Gå til innhold

Hatkriminalitet mot muslimer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir overrasket over at det faktisk er såpass mange saker og at det er en økning:

http://www.tv2.no/2015/01/19/nyheter/kriminalitet/6460938

Hva får folk til å ta for seg de som tydelig er uskyldige muslimer? Er vi virkelig på vei til å bli denne typen samfunn der slike generaliseringer blir normalt?

Anonymous poster hash: 00534...a23
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Castielz
Skrevet

Tja, der er vel en konsekvens av hva terroristene gjør, og hvor lite avstand og avsky de fleste muslimer viser mot dette.

Ikke uventet, og vil definitivt øke i takt med terrorhandlinger.

Skrevet

Tja, der er vel en konsekvens av hva terroristene gjør, og hvor lite avstand og avsky de fleste muslimer viser mot dette.

Så det er muslimers feil at rasister ikke kan oppføre seg?

Jaha. Det var nytt for meg.

Skrevet (endret)

Blir overrasket over at det faktisk er såpass mange saker og at det er en økning:

http://www.tv2.no/2015/01/19/nyheter/kriminalitet/6460938

Hva får folk til å ta for seg de som tydelig er uskyldige muslimer? Er vi virkelig på vei til å bli denne typen samfunn der slike generaliseringer blir normalt?

Hva får Boko Haram til å gå løs på kristne i Niger for noe et sekulært magasin trykket i Frankrike?

Svaret på det du spør om er "generell dumskap og en følelse av at man selv er voldsomt mye bedre enn andre."

Endret av Tøytigern
Gjest Castielz
Skrevet

Så det er muslimers feil at rasister ikke kan oppføre seg?

Jaha. Det var nytt for meg.

Du bør vel lære deg å lese før du kommer inn her og tilegner folk feil meninger?

Det er terrorister sin feil. Sa aldri noe annet.

Skrevet (endret)

.

Dobbeltpost.

Endret av Tøytigern
Skrevet (endret)

Du bør vel lære deg å lese før du kommer inn her og tilegner folk feil meninger?

Det er terrorister sin feil. Sa aldri noe annet.

Snakk om å hive stein rundt seg i glasshuset...

Endret av Tøytigern
Gjest Castielz
Skrevet

Snakk om å hive stein rundt seg i glasshuset...

Ja, jøss!
Skrevet

Ja, jøss!

Mhm.

Du påstår ganske så kjekt og greit at muslimer "ikke viser tilstrekkelig med avsky."

Hvilke meninger et det du tillegger folk, der?

Hva er det du går ut fra at de mener?

[smash!! ] [single, single.]

Gjest Castielz
Skrevet

Mhm.

Du påstår ganske så kjekt og greit at muslimer "ikke viser tilstrekkelig med avsky."

Hvilke meninger et det du tillegger folk, der?

Hva er det du går ut fra at de mener?

[smash!! ] [single, single.]

Har enda ikke sett eller hørt om en eneste demonstrasjon med skikkelig oppmøte fra deres side mot terrorisme, mot IS.

Så det glasshuset du snakker om, ja, jøss.

Skrevet

Nå har en masse muslimer tatt seg til rette her i vesten:

Spiller på offermentalitet. De som har solidaritet og medleneskelighet som en jævla sportsgren har bitt på.

Muslimer står bak drap og terror på kloden omtrent HVER DAG. Det meste av dette skjer ikke her i Europa og USA derfor får ikke folk med seg hvor ille det faktisk er.

Muslimer forlanger spesialbehandling. Overalt! Når de får det så får vi forbud mot enda en bit av vår frihet.

Oppfører seg nedlatende.

Stjeler og begår lovbrudd.

Voldtar, trakaserer og fornedrer kvinner fra vesten.

Raner og dreper folk som ikke er muslimer..

Nei, merkelig du at det kommer motreaksjoner! Hvem skulle noen gang trodd det?!

Dette kunne vært ordnet i utgangspunktet om ikke gale, kåldumme og ondskapsfulle idealister hadde gått over lik for å få til multikulturdrømmen sin!

Mennesker er ulike. Vi dreper, kriger, hater og sånn vet du...alle sammen har det i seg. Ta en titt på historien...folk hater til og med hverandre om vi ser på etniske Norge isolert sett. Så best å få av seg barneskoledrømmer og DEAL WITH IT!

Anonymous poster hash: 0354a...852

• Liker 4
Skrevet

Skjønner meg ikke på begrepet "hatkriminalitet". Det er bare kriminalitet. Ingenting annet. Det spiller ingen rolle hva kriminaliteten motivers av.

Hvis man skal begynne å se slik på det, kunne man like gjerne kalt denne typen kriminalitet "utenforskapskriminalitet", fordi det stort sett er de som står litt på utsiden av samfunnet som begår den. Men det gjelder kanskje så mange andre typer kriminalitet, også, så betegnelsen "frustrasjonskriminalitet" hadde kanskje fungert bedre?

• Liker 1
Skrevet

Spiller på offermentalitet. De som har solidaritet og medleneskelighet som en jævla sportsgren har bitt på.

Muslimer står bak drap og terror på kloden omtrent HVER DAG. Det meste av dette skjer ikke her i Europa og USA derfor får ikke folk med seg hvor ille det faktisk er.

Muslimer forlanger spesialbehandling. Overalt! Når de får det så får vi forbud mot enda en bit av vår frihet.

Oppfører seg nedlatende.

Dette kunne vært ordnet i utgangspunktet om ikke gale, kåldumme og ondskapsfulle idealister hadde gått over lik for å få til multikulturdrømmen sin!

Mennesker er ulike. Vi dreper, kriger, hater og sånn vet du...alle sammen har det i seg. Ta en titt på historien...folk hater til og med hverandre om vi ser på etniske Norge isolert sett. Så best å få av seg barneskoledrømmer og DEAL WITH IT!

Motreaksjoner? Mot ei dame som er ute og handler bleier?

• Liker 1
Skrevet

Motreaksjoner? Mot ei dame som er ute og handler bleier? Anonymous poster hash: 00534...a23

Jeg leste ikke akkurat den saken TS la inn. Det var mer generellt jeg tenkte nå.

Er jo kanskje litt smålig det der i artikkelen. Så har vi den greia med offermentalitet. Når norske kvinner blir trakasert av muslimer får ikke det mye oppmerksomhet. Det er liksom "greit" da.

Men nåde den som tramper på venstresidens hellige kuer og favorittminoritet!

• Liker 3
Skrevet

Jeg leste ikke akkurat den saken TS la inn. Det var mer generellt jeg tenkte nå.

Er jo kanskje litt smålig det der i artikkelen. Så har vi den greia med offermentalitet. Når norske kvinner blir trakasert av muslimer får ikke det mye oppmerksomhet. Det er liksom "greit" da.

Men nåde den som tramper på venstresidens hellige kuer og favorittminoritet!

Jeg tilhører ikke venstresiden, men jeg synes det er tragisk at folk skal oppleve sånt som i artikkelen. Det gir meg ubehag, vi nordmenn bør vite bedre. Jeg har aldri blitt trakassert av en muslim selv om jeg bor i Oslo, men det er selvfølgelig ikke greit at noen blir det. Det er aldri greit at noen blir trakassert.

Skrevet (endret)

Jepp, skulle ønske muslimer flest reagerte med avsky at folk blir drept for å ha tegnet noe og støtte ytringsfriheten. Dessverre er det ikke tilfellet og avstanden mellom muslimer og lokalbefolkning kommer bare til å øke. Fordi muslimer vil heller holde seg utenfor i sine ghettoer med sine egne regler og lover.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet

Bra at mennesker som opplever hatkriminalitet som dette faktisk anmelder.

Skrevet (endret)

Oppfører seg nedlatende.

De som er kåldumme er de som tror at ei dame som kjøper bleier på Kiwi må stå for det samme som al qaida eller inneha de samme verdiene som han som ranet nevøen min sist uke, og at det er ett steg i riktig retning/vil utgjøre en forskjell for al quaida eller lommetyveri å spytte på henne og oppføre seg truende.

Hva oppnår man egentlig ved å vise omverden at man ikke ser forskjellen på Boko Haram og enkeltmennesker i Oslo?

Hjelper det ”saken” (det som måtte være årsaken til at enkelte mennesker utøver hatkriminalitet) om man sprer rundt seg hat, frykt og vold mot en gruppe mennesker? Nei, er ganske enkelt svaret. Eneste man gjør er å ramme uskyldige mennesker, skape frykt og grobunn for mistenksomhet.

Endret av Evans
Skrevet (endret)

Har enda ikke sett eller hørt om en eneste demonstrasjon med skikkelig oppmøte fra deres side mot terrorisme, mot IS.

Så det glasshuset du snakker om, ja, jøss.

Jeg har ikke sett en eneste stor demonstrasjon mot PEGIDA her i Norge, så dermed regner jeg med at alle nordmenn står for deres visjoner og støtter dem; inntil alle nordmenn går i fakkeltog.

Sånn, da har vi benyttet samme logikk.

Bortsett fra at jeg ikke tror på det jeg sier, mens du faktisk forsvarer en sånn tankegang.

Du må faktisk selv ta ansvar for dine egne fordommer og ikke legge ansvaret for at du har dem over på dem som du diskriminerer.

Endret av Tøytigern
Skrevet

Motreaksjoner? Mot ei dame som er ute og handler bleier?

Noen muslimer driver hatkriminalitet mot uskyldige de og. Alle har onskap i seg dessverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...