Gå til innhold

Gravid igjen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok abort for et halvt år siden omtrent. Graviditeten var et uhell pga. kluss med minipillene, og jeg ble gravid før jeg og kjæresten min ble offisielt sammen. Først da vi var blitt kjærester noen uker senere fortalte jeg han at jeg ønsket abort, og han støttet valget mitt.

Men abort er ikke noe jeg vil oppleve igjen, det var en stor påkjenning for kroppen min både fysisk og psykisk.

I julen hadde jeg omgangssyke en knapp uke med oppkast og diaré. Har vært ekstremt nøye med pillene (og byttet for en stund siden fra minipiller til vanlige p-piller). Det slo meg ikke før mensen uteble at oppkast/diaré kan påvirke pillene, og leste om det nå i pakningsvedlegget. Samtidig sitter jeg her med en positiv test...

Jeg føler at timingen er helt feil. Jeg studerer, med fast jobb annen hver helg. Kjæresten min jobber 100% i en annen by.

Så jeg er full av bekymring. Jeg bor med en venninne - og må jo evt. flytte når et barn kommer... blir jo gråting og mas hele døgnet det. Foreldrene mine bor heldigvis her jeg studerer, så tenker de i så fall vil hjelpe meg. Men jeg vil jo egentlig at jeg og kjæresten bor sammen før et barn kommer...

Tenker på økonomien, at jeg må ta pause fra studiene... alt sånt.

Noen som har lignende historie? Kan det gå bra uansett?

Forholdet til kjæresten min er i hvert fall veldig godt og solid, og han vet mine tanker om abort nå... at jeg ikke orker tanken igjen. Familien hans er også veldig omsorgsfull, så er i hvert fall glad for det.

Men ja... er så bekymret at jeg ikke helt klarer å se gleden her. Selv om jeg tenker at barn kan være en berikelse. Og så tenker jeg på sånne teite ting - som hva fastlegen min kommer til å tenke... at jeg har klart å gjøre det igjen liksom. Han har jo sett hva jeg gikk gjennom forrige gang, og tenker vel at jeg burde visst bedre nå.

Føler meg så dum.

Anonymous poster hash: baa9c...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider