Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3

Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 3.11.2016 den 8.41, miore skrev:

Ooh, vanskelig valg! Hvis du er ute etter innspill, tror jeg at jeg ville valgt offshore. Det høres ut som en mye artigere og mer interessant jobb. Jeg jobber mest på kontor men tidvis ute på anlegg (her gjelder det å være vag), og jeg merket hvor utrolig fort man blir rusten da jeg kom tilbake etter permisjon og ikke hadde vært ute siden en stund før jeg gikk ut i permisjon. 

Det er sikkert rimelig tøft å være borte fra F to uker i strekk, men du er i alle fall trygg på at hun er hjemme med pappaen sin og har det fint! Tre turer er jo faktisk ikke mye. Og hun er for liten til å skjønne jul med år - dere kan feire med henne før du drar eller etter hun kommer hjem, og hun merker ikke forskjellen :) 

Takk for innspill @miore :) Tror gjerne jeg velger offshore altså. Om jeg ikke får jobba noe nå, kan jeg vel bare ta fagbrevet på ny når jeg skal jobbe neste gang :fnise: Er forferdelig hva jeg har glemt bare på 1,5 år. Samtidig imponerte jeg meg selv med enkelte ting jeg huska når jeg var ute. Feks rare navn på ulike koder vi bruker. 

Og jul ja, det er vel meg det er mest trist for. Hun legger seg kl 19 allikevel og vet ikke bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4

Kvalmen og trøttheten er litt opp og ned. Var gøy å ikke være såå kvalm på bursdagen min :) 

Da har jeg hatt møte med bedriften. Jeg drar ut i morgen jeg :) Som sist, skal de være flinke å tilrettelegge - og i forhold til å få hvile seg når det trengs, skulle jeg bare styre dette selv. Jeg som sliter med "dårlig samvittighet"/flink pike er spent på hvordan jeg kommer til å balansere det. Jeg vil prøve å gå nattskift nå den første turen, og se hvordan jeg takler det. Litt for at ikke alle skal skjønne at jeg er gravid med en gang da. Kan heller jobbe dagtid neste tur når det er jul og slikt :) 

Lille F har vært syk i 2 uker nå. Forkjøla og snottete. Hun har vært i grei form på dagen, veldig klengete eneste. Men på kvelden har hun våkna etter 1 time, og vært våken til vi legger oss. Og ender opp med å sove mellom oss. Mye grining på kveld og natt, og de siste nettene har det vært vondt-grining. Får dårlig samvittighet for pappaen som skal være alene med henne - det går på tolmodigheten løs disse kveldene som vi ikke har lengre. Håper familien vil avlaste han litt.

Så jeg tok henne med til legen i dag. Hun hater legen. Husker tydeligvis fra 1-årskontrollen, og griner straks hun ser stetoskopet. Ihvertfall, hun har fått ørebetennelse. Så da er det antibiotika i munnen 4 ganger daglig 1 uke. Stakkars pappaen som skal tvinge i henne dette da :fnise: Håper ihvertfall dette vil hjelpe :) 

Blir ingen bading på henne i dag da. Vi går på svømming en gang i uken med henne. Hun er kjent som badeløva på kurset, som plasker og er helt i hundre fra hun kommer til hun går. Vi øver på dykking, og nå hopper hun helt selv fra meg til pappaen, hvor hun svømmer under vannet. Ja, vi er ganske stolte da ;) Gøy å se hvor kry hun er av å få det til. 

Heisann, da har jeg jammen skrevet stil etter gammelt av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var! 
Og lille F høres så søt ut, håper hun kommer seg fort igjen nå år hun har fått medisiner. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.11.2016 den 20.32, Beccy87 skrev:

Gratulerer med dagen som var! 
Og lille F høres så søt ut, håper hun kommer seg fort igjen nå år hun har fått medisiner. :)  

Takk :) var fremdeles rød i ørene på tirsdag, så det tar visst tid dette her :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2016 den 2.54, LilleMy1989 skrev:

Hei :vinke: 

Velkommen i boka mi :) og grattis med liten baby ;) hvordan går det med dere? Husker jeg startet å følge deg rett før jeg slutta å være aktiv her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0

Jeg har heldigvis gode kollegaer her ute som tar vare på meg. Har vært mye sliten, og særlig nå når vi bråsnudde fra natt til dagskift. Sliter sånn med søvnen, har bare sovet noen timer per natt siden onsdag. Så i dag ble jeg kjempedårlig og har holdt meg på lugaren all day. Det er forresten siste turen min, da jeg fikk et godt tilbud på land. Så da blir det jul med F og kjære allikevel ❤️ 

9 dager igjen til TUL. Denne gangen er jeg også veldig redd for om det er noe galt. Kanskje siden det er så mange som vet om det. Eller at jeg ikke har vært like dårlig siste uka som forrige svskap når dette var verste tiden. 

Også har jeg skikkelig følelse for at det gjemmer seg to der inne! Wuææ da ville det blitt travelt 😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, tre stykker på to år? Høres hektisk ut i starten! Men koselig for søsknene å være så nære i alder :) Hva er grunnen til at du sitter med tvillingfølelse? Har du eller mannen mye tvillinger i familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, miore skrev:

Hoho, tre stykker på to år? Høres hektisk ut i starten! Men koselig for søsknene å være så nære i alder :) Hva er grunnen til at du sitter med tvillingfølelse? Har du eller mannen mye tvillinger i familien?

Ja det hadde vært heftig! Men også koselig som du sier ;) mamma er to-egget tvilling, så har det vært det i annet hvert ledd i hennes familie. Så er nok fordi jeg vet om at det er større sjans, at jeg føler det :P 

Er det større sjans for tvillinger med måten dere prøver å få barn på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på! Tidligere var det veldig vanlig å sette inn to eller tre egg, og da var det en mye større andel tvillingfødsler. Men nå settes det stort sett bare inn ett dersom det er bra, og da er ikke sannsynligheten noe større enn for alle andre :) Noen får fremdeles satt inn flere egg, særlig om de har mange mislykkede forsøk bak seg eller om eggene er av sånn passe kvalitet, og da øker jo tvillingsjansen litt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miore skrev:

Det kommer litt an på! Tidligere var det veldig vanlig å sette inn to eller tre egg, og da var det en mye større andel tvillingfødsler. Men nå settes det stort sett bare inn ett dersom det er bra, og da er ikke sannsynligheten noe større enn for alle andre :) Noen får fremdeles satt inn flere egg, særlig om de har mange mislykkede forsøk bak seg eller om eggene er av sånn passe kvalitet, og da øker jo tvillingsjansen litt igjen. 

Aha slik det fungerer ja :) Håper du bare slipper å være av de som får satt inn ett egg - og at det vil funke denne gangen :icon_lol: 

Hva hadde du tenkt om du skulle hatt tvillinger neste gang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini-m var mildt sagt en krevende baby med 4 måneder kolikk, søvnutfordringer og ekstremt nærhetsbehov, så jeg tenker litt sånn "oi!!!" på om det hadde kommet to av hennes type :fnise: Men jeg tror man klarer seg gjennom den tøffe fasen uansett, selv om det nok kan være rimelig heftig når det står på som verst. Ideelt sett skulle jeg nok fått én om gangen, ikke minst fordi tvillingsvangerskap jo har litt større sjanse for komplikasjoner, men blir det tvillinger blir jeg glad da også :) Jeg kunne tenke meg tre barn jeg, mens mannen sier han lurer på om det er nok med to, så om ikke annet hadde jeg endt opp med vilja mi på akkurat dét punktet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+2

Jeg fikk bare ikke sove etter nattskiftene der ute, lå bare og vrei meg, og var lys våken fra kl 02-03 på natta... Med så lite søvn, ble jeg helt utmattet og all kvalme og hodepine ble forsterket. Ble til slutt hjemsendt 3 dager før tiden. Litt trist, da jeg bare følte meg til bry denne turen. Det ble så lite jeg kunne være med på pga graviditeten. Men nå er det over. Og jeg har fått lov til å utsette jobbperioden min til rett over nyttår, så jeg får jul hjemme med F i år då :) Og neste år også forsåvidt, i permisjon ;)  

I morgen er det dags for TUL. Vurderer å ringe inn og si at jeg kan utsette det en uke, dersom jeg gjerne får sett mer av eventuelle alvorlige sykdommer senere. Men vet ikke. For min del er det mest for å se at det er liv og at det bare er èn. Så det spiller kanskje ikke så stor rolle. Får jo en nøye gjennomgang på OUL. 

F er fremdeles syk, vært det 1 mnds tid nå. Går i bhg når hun er frisk igjen, og dagen etter begynner symptomer på noe nytt. Det har ført til at hun har stort behov for nærhet, og vil ikke sove i senga si. Tror ikke hun føler seg trygg der, men selv med tutt, bølgeskvulp og en bamse jeg har prøvd å gi henne så bare griner hun. Jeg sitter inne hos henne også. Eneste som funker er å bysse henne i søvn, og legge henne ned(30min-1,5t tar dette). Når hun så har sovnet tar det 10-60 min før hun våkner igjen. Da er det ikke mulig å få henne til å sovne i senga si igjen. Da må jeg legge meg med henne i min seng for at hun skal sove. Og til og med det brukte jeg 2 timer på her en kveld! Jeg begynner å bli veldig frustrert da det spiser min søvn som jeg trenger så sårt fort tiden. 

Dette innlegget skrev jeg igår, og jeg kjente jeg måtte gjøre en drastisk forandring. Så jeg har flytta senga hennes inn på mitt rom, jeg har funnet frem babynestet(lav kant og åpen i bunn, blir som en minisengeslange). Jeg brukte 1,5t inne hos henne, men var bestemt på å ikke ta henne opp, men lå i min seng og lot henne hvile hodet sitt på kanten av senga si, oppå armen min. En del grining og frustrasjon, men fikk legge henne ned til slutt. Måtte to forsøk til, men da sov hun jammen meg fra 21.15-04 i strekk!!! :o Jeg følte meg jo nesten uthvilt når hun våkna i natt! Lot henne få komme oppi senga mi da, det var blitt så fryktelig kaldt at jeg ikke ville utsette oss for å stå 1 time i kulden og ta kampen. Brukte 45 min på å kave i senga mi da, men kl 08.15 ringte vekkerklokka og da måtte jeg faktisk vekke henne. Hipp hurra! Håper på flere slike netter! 

Og jay - TUL i dag :) 

Om noen har andre tips til hva dere har gjort for å få deres barn trygge i senga si/rommet sitt - hyl ut! Jeg trenger alt av tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miore skrev:

Mini-m var mildt sagt en krevende baby med 4 måneder kolikk, søvnutfordringer og ekstremt nærhetsbehov, så jeg tenker litt sånn "oi!!!" på om det hadde kommet to av hennes type :fnise: Men jeg tror man klarer seg gjennom den tøffe fasen uansett, selv om det nok kan være rimelig heftig når det står på som verst. Ideelt sett skulle jeg nok fått én om gangen, ikke minst fordi tvillingsvangerskap jo har litt større sjanse for komplikasjoner, men blir det tvillinger blir jeg glad da også :) Jeg kunne tenke meg tre barn jeg, mens mannen sier han lurer på om det er nok med to, så om ikke annet hadde jeg endt opp med vilja mi på akkurat dét punktet :ler:

Huffda, den kolikken virker grusom.. Har dere familie rundt dere som kunne avlaste dere? Vi opplever det nærhetsbehovet og søvnproblemene NÅ og det er ganske slitsomt. Å gå gravid oppi dette, da tenker jeg ihvertfall på at to slike ville vært slitsomt :PJa man kommer seg gjennom det meste. Men jeg forstår også hvorfor mange par går fra hverandre i den perioden, det er nok mange tøffe tak. Til og med mamma og pappa som jeg ser på som et av de stødigste parene jeg kjenner - de slet da jeg og søsteren min var type 3 og 1 år. Det var vel en grunn til at det gikk 6 år før det siste barnet kom ;) 

Jeg ønsker meg også 3 barn, sånn eeegentlig. Men når det er som nå at mannen reiser, og jeg ikke får noen avlastning(og jeg har bare ETT barn) - ja så får vi bare se da hvordan to barn er.... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 28.11.2016 den 11.37, Beccy87 skrev:

Lykke til på TUL og håper nettene blir bedre med den løsningen du har funnet nå! :) 

Takk for det :) Det er vel stadig endring i søvnen. Har fått henne på eget rom nå, men ender opp i senga vår i løpet av natta.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2016 den 8.40, Mumsy skrev:

:vinke: Hei! Har lest igjennom dagboka de, gratulerer så mye igjen:rodmer:

Hei! Wow, det var det ikke nødvendig! Da vet du ihvertfall nok til å synes at "Frøkenanonym" er et ganske ironisk nick :fnise:

Takk for det :) Og gratulerer til deg også, vi har mye å glede oss til :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...