Frøkenanonym Skrevet 7. august 2015 Forfatter #461 Del Skrevet 7. august 2015 På vei: 32+4Igjen til termin: 54Neste kontroll: Til ferievikar-lege 12.08. Både jordmor og lege har ferie langt uti august! Spent på hvordan denne mannlige vikaren er. Innkjøp: Barnevogn,ammepute, BeSafe iZi barnesete, brukt sprinkelseng, vippestol. Har strikka ferdig den kjappstrikka drakten, mormor og jeg skal strikke hentesett inkl babyteppe i samme mønster Kjøpte noen søte klær på Primark, veeldig billig! Hadde ikke kjøpt noe hvis ikke. Og fikk 3 store poser med klær av ei veninne, så har plukka litt der Mangler mye, har ikke satt meg opp utstyrsliste enda. Kjønn: Utålmodig: Det er jo ganske lenge til 1. oktober... Men vi er jo ikke klar enda, så jeg klarer meg fint Navn: N, F, H, V, C.... Vi har en god del navn på lista, men kjære har ikke plukket ut et han har virkelig lyst på. Vektøkning: De magiske +10. Vann i kroppen: Nei.Melk i brystene: Har avogtil "skorpe" på niplene, eller smuss i bhen.Strekkmerker: Nei.Hodet ned: Ja. Spenner godt opp mot ribbeina. Tungt: Ryggen knirker litt etterhvert, merker at jeg er mer kortpusta. Kynnere: Jepp. Har en del utover dagen. Hodet festet: Prøvd å kjenne etter selv, men tror ikke det. Matkick: I starten var jeg glad for at jeg ikke taklet sjokolade og snop(er snopoholiker). Det er desverre snudd igjen, eeelsker snop og kaker og alt godt. Ostepop. Frukt og bær Plager: Sovestillingen har løst seg helt med ammeputa, må bare snu meg litt på natta. Nå er vel frøkna det store problemet, som har nachspiel hver natt. Jeg trenger søvnen min! (dette er vel bare en myk start på det som kommer )Humør: Helt greit. Savner kjære, som snart har vært borte i 3 uker Høygravid: Nei.Fødselsforventninger: Dette skal jeg få til. Redd for å revne og få senskader av det. Får et stikk av angst innimellom, men prøver å ikke tenke på fødselen. Må vel snart tenke litt mere på den, pusteteknikk og div. -------------------- Jeg har funnet eksamenlese-motivasjon i dag! Ble plutselig så gira på å kjøpe ting til lille på ebay(ikke kjøpt noe enda)! Tenker jeg tar 1 time lesing - 15 min ebay - 1 time lesing osv... Det er da belønning!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 7. august 2015 Forfatter #462 Del Skrevet 7. august 2015 Oh oh.. Begynt å tenke på photoshoot til når frøkna er kommet ut! Har kjøpt søte sko(til gravid-foto da) og et tyllskjørt+hodebånd til når hun kommer ut... Finner masse inspirasjon til gravid og nyfødtbilder på pinterest. Synes det er litt vanskelig med gravidbilder, hva skal en ha på seg da!? Er så masse nydelige blondeklær, men føler ikke for å bruke masse penger på det når jeg ikke kommer til å bruke det :s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 10. august 2015 #463 Del Skrevet 10. august 2015 Vi skal ha nyfødt bilder også. Har tenkt på det lenge, og jeg vil ha bilder til babyalbumet og bilder å gi til besteforeldre til jul. De maser jo sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 14. august 2015 Forfatter #464 Del Skrevet 14. august 2015 Vi skal ha nyfødt bilder også. Har tenkt på det lenge, og jeg vil ha bilder til babyalbumet og bilder å gi til besteforeldre til jul. De maser jo sånn Ja er en lur julepresang, tror jeg gjør det samme Skal du ta bilder selv eller hos fotograf? --------------------- Eksamen er over, og jeg har fri! Eksamen gikk absolutt ikke bra, den var mye vanskeligere enn den jeg tok i vår - og det er mine medstudenter enige i. Så er nok stryk der ass, men ferdig da! Kjære er også kommet hjem, og vi har nytt dagen i dag på sjøen med fint vær! I morgen bærer det avgårde på biltur i Norge, vi kjører dit det er fint vær Østlandet blir prioritert først da det ser fint ut fremover. Så har jeg et lite spørsmål... Er jeg helt crazy om jeg og kjære har lyst til å gå til Besseggen eller Galdhøpiggen når jeg da er 34 uker på vei? Jeg sliter ikke med hofter og rygg noe særlig enda, jeg har ikke kjempegod kondis - men tenker at vi tar det i mitt tempo i tilfelle. Har gått litt 2-3 timers fjellturer de siste ukene. Er det helt bak mål?? Gleder meg uansett til litt kjærestetid, så bærer det hjem etterpå for å få handlet og ordnet alt til lille kommer - Jeg begynner forresten å lure på om det er en gutt i magen min! Ukjente kommenterer at det er en fin guttemage jeg har, pulsen på svskapskontroll var 130(er det ikke under 140 som sies å være "guttepuls"?), og tilogmed mamma hadde en drøm om at vi fødte en gutt selv om hun var klar over at vi venter jente. Dette uten at jeg hadde nevnt noe Er sikkert bare overtro og tull alt sammen, men noen må jo være de som bommer på UL også Har gitt klar beskjed til kjære at han må tenke på et annet navn enn Harry i tilfelle vi får en gutt Og bare så det er sagt: Det er det samme hva det blir, jeg bare liker å være forberedt på hva det er. Strikker jo hentesett i rosa nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 14. august 2015 #465 Del Skrevet 14. august 2015 Wow, hvis du gjør det blir jeg imponert altså! Jeg gikk besseggen for 2 år siden, og vi brukte år og dag over fjellet. Hovedsakelig fordi vi slo følge med en trio der ei var ganske dårlig til beins, men jeg hadde nok ikke gått så veldig mye fortere hvis jeg hadde kunnet bestemme selv. Det er noen partier der jeg kan se for meg at magen rett og slett blir i veien for klatringen, og hvis det er litt vått føre blir det veldig glatt. Den er vel også listet som krevende på ut.no er den ikke? Kos dere på biltur. Jeg kan melde om 20 grader på østlandet i skrivende stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 14. august 2015 #466 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg tror ikke jeg kan gi noen råd om fjelltur gitt, jeg som maks kan gå en km om dagen eller noe. Hadde ikke klart å gå Besseggen om noen så hadde gått bak meg med pistol! Frøkna her hadde forresten 135 i puls hos jordmor i forrige uke, og da så hun fremdeles ut som jente på ul dagen før altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. august 2015 #467 Del Skrevet 14. august 2015 Fjelltur? Galdhøpiggen?! Du er gæærn *tusler stille ut igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 14. august 2015 #468 Del Skrevet 14. august 2015 Jøss du er sprek med sånne planer da! Her har min største bragd i dag vært å gå opp og ned trappene i blokka til 5.etg tre ganger (og jeg var stolt)! Jeg har også blitt litt usikker på kjønnet underveis. Hun var veldig sikker på at det var en gutt å UL, og jeg har jo hele veien fått høre at jeg har guttmage, men pulsen hans har vært over 140 på alle kontroller og de siste ukene har jeg drømt om jentebaby flere ganger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 14. august 2015 #469 Del Skrevet 14. august 2015 Oioioi, tror ikke jeg hadde begitt meg ut på en slik tur så sent i svangerskapet, og jeg har også hatt ganske lite plager. Hva hvis plutselig vannet går og rier starter når du er langt ute fra allfarvei? Sikkert krisemaksimering, men kjenner jeg hadde vært ganske urolig iallefall. Dumt med eksamen, du rekker kanskje ikke å konte den heller da før fødsel dersom det skulle bli en stryk? Men det vil vel gå greit å få tatt den i permisjonen uansett? Herlig å ha mannen hjemme igjen, håper dere får en kjempefin tur :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 14. august 2015 #470 Del Skrevet 14. august 2015 Ja er en lur julepresang, tror jeg gjør det samme Skal du ta bilder selv eller hos fotograf? Det blir fotograf her Jeg kan ikke ta bilder for fem flate øre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 15. august 2015 #471 Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Jeg hadde ikke turd å gå så langt uti oppi fjellet allerede nå jeg og jeg er snart 32 uker. Men om du føler det er ok, så er det bare å gjøre det! Jeg har også noen ganger "fryktet" det er gutt her inne. Har drømt at jeg har fått gutt og hjerteslagene er stort sett mellom 115-130. Men har også drømt at jeg har fått jente da.. Så heh. Men satser på at det er jente hos oss alle som har fått beskjed om at det er det sjeldent man tar feil på ul, selv om det fortsatt skjer noen Hadde det ikke vært for det rosa barnerommet, jente klærne og navnet vi allerede har bestemt til jenta vår, ville jeg ikke brydd meg om det plutselig er en gutt likevel. Men altså.. Alt det har vi gjort, så best det er jente her inne xD Endret 15. august 2015 av Skyblue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 15. august 2015 #472 Del Skrevet 15. august 2015 Det der med puls og guttemage/jentemage stemmer vel i ca 50 % av tilfellene tenker jeg Selv hadde jeg en skikkelig guttemage og babyen hadde puls på ca 130, men det sitter ei lita tulle i fanget på meg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 17. august 2015 Forfatter #473 Del Skrevet 17. august 2015 Hehe her vakte jeg oppmerksomhet gitt Vi fant ut at Galdhøpiggen kanskje var i drøyeste laget, og har valgt oss to kortere turer og som er vurdert som "Middels krevende" av ut.no. I morgen prøver vi oss på Trysilfjellet, også Gaustatoppen senere i uka. Spent på hvordan det vil bli - men er ikke nervøs/redd for rier, kanskje litt naiv Har bare så lyst til å klare det! I dag har vi 10-års jubileum, og har spist på en god restaurant og kost oss på stranda i varmen på østlandet Deilig med litt tid for oss selv før frøkna kommer til verden! Takk for gode historier om at det med puls og guttemage ofte ikke stemmer Er jo bare koselig det òg da! Mamma måtte også betrygge med at det ikke alltid stemmer ^^ Ellers 34+0 i dag! Jeg og kjære tar oss en tur på IKEA neste uke og tar de siste innkjøpene - så er vi på plass. Men nå får jeg bruke siste resten av dagen på min kjære Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 18. august 2015 #474 Del Skrevet 18. august 2015 Wow, jeg er egentlig imponert over at du i det hele tatt vurderer en sånn tur! Hilsen hun som får kynnere av å gå opp trappen Så bra at du er i form til noe sånt, men jeg syns jo også det høres litt i overkant ut. Jeg hadde nok tenkt mye på alle mulige scenarioer av type vannet går/rier og hvordan man da skal komme seg ned.. Hvilke innkjøp er det dere har igjen? *Nysgjerrig* Her er vi vel mer eller mindre i mål, men vi hadde jo det meste fra før. Tror vi hadde ca 3 sett til hver dyne når vi skulle ha frøkna, og det har holdt i massevis. Nå blir det et par nye i tillegg. Jeg fikk også den store tvilen over meg hos JM i går, babyen turna noe voldsomt og pulsen var likevel bare på 132. Tenk om det er en gutt! Begynte å gå gjennom hva vi har av klær og ting, og hvor mye som er rosa Håper jo det kommer ut ei jente (siden det er det vi er forberedt på), men det hadde vært en skikkelig overraskelse med gutt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 20. august 2015 Forfatter #475 Del Skrevet 20. august 2015 Da har jeg gått opp til Gaustatoppen!! Imponert av min egen kropp og hvor god form jeg faktisk er i! Jeg gikk ikke ned igjen da, det var litt for mange løse steiner rundtomkring - Gaustabanen går ned inni fjellet faktisk på skinner. Var en opplevelse å se hva de laga til for mange år siden også Uansett - kjempefornøyd med dagen, skal spandere en eplemost på meg selv i kveld Lilly: Jeg hadde faktisk trodd at jeg kom til å ha en del kynnere på vei opp, har 15-20 kynnere daglig når jeg ikke er aktiv. Fikk bare en eneste en Liten pause og nyte utsikten da Tenker at det enda er noen gode uker til termin enda, og med null tegn til modning vurderte jeg det som at det ikke er dagen for at vannet går ^^ Skulle faktisk vannet gått, måtte vi vel bitt i det sure eplet og ringt etter helikopter da. Ang. kjønn så er jeg også i usikker tankegang, så de fleste innkjøp fra nå av blir i mer nøytrale farger som grått, hvitt og beige Mye rosa klær vi har fått av tante, så jeg håper da det blir det - om ikke er det jo en flott overraskelse Har dere mange innkjøp igjen? Frem til i dag hadde vi faktisk bare kjøpt inn vogn, bilstol og ei brukt sprinkelseng som ikke blir tatt i bruk før hun flytter inn på eget rom. Vi har vært på princess og handla på 40% i dag Etter husken kjøpte vi inn: - Dyne(har ei som fulgte med i vogna, dette var størrelsen over det). - 2 sengetrekk til ny dyne, ett ekstra til vogndyna - 2 laken til sprinkelsenga, 1 laken til vogna - 3 håndklær, 1 av de er med hette over hodet - 20 gasskluter - 2 helsetepper og 1 litt fint teppe til å ha i vogna, ser hjemmehekla ut - 3 smekker(vet jo ikke om hun kommer til å bli en gulpe/sugleunge, burde jeg kjøpt flere nå?) - Sengekant - 2 gardinlengder til å lage babynest sammen med mamma - En fin bamse - To nye sengetøy til våre senger - To håndklær med "Verdens beste mamma/pappa" Kan være vi kjøpte noe mer, men alt dette kom ihvertfall på 2450 kr, alt på 40 eller 50%!!! Diggbart På mandag skal vi kjøpe inn kommode, stellebord, badebalje, seng til å ha inntil vår seng. Så da er vel spørsmålet: Hva mangler vi? Har jo ikke peiling vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 20. august 2015 #476 Del Skrevet 20. august 2015 Det høres ut som om dere har alt på stell Dere kan jo handle etterpå om dere får akutt behov for noe. Jeg er sykt imponert over formen din. Sånne turer får ikke jeg til i ugravid tilstand engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 22. august 2015 #477 Del Skrevet 22. august 2015 Kunne sikkert også gått opp Gaustatoppen uten problem jeg går opp en lang oppbakke med hundene nesten hver dag. No problem. Deilig med salg da! :D nå har du vel det viktigste på plass ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 22. august 2015 #478 Del Skrevet 22. august 2015 Jeg greide ikke gå opp der før jeg ble gravid (kne og hofte ville ikke hele veien), så jeg er kjempeimponert! Hvordan var været når du var der oppe? Det er egentlig litt irriterende å bo så nær som vi gjør og ikke ha vært der oppe Må prøve å komme opp i høst om banen fortsatt er oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 24. august 2015 Forfatter #479 Del Skrevet 24. august 2015 Det høres ut som om dere har alt på stell Dere kan jo handle etterpå om dere får akutt behov for noe. Jeg er sykt imponert over formen din. Sånne turer får ikke jeg til i ugravid tilstand engang. Det er sant det, er lite som haster med en gang Er bare deilig for hode og sinn å vite at ting er klart I dag skal jeg hjem og nyte den siste sommerdagen før regnet kommer - da blir det montering av kommode og stellebord, vasking av klær og klargjøring til lille kommer Jo takk for det! Har du noen spesielle rygg/bekkenplager, eller er du uvant til å gå tur? Dette var faktisk en veldig fin tur, da det ikke gikk for bratt oppover! Kunne sikkert også gått opp Gaustatoppen uten problem jeg går opp en lang oppbakke med hundene nesten hver dag. No problem. Deilig med salg da! :D nå har du vel det viktigste på plass ihvertfall! Da hadde du nok naila det lett ja Det var en veldig fin tur, brukte 2-2,5 time opp, og det er ingen skikkelige "klatrepartier". Og den utsikten da!! Deilig å høre at du også er i god form om dagen, tenker hundene er fornøyde med det Jeg mangler fremdeles seng til lille da! Hehe.. Må bestille i dag tenker jeg. Jeg greide ikke gå opp der før jeg ble gravid (kne og hofte ville ikke hele veien), så jeg er kjempeimponert! Hvordan var været når du var der oppe? Det er egentlig litt irriterende å bo så nær som vi gjør og ikke ha vært der oppe Må prøve å komme opp i høst om banen fortsatt er oppe Om du har problem med kne og hofte er det fult forståelig da! Tror ikke jeg hadde prøvd engang, da. Creds til deg for å gi det et forsøk da! Banen var ikke åpen når dere var der? Været var noe skyete, men kunne se et godt stykke innimellom! Det beste var at det ikke var så mye vind den dagen, de som jobber der skrytte ihvertfall av det siden det pleier å blåse fælt til vanlig. Så synes vi var heldige Ja, det er absolutt verdt det å få se utsikten på en fin dag der oppe. Og ganske stilig med Gaustabanen også synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 24. august 2015 Forfatter #480 Del Skrevet 24. august 2015 På vei: 35+0Igjen til termin: 37Neste kontroll: Til ferievikar-lege 12.08. Både jordmor og lege har ferie langt uti august! Spent på hvordan denne mannlige vikaren er. Innkjøp: Nå var jeg på storhandel på ikea og babyshop i helgen(var virkelig ikke meningen å kjøpe så mye nytt, skulle jo egentlig kjøpe mye brukt..). Men mangler en bedside crib, tenkte å kjøpe en på jollyroom for 1300 kr Ellers mangler jeg ting til stellebordet av bleier, kremer, små duppeditter. Babycall vil jeg ønske meg av mormor. Ergobaby venter jeg med å kjøpe til hun er kommet til verden. Kjønn: Utålmodig: Ikke enda! Kanskje det sniker seg innpå når jeg blir ferdig med klargjøring i løpet av uka Navn: N, F, H, V, C.... Vi har en god del navn på lista, men kjære har ikke plukket ut et han har virkelig lyst på. Vektøkning: +11 Vann i kroppen: Nei.Melk i brystene: Har avogtil "skorpe" på niplene, smuss i bhen eller en liten flekk på madrassen etter natta.Strekkmerker: Nei.Hodet ned: Ja. Tror kanskje magen har begynt å synke litt, for presset er ikke like stort på ribbeina lengre! Tungt: Ryggen knirker litt etterhvert, merker at jeg er mer kortpusta. Men ellers i veldig fin form!Kynnere: Jepp. Har en del utover dagen. Hodet festet: Vet ikke.Matkick: I starten var jeg glad for at jeg ikke taklet sjokolade og snop(er snopoholiker). Det er desverre snudd igjen, eeelsker snop og kaker og alt godt. Ostepop. Frukt og bær Plager: Veldig tørst! Må drikke flere ganger på natta, men er sjekket for svskapsdiabetes. Mer på do igjen på nettene nå, ømme ribbein. Men hallo, dette er jo ikke noe å snakke om engang Humør: Godt humør Høygravid: JA :DFødselsforventninger: Dette skal jeg få til. Redd for å revne og få senskader av det. Får et stikk av angst innimellom, men prøver å ikke tenke på fødselen. Må vel snart tenke litt mere på den, pusteteknikk, finne ut hva jeg vil av smertelindring osv. Lite spørsmål: Alle snakker om innskrivning på sykehuset, men dette har jeg ikke hørt et knyst om. Gjøres dette overalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå