FrittgåendeBurugle Skrevet 20. januar 2015 #21 Skrevet 20. januar 2015 Dette begynner å minne om Tyskland på 30-tallet.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #22 Skrevet 20. januar 2015 Jeg tror hatkriminalitet i mot vestlige / europeere, og spesielt kvinner, er mer utbredt. http://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_gang_rapes http://www.dailymail.co.uk/news/article-2882461/Asian-father-four-raped-pub-worker-three-hours-dragging-street-saying-white-women-good-it.html http://www.frontpagemag.com/2014/robert-spencer/uk-it-was-racist-to-prosecute-muslim-rape-gangs/ Å trekke inn 30-tallets Tysklan begynner å bli patetisk. Anonymous poster hash: a045f...e21 6
Guacamole Skrevet 20. januar 2015 #23 Skrevet 20. januar 2015 Jeg håper at folk snart skjønner at vi muslimer ikke er en homogen gruppe, selv om jeg innerst inne er lei av å si at " alle muslimer er ikke sånn". Jeg er muslim. Jeg er sint, lei, frustrert, flau og veldig oppgitt. Pga alt som skjer i verden. Pga de 12 som ble meningsløs myrdet i Paris, bare pga noen tegninger, pga ISIL som dreper, voldtar, stjeler, ødelegger og hersker over Irak og Syria. Bare i Spiker basen i Irak ble ca 2000 irakiske soldater av shia muslimsk bakgrunn brutalt drept. Det ISIL gjør, gjør de mot MITT folk først og fremst, mot irakere, mot shia-muslimer og andre minioriteter. De gærningene som dreper, bomber, truer og ødelegger, de som kaller seg for muslimer, de ødelegger for meg som muslim. Det er flaut, flaut at folk skal tro at vi muslimer er slik. Jeg har lenge tenkt på hvorfor disse velger å tolke religionen slik. Jeg mener at ekstreme krefter finnes over alt. Jeg velger å tro at disse som ønsker å støtte seg til en terror organisasjon enten er ressursvake, kommer fra familier som er ressursvake, har lite eller ingen utdanning, broken fortid, gjerne også dårlig oppvekst/barndom. Jeg tror da at når disse blir godt tatt i mot av slike grupper, føler tilhørlighet og anerkjennelse. Jeg kan ikke se for meg en oppegående person drive med slikt, uansett hvilken religion han eller hun tilhører. Jeg håper virkelig at folk tåler hverandre, og jeg håper at muslimene også blir mer mottakelige for kritikk, og prøver å vende seg til at ikke alle er glad i Muhammed. Man kan ikke styre folks meninger og den friheten de har til å ytre og uttrykke seg. 2
jabx Skrevet 20. januar 2015 #24 Skrevet 20. januar 2015 Skjønner meg ikke på begrepet "hatkriminalitet". Det er bare kriminalitet. Ingenting annet. Det spiller ingen rolle hva kriminaliteten motivers av. Hvis man skal begynne å se slik på det, kunne man like gjerne kalt denne typen kriminalitet "utenforskapskriminalitet", fordi det stort sett er de som står litt på utsiden av samfunnet som begår den. Men det gjelder kanskje så mange andre typer kriminalitet, også, så betegnelsen "frustrasjonskriminalitet" hadde kanskje fungert bedre? Hatkriminalitet går på at noen blir utsatt for noe kriminelt basert på deres gruppetilhørighet. F.eks. at en homse blir banket opp av en gjeng muslimer fordi han er homse. Dette kan gi strengere straff enn hvis handlingen ikke er basert på slik gruppetilhørighet. Så nei, man kunne ikke like gjerne kalt det hva det nå enn er du måtte komme med.
jabx Skrevet 20. januar 2015 #25 Skrevet 20. januar 2015 Motreaksjoner? Mot ei dame som er ute og handler bleier? Det var nok en skremmende og ubehagelig opplevelse, men hvorfor har noen som er født i Norge på seg kvinnehaterplagget hijab? Det skjønner jeg ikke.
Gjest Castielz Skrevet 20. januar 2015 #26 Skrevet 20. januar 2015 (endret) Jeg har ikke sett en eneste stor demonstrasjon mot PEGIDA her i Norge, så dermed regner jeg med at alle nordmenn står for deres visjoner og støtter dem; inntil alle nordmenn går i fakkeltog. Sånn, da har vi benyttet samme logikk. Bortsett fra at jeg ikke tror på det jeg sier, mens du faktisk forsvarer en sånn tankegang. Du må faktisk selv ta ansvar for dine egne fordommer og ikke legge ansvaret for at du har dem over på dem som du diskriminerer.Ok, beklager at jeg har fordommer mot terrorisme or drap på uskyldige mennesker, jeg er tydeligvis ikke ett like godt menneske som deg. Forøvrig er det ingen grunn til å demonstrere mot PEGIDA, alt de gjør er å vise legitimasjon bekymring mot ekstremisme. Men igjen, jeg er jo ett dårlig menneske, siden jeg mener noe annet enn deg. Edit, om du leser VG idag, så vil du se en rimelig stor motdemonstrasjon fra dine likesinnede mit PEGIDA igår, liker hvordan skjellsordene som ble ropt der var greie, mens han idioten på tv2 ble politisk myrdet. Du snakket om ett glasshus? Endret 20. januar 2015 av Castielz
Drizzt Skrevet 20. januar 2015 #27 Skrevet 20. januar 2015 Hatkriminalitet går på at noen blir utsatt for noe kriminelt basert på deres gruppetilhørighet. F.eks. at en homse blir banket opp av en gjeng muslimer fordi han er homse. Dette kan gi strengere straff enn hvis handlingen ikke er basert på slik gruppetilhørighet. Så nei, man kunne ikke like gjerne kalt det hva det nå enn er du måtte komme med. Eller det hvite unge paret i Danmark som ble mørbanket av en gjeng somaliere, helt uprovosert. Det ble diskutert med lenker her for ikke så lenge siden.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #28 Skrevet 20. januar 2015 Jeg håper at folk snart skjønner at vi muslimer ikke er en homogen gruppe, selv om jeg innerst inne er lei av å si at " alle muslimer er ikke sånn". Jeg er muslim. Jeg er sint, lei, frustrert, flau og veldig oppgitt. Pga alt som skjer i verden. Pga de 12 som ble meningsløs myrdet i Paris, bare pga noen tegninger, pga ISIL som dreper, voldtar, stjeler, ødelegger og hersker over Irak og Syria. Bare i Spiker basen i Irak ble ca 2000 irakiske soldater av shia muslimsk bakgrunn brutalt drept. Det ISIL gjør, gjør de mot MITT folk først og fremst, mot irakere, mot shia-muslimer og andre minioriteter. De gærningene som dreper, bomber, truer og ødelegger, de som kaller seg for muslimer, de ødelegger for meg som muslim. Det er flaut, flaut at folk skal tro at vi muslimer er slik. Jeg har lenge tenkt på hvorfor disse velger å tolke religionen slik. Jeg mener at ekstreme krefter finnes over alt. Jeg velger å tro at disse som ønsker å støtte seg til en terror organisasjon enten er ressursvake, kommer fra familier som er ressursvake, har lite eller ingen utdanning, broken fortid, gjerne også dårlig oppvekst/barndom. Jeg tror da at når disse blir godt tatt i mot av slike grupper, føler tilhørlighet og anerkjennelse. Jeg kan ikke se for meg en oppegående person drive med slikt, uansett hvilken religion han eller hun tilhører. Jeg håper virkelig at folk tåler hverandre, og jeg håper at muslimene også blir mer mottakelige for kritikk, og prøver å vende seg til at ikke alle er glad i Muhammed. Man kan ikke styre folks meninger og den friheten de har til å ytre og uttrykke seg. Hva synes du som muslim om alle de hatefulle versene i Koranen da? La oss ta 9:29 for eksempel. Er så lei av PI-mafiaen prate i svime om hat, hets og hatkriminalitet mens de har muslimer som favorittofre. Koranen er jo selve definisjonen av hatespeach. I følge PK-maxiaen sin logikk burde Koranen forbys...Anonymous poster hash: 0354a...852
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #29 Skrevet 20. januar 2015 Beklager trykkleifer i sist innlegg...gikk fort i svingene på mobil. Her er 9:29http://quran.com/9/29 Dette er jo oppfordring til både hat og reinspikka mafiavirksomhet.Anonymous poster hash: 0354a...852
oeas Skrevet 20. januar 2015 #30 Skrevet 20. januar 2015 Hatkriminalitet går på at noen blir utsatt for noe kriminelt basert på deres gruppetilhørighet. F.eks. at en homse blir banket opp av en gjeng muslimer fordi han er homse. Dette kan gi strengere straff enn hvis handlingen ikke er basert på slik gruppetilhørighet. Så nei, man kunne ikke like gjerne kalt det hva det nå enn er du måtte komme med. Fordi det skiller seg fra å banke opp noen basert på individuell tilhørighet?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #31 Skrevet 20. januar 2015 Jeg håper at folk snart skjønner at vi muslimer ikke er en homogen gruppe, selv om jeg innerst inne er lei av å si at " alle muslimer er ikke sånn". Jeg er muslim. Jeg er sint, lei, frustrert, flau og veldig oppgitt. Pga alt som skjer i verden. Pga de 12 som ble meningsløs myrdet i Paris, bare pga noen tegninger, pga ISIL som dreper, voldtar, stjeler, ødelegger og hersker over Irak og Syria. Bare i Spiker basen i Irak ble ca 2000 irakiske soldater av shia muslimsk bakgrunn brutalt drept. Det ISIL gjør, gjør de mot MITT folk først og fremst, mot irakere, mot shia-muslimer og andre minioriteter. De gærningene som dreper, bomber, truer og ødelegger, de som kaller seg for muslimer, de ødelegger for meg som muslim. Det er flaut, flaut at folk skal tro at vi muslimer er slik. Jeg har lenge tenkt på hvorfor disse velger å tolke religionen slik. Jeg mener at ekstreme krefter finnes over alt. Jeg velger å tro at disse som ønsker å støtte seg til en terror organisasjon enten er ressursvake, kommer fra familier som er ressursvake, har lite eller ingen utdanning, broken fortid, gjerne også dårlig oppvekst/barndom. Jeg tror da at når disse blir godt tatt i mot av slike grupper, føler tilhørlighet og anerkjennelse. Jeg kan ikke se for meg en oppegående person drive med slikt, uansett hvilken religion han eller hun tilhører. Jeg håper virkelig at folk tåler hverandre, og jeg håper at muslimene også blir mer mottakelige for kritikk, og prøver å vende seg til at ikke alle er glad i Muhammed. Man kan ikke styre folks meninger og den friheten de har til å ytre og uttrykke seg. Greit nok at det bare er en bitteliten brøkdel som driver med terror. Det som ikke er greit er at så fort muslimer kommer i flertall er det over og ut med landet. De fleste, om ikke alle vil ta i mot muslimske regler og tull med åpne armer så fort det lar seg gjøre. Frankrike, Sverige, Norge, England osv. slik vi har kjent de i hundrevis av år vil forsvinne og bli erstattet med muslimsk søppel. Hvorfor kan ikke muslimer bare holde seg til sine egne land? Åh nei stemmer det er helt ulevelig i de landene, takket være Islam. Anonymous poster hash: 3c496...00f 1
Gjest Carmen. Skrevet 20. januar 2015 #32 Skrevet 20. januar 2015 Greit nok at det bare er en bitteliten brøkdel som driver med terror. Det som ikke er greit er at så fort muslimer kommer i flertall er det over og ut med landet. De fleste, om ikke alle vil ta i mot muslimske regler og tull med åpne armer så fort det lar seg gjøre. Frankrike, Sverige, Norge, England osv. slik vi har kjent de i hundrevis av år vil forsvinne og bli erstattet med muslimsk søppel. Hvorfor kan ikke muslimer bare holde seg til sine egne land? Åh nei stemmer det er helt ulevelig i de landene, takket være Islam. Anonymous poster hash: 3c496...00f Ja, og det samme gjelder folk som deg, bare en bitteliten brøkdel som kaller andre for muslimsk søppel og har så og si null mellom ørene. Så du tror at muslimene ikke kan holde seg til sine egne land pga islam? Oj, så opplyst du er. I Saudia Arabia, Egypt, de arabiske emiratene som Dubai, Abu Dhabi, eller i land som kuwait, Oman osv osv osv, alle bor i landene deres og har det bra, og ja de er muslimer der. Andre flytter til Norge pga krig og elendighet, fattigdom el lignende. Hvis du tror at muslimer flytter hit pga islam så tar du feil.
Guacamole Skrevet 20. januar 2015 #33 Skrevet 20. januar 2015 Greit nok at det bare er en bitteliten brøkdel som driver med terror. Det som ikke er greit er at så fort muslimer kommer i flertall er det over og ut med landet. De fleste, om ikke alle vil ta i mot muslimske regler og tull med åpne armer så fort det lar seg gjøre. Frankrike, Sverige, Norge, England osv. slik vi har kjent de i hundrevis av år vil forsvinne og bli erstattet med muslimsk søppel. Hvorfor kan ikke muslimer bare holde seg til sine egne land? Åh nei stemmer det er helt ulevelig i de landene, takket være Islam. Anonymous poster hash: 3c496...00f Hvis du ønsker en diskusjon så må du være saklig. Jeg svarer ikke slikt fjas.
Guacamole Skrevet 20. januar 2015 #34 Skrevet 20. januar 2015 Beklager trykkleifer i sist innlegg...gikk fort i svingene på mobil. Her er 9:29http://quran.com/9/29 Dette er jo oppfordring til både hat og reinspikka mafiavirksomhet.Anonymous poster hash: 0354a...852 Hei. Denne er tatt ut av sammenheng. Man må lese hele suraten for å kunne mene det ene og det andre. I koranen står det også at det å drepe en person er som å drepe alle : https://mbplee.wordpress.com/2012/01/03/§7-whoever-kills-a-person-unjustly-quran-532/ Meningen med dette er at man skal krige og forsvare seg selv mot de som gikk til angrep mot en folkegruppe, ( dette er i profetens tid) Profeten Muhammed bodde jo med de "vantro" som trodde på statuene som Gud, og han gikk ikke bort som en gærning og halshugga dem. Jeg refererer til Surah 109: http://sufism.org/foundations/quran-islam/quranic-chapters/al-kafirun-the-unbelievers-from-the-quran-2 In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful. Say: Oh you who turn awayI do not worship what you worship,nor do you worship what I worship.And I will not worship what you worship,Nor will you worship what I worship.Your way is yours, and my way is mine. Versen som står ovenfor er profetens ord om de "vantro". Så er det opp til hver enkelt å tolke koranen. Motstandere vil alltid finne feil og pirke, og islam vil aldri være en "svelgelig" religion. Greit nok det, jeg forstår at folk reagerer, det skulle bare mangle når man ser så mye dritt som har foregåt den siste tiden.
Sugerøret Skrevet 20. januar 2015 #35 Skrevet 20. januar 2015 En kan ikke hate muslimer.Men en kan hate handlingen eller som meg,religionen .. Det er ikke så mange muslimer som tar til motmæle når slikt skjer.For få fordømmer slike handlinger. Men så fort en lager en tegning,så skal de brenne hus og kirker, drepe og voldta.. Slikt får ikke støtte fra meg.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2015 #36 Skrevet 20. januar 2015 En kan ikke hate muslimer.Men en kan hate handlingen eller som meg,religionen .. Det er ikke så mange muslimer som tar til motmæle når slikt skjer.For få fordømmer slike handlinger. Men så fort en lager en tegning,så skal de brenne hus og kirker, drepe og voldta.. Slikt får ikke støtte fra meg. Slikt får ikke støtte fra de fleste muslimer heller. Jeg tenker det er slitsom for de å måtte forsvare seg for hver ting som skjer. Bare hvis noen driver med slikt så er ikke de andre muslimene automatisk med i trekningen. Anonymous poster hash: ba057...46b
Martyr Skrevet 20. januar 2015 #37 Skrevet 20. januar 2015 Jeg håper at folk snart skjønner at vi muslimer ikke er en homogen gruppe, selv om jeg innerst inne er lei av å si at " alle muslimer er ikke sånn". Jeg er muslim. Jeg er sint, lei, frustrert, flau og veldig oppgitt. Pga alt som skjer i verden. Pga de 12 som ble meningsløs myrdet i Paris, bare pga noen tegninger, pga ISIL som dreper, voldtar, stjeler, ødelegger og hersker over Irak og Syria. Bare i Spiker basen i Irak ble ca 2000 irakiske soldater av shia muslimsk bakgrunn brutalt drept. Det ISIL gjør, gjør de mot MITT folk først og fremst, mot irakere, mot shia-muslimer og andre minioriteter. De gærningene som dreper, bomber, truer og ødelegger, de som kaller seg for muslimer, de ødelegger for meg som muslim. Det er flaut, flaut at folk skal tro at vi muslimer er slik. Jeg har lenge tenkt på hvorfor disse velger å tolke religionen slik. Jeg mener at ekstreme krefter finnes over alt. Jeg velger å tro at disse som ønsker å støtte seg til en terror organisasjon enten er ressursvake, kommer fra familier som er ressursvake, har lite eller ingen utdanning, broken fortid, gjerne også dårlig oppvekst/barndom. Jeg tror da at når disse blir godt tatt i mot av slike grupper, føler tilhørlighet og anerkjennelse. Jeg kan ikke se for meg en oppegående person drive med slikt, uansett hvilken religion han eller hun tilhører. Jeg håper virkelig at folk tåler hverandre, og jeg håper at muslimene også blir mer mottakelige for kritikk, og prøver å vende seg til at ikke alle er glad i Muhammed. Man kan ikke styre folks meninger og den friheten de har til å ytre og uttrykke seg. Når det gjelder hvem de rekruterer så får de også folk som er akademikere og / eller rike. Osama var ja fra en av den rikeste familien i Saudi-arabia. Det er også flere som kommer fra England som har høy utdannelse. Ganske rart. Jeg synes også det er rart hvordan mange av de ekstreme islamistene som mener vestlige lever i synd og er halv kriminelle. Selv ofte begår eller har drevet med kriminalitet, begår voldtekter, kidnappinger osv. I Afghanistan er det jo mange som bruker unge gutter som sex slaver, prostituerte kvinner, eller noen ganger har sex med hverandre. Likevel så henretter de prostituerte og homofile. Det får meg til å tenke litt på noe av det som Åsne Seierstad fikk fram i sin bok. Hykleri og dobeltmoral ser ikke ut til å bry islamister eller konservative muslimer. Mest oppgitt blir jeg over England. Mange av islamistene der borte er virkelig ekstreme og legger ikke skjul på hvordan de forakter sitt nye hjemland. Brittene har nesten fått adferdsvansker, de godtar sharia soner og domstoler. De er så politisk korrekte at de ikke tør å etterforske pedofile voldtektsringer som består av tusenvis av menn. Islamister kupper flere skoler og starter konservativ lære uten at det går langtid før noen griper inn. Jeg er også bekymret for Sverige og Frankrike.
Gjest Evans Skrevet 20. januar 2015 #38 Skrevet 20. januar 2015 Når det gjelder hvem de rekruterer så får de også folk som er akademikere og / eller rike. Osama var ja fra en av den rikeste familien i Saudi-arabia. Det er også flere som kommer fra England som har høy utdannelse. Ganske rart. Jeg synes også det er rart hvordan mange av de ekstreme islamistene som mener vestlige lever i synd og er halv kriminelle. Selv ofte begår eller har drevet med kriminalitet, begår voldtekter, kidnappinger osv. I Afghanistan er det jo mange som bruker unge gutter som sex slaver, prostituerte kvinner, eller noen ganger har sex med hverandre. Likevel så henretter de prostituerte og homofile. Det får meg til å tenke litt på noe av det som Åsne Seierstad fikk fram i sin bok. Hykleri og dobeltmoral ser ikke ut til å bry islamister eller konservative muslimer. Søren at jeg ikke kommer på hvem som skrev det, men det var en artikkel i avisen (aftenposten kanskje) denne helgen om Bhatti, og der tok forfatteren opp noe av hva du peker på - hans kriminelle fortid, medlem av young guns og nå super-duper religiøs. Jeg syns egentlig det ikke dobbeltmoralen er så overraskende, og vi finner den vel blant mange ledere og mennesker som vil styre, ha andre mennesker under seg og leve i "rampelyset". Det er ikke gitt at det religiøse budskapet faktisk er så viktig for disse menneskene, men det å være på toppen er det som gir mening. Det religiøse holder de på toppen og gir de makt.
Gjest Evans Skrevet 20. januar 2015 #39 Skrevet 20. januar 2015 En kan ikke hate muslimer.Men en kan hate handlingen eller som meg,religionen .. Det er ikke så mange muslimer som tar til motmæle når slikt skjer.For få fordømmer slike handlinger. Men så fort en lager en tegning,så skal de brenne hus og kirker, drepe og voldta.. Slikt får ikke støtte fra meg. Jeg syns det er unødvendig å kreve at muslimer verden over må stå opp, gå i tog og si i fra at de ikke har noe med det andre muslimer gjør hver gang noe forferdelig gjøres i religionens navn. De aller fleste mennesker forstår uansett at dette er noe som enkelte gale mennesker gjør, og som ikke er noe mannen i gata ville funnet på. Greit at ledere tar avstand, for å sette et eksempel og vise at slike handlinger ikke er greit, men vanlige folk syns jeg ikke har noe plikt til å si i fra til omverden at de ikke er gale. Og det at de ikke sier i fra, gjør det selvsagt ikke greit å oppføre seg voldelig/truende/skremmende ovenfor de det måtte gjelde, som denne dama som skulle kjøpe bleier - om det skulle være denne mannen som utførte dette sin begrunnelse. (jeg sier ikke at du mener at det og ikke gå i tog/uttale at man ikke er enig med ekstremistene, fører til at det er greit å utføre hatkriminalitet, jeg bare vrir meg litt tilbake til HI igjen)
Donand Skrevet 20. januar 2015 #40 Skrevet 20. januar 2015 Finnes dessverre idioter over alt i samfunnet. Men hatkriminalitet er selvsagt noe man bør ta på alvor så det ikke vokser ut av kontroll.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå