når han kom inn til oss i morges før han skulle avgårde på skolen.Martine lå i senga med meg og da sa han "Ligger de 2 skjønne jentene mine her" også fikk vi et lite kyss på pannen begge to :hjerter: Han er bare såååååååååå god av og til!

Skulle gjerne ha satt inn noen bilder av go`jenta mi men foreløbig har jeg altså ikke helt fått det til da :oops: :oops: :oops: Skulle gjerne ha vært litt flinkere på dataen ja.....sukk!

Ute har det begynt å regne litt så det meste av snøen forsvinner vel etter hvert!I dag har det visst vært helt kaos på veiene!

På fredag skal jeg å se Bridget Jones om jeg klarer å pumpe meg!Skal amme henne rett før jeg går, og da pleier det å gå tre timer før hun vil ha mat igjen! Men får ha litt i reserve om hun skulle ville ha!Skal med tre venninder og de kjører til og fra så det skal jo gå bra da...............en annen ting er jo om jeg klarer å være vekke så lenge :ler::roll:

Får se på fredag hva det blir til - men har utrolig lyst til å se den filmen da..................!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: storebror kommer til å bli en skikkelig jentesjarmør når han blir større ;)

Middagsgjester,ja. Det har vi ofte her også,lillesøss som ber gjester og mamma som må lage mat :ler:

Sist var de 7 jenter :o ,men det gikk fint :P

Tenk at Martine er 1 måned allerede :hjerte:

Ønsker hele Charmina-familien en kjempe fin torsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært SÅ koselig om du hadde fått til det med bilde. Er ikke så god til det selv så jeg forstår problemet! Men har jo lyst å se nurket!

Gled deg masse til å se Bridget Jones! Den var kjempe søt. Så den i går. Like søt og sjarmerende som den første! Gled deg.

Håper det går bra med pumping. Lykke til i morgen hos helsesøster da!! KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært SÅ koselig om du hadde fått til det med bilde. Er ikke så god til det selv så jeg forstår problemet! Men har jo lyst å se nurket!

Gled deg masse til å se Bridget Jones! Den var kjempe søt. Så den i går. Like søt og sjarmerende som den første! Gled deg.

Håper det går bra med pumping. Lykke til i morgen hos helsesøster da!! KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Takk for hilsen Lykke så kos med hilsen til hele familien! Ja sønnen min tror jeg blir en god luring når han vokser til - det er utrolig hva som kommer ut av munnen hans innimellom :ler:

Glossy godt å lese at det ikke bare er meg som ikke er proff på dataen her inne :wink: .....jeg prøver altså fortsatt! Nå har vi bestillt kinobiletter og jeg gleder meg veldig altså! :hoppe:

Natten i går begynte bra.....Martine la seg for første gang i senga si uten å knirke og sovnet som en stein! Våkna klokka halv tre i natt og da holdt hun det jammen gående til klokka halv åtte :o :o :o

Da sovnet både hun og jeg og lå til klokka elleve!!!

Hun ble liksom ikke fornøyd uansett hva jeg prøvde på!

Håper denne natta blir bedre så vi kommer oss avgårde på helsestasjonen i morgen!

Charminamannen er og får satt på vinterdekkene.....har som vanlig klart å være seint ute :roll: :oops: Ikke akkurat forsvarlig med sommerdekk nå nei!

Gutten min løp akkurat avgårde på fotballtrening og lillesøsteren sover så det er ganske fredelig her nå!

Selv har jeg pakket inn en haug med julegaver og har faktisk bare noen få igjen å kjøpe! DEILIG!!!!!

ØNSKER SAMTIDIG XSILJEX TILLYKKE MED LILLE MAREN _ SÅ KJEKT :babyjente:

:babyjente: MARTINE 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebroren var så søt når han kom inn til oss i morges før han skulle avgårde på skolen.Martine lå i senga med meg og da sa han "Ligger de 2 skjønne jentene mine her" også fikk vi et lite kyss på pannen begge to :hjerter: Han er bare såååååååååå god av og til!

Herregud for en nydelig gutt.... *smelt* blir helt rørt av å høre sånne perler!! :)

Tusen takk for koselig hilsen Charmina!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei MADDEN :vinke: takk for hilsen - og jo han er virkelig søt innimellom og en skikkelig god mammagutt!Tror Charminamannen blir litt oppgitt innimellom :ler: Han strør jo om seg med komplimanger til sin mor - og hun lar seg lett bedåre :hjerter:

Nå er vi tilbake fra første gruppemøte hos helsesøsteren og vi var der faktisk i 2 timer! Veldig kjekt og veldig koselig!Det var tre små guttebabyer og to små jentebabyer i gruppen og MARTINE var ganske mye mindre en de andre! Det artige var at jeg kom i gruppen med en som vi traff masse oppe på sykehuset som også hadde en gulsotbaby og vi snakket nå litt sammen når vi møttes til alle blodprøvene på Haukeland! Kjekt å se dem igjen og være i gruppe med de.Moren virker så kjempekoselig!

Først hadde vi en liten time sammen med jordmor hvor vi fortalte om fødselen vår og hvordan vi opplevde både den og tiden på barsel.Etterpå snakket vi med helsesøsteren om amming,søvn,gulping og det som måtte oppta oss. Tror alle syntes det var veldig kjekt :enig_animasjon: og greit å høre hvordan andre gjør ting!

Gleder meg allerede til neste gang - da er barna ca 3 mnd.Men før det er det jo 6 ukers kontroll hos legen.Det gjelder jo både mor og barn da!Martine skal til legen på helsestasjonen mens jeg jo skal til fastlegen!

Fikk nå veid henne også og jammen hadde hun lagt på seg gitt - hun veier nå 3370 gram :rosasmil: så mat får hun nå i seg ja!

Hadde nå en fin natt i natt så hele familien er litt mer uthvilt!DEILIG!!

DA vi sto opp var det hele 5 minusgrader ute,så jeg pakket Martine utrolig godt inn i vognen.LA en liten varmepose nedi der også! Det tar ca 20 min å gå ned men det gikk helt fint det! Værre var det hjem igjen for det snødde bare noe helt vanvittig ute.Da er det ganske tungt å kjøre vogn.......masse oppoverbakker også! Det værste var egentlig at bekkenet mitt plutselig slo seg helt vrangt og det var ikke noe godt akkurat! Var glad da jeg omsider kom hjem!

Er ellers så spent på å høre hvordan gutten min har hatt det i dag!Skøytedag på skolen og det er første gang han prøver! Charminamannen og jeg skal kjøpe oss skøyter også sånn at vi alle tre kan gjøre det sammen av og til! Har ikke stått på skøyter siden jeg var barn så det kan jo bli spennende da :ler:

Nå skal jeg opp og spise litt før prinsessen våkner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØNSKER SAMTIDIG XSILJEX TILLYKKE MED LILLE MAREN _ SÅ KJEKT :babyjente:

:klem: takk for det!

Er så koselig å lese om herlige Charminafamilien her inne. Høres ut til at dere virkelig koser dere! Hørtes flott ut med slik gruppe på helsestasjonen, med samtaler om fødsel og ting og tang som folk lurer på. Noe som er vanlig over alt tro?? :klø: Håper det- hørtes utrolig kjekt ut!

Ha en fin helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen :-)

SUKK.....satt og skrev langt innlegg her i går også klarte jeg ikke å poste det :evil: det bare forsvant etter en stund!!!!

Så da prøver jeg igjen i dag da!

MADDEN :klem: takk for trivelig hilsen håper du hadde det fint hos svigermor!

XSILJEX :klem: kjekt å se deg her igjen!Jeg tror de har slike grupper de fleste steder!Jeg var med på slik gruppe med sønnen min også!MAn kan stort sett velge om man vil gå i gruppe eller alene!Anbefaler det første iallefall!Det er sosialt og kjekt og det er ok å høre hvordan de andre har det som har barn på samme alder!

SIRKA :klem: Takk for hilsen håper helgen har vært fin hos deg også!Kjekt at du er innom og leser!

På fredag var jeg og så filmen BRIDGET JONES sammen med to gode venner!Charminamannen øvde på å være alene med barna og besto prøven med glans!men han var nok glad da mammaen dukket opp igjen ja for da var lille Martine sulten!Klarte ikke å pumpe meg så han måtte gi henne bittelitt tillegg men det gikk helt fint! Hun fikk jo det på barsel også og litt hjemme i begynnelsen siden hun var så liten!

Filmen var koselig og fikk iallefall oss i godt humør :Hehe: Ikke så god som den første da men sånn er det jo ofte med oppfølgere!

På lørdag dro hele Charminafamilien til byen og så på pepperkakebyen og kjøpte litt klær til ungene og spiste lunch på cafe! Og utrolig nok skjedde det hele uten de helt store protestene fra guttene mine :o Martine nyter jo selvfølgelig alt å gå på shopping med sin mor :ler: Hun fikk en aldeles nydelig julekjole - selv om Charminamannen oppgitt mente at hun jo ikke kunne få kjole når hun ikke kunne gå :ler::ler: !!! Men kjole ble det!!!

Søndag var vi på besøk hos noen gode venner av oss som har valp i huset - gjett om den var nyyyyydelig da? Sukk savner det å ha hund men må nok pent vente noen år før vi får det igjen nå da!Litt mye styr å begynne med det før Martine er blitt litt større!Hadde vi hatt den i huset fra før så hadde det nå vært greit!

Etterpå fikk vi også besøk her hjemme så i går ble det masse kakespising!Jeg hadde bakt en deilig suksessterte - og der er det jo som kjent ikke akkurat lite kalorier nei!Men sukk så deilig!

Håper alle mine nettvenner har hatt ei fin helg!

STOR :klem: fra Charmina

PS Tenk at Marcus og Martine er 5 uker alt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og det er fremdeles snø ute - ganske utrolig til vestlandet å være! Hadde en rolig natt i natt også med amming først klokka halv fire også igjen klokka halv åtte! Bestemte meg for å være litt hard i går da hun begynte å gråte etter å ha fått kveldsmåltidet! Hun ville da tydelig heller ligge i sengen med sin mor en i sin egen seng! Og gjett om den lille frøkna hylte :o det gikk jo gjennom marg og bein!Og gjett om mammaen hadde det ille? Huff! Men etter toppen 5 min sovnet hun og gav opp og sov da som sagt frem til klokka halv fire i natt! Så jeg fikk da belønning for å ha det vondt i 5 minutter!Vanligvis hadde jeg jo tatt henne opp etter toppen 2 min med slik intens gråt!

Det var en i gruppen som fortalte at hun gjorde dette med sønnen sin med det samme gode resultatet så det viser jo at de gråter ikke så lenge før de gir opp (om de ikke har magevondt eller noe da selvfølgelig).

Hadde akkurat satt meg ned for å lese avisene da de ringte fra skolen til sønnen min. Måtte komme og hente han da han hadde så fryktelig vont i hodet stakkars! Han sliter med migrene og har hatt litt vond i det siste! Så da var det bare å pakke Martine godt inn og trille avgårde med vognen for å hente han! Måtte ha brodder under skoene for jammen var det glatt ned bakkene her! Brodder er da et must selv om det mest blir forbundet med gamle damer :ler::ler:

Men jammen har jeg fått brukt de - særlig når jeg skulle ut på holkeføre å gå tur med hunden min!Da var de rett og slett et must!

Fikk nå omsider ringt til fysioterapauten igjen i dag sånn at jeg kan starte opp med behandling og trening av bekkenet igjen! Merker at det ikke skal mye gåing til før jeg er helt ødelagt og det er jammen ikke noe kjekt :riste: Jeg kunne få rekvisisjon til drosje siden jeg ikke har bilen på dagtid og det er et stykke å gå til bussen!Det ble jeg litt glad for for ellers hadde det vært et slit å komme seg avgårde!

På mandag skal jeg til legen min på 6 ukers kontroll! HAr sluttet å blø for noen dager siden så jeg regner med at det har normalisert seg! Må jo snakke med han om hva slags prevansjon han nå vil anbefale da - P-piller er liksom ikke aktuelt mer for meg :roll::roll::roll:

Nei jeg får begynne å rydde litt og se at det eldste gullet mitt har det bra!Han ligger på sofaen og slapper av!

Klems Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er det blitt fredag og endelig helg igjen! Har vært uten nettet noen dager :veldigsur: men nå er det heldigvis fikset (utrolig hvor avhengig man blir gitt)

Martine er fremdeles litt urolig om nettene - hun liker godt å få pupp og kos på den tiden. Men hun har også sovet fra ti om kvelden til fire om natten og da skal jeg ikke klage!

Mamma har nå endelig fått noe avspasering fra jobben og kommer med fly den 9 desember! Gjett om hun gleder seg til endelig å få se det nye barnebarnet sitt!Og vi gleder oss til å få henne på besøk. Det er litt leit å bo så langt fra hverandre etter at man fikk barn.Men vi snakkes flere ganger i uka på telefonen da!

Samme dagen skal vi nå på 6 ukers kontroll til legen på helsestasjonen..riktignok noen uker for sent :roll: men sånn er det slike steder! Er litt spent på om Martine hører så godt som hun skal jeg..vi synes liksom ikke hun reagerer så mye på lyder! Kan jo være noe vi innbiller oss også da - håper det!

Nei - nå er det ei som har satt inn de høyeste vrælene hun kan så jeg får bare finne fram litt mat!

Klems Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...