Gå til innhold

Hyperemesis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som bestemmer om det hyperemesis man har fått eller ikke? Hvor mye verre skal det være enn vanlig svangerskapskvalme? Jeg lurer liksom på om jeg hadde det, eller om jeg bare hadde det vanlige.

Jeg spøy rundt 10 ganger om dagen mellom uke 4 og uke 20. De to første månedene gikk jeg ned 12 kg (var normalvektig fra før), etter det gikk jeg bare ned 2 kg de neste månedene. Jeg var så svak at jeg ofte besvimte når jeg reiste meg opp. Det ble litt bedre når jeg ble sykemeldt, da spøy jeg litt mindre ettersom jeg ikke trengte å bevege meg så mye.

Jeg tok prøver hos legen og ville helst bli innlagt en liten periode, men legen mente jeg ikke var dårlig nok. Ville dere bare sett på dette som vanlig svangerskapsskvalme? Eller, til dere som har hatt det, kan dette ha vært hyperemesis? Eller er det veldig mye verre?

Anonymous poster hash: 6e0ca...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres absolutt ut som hyperemesis. Du kan jo lese litt her: http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskapskvalme-ekstrem-37103.html

Fikk du påvist ketoner i urinen? Grunnen til at du ikke ble innlagt var nok at du "bare" kasta opp 10 ganger om dagen og sånn sett klarte å holde på noe mat og væske. Når absolutt alt kommer opp igjen må man ha væske og eletrolytter intravenøst.

Når det er sagt så er det nok grusomt å kaste opp så mye som du gjorde også, håper du slipper det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...