Gå til innhold

Urolig og sutrete baby på dagtid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lille her på snart 3 måneder har siden fødselen vært så urolig på dagtid. Tidligere sov hun 40 min dupper, men nå er dette nede i 20-30 min. Hun våkner ofte med grining og er tydelig fortsatt trøtt, men jeg klarer ikke å få henne til å sove lengre økter. Siden hun sover så lite om gangen blir hun også veldig fort sutrete igjen, gjerne etter 15-30 min. Hun er heller ikke lett å få til å sove på dagtid, må bysses, gynges eller trilles. Hun våkner forresten selv om vi f.eks triller konstant.

Noen råd?

Nettene har vært veldig bra siden fødselen. Hun har sovet lange økter, gjerne på 5-7 timer om gangen. I det siste har imidlertid søvnen etter første amming vært varierende. Første økt er alltid på flere timer, gjerne 5-6, men så etter det er det noen ganger mye kaving, klaging og sutring (aldri gråt om nettene).

Føler meg litt rådvill og lei. Slitsomt at hun er så urolig og sutrete på dagtid.

Anonymous poster hash: effc8...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest så mye om dette i det siste, og man skal jo ikke sitte hjemme å stille diagnose, men råd, erfaringer og informasjon er aldri feil og det er forferdelig vanskelig å være mamma til en urolig baby.

Min sønn på 2 mnd har vært som du beskriver, omtrent siden fødsel. Han har også veldig mye vondt i magen, masse luft, i tillegg til stille refluks, mat som kommer opp i halsen men som de ikke spyr ut.

Nå har vi endelig fått mme som hjelper mot magekrampene og i løpet av en uke har han blitt omtrent en ny baby. Han kunne aldri sitte i vippestolen eller på pleddet uten å være urolig og lage grimaser. Nå ligger han der og kikker og smiler og er tydelig tilfreds. For refluksen har vi også noe i melken som gjør at det ikke kommer opp og etser. Han pleide å skrike og hyle når han spiste, og etterpå, og timene i mellom. Sov kun små dupper, MEN veldig bra på nattetid. Dette er også typisk for refluks-barn.

Du kan jo se om dette er noe som passer ditt barn og evt gå til legen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har aldri hørt om stille reflux. Hun gulper veldig lite og det virker ikke som hun har vondt i magen, men her er jeg ikke sikker altså. Hun har noen ganger små gulp som hun svelger ned igjen, men det er sjelden og det kommer som regel aldri noe ut.

Hun fullammes hvis det kan ha noe å si. pg har flere bæsjebleier hver dag.

Ts

Anonymous poster hash: effc8...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har aldri hørt om stille reflux. Hun gulper veldig lite og det virker ikke som hun har vondt i magen, men her er jeg ikke sikker altså. Hun har noen ganger små gulp som hun svelger ned igjen, men det er sjelden og det kommer som regel aldri noe ut.

Hun fullammes hvis det kan ha noe å si. pg har flere bæsjebleier hver dag.

Ts

Anonymous poster hash: effc8...7bc

Ja med stille refluks kommer det altså ikke ut av munnen. Vanlig refluks kommer det gjerne ut, hele måltider også. Min har omtrent ikke gulpet.

Jeg hørte han måtte svelge og det var to timer siden mat f.eks.

Noen ganger melk i munnvikene lenge etter mat. Og veldig urolig, og ikke tilfreds og noen ganger veldig høy skriking. Et annet tegn på kan være at barnet viser tegn på sult kort tid etter å ha spist. Dette er fordi melka nøytraliserer syren som kommer opp i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...