Gå til innhold

Cecilies bok


CecilieB

Anbefalte innlegg

Ja, da blir det vel dagbok da, eller et sted til skriblerier ihvertfall.

Er på vei på jobb nå, kjipe greier når solen endelig kom idag. Sånn er imidlertid livet. Føles trøstesløst iblandt.

Skal gruble på en god heading til boken min i løpet av kvelden, og kommer sterkere tilbake når jeg har bedre tid.

Ha en strålende ettermiddag folkens. :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nr. 4 til å løpe innom og si "Velkommen" som dagbokskriver, det ble sauen, gitt!

Koselig at du også skal skrive dagbok, CecilieB! OK at jeg stikker innom en gang i blant? :wink:

Ha en fin ettermiddag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

Dette var jo koselig. Alle er selvfølgelig hjertelig velkommen.

Det har vært en begivenhetsrik dag på jobb.

Begynte kl. 16. Like etter hørte vi uling fra brannbiler og sykebiler. Dette er jo helt vanlig for oss som ligger midt i sentrum.

Denne gangen gav det seg imidlertid ikke, og det har ult til vi gikk kl. 20.

Etter en stund ble vi så nysgjerrige at jeg måtte ringe hjem og få gubben til å sjekke nettet. Da fikk vi beskjed om brannen ved Domkirken http://www.ba.no/nyheter/politinotiser/art...icle1201864.ece

Og hva er det med kvinnelige kunder. Jeg skjønner ikke at folk ikke kan oppføre seg når de er og handler. Det er som vi er null verd vi som jobber der. Roter og slenger ting rundt, er frekke og uhøflige. Policyen til firmaet er selvfølgelig at kunden alltid har rett, og vi har ikke lov til å si dem i mot i det hele tatt. Vi skal bare smile og se fornøyde ut. Kundene tror vel vi er dumme som brød.

Ikke klarer de å komme seg ut når vi stenger heller. Og selvfølgelig har vi ikke lov til å si at vi er stengt og at de er hjertelig velkommen i morgen. As if.

Det er jo helt naturlig at vi med stor glede står og venter på en som prøver fjorten bikinier etter kl.20. Arrrrrrgh.

Jeg er lei.

Men nå skal jeg spise knekkebrød med nugatti. Kan jeg ikke bare vinne i lotto snart. :kul:

Jeg er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm. Skal jeg legge meg eller skal jeg sitte her litt til.

Kanskje jeg skal sjekke programmet på Canal+ og se om det er noe festlig de viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder svigermor på å tømme huset til gamle bestemor.

Tror hun helst vil at vi skal overta alle de gamle tingene, og så vi som bor i en knøttliten byleilighet. Gubben er oppvokst der og har nær tilknytning til mange av tingene. Ikke lett dette her, men det ser ut til at vi får oss en ny spisestue, om vi bare blir enig om vi skal pusse den ned helt, eller om vi skal male over den.

I dag er det overskyet, men framdeles veldig varmt. Hva skal jeg finne på før jobb. Skal jeg gidde å rote meg helt bort på SATS, må vel begynne igjen etter ferien snart. Det flyter ut både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med gutter på 8?

Må holde på med en eller annen form for skjerm. Når jeg endelig har fått vår til å leke noe annet, så kommer en kompis og nekter å høre på det øret. Så sier han til vår:"Spør din mor om ditt" "Spør din far om datt" Og det etter vi har sagt nei.

Hør etter for svarte! Og gå ut når det endelig er bra vær!

Men jeg skal være inne, for jeg går på jobb om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag er over.

Kapitulerer tidlig for å være en lørdagskveld. Å stå i butikken en hel dag i denne temperaturen er grusomt. Vi har det alltid varmt, ingen ventilasjon som funker der i gården, men på ekstra varme dager går det med en del liter vann. Og dermed ekstra mange tissepauser.

Etter jobb kom gubben og ungene og hentet meg, da dro vi og badet i Kalandsvannet. 21 grader i vannet sa stamgjestene, men det fikk ikke hjelpe. Da solen gikk ned, steg kleggen opp. Jeg slapp unna, men gubben ser ut som en kjøttkake.

I morgen blir det bading og grillings hos svigisene. Det blir bra. Mandag er det jobb igjen. Gubben begynner på universitetet og snart er det skolestart for guttungen. Blir spennende å få en 3.klassing i hus. Nye fag og nye elever i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg er over.

Ser ut til at det blir sykt barn-dag i morgen. Minsten ble stukket av en veps hos farmor i dag og er skikkelig uttafor. Blir nok ikke mye søvn på noen av oss i natt tenker jeg.

I dag har vi vært og badet med farmor. Har lagt i timesvis på en luftmadrass i sjøen, utrolig varmt. Grillmat ble det også. Alt i alt en bra dag, sett bort fra vepsestikket.

Da vi kom hjem var det Brannkamp på tv, som vi vant. Hurra!

Jeg er stå trøtt, men kan ikke gå og legge meg når minsten er som hun er. Gubben skal begynne på universitetet i morgen, så han fortjener å sove seg frisk og uthvilt.

Håper vi kan få litt luft snart. Herlig med disse temperaturene, men her i sentrum er jo det ikke tegn til vind. Høye hus på alle sider når vi sitter ute innebærer jo også stillestående luft :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

hei hei CecilieB :vinke:

Håper det går bedre med dattra di :trøste:

I dag er det varmt!! Har jobbet i dag, og der har det vært et rent helvete!! Jobber på et sykehjem hvor vi må bruke arbeidsdrakter....å de er varme de. Kunne ønske de hadde vært laget av et litt tynnere stoff, men det må jo være slitesterkt!

Håper du har en fin dag!

:klem: fra baby-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

Denne boken har jeg ikke vært innom før , nei :wink:

Ser du har en sønn på 8 også, ja det kan være en festlig alder det, både på egen og andres barn :ler:

Håper du ikke smelter helt bort i varmen, her er det hvertfall stek hett :kul: , må se og komme meg under vann :sjarmor:

Ha en fortsatt flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Betty.

Koselig at du stakk innom.

Har hatt fridag i dag. Minsten var ikke helt tipp topp etter vepsestikket i går. Lovet henne en rolig dag hjemme siden hun har sovet dårlig med mange vepsemareritt. Klokken ti var hun imidlertid klar for barnehagen, så jeg fulgte henne dit og tok resten av dagen til ryddedag. Har skurt badet og sortert hauger av leker. Sånt må gjøres når hun ikke er hjemme. Utrolig hva de vil ta vare på, men aldri leke med.

Ungene skal få hvert sitt rom nå, så litt sortering og planlegging er på sin plass nå.

Gubben har vært på universitetet i dag. Han er som et lite barn som skal begynne i første klasse. Helt oppgiret og gleder seg sånn til å ta fatt. :hoho:

Nå skal vi snart grille og min mor kommer innom med årets ladning av dansk salami fra min bestefar som har vært på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei CecilieB!

Så kjekt at du har fått dagbok! Når jeg leser her så skjønner jeg at jeg skal være utrolig takknemlig for at jeg har ferie også denne uken.. misunner deg ikke å jobbe i den varmen (og jeg har IKKE vært og plaget dere med bikiniprøving etter kl.20, fy søren for noen frekkaser!). Du får nyte grill/badekveldene og kose deg så godt du kan utenom jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CecilieB! :D

Takk for avlagt besøk i dagboken min! Du får bare si i fra hvis du trenger hjelp til å komme på noen artister eller sanger til et eventuelt soundtrack en gang. :ler:

Ellers ville jeg bare ønske deg god helg, selv om du vel fortsatt har et par timer igjen på jobb før du kan kalle det helg.

Hilsen Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen.

Har nettopp fulgt minsten i barnehagen. Jeg skal ikke på jobb før fire. Eldstegutten lager seg frokost her, og gubben sover.

Hva skal jeg finne på?

Minsten oppdaget sin første løse tann igår. Hun fikk nesten ikke sove, var så oppspilt. Nå var hun visst blitt ordentlig gammel og det er bare ett år til hun skal på skolen.

Eldstegutten begynner i 3. på onsdag. Det blir ordentlig deilig å komme helt igang igjen etter ferien.

Jeg har ferie i september igjen. Da tror jeg at jeg tar meg en tur til Oslo. En husmorferie. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som var så godt i gang med å brette sammen klær. Strøket har jeg også gjort. Har endelig kjøpt strykebrett.

Har litt igjen før jeg går på jobb, men hva ser jeg i postkassen?

Årets store høydepunkt:

IKEAkatalogen!

Spørs om jeg kommer meg tidsnok på jobb i dag :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...