Gå til innhold

Dere som ikke er typisk pene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil si at jeg har et pent utseende, men jeg er sjenert. Tør derfor ikke å ta initiativ og er ofte stille når jeg er med folk jeg ikke kjenner.

Anonymous poster hash: ea45e...064
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har merket at jeg er ikke spesielt interessant for den norske kvinnen. Har opplevd interesse ett fåtall ganger.

I andre europeiske land så opplever jeg mye større interesse. (Koreansk utseende)

Enig, der sa du det. Norske kvinner, er kravstore uansett hvordan dem ser ut. Jeg opplever jenter som er på grensen til takras som mener at jeg ikke er god nok i utseendet. Jeg kan selv bedømme mitt eget utseende, og selv om jeg er litt kresen, så er jeg ikke urealistisk. Når da man blir avvist av jenter som ligger en god del under meg på skalaen, fordi jeg er "stygg", som en av jentene sa, så begynner man å lure.

Jeg har også hatt bedre erfaring i andre land, blant annet Sverige og England. De fleste norske jenter/kvinner tror de er Guds gave til mannen, og kan forlange det dem vil. Når en som er 40-50 kg overvektig "Må ha en som er godt trent" osv, MORN DU!

Anonymous poster hash: 82b84...8a2

• Liker 7
Skrevet

Ja, jeg tror det er på grunn av utseendet at jeg alltid er singel. Jeg vekker liksom aldri interesse hos noen, men opplever av og til at folk tillegger meg negative egenskaper jeg ikke har (folk som ikke kjenner meg), at jeg irriterer folk og at folk tar avstand. Jeg prøver å forbedre utseendet mitt men det hjelper liksom ikke når selve grunnlaget er som det er. Syns det er fryktelig trist at det er slik :(

Anonymous poster hash: 20b8a...10a

Da er det nok personligheten din. De færreste irriterer seg over andre på grunn av deres utseende.

Anonymous poster hash: 6b063...4d5

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil egentlig karakterisere under 5 % av befolkningen som "typisk pene" men de fleste finner seg jo noen til slutt for det. Så svaret er nei. Man må ikke være "typisk pen" for å få kjæreste.

• Liker 1
Skrevet

Enig, der sa du det. Norske kvinner, er kravstore uansett hvordan dem ser ut. Jeg opplever jenter som er på grensen til takras som mener at jeg ikke er god nok i utseendet. Jeg kan selv bedømme mitt eget utseende, og selv om jeg er litt kresen, så er jeg ikke urealistisk. Når da man blir avvist av jenter som ligger en god del under meg på skalaen, fordi jeg er "stygg", som en av jentene sa, så begynner man å lure.

Jeg har også hatt bedre erfaring i andre land, blant annet Sverige og England. De fleste norske jenter/kvinner tror de er Guds gave til mannen, og kan forlange det dem vil. Når en som er 40-50 kg overvektig "Må ha en som er godt trent" osv, MORN DU!

Poenget med svaret mitt var ikke å rakke ned på den norske kvinnen. Jeg har en kropp som ikke er spesielt tiltalende i forhold til andre på min alder, dvs. muskelmasse og klare definerte mannstrekk.

Jeg klarer å se logisk på det hele at det er nok mer enn bare utseende som avgjør at jeg ikke er spesielt attraktiv her. :)

But that's not related to the topic at hand.

• Liker 1
Skrevet

Sånn er da flere menn også. Setter krav om at jenta skal være tynn, men ha former (les: stor rumpe og store pupper, men tynn midje) når de er en slabbedask selv.

Det er litt artig, siden dette her du skriver har jeg sett helst hos menn. At de tror de er Guds gave til kvinnen og setter høye krav til en fremtidig partner. Jeg har ikke møtt en eneste kvinne som er som dette. Men menn? Plenty. Nå kan jo dette være på grunn av at jeg ikke er ute etter et romantisk forhold med kvinner da.

Uansett er denne latterlige skalaen du snakker om subjektiv. At du mener selv at du er over disse jentene på skalaen har da ikke noen betydning for hvordan de oppfatter seg selv og deg. De mener tydeligvis at du er under dem. Akkurat sånn sånn som du gjør, så du er ikke akkurat noe bedre selv.

• Liker 9
Skrevet

Jeg er dame. Er 27 år og to personer har vist interesse. Jeg tenkte da jeg var 23 at jeg ikke kom til å finne noen som passet personlighetsmessig (har ikke brydd meg om utsende mitt). Noe som var ok, jeg likte meg godt alene og var ikke desperat etter å finne noen. Men så falt jeg for den ene av to personer som også falt for meg. Og nå har vi vært sammen i tre år.

Jeg blir selv ikke tiltrukket av A4 skjønnhet og vet at der er menn som har det på samme måte. Mannen min elsker meg selv om jeg ikke bruker sminke og ikke er standard barbieformat pen. Måten han behandler og snakker med/ til meg på fjerner all tvil om jeg ikke er tiltrekkende i hans øyne.

jeg har prøvd meg på deg, og det gikk faen ikke bra til tross for at jeg var høflig.

Anonymous poster hash: ac01d...9e3

Det er ikke så vanskelig å få dårlig magefølelse på personer som har dårlige trekk under fasaden av høflighet. Selv om du gjør alt etter boka vil enkelte fortsatt være i stand til å forstå at det ligger noe mer uhyggelig under.

Også er det ikke slik at man faller for alle som er høflige. Da hadde det ikke mulig å hatt partner, for hun ville falt for en ny høflig mann 5 minutter etter deg.

Anonymous poster hash: b666a...9fd
Skrevet

Poenget med svaret mitt var ikke å rakke ned på den norske kvinnen. Jeg har en kropp som ikke er spesielt tiltalende i forhold til andre på min alder, dvs. muskelmasse og klare definerte mannstrekk.

Jeg klarer å se logisk på det hele at det er nok mer enn bare utseende som avgjør at jeg ikke er spesielt attraktiv her. :)

But that's not related to the topic at hand.

Mange jenter som ikke liker muskler eller som har det som et must! ;)

Skrevet

Typisk pene klarer sjeldent å holde seg til en mann lenge nok.

Anonymous poster hash: 613bc...651

Skrevet

Mange jenter som ikke liker muskler eller som har det som et must! ;)

Hehe ja det er jeg fullt klar over. :)

Skrevet

Hvor har du dette fra?

Anonymous poster hash: 36d9b...d19

Skrevet

Sånn er da flere menn også. Setter krav om at jenta skal være tynn, men ha former (les: stor rumpe og store pupper, men tynn midje) når de er en slabbedask selv.

Det er litt artig, siden dette her du skriver har jeg sett helst hos menn. At de tror de er Guds gave til kvinnen og setter høye krav til en fremtidig partner. Jeg har ikke møtt en eneste kvinne som er som dette. Men menn? Plenty. Nå kan jo dette være på grunn av at jeg ikke er ute etter et romantisk forhold med kvinner da.

Uansett er denne latterlige skalaen du snakker om subjektiv. At du mener selv at du er over disse jentene på skalaen har da ikke noen betydning for hvordan de oppfatter seg selv og deg. De mener tydeligvis at du er under dem. Akkurat sånn sånn som du gjør, så du er ikke akkurat noe bedre selv.

Det du skriver er bs. Jeg tenker også rent på sex. Hvis en mann kun vil ha en "ons"eller lignende så kreves det også utrolig mye. En jente/kvinne, vel, trenger egentlig bare å være en jente/kvinne. Gå inn på en chat og kall det for noe med kvinne, eller jente osv, og du vil få ørtenhundre meldinger iløpet av kort tid, jeg har testet det.

Det jeg sa er ikke det samme. Jeg ser selv hvor jeg ligger på skalaen. Jenter som egentlig ikke er noe bedre selv, og som likevel vil ha noen som tydeligvis ser ut som en modell, du ser problemet? Jeg er midt på treet, og da burde ikke de som er midt på treet eller under si "nei, takk, du er ikke pen nok". Pot calling the kettle black? hørt om det før?

Skrevet

jeg har prøvd meg på deg, og det gikk faen ikke bra til tross for at jeg var høflig.

Anonymous poster hash: ac01d...9e3

You have made a serious mistake. Victory has defeated you. :fnise:

• Liker 2
Gjest Salvesen
Skrevet (endret)

Da er det nok personligheten din. De færreste irriterer seg over andre på grunn av deres utseende.

Nu vel, det behøver det ikke å være. Den pop-kulturelle Amerika-innflytelsen kondisjonerer oss fra veldig ung alder til å tilegne "pene mennesker" en rekke gode egenskaper - og "mindre pene mennesker" en rekke negative egenskaper. Typisk vil f.eks. protagonisten i en hvilken som helst film/serie være pen, mens antagonisten vil være mindre pen.

Selv NRK - som alltid har vært relativt konservative når det gjelder dette - kan man se nå kaster seg mer og mer på denne trenden, og i dag er det ikke mange "mindre pene" mennesker igjen der heller - selv ikke i Barne-TV.

Men verst er fortsatt amerikanske produksjoner - som også i større grad er tilgjengelige på norske fjernsynsskjermer i disse tider. Og Disney Channel er vel således noe av det frykteligste man kan utsette sine barn for.

Endret av Salvesen
  • Liker 1
Skrevet

Ja. Det har gjort meg så usikker på meg selv at jeg er 100% turnoff for de fleste. Bortsett fra alle gærningene som gjerne vil ha noen sjenerte, usikre jenter de kan sjefe litt over...ugh.

Anonymous poster hash: 478b5...61b
Skrevet

Men er det ingen av dere sjenerte som klarer å fake utadvendt iblant? Eller andre som klarer å fake oppførsel slik at man ser mer happy og imøtekommende ut enn man føler seg? Mtp å treffe folk altså?

Skrevet

å? jeg er vel typisk pen da. tar den under anonym. er 23, hatt 15 som har villet være kjæreste, avviste alle. men vet at når jeg blir glad i noen, så blir jeg det..jeg driver ikke rundt på alle andre. jeg venter på den rette. og jeg har følelser for en nå , men jeg tør ikke gjøre noe med det :P

Anonymous poster hash: 2dc75...dff

Skrevet

Jeg er midt på treet, og da burde ikke de som er midt på treet eller under si "nei, takk, du er ikke pen nok".

Jeg skjønner ikke hva som er galt med en mann som er "midt på treet". Det er da mer enn bra nok.

Kan jeg få deg? :)

Anonymous poster hash: 5550a...3dd

Skrevet

Men er det ingen av dere sjenerte som klarer å fake utadvendt iblant? Eller andre som klarer å fake oppførsel slik at man ser mer happy og imøtekommende ut enn man føler seg? Mtp å treffe folk altså?

Jeg klarer å fake utadvendthet en stund, f.eks. gjennom en arbeidsdag, men da er jeg helt skutt etterpå.

Anonymous poster hash: 20b8a...10a

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er galt med en mann som er "midt på treet". Det er da mer enn bra nok.

Kan jeg få deg? :)

Anonymous poster hash: 5550a...3dd

Synd du er ab hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...