Gå til innhold

Dagens Nærlingsliv og moderatorer i kommentarfeltet


prettybetty

Anbefalte innlegg

Espen Bjerke skriver i en kommentar under fotballfrueintervjuet:

Sitat

"Det er forøvrig ikke slik at journalister selv modererer debatter etter eget forgodtbefinnende, det gjøres til daglig av ekstern moderator etter regler fastsatt av DN og som fremgår av teksten øverst i debattfeltet."

Synes dette bør være mer snakket om, for det blir for lett å skylde på "feilaktig slettet". Særlig når jeg la merke til at akkurat den mest kritiske kommentaren mot dn.no ble slettet.

Synes det blir for lett å bare beklage når de med et uhell blir oppdaget, og det ikke blir følger!

Er det noen som vet hvem som modererer aviser(Vg, Dagbladet osv.)?

Hvilke firma? Hvilket automatisk program?

Skal ikke vi som forbruker vite dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nettopp

Akkurat som en redaktør av en avis bestemmer hva som har god nok kvalitet til å komme på trykk, kan vel den samme avisa moderere debatt-feltet sitt på nettutgaven? Det er jo sett stort på det bare fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som en redaktør av en avis bestemmer hva som har god nok kvalitet til å komme på trykk, kan vel den samme avisa moderere debatt-feltet sitt på nettutgaven? Det er jo sett stort på det bare fornuftig.

Aha! Så de bestemmer 100% selv? Ingen føringer fra staten?

Det betyr at vi ikke vet hva som er sant eller ei det da. Vi må stole på avisa..

Vel, i fotballfruesaken viste dn.no da at de er like sleipe som tabloide media når de drev sensur til sin fordel i debattfeltet. Alt for lett å si "en miss" etter man tilfeldigvis ble tatt.

Dn.no mistet nå all min respekt, og jeg kommer til å være svært skeptisk til alle avisers debattfelt når saken handler om dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer til å være svært skeptisk til alle avisers debattfelt når saken handler om dem selv.

Det er sunn fornuft å være skeptisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke set noe fra Jonas Forsang i DN etter fotballfrueintervjuet - interessant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De modererer kanskje selv kommentarene i egne artikler hos DN?????

Jeg har også sluttet og lese. Makan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som en redaktør av en avis bestemmer hva som har god nok kvalitet til å komme på trykk, kan vel den samme avisa moderere debatt-feltet sitt på nettutgaven? Det er jo sett stort på det bare fornuftig.

Ja, men det går på troverdigheten løs hvis kommentarer modereres bare fordi de er kritiske til en artikkel. Hvis redaktøren bestemmer at bare kommentarer som roser avisen hans opp i skyene skal slippe gjennom så sier det seg selv at noe er galt et sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Svar fra DN til PFU - sladdet.

Samlet - eller - side1, side2, side3, side4, side5, side6.

Det er svar på blant annet det med moderering i kommentarfeltet.

At de påstår så intenst at Forsang og Peters ikke er venner er nesten sjarmerende desperat.

Forresten, er det vanlig å skrive slike kommentarer til folk man "ikke er venner med"?

(Forsang er herrapollo)

http://instagram.com/p/VMdPCeOQh3/

Edit: lagt til link

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel en avledninsmanøvre fra DN sin side!? Forsang-Peters er ikke nære venner, men det er derimot Forsang-Rønningen.

Fra et slettet innlegg… DN tør ikke å gå mer detaljert inn i Forsang-Rønningen koblingen, for de vil forsøke å uskyldiggjøre omfanget av kontakt, slik de har gjort med bevisene på kontakt mellom Forsang og Peters, for de vet at Forsang og Rønning er nære venner. Det er noe alle i mediebransjen i Oslo kjenner til, og som de involverte selv har dokumentert godt i diverse sosiale medier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så C.Pihl og V.Rudjord hadde kontakt på instagram nyttårsaften.

Når man har 75 000 følgere, 13 kommentarer på bildet og Rudjord derav er en av disse? Vel...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

Så C.Pihl og V.Rudjord hadde kontakt på instagram nyttårsaften.

Når man har 75 000 følgere, 13 kommentarer på bildet og Rudjord derav er en av disse? Vel...

Hele denne VR/CP/PP/JF/MR-gjengen har tydeligvis egne definisjoner på hva "vennskap" er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...