Gå til innhold

Er Folat så viktig som de skal ha det til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JA! Og hvis du ikke tror på meg kan du google ryggmargsbrokk.

Er ikke dette allmennkunnskap i 2015??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye forsket på og i og med at de har kommet fram til at det bør tas for å forbygge, så er det vel viktig ja.

Bestemmer en seg for å få barn så bør en også bestemme seg å ta ansvar allerede fra den avgjørelsen.

Det er hvertfall en billig forsikring



Anonymous poster hash: e024d...074
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Og hvis du ikke tror på meg kan du google ryggmargsbrokk.

Er ikke dette allmennkunnskap i 2015??

Jeg er 6 uker på veg og har ikke begynt med det ennå. Er det for sent?...

Anonymous poster hash: 08e03...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør begynne å ta det så fort som mulig selv om det vel egentlig ikke har noe for seg etter uke 8 om jeg ikke tar feil. Ryggen smeltes liksom sammen i disse ukene.



Anonymous poster hash: 5d3eb...587
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker på veg og har ikke begynt med det ennå. Er det for sent?...

Anonymous poster hash: 08e03...dc8

Nei, ta det så fort du oppdager det og frem til uke 12(fikk jeg beskjed av legen om)

Anonymous poster hash: ce5af...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig anbefaler jeg å ta alle slike spørsmål med lege, folk her inne er noen ganger bare ute etter å skremme synes det som



Anonymous poster hash: ce5af...87c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggmargsbrokk er veldig sjelden, selv uten folattilskudd, men folat anbefales fordi risikoen reduseres enda mer. Begynn med folat nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker på veg og har ikke begynt med det ennå. Er det for sent?...

Anonymous poster hash: 08e03...dc8

Du er ikke for sein!

Vi planla ikke å bli gravide og jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før i uke 5 og da sa legen at jeg måtte ta folat frem til uke 12. Bedre å begynne sent enn aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker på veg og har ikke begynt med det ennå. Er det for sent?...

Anonymous poster hash: 08e03...dc8

Nei, det er ikke for sent. Det aller beste er jo å begynne før man er gravid, men det er det jo heller ikke alle som kan. Bare begynn nå du, så vet du i alle fall at du herfra har gjort ditt beste. Jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før uke 5, og begynte natruligvis ikke med folat før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ta det, men ingen krise om du ikke har gjort eller gjør det. De fleste har et kosthold som sikrer at inntaket av folat er forsvarlig.

Risikoen overdrives veldig her på KG og mange skremmes unødvendig opp. Dessverre. :(



Anonymous poster hash: 6e8fd...779
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig fordi om du tar den ene pilla hver dag, så skal sjansen for ryggmargsbrokk være lik 0, tror jeg. Med så gode garantier for å slippe dette, er det et veldig lite "offer" å ta folat.



Anonymous poster hash: 5c06a...cc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ta det, men ingen krise om du ikke har gjort eller gjør det. De fleste har et kosthold som sikrer at inntaket av folat er forsvarlig.

Risikoen overdrives veldig her på KG og mange skremmes unødvendig opp. Dessverre. :(

Anonymous poster hash: 6e8fd...779

Det er jo ikke annbefalt uten grunn! Better safe the sorry! Kjenner noen som er født med ryggmargsbrokk og det unner jeg ingen!

Anonymous poster hash: fc098...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en av de tingene som kan hindre alvorlig skade og som koster lite å ta. Så ja, du burde ta folat.

Anonymous poster hash: 0d8d0...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...