Gå til innhold

Mannen får ikke jobb! Gjort alt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du høres mer ut som en bekymret mor enn en kone... Er mannen virkelig vel bevart siden han ikke klarer uttrykke dette selv? Mener jo ikke å være ufølsom, men det høres ut som noe som skurrer om man ikke klarer å få noe på over et helt år... Nav kan jo gi praksisplasser i både lager og butikk, og om han gjør det bra, så vil han bli prioritert over andre for ordentlig jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han har gått ledig i ett år bør hva som helst holde, sykehjem, barnehage, skole etc. Jobber som finnes overalt og som alltid har behov for mannlige arbeidstakere. Alt er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke moro å være i den situasjonen nei "/

Han søker på alt! Absolutt alt :) Så vet ikke jeg... på tide at noe dukker opp snart. Det tærer litt på forholdet merker jeg. Det går jo litt utover økonomien (ikke så mye som jeg trodde) men uansett... og han blir gående hjemme, og sånt. Nå i de siste tre månedene har han jo gått på reaktorskolen, noe som har vært veldig positiv for han, og oss! Men nå er han ferdig der og jeg gruer meg til at han må bli gående hjemme igjen nå. Får litt panikk... hvor lenge må han bli gående hjemme før han får seg en jobb??

Man mister jo litt motet også, når man har søkt så lenge. Men selvsagt gir vi ikke opp da. Eller, han da, for den saks skyld. Han kan jo ikke gå rundt arbeidsledig resten av livet heller...



Anonymous poster hash: aaa9f...d30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assistent i barnehage? Dei pleier og juble over menn :)

Min mann har søkt på over 40 stillinger som førskolelærer, INGEN har gitt han jobb. Treårig utdannelse for å skape et godt læremiljø for barn fordi han brenner for barns utvikling? Barnehager ansetter på dispensasjon for å senke kostnader. Eneste han får er vikarstillinger for en til fire uker fordi noen er syke. Faen til samfunn.. men det er jo viktig å tenke på at alle innvandrere også må få jobb, så heller de enn nordmenn i guess...

Anonymous poster hash: b3dcb...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det absolutt ingen helseinstitusjoner i nærheten som trenger ringevikarer? Hvor i all verden er dette? På tide å flytte kanskje hvis arbeidsmarkedet er så overfylt?

Anonymous poster hash: 073a9...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært arbeidsledig et halvt år, jobbmarkedet er ekstremt dårlig. Bekymrer meg veldig for det hullet på 6 måneder- arbeidsledig over flere år- hvordan forklarer man det bra på en CV?



Anonymous poster hash: 7e607...c70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikkordet er vel ringevikar på sykehjem, barnehage eller skole. I tillegg til allerede nå sende søknader på relevante sommervikariat. Det handler om å få en fot innenfor, og arbeid avler arbeid. Mannen min har ansvaret for ringevikarer på sin skole, og de på ringelista som virkelig vil jobbe jobber bortimot full stilling. Jeg har selv jobbet som ringevikar på skole. Startet med enkeltdager på flere skoler, så ukesvikariat, før jeg fikk vikariat ut skoleåret.



Anonymous poster hash: 89081...a5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har meldt seg på flere forskjellige vikarbyråer, søker på jobber hver dag, har gått på reaktorskolen og hatt seks intervjuer men avslag på alle.

Han har ingen utdannelse, men likevel en god del jobberfaring. Blant annet i kundeservice bransjen og i lagerarbeid. Han har truckfører og har svært gode referanser fra tidligere jobb. Han er også frisk og kan gjøre alt.

Har seriøst søkt på utallige jobber, i hva som helst. Alt fra butikk til lagermedarbeider og kundeservice osv. Søkt flere steder i Norge (akershus, østfold og vestfold hovedsaklig)

Jobbsøkingen begynte i fjor februar... enda ikke noe!

Jeg begynner å bli bekymret for hvor lang tid det skal ta før han får noe! Han har som sagt gått på reaktorskolen og fått skikkelig opplæring i å skrive cv og søknader og hvordan han skal te seg i et intervju. Cven hans er skikkelig bra, så skjønner ikke hvorfor han ikke har fått jobb enda. Det var ikke problematisk før... da brukte han noen mnd og så fikk han jobb. Men nå har det snart gått ett år.

Hva mer er det man kan gjøre? Utdannelse er ikke noe for han, av diverse grunner, så her ønsker jeg bare svar på hva han kan gjøre mer/bedre for å få jobb. Intet annet.

Anonymous poster hash: 4e540...ab8

Hvor bor dere? Jeg jobber på Gardermoen og vet at de hele tiden trenger folk der. Security, dutyfree, vaskehjelp, lagerarbeid, massevis av spisesteder. Nå holder de på å legge ned gamle shopping- og spisesteder og åpne nye. Verdt et forsøk da!

Anonymous poster hash: 3ab12...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres mer ut som en bekymret mor enn en kone... Er mannen virkelig vel bevart siden han ikke klarer uttrykke dette selv? Mener jo ikke å være ufølsom, men det høres ut som noe som skurrer om man ikke klarer å få noe på over et helt år... Nav kan jo gi praksisplasser i både lager og butikk, og om han gjør det bra, så vil han bli prioritert over andre for ordentlig jobb. :)

Noen steder ja, men dessverre er det mange arbeidsgivere som spekulerer i å bruke gratis arbeidskraft fra NAV, og fortsetter å gjøre det når praksisperioden er utløpt.

Anonymous poster hash: d7ceb...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker han på deltidsstillinger og ekstrahjelp også? Mange som går ledig lenge gjør det fordi de krever en viss stillingsprosent, men når man først har en fot innenfor i form av deltidsjobb eller ekstrahjelp, så er det mye enklere å få økt stillingsprosenten eller finne ny jobb med høyere stillingsprosent.

Anonymous poster hash: cd12c...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke moro å være i den situasjonen nei "/

Han søker på alt! Absolutt alt :) Så vet ikke jeg... på tide at noe dukker opp snart. Det tærer litt på forholdet merker jeg. Det går jo litt utover økonomien (ikke så mye som jeg trodde) men uansett... og han blir gående hjemme, og sånt. Nå i de siste tre månedene har han jo gått på reaktorskolen, noe som har vært veldig positiv for han, og oss! Men nå er han ferdig der og jeg gruer meg til at han må bli gående hjemme igjen nå. Får litt panikk... hvor lenge må han bli gående hjemme før han får seg en jobb??

Man mister jo litt motet også, når man har søkt så lenge. Men selvsagt gir vi ikke opp da. Eller, han da, for den saks skyld. Han kan jo ikke gå rundt arbeidsledig resten av livet heller...

Anonymous poster hash: aaa9f...d30

Hvor mange av søknadene han sender inn ender med intervju, ts?

Og hvor mange henvendelser har han gjort på stillinger der det ikke søkes etter folk? (bør være rundt 60-70% av alle henvendelser mannen gjør - private firma hyrer heller inn folk som ringer enn å søke etter en tilfeldig mann som skal kjøre truck)

Dersom han kommer inn på intervju til mindre enn 25% er det noe galt med søknaden (eller ambisjonsnivået) Dersom han søker mest på utlyste ting vil han bli gående ledig i evigheter.

Han må i tillegg ut til sine bekjente og be om jobb. Gamlesjefen, kompisen, tidligere kollegaer ++. Å sitte å se på annonser betyr at nesten alle jobbene han søker på er tatt alt.

Anonymous poster hash: 4dbdc...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder ja, men dessverre er det mange arbeidsgivere som spekulerer i å bruke gratis arbeidskraft fra NAV, og fortsetter å gjøre det når praksisperioden er utløpt.

Anonymous poster hash: d7ceb...637

Men det handler om å prøve, og ikke gi opp før man har prøvd, men istedet går over 1 år uten å ha gjort noe som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har akkurat samme utfordring. Han er utdannet førskolelærer og jeg synes det er veldig merkelig at han ikke får jobb som det. Han har ingenting som skulle tilsi at han ikke skulle fått jobb og søker på alt og ingenting som kommer ut (relevant eller ikke). Han har fått jobbtilbud steder som er minimum 6 timer unna, men vi kan ikke flytte herfra.

Jeg er selv leder, med fordypning i personalpolitikk og rekruttering, så når selv ikke min hjelp gir bedre muligheter for han, så aaaner jeg rett og slett ikke hvordan han skal få seg jobb! Din mann er ikke alene, og jeg synes det er meget spesielt at flere er uten jobb, når behovet "trolig vis" er så stort...

Din mann er kun 24, så hans erfaringer skal ikke skape noen tvil hos en arbeidsgiver. Merkelig at han har gått ett år uten. Har han vært i kontakt med eget nettverk og kan spør om de vet om en åpning et sted eller kan høre rundt/være obs?

Anonymous poster hash: b3dcb...3f8

Dette blir OT, men hvordan kan en mann som er barnehagelærer ikke få jobb? Det høres bare aldeles merkelig ut. Menn i barnehager er jo ekstremt ettertraktet, og kan velge og vrake i jobber, spesielt når de har fagbrev/bachelor som barnehagelærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...