Gå til innhold

Katteeier: jeg vil ikke ha ditt kjæledyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kattebæsjen ble diskutert, fordi det var enkelte her inne som påsto at den ikke var helseskadelig. Det var en av mange virkelighetsfjerne påstander som har kommet fra katteelskerne her inne. Da er det på sin plass å prøve å få disse folka ut av den tanketomme kattebobla, og forklare dem at kattebæsj er spekket av helseskadelige parasitter og bakterier som barn og gravide kan få i seg. Jeg tror det er fånyttes å få dere til å innse noe som helst, men det er jo lov å håpe.

Det er ikke slik at alle nødvendigvis blir alvorlig syke av å ta på kattemøkk. Men jeg synes det er på sin plass å forklare alle dere naive katteelskere, at det disse kattekrekene deres har ut av seg, ikke er så uskyldsrent som dere tror. Noe jeg undrer meg veldig over, er hvor utrolig store skyggelapper enkelte katteeiere går med til enhver tid.

Igjen, katter er ikke et STORT problem, men selv om problemet ikke er så stort, så må det kunne diskuteres.

Og så er det utrolig fristende å si noen sannhetens ord til alle de kattepsykotiske nekene der ute...

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Det er jommen ikke så ille som det blir fremstilt av mange her.

Ja man kan diskutere, men i denne tråden virker det som om katter er livsfarlige jo. Skjønner du poenget mitt?

Jeg skjønner at katter kan være irriterende, men folk er jo helt livredde her inne, og prøver det beste de kan med å overbevise katteeiere at dyra deres er djevelens avkom. Dere må jo tydeligvis ha store problemer med katter siden dere er så engasjerte og ønsker å gjøre om meningene til katteeiere.

Uansett, hva skal katteeiere gjøre med katter som bæsjer ute? Holde de inne? Om dere mener det er dere enda mer hysteriske ang katter og burde virkelig få dere noen mer reelle problemer.

Anonymous poster hash: 489be...e41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jommen ikke så ille som det blir fremstilt av mange her.

Ja man kan diskutere, men i denne tråden virker det som om katter er livsfarlige jo. Skjønner du poenget mitt?

Jeg skjønner at katter kan være irriterende, men folk er jo helt livredde her inne, og prøver det beste de kan med å overbevise katteeiere at dyra deres er djevelens avkom. Dere må jo tydeligvis ha store problemer med katter siden dere er så engasjerte og ønsker å gjøre om meningene til katteeiere.

Uansett, hva skal katteeiere gjøre med katter som bæsjer ute? Holde de inne? Om dere mener det er dere enda mer hysteriske ang katter og burde virkelig få dere noen mer reelle problemer.

Anonymous poster hash: 489be...e41

For å svare på det siste først- Ja, katter bør holdes inne og/eller leies i bånd, i alle fall i tettbygde strøk. Jeg synes ikke det bør være forskjell på hundehold og kattehold. Friheten frarøves uansett for både hunder og katter når de lever med mennesker. Hvorfor skal katter ha mer rett på denne friheten enn hunder? Bare se så glade hunder blir når de blir sluppet løs! Men pr. i dag, så er det bare katter som får ha denne fordelen. Skal dyr leve blant oss mennesker, så må man ha like mye kontroll på alle artene, hvis ikke skaper det lett frustrasjon hos andre.

Nå kan nok ting som blir skrevet her inne fremstå som mer dramatisk enn det det egentlig er. Når man leser en tekst, og ikke samtidig hører tonefallet til den man diskuterer med, så blir det gjerne slik.

Når det er sagt, så er det ikke så rart om folk blir provosert, når det kryr av katter der de bor, som skiter og pisser over alt, og riper opp tingene deres. Når mange katter gjør dette i et boligstrøk, så blir det et problem. Og når katteeiere nekter å forstå dette, og bare kommer med tanketomme forsvarstaler om sine katter hele tiden, så blir folk irriterte.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabolaget her er som en dyrehage, men det er sjeldent jeg i det hele tatt ser de kattene jeg vet bor her. Har aldri kjent noe lukt av kattepiss, ingen klatrer på bilen min (ingen riper i lakken i hvert fall), ingen setter fyr på huset mitt og ingen driter ned hagen min.

Merkelig det der..

99 % forsvinner dessuten så fort de får øye på meg, de som blir sittende og se gjør da absolutt ingen skade. Verden går videre til og med hvis de skulle finne på å komme bort og hilse, hvem skulle trodd det.

Slutt å sammenligne hunder og katter! Hunder løper villmann rundt hvis de lufter seg selv, bjeffer og følger etter andre hunder og folk de møter, og gjør i det hele tatt ekstremt mye ut av seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det siste først- Ja, katter bør holdes inne og/eller leies i bånd, i alle fall i tettbygde strøk. Jeg synes ikke det bør være forskjell på hundehold og kattehold. Friheten frarøves uansett for både hunder og katter når de lever med mennesker. Hvorfor skal katter ha mer rett på denne friheten enn hunder? Bare se så glade hunder blir når de blir sluppet løs! Men pr. i dag, så er det bare katter som får ha denne fordelen. Skal dyr leve blant oss mennesker, så må man ha like mye kontroll på alle artene, hvis ikke skaper det lett frustrasjon hos andre.

Nå kan nok ting som blir skrevet her inne fremstå som mer dramatisk enn det det egentlig er. Når man leser en tekst, og ikke samtidig hører tonefallet til den man diskuterer med, så blir det gjerne slik.

Når det er sagt, så er det ikke så rart om folk blir provosert, når det kryr av katter der de bor, som skiter og pisser over alt, og riper opp tingene deres. Når mange katter gjør dette i et boligstrøk, så blir det et problem. Og når katteeiere nekter å forstå dette, og bare kommer med tanketomme forsvarstaler om sine katter hele tiden, så blir folk irriterte.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Det er da en grunn til at katter kan ferdes fritt ute, og ikke hunder. Tenk deg hvordan det ville blitt om alle hunder bare kunne gå fritt ute. Det hadde blitt rabalder uten like! En hund hadde gjort mye større skade på både hager, biler og alt disse kattehaterne mener katter gjør feil.

Se for deg at alle barna som går hjem fra skolen, møter på hunder støtt og stadig (som har lavere terskel for å bite, og angripe, som man har påpekt i denne tråden). Eller bikkjer som bæsjer enda mer enn katter, graver opp i hagen, løper rundt som kyllinger uten hode og bjeffer (mot og til andre mennesker og dyr).

Ja, kanskje hunder hadde hatt det bedre om de kunne ferdes fritt, men da hadde det ikke vært katter vi diskuterte i denne tråden, det hadde vært hunder - som hadde gjort mye mer ugang enn katter gjør.

Og hvordan mener enkelte at katter riper opp bilene? Katter har klørne trukket inn, de går ikke rundt med klørne ute til en hver tid. Hvis katten sklir, så ja - kanskje. Men hva om en hund hadde hoppet på bilen din? Da ville det blitt ti ganger mer riper og skade. Hunder er mer klønete enn katter.

Anonymous poster hash: 7c49c...859

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens tilsyn for dyr har en veiledning for kattehold. Det anbefales at de får gå fritt ute med katteluke hvis det lar seg gjøre.

Det er ikke alt alle er enige i, men føringene staten har lagt er greit å følge. Alle samfunn er bygget opp på felles regler. Sånn er det bare.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at en tråd som ble laget igår ettermiddag har så mange svar :fnise: (19 20 sider! o_O )

Endret av The Tardis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare på det siste først- Ja, katter bør holdes inne og/eller leies i bånd, i alle fall i tettbygde strøk. Jeg synes ikke det bør være forskjell på hundehold og kattehold. Friheten frarøves uansett for både hunder og katter når de lever med mennesker. Hvorfor skal katter ha mer rett på denne friheten enn hunder? Bare se så glade hunder blir når de blir sluppet løs! Men pr. i dag, så er det bare katter som får ha denne fordelen. Skal dyr leve blant oss mennesker, så må man ha like mye kontroll på alle artene, hvis ikke skaper det lett frustrasjon hos andre.

Nå kan nok ting som blir skrevet her inne fremstå som mer dramatisk enn det det egentlig er. Når man leser en tekst, og ikke samtidig hører tonefallet til den man diskuterer med, så blir det gjerne slik.

Når det er sagt, så er det ikke så rart om folk blir provosert, når det kryr av katter der de bor, som skiter og pisser over alt, og riper opp tingene deres. Når mange katter gjør dette i et boligstrøk, så blir det et problem. Og når katteeiere nekter å forstå dette, og bare kommer med tanketomme forsvarstaler om sine katter hele tiden, så blir folk irriterte.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Jeg syns dette virkelig bare er et dustete i-landsproblem. Dere får jommen meg prøve å være takknemlige for at disse kattene tross alt har et hjem og at det ikke er hjemløse katter som flyr inn til deg for å stjele mat.

Å holde katter inne bare fordi naboen har luksusproblemer blir for dumt altså.

Anonymous poster hash: 489be...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen glad for at jeg ikke bor i et tettbebygd strøk med så mange stygge holdninger til katt; "hent hagla, legg ut gift, bare vær slem med katta så stikker den osv".. Hva i all verden er dette? Er smertelig klar over at det finnes ondskap man aldri får bukt med, men ærlig talt. Ok, så liker ikke alle katter, og det er helt ok for meg. Det er ikke alle dyr jeg liker heller, men det har da virkelig aldri falt meg inn å være slem og direkte ond med dyr jeg ikke liker?? Man må da kunne akseptere at det er katter i nabolaget på lik linje med det meste andre, og forholde seg folkelig? Hvis ikke, kan du ikke ha naboer på generelt grunnlag, og bør flytte langt ut i skauen hvor man kan surre rundt for seg selv uten å bli plaget av annet enn mygg.

Herregud, jeg ville vært redd hver gang jeg slapp ut kattene for om de i det hele tatt skulle komme hjem i live, eller blitt plaget ihjel av katte-hatere om jeg hadde bodd på slike steder.

Dessuten, kattene er stort sett ikke til noe særlig plage om folk som eier dem bare tok vare på dem. Problemet er stort sett de brødhuene som eier dem som ikke gidder vaksinere, sterilisere/kastrere, og passe på dem.

Og katten bæsjer i blomsterbedet? Ja det gjør mine også. I tillegg har jeg har elg som bæsjer på plenen min, fugler som bæsjer på hagemøblene mine, og alle de musene kattene ikke tar bæsjer i vedstablen min. What to do? Jeg tar bort møkka og fortsetter dagen min.

1poeng til TS som klarte å provosere meg litt. For noen holdninger. Glad jeg ikke kjenner noen slike.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da en grunn til at katter kan ferdes fritt ute, og ikke hunder. Tenk deg hvordan det ville blitt om alle hunder bare kunne gå fritt ute. Det hadde blitt rabalder uten like! En hund hadde gjort mye større skade på både hager, biler og alt disse kattehaterne mener katter gjør feil.

Se for deg at alle barna som går hjem fra skolen, møter på hunder støtt og stadig (som har lavere terskel for å bite, og angripe, som man har påpekt i denne tråden). Eller bikkjer som bæsjer enda mer enn katter, graver opp i hagen, løper rundt som kyllinger uten hode og bjeffer (mot og til andre mennesker og dyr).

Ja, kanskje hunder hadde hatt det bedre om de kunne ferdes fritt, men da hadde det ikke vært katter vi diskuterte i denne tråden, det hadde vært hunder - som hadde gjort mye mer ugang enn katter gjør.

Og hvordan mener enkelte at katter riper opp bilene? Katter har klørne trukket inn, de går ikke rundt med klørne ute til en hver tid. Hvis katten sklir, så ja - kanskje. Men hva om en hund hadde hoppet på bilen din? Da ville det blitt ti ganger mer riper og skade. Hunder er mer klønete enn katter.

Anonymous poster hash: 7c49c...859

Jada, det er flere grunner til at hunder bør holdes i bånd, men det er også mye som taler for at katter også burde det. Mange av de grunnene er allerede nevnt flere ganger i denne tråden.

Apropos riper i lakken. Jeg kjenner flere som har fått ripet opp lakken på bilen av katter som har funnet det for godt å bruke panseret som oppholdssted både dag og natt, og som både elskovsrede og åsted for slosskamper. Som du sier, så er kattenes klør ofte trukket inn- men ikke alltid! Det skal ikke mye til før klørne sitter som spydspisser i lakken. Det er nok at den f.eks. blir skremt av noe, eller eventuelt ved paring og slossing. Flere jeg kjenner har i tillegg til dette, fått bilen både driti og pisset ned av kattekrek. Men dere katteelskere har ingen forståelse for at folk blir forbannet på dette... :klo:

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er flere grunner til at hunder bør holdes i bånd, men det er også mye som taler for at katter også burde det. Mange av de grunnene er allerede nevnt flere ganger i denne tråden.

Apropos riper i lakken. Jeg kjenner flere som har fått ripet opp lakken på bilen av katter som har funnet det for godt å bruke panseret som oppholdssted både dag og natt, og som både elskovsrede og åsted for slosskamper. Som du sier, så er kattenes klør ofte trukket inn- men ikke alltid! Det skal ikke mye til før klørne sitter som spydspisser i lakken. Det er nok at den f.eks. blir skremt av noe, eller eventuelt ved paring og slossing. Flere jeg kjenner har i tillegg til dette, fått bilen både driti og pisset ned av kattekrek. Men dere katteelskere har ingen forståelse for at folk blir forbannet på dette... :klo:

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Nei. Det er eieren av bilen sin feil må du forstå! Var en person her som hadde begynt å bruke gressklipperen, noe som gjorde at katten på panseret ble redd og ripte det opp. Men det var den idioten med gressklipperen som ikke burde skremt katten ved å prøve å klippe gresset sitt. :jolie:

Anonymous poster hash: e0d7f...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er flere grunner til at hunder bør holdes i bånd, men det er også mye som taler for at katter også burde det. Mange av de grunnene er allerede nevnt flere ganger i denne tråden. Apropos riper i lakken. Jeg kjenner flere som har fått ripet opp lakken på bilen av katter som har funnet det for godt å bruke panseret som oppholdssted både dag og natt, og som både elskovsrede og åsted for slosskamper. Som du sier, så er kattenes klør ofte trukket inn- men ikke alltid! Det skal ikke mye til før klørne sitter som spydspisser i lakken. Det er nok at den f.eks. blir skremt av noe, eller eventuelt ved paring og slossing. Flere jeg kjenner har i tillegg til dette, fått bilen både driti og pisset ned av kattekrek. Men dere katteelskere har ingen forståelse for at folk blir forbannet på dette... :klo:Anonymous poster hash: ade38...a6c

Jeg tror overhode ikke på at noen katter gjør fra seg på en bil. Det strider mot deres instinkter å gjøre slikt på et sted de ikke kan grave det ned.

Hvis du overdriver, mister du troverdigheten din.

Anonymous poster hash: 72e44...c66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror overhode ikke på at noen katter gjør fra seg på en bil. Det strider mot deres instinkter å gjøre slikt på et sted de ikke kan grave det ned.

Hvis du overdriver, mister du troverdigheten din.

Anonymous poster hash: 72e44...c66

"Katter graver det ned, lover!"

Nei, katter graver ikke alltid ned bæsjen sin. Jeg har sett kattebæsj på de mest utrolige steder, blant annet på terrassen min. Blir ikke overrasket om noen har funnet kattemøkk på bilen sin og.

Hvis du unnskylder alt, mister du troverdigheten din.

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Katter graver det ned, lover!" Nei, katter graver ikke alltid ned bæsjen sin. Jeg har sett kattebæsj på de mest utrolige steder, blant annet på terrassen min. Blir ikke overrasket om noen har funnet kattemøkk på bilen sin og.Hvis du unnskylder alt, mister du troverdigheten din. Anonymous poster hash: 9c754...6f9

Det hender en sjelden gang at katter bruker avføring som markering, men jeg nekter å tro at dette er noe skjer jevnlig med flere biler i et nabolag.

Anonymous poster hash: 72e44...c66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for at det er vanlig at katter riper opp biler, men parkér i garage hvis du er så redd for bilen din!

Siden du åpenbart ikke kjenner til hvor katter normalt beveger seg når du gir naboene dine ansvaret: katter oppsøker biler fordi de er gode og varme etter de er kjørt. Det er spesielt vanlig at de legger seg mellom hjul og skjerm.

Anonymous poster hash: d761b...b26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan man forventer å få gehør for sine meninger ved å gå rett i strupen på motdebattanten? Kattehater eller ikke. Ingen av de hissigste debattantene her inne kommer godt ut av det på noe som helst vis, uansett hvor rett man mener man har. Det eneste disse oppnår er at poengene drukner, og man framstiller gruppen man "snakker for" på en hårreisende dårlig måte.
Jeg ville aldri latt noen skyte ditt barn, selv om jeg er (antagelig litt for) glad i katten min.

Jeg ville aldri oppfordret til dyredrap eller kalt noen idioter, selv om jeg ikke er glad for å finne kattebæsj i blomsterbedet mitt.

Jeg tror helt og holdent på at noen av dere har opplevd enkelttilfeller med både katter, hunder og barn som har gjort at dere har blitt skeptiske. Og at dere vet av en fetter til en kusine som har opplevd noe av det samme. Men hvorfor i alle dager skal dette gjøres til en universell sannhet? Og hva har det med noe som helst å gjøre? Har du blitt angrepet av en rabiat katt er da dette vitterlig et enkelttilfelle som ikke har noe som helst med irritasjonen i hovedinnlegget å gjøre, og om du syns hunder er bedre - javel. Sånn er det. Jeg liker pizza bedre enn hamburger. Og så videre.

Og jeg tror mye av temperaturen på denne tråden kan spores tilbake til trådstarter, og vinklingen på hovedinnlegget. Det er ikke mye rom for diskusjon, for det kommer rimelig tydelig fram at slik ser jeg det ergo slik er det. Hvorfor så sint? Om noen kom til meg og sa at du din jævel må avlive den jævla katta di som har pissa i blomsterbedet mitt eller holde den i bånd fy faen i helvete altså nå er jeg faen meg så lei av det skadedyret du har valgt å ha som jeg må plages med kan jeg love meg at den påfølgenge samtalen ikke hadde vært veldig hyggelig, og det siste jeg hadde gjort hadde vært å ettergå personens krav. Verden er dessverre ikke bestandig enig i dine personlige preferanser, og man kan heller ikke ta utgangspunkt i at katteeiere også misliker katter om man har lyst til å ta opp et problem.

Og om hunder er smartere, eller barn bråker, eller kattens avføring er giftigere enn hundens... altså... hva? Hvordan? Hvorfor? Det er ikke vanskelig å se at noen kan plages av høy kattetetthet i tettbygde strøk, på lik linje med at det ikke er vanskelig å forstå at katteeiere er glad i dyra sine.



Anonymous poster hash: 10aa3...7e3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du åpenbart ikke kjenner til hvor katter normalt beveger seg når du gir naboene dine ansvaret: katter oppsøker biler fordi de er gode og varme etter de er kjørt. Det er spesielt vanlig at de legger seg mellom hjul og skjerm.

Anonymous poster hash: d761b...b26

Hva er egentlig problemet ditt? Alltid like tungfattet? Hva har naboene, eller andres biler med min innekatt og gjøre?

Jeg har hørt om katter som legger seg ved/oppå biler pga. varmen. Men ikke at de riper de opp. Det er vel ikke akkurat det samme, er det vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jammen glad for at jeg ikke bor i et tettbebygd strøk med så mange stygge holdninger til katt; "hent hagla, legg ut gift, bare vær slem med katta så stikker den osv".. Hva i all verden er dette? Er smertelig klar over at det finnes ondskap man aldri får bukt med, men ærlig talt. Ok, så liker ikke alle katter, og det er helt ok for meg. Det er ikke alle dyr jeg liker heller, men det har da virkelig aldri falt meg inn å være slem og direkte ond med dyr jeg ikke liker?? Man må da kunne akseptere at det er katter i nabolaget på lik linje med det meste andre, og forholde seg folkelig? Hvis ikke, kan du ikke ha naboer på generelt grunnlag, og bør flytte langt ut i skauen hvor man kan surre rundt for seg selv uten å bli plaget av annet enn mygg.

Herregud, jeg ville vært redd hver gang jeg slapp ut kattene for om de i det hele tatt skulle komme hjem i live, eller blitt plaget ihjel av katte-hatere om jeg hadde bodd på slike steder.

Dessuten, kattene er stort sett ikke til noe særlig plage om folk som eier dem bare tok vare på dem. Problemet er stort sett de brødhuene som eier dem som ikke gidder vaksinere, sterilisere/kastrere, og passe på dem.

Og katten bæsjer i blomsterbedet? Ja det gjør mine også. I tillegg har jeg har elg som bæsjer på plenen min, fugler som bæsjer på hagemøblene mine, og alle de musene kattene ikke tar bæsjer i vedstablen min. What to do? Jeg tar bort møkka og fortsetter dagen min.

1poeng til TS som klarte å provosere meg litt. For noen holdninger. Glad jeg ikke kjenner noen slike.

Å skyte en katt med et treffsikkert skudd, er da ikke dyreplageri. Katter dør momentant av å få et skudd i nakken. Det er vel heller eierne som ville plages etter en slik hendelse. Dyreplageri er når noen går inn for å påføre dyret smerte, eller gjør sånn at de får en langsom og smertefull død.

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Katter graver det ned, lover!"

Nei, katter graver ikke alltid ned bæsjen sin. Jeg har sett kattebæsj på de mest utrolige steder, blant annet på terrassen min. Blir ikke overrasket om noen har funnet kattemøkk på bilen sin og.

Hvis du unnskylder alt, mister du troverdigheten din.

Anonymous poster hash: 9c754...6f9

Katten gravde det vel ned om det var snø da. Og nei. Katter driter ikke på biler. Du vet tydeligvis ingenting om katter Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, utifra artikkelen i linken under, så er det mye som tyder på at katter er verstingen når det kommer til antall skadelige bakterier. Katter er noe svineri, på flere måter.

http://www.expressen.se/halsoliv/sa-farliga-ar-din-katts-bakterier/

Her står det litt om at kattebitt er ekstra farlig:

http://home.online.no/~kneshei/bitt.htm

Anonymous poster hash: ade38...a6c

Nei, det står at katter har skarpere tenner som når dypere ned i vevet når de biter, og på den måten kan det lettere oppstå infeksjon som følge av anaerobe mikroorganismer (den typen som ikke liker oksygen). I tillegg vil de skarpe tennene lettere føre bakterier rett i blodbanen. Det er ingen som betviler at kattebitt er skadelig, men at de er en vandrende bakteriebombe er å ta hardt i. Linkene dine peker på at kattens tenner forverrer bittene og øker infeksjonsfaren, ikke at de er mer full av virus og bakterier.

Med tanke på at bare 1% av besøk på legevakta har sammenheng med dyrebitt, og dette ikke bare innebærer kattebitt, så tror jeg trygt dere kan roe ned nervene og slutte å bekymre dere for at nabokattene skal bite.

Anonymous poster hash: 5bea6...e42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å være smart vil si å følge ordre og ikke egentlig klare helt å leve på egen hånd, så ja; hunder er kjempesmarte, katter er dumme.

Det å være smart, betyr at man kan løse oppgaver, og hvor fort man lærer å gjøre det, spiller en enorm rolle.

Katter lærer ting saktere, og er ikke spesielt gode på å løse oppgaver. De kan ikke bruke redskaper (til og med kråker kan det) og er ekstremt avhengig av å følge instinktene sine.

Hunder er enormt mye smartere enn katter. På tiden du bruker å lære en katt å sitte, kan man lære en hund å kjøre bil...

Jada for mennesker er såååå intelligente... Er bare se på nyhetene av alt faenskap som skjer i verden, at mennesket er alt annen enn en intelligent skapning.

Du veit ikke hva intelligens er. Mennesket er det mest intelligente dyret på jorda, etterfulgt av et par andre primater, gris, hund og delfiner.

Delfiner er ekstremt smarte, og har til og med et bedre utviklet språksenter enn vi har, men de er faanmeg noen jævli onde drittsekker! Til likhet med mennesker, driver delfiner med gruppevoldtekter og barndrap, bare fordi de syns det er gøy der og da.

Det å være slem og egoistisk, er ikke nødvendigvis linka til intelligens, da ting som empati ikke er relevant når det kommer til en hjernes evne til å løse komplekse oppgaver. Psykopater pleier å være ekstremt smarte, men de er onde som faan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...