Gå til innhold

Skjønner ikke stort av dette lenger...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Sluttet på pillen forrige sommer, men syklusene mine er heeelt ute på kjøret. Går 2-3 uker over tiden hver gang, og EL aner jeg rett og slett ikke lenger når er. Går ikke så langt som å bruke EL-tester en hel syklus, det har jeg ikke råd til. Å måle temp har jeg heller ikke startet på. Går det an å gå til legen og starte pergo-kur, eller må jeg først vite 100% når eggløsningene mine er? For jeg har jo gitt opp det da... :-?

Hva kan jeg gjøre for å komme litt mer på gli her? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går 2-3 uker over tiden hver gang' date=' [/quote']

Du går sikkert ikke 2-3 uker over hver gang. Det er nok bare syklusen din som er så lang...

Hva du skal gjøre vet jeg ikke, men jeg vil råde deg til å bestille time hos din faste gynekolog og få råd om hva du bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville gått til legen. For dere har vel sex ganske regelmessig uansett? Og når dere da har prøvd et år uten å lykkes og syklusene er så uregelmessig så er det på tide å få legehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei !

Da jeg sluttet på pillen, så fikk jeg den to ganger med lange mellomrom, og så stoppet det helt. Måtte til slutt til gynekolog, der eg fikk piller som startet opp alt igjen...

Må nok snart ta turen til lege igjen, da dette er to år siden...

Tror det er vanlig at syklusen er litt ustabil etter en slutter på pillen, så det ordner seg nok hos deg snart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen !!

glemmer stadig å logge meg på før jeg skriver.. 8)

Jeg ser at jeg las litt feil, trodde du hadde sluttet på pillen i sommer, men ser at det var i fjor...

Det kan fortsatt være at syklusen er utstabil etter at du har sluttet på pillen, men ta en tur til gynokolog, så slutter du å tenke på det. Bekymringer rundt dette kan føre til at syklusen kommer i ulage..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann.

Jeg bekymrer meg ikke så mye - er heller det at det smålig irriterer meg at jeg ikke vet når og om hva da. Men har bestemt meg for å bestille time hos lege ja. Det er nok det beste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest endelig mamma

Ja, du kan fint gå til legen uten å vite om og når du har eggløsning. Gynekologen tar jo blant annet prøver for å finne ut det! Selv gikk vi til legen etter 1 år og da hadde vi ikke gjort noe som helst annet for å bli gravid enn å ha regelmessig samleie uten prevensjon. Ingen forventer mer enn det. Gynekologen sa rett ut at det ikke var vits i å bruke penger på eggløsningstester til å ta hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...