Gå til innhold

Utdrivningsrefleks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan sjekke den? Altså om den er dårlig eller kraftig ift baby som gråter ved brystet?

Anonymous poster hash: 43204...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner du godt når utdrivingen begynner? I såfall så merker du først og fremst om barnet må die lenge før den kommer, eller om den kommer fort. Du kan f.eks prøve å løsne barnet fra brystet i det du kjenner at det "slipper", og se hvordan strålen er. I mitt tilfelle hadde jeg veldig kraftig utdriving, og jeg fikk skikkelig vondt i starten. Og om baby slapp taket, så sto strålen omtrent i veggen på andre siden (!). Da var det jo lett å konkludere med at det ikke var noe galt den veien, heller at det kunne bli for mye for baby med å svelge unna. :P



Anonymous poster hash: 1949a...01f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at baby suger og suger, slipper og gråter? Spruter det rundt da? Her gråter baby i begynnelsen fordi det ikke kommer med en gang. Men når det kommer strever han ofte med å svelge unna fordi den er kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dårlig utdrivingsrefleks i starten på første barnet, måtte bruke nesespray. Merket det på at han sugde så hardt og ble frustrert, etterhvert slapp taket og prøvde på nytt, roet seg ikke med å die. Etterhvert så prøvde jeg å håndmelke før jeg la til barnet, det ga heller ingen melk. Etter en tid på nesespray, var det tilstrekkelig å håndmelke litt for å sette igang alt. Og enda noen uker senere kunne jeg legge barnet rett på. Kroppen hadde "lært seg". På andre barnet trengte jeg ikke nesespray. Jeg kjente etterhvert melka slapp da det stakk i brystet som små nåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...