lillsunshine Skrevet 25. januar 2015 #81 Del Skrevet 25. januar 2015 Enig i at det krever for mye folk til manuell kontroll, men hva koster det å kontrolere 50000 søkere ? Anonymous poster hash: 2f916...d17 Forhåpentligvis så vil dette om ikke nå, men på sikt lønne seg om de klarer å ta en god del av de som svindler til seg, og dermed så får ikke disse omgjort til stipend, men et samla større lån. Bare de klarer å avsløre en som svindler gjennom et helt studieår, vil de jo "tjene" inn igjen 37 750 kr i året, som ikke vil bli omgjort til stipend. (Så fremt de har søkt om maksimalt studielån). De som ikke har svindlet og kan fremvise gode beviser. Feks. leiekontrakt + kontooverføringer med husleie, bør jo gå relativt fort å luke ut. I tillegg vil jo dette virke forebyggende for fremtiden. Nå som Lånekassen viser at de utfører storkontroller vil nok flere tenke seg godt nok om før de eventuelt prøver å svindle neste gang, siden sjanse for å bli tatt blir større. Så jo, selv om de må bruke mer arbeidskraft så tror jeg nok dette lønner seg på sikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #82 Del Skrevet 25. januar 2015 Hei. Fått melding jeg også. Er ikke så flink med IT og sånt, så er det noen som kunne forklare hvordan jeg gjør dette? Går jeg på: 1. Status søknader 2. Stipend og lån eller tilbakemelding 3. 2013-2014 (om det gjelder høst 2014) Fint om noen kunne hjelpe meg, som sagt er ikke så flink på IT fronten! Anonymous poster hash: bb783...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2015 #83 Del Skrevet 25. januar 2015 RETTELSE: Fått melding jeg også. Er ikke så flink med IT og sånt, så er det noen som kunne forklare hvordan jeg gjør dette? Går jeg på: 1. Status søknader 2. Stipend og lån eller tilbakemelding 3. 2013-2014 (om det gjelder vår 2014) Fint om noen kunne hjelpe meg, som sagt er ikke så flink på IT fronten! Anonymous poster hash: bb783...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå