Gå til innhold

Brukt noe farlig for fosteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt en bodyskrubb hele graviditeten, senest i dag og leste nå bak på den på gøy. Do NOT use if pregnant, stod det der :( av tusenvis av små ord stod det helt nederst i liten skrift. Den heter Carmameju scrub, men vet ikke hvilken av ingrediensene som kan være farlige for fosteret. Noen som har noe erfaring med dette?

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også skrubbet mye mage med den, forsiktig men dog.

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd for hvordan den kan påvirke fosteret, så ville jeg snakket med legen om dette hvis jeg var deg. Mest sannsynlig er det ingen grunn til bekymring, og har lest at mange setter på en slik varsel "for å sikre" at det ikke går tilbake til produsenten, dersom det er usikre stoffer i produktet.

Snakk med lege og ta med produktet du har brukt om du eventuelt skulle ha behov for ultralyd. Men i all hovedsak ville jeg ikke vært bekymret. :)



Anonymous poster hash: fdb01...541
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt en bodyskrubb hele graviditeten, senest i dag og leste nå bak på den på gøy. Do NOT use if pregnant, stod det der :( av tusenvis av små ord stod det helt nederst i liten skrift. Den heter Carmameju scrub, men vet ikke hvilken av ingrediensene som kan være farlige for fosteret. Noen som har noe erfaring med dette?

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Ups, denne brukte jeg gjennom hele mitt første svangerskap. Har heller ikke lest bakpå. Har en frisk og fin gutt på snart 2 år :) Så du skal ikke beskymre deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd for hvordan den kan påvirke fosteret, så ville jeg snakket med legen om dette hvis jeg var deg. Mest sannsynlig er det ingen grunn til bekymring, og har lest at mange setter på en slik varsel "for å sikre" at det ikke går tilbake til produsenten, dersom det er usikre stoffer i produktet.

Snakk med lege og ta med produktet du har brukt om du eventuelt skulle ha behov for ultralyd. Men i all hovedsak ville jeg ikke vært bekymret. :)

Anonymous poster hash: fdb01...541

Takk, syns det her var skikkelig ekkelt, skjønner ikke hvorfor de ikke kan skrive sånt på fremsiden av produktet!! Håper det bare er for å sikre seg. Nå har jeg selvsagt litt kramper i livmoren og frykter det er en sammenheng. Her er forøvrig produktet:

http://www.skinlove.no/karmameju-foxy-exfoliating-salt-body-scrub-450-ml.html

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ups, denne brukte jeg gjennom hele mitt første svangerskap. Har heller ikke lest bakpå. Har en frisk og fin gutt på snart 2 år :) Så du skal ikke beskymre deg! :)

Det var godt å høre :)

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det går nok sikkert helt fint vil jeg tro :) Men snakk med legen om du er bekymret. Det finnes verre ting du kunne ha gjort for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok sikkert helt fint vil jeg tro :) Men snakk med legen om du er bekymret. Det finnes verre ting du kunne ha gjort for å si det sånn :P

Takk :) Sant det, men redd de eteriske oljene er skadelige for fosteret. Har ikke peiling på sånt så tanken slo meg ikke engang. Som sagt syns jeg det er dårlig å ikke ha slike advarsler på fremsiden, hvem leser helt nederst i miniskrift liksom ;( så dere som leser, hold dere unna skrubben!

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Sant det, men redd de eteriske oljene er skadelige for fosteret. Har ikke peiling på sånt så tanken slo meg ikke engang. Som sagt syns jeg det er dårlig å ikke ha slike advarsler på fremsiden, hvem leser helt nederst i miniskrift liksom ;( så dere som leser, hold dere unna skrubben!

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Det går nok helt bra med fosteret! :)

Men det er helt vanlig at advarsler ol. står på baksiden av pakningenr sammen med innholdsfortegnelsen, info om hvor den er laget osv.

Anonymous poster hash: fbb69...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Takk :) Sant det, men redd de eteriske oljene er skadelige for fosteret. Har ikke peiling på sånt så tanken slo meg ikke engang. Som sagt syns jeg det er dårlig å ikke ha slike advarsler på fremsiden, hvem leser helt nederst i miniskrift liksom ;( så dere som leser, hold dere unna skrubben!

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Ja, jeg er helt enig i at slikt bør stå på fremsiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.pureshop.dk/karmameju/salt-body-scrub-03-more-1271

Her står det at det anbefales serie nr 02 til gravide siden den er mer beroligende. Tror ikke det er noe farlig i noen av seriene siden det er 100 % naturlige stoffer i alle. Er nok bare en anbefaling om å bruke serie 02 når man er gravid og ikke de to andre :)

Sånn jeg oppfatter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pureshop.dk/karmameju/salt-body-scrub-03-more-1271

Her står det at det anbefales serie nr 02 til gravide siden den er mer beroligende. Tror ikke det er noe farlig i noen av seriene siden det er 100 % naturlige stoffer i alle. Er nok bare en anbefaling om å bruke serie 02 når man er gravid og ikke de to andre :)

Sånn jeg oppfatter det :)

Takk så mye for hjelpen :)

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for hjelpen :)

Anonymous poster hash: 1ebf4...d6b

Hehe, ikke noe å takke for :) Ble nyskjerrig selv siden jeg bruke noen av disse produktene i svangerskapet :)

Men jeg tror du skal ta det helt med ro. Det er nok ikke en advarsel, men mer en opplysning om at det finnes en serie som er mer egnet til gravide og barn :)

Du kan sikkert bruke den videre også. Jeg fant hvertfall ingen advarsler om den på nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...