Gå til innhold

"Jeg skal prøve å amme og se om det er noe for meg.."


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at så lenge det ikke ligger noe bak som kan gjøre amming traumatiserende, at man har kjempedårlige ammeerfaringer fra før osv. så kan man i alle fall prøve. Man vet aldri hvordan det vil være før man har prøvd selv. Man kan tenke seg til hvordan det er, men for alt man vet så føles det helt naturlig og som en selvfølge hvis man først prøver.

Jeg er derimot ikke enig i alle de dømmende holdningene og sterke ordene i denne tråden. Det er ikke sånn man fremmer amming og oppmuntrer de som nøler til å gi det et forsøk. Man er ikke en dårlig mor fordi man ikke vil amme. Det er et valg man må ta selv, men en ting er sikkert, og det er at slike tråder som dette slettes ikke motvierer en eneste person som i utgangspunktet er skeptisk.

Kjefting og nedsnakking er ikke veien å gå dersom man ønsker å få opp antall ammende i Norge. Den artikkelen Mohair la ut på første eller andre side er derimot verdt å lese, den var langt mer saklig enn denne surmaga tråden her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg vil fram til er at det ikke alltid er sånn at "de som ammer er heldige som har nok melk" Det ligger ofte MYE jobb bak fullamming, og det bør være lov til å "skryte" litt av egen innsats uten å bli sett på som ammepoliti!

Enig her! Jeg har altså aldri fått til ammingen og har prøvd med mine barn. Skulle ønske det hadde fungert, av hele mitt hjerte!

Og du sier det å skryte av egen innsats; helt enig! Det er utrolig vanskelig å jobbe seg igjennom uker der det virkelig ikke går på skinner.

Jeg vil likevel benytte anledningen til å bruke det du skriver " det bør være lov til å "skryte" litt av egen innsats ".

Så ja, man skal være stolt av å ha bitt seg gjennom og forsøkt å få dette til på den måten det er ment til å være; ved bruk av bryst! men det gjelder mange ting vedr barn. Det samme gjelder kvinner her inne som opplyser om at de fødte uten epidural. Da blir man omtrent sett ned på, av at man skryter av seg selv, at det er mote å føde uten epidural? Man tør omtrent ikke inngå i en tråd som omhandler temaet, siden man blir sett ned på for å ha klart seg uten. Det må vel være lov å yte frem at man er glad man fikk noe til på naturlig vis? akkurat som amming?

Man er ingen dårligere person eller mor av den grunn.

La oss slutte drittkastingen.

Anonymous poster hash: 78099...356

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil likevel benytte anledningen til å bruke det du skriver " det bør være lov til å "skryte" litt av egen innsats ".

Så ja, man skal være stolt av å ha bitt seg gjennom og forsøkt å få dette til på den måten det er ment til å være; ved bruk av bryst! men det gjelder mange ting vedr barn. Det samme gjelder kvinner her inne som opplyser om at de fødte uten epidural. Da blir man omtrent sett ned på, av at man skryter av seg selv, at det er mote å føde uten epidural? Man tør omtrent ikke inngå i en tråd som omhandler temaet, siden man blir sett ned på for å ha klart seg uten. Det må vel være lov å yte frem at man er glad man fikk noe til på naturlig vis? akkurat som amming?

Man er ingen dårligere person eller mor av den grunn.

La oss slutte drittkastingen.

Anonymous poster hash: 78099...356

Veldig enig! Jeg er kjempe stolt av å både ha født uten smertelindring, og av at jeg har fullammmet! For ingen av delene var enkelt! Men aldri i livet om jeg ser ned på de som gjør det anneredes enn meg.

Det er allikevel ikke riktig å bli stemplet som arrogant dersom man velger å fortelle at man er stolt av egen innsats. For de aller fleste (iallefall førstegangs) er det ikke en lek å amme barnet sitt de første ukene.

Dette ble kanskje en avsporing, men synes det er et viktig poeng å få fram i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...