Gå til innhold

Downton Abbey, sesong 6

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker de har spart Ediths lykke til juleepisoden! Gleder meg allerede :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker de har spart Ediths lykke til juleepisoden! Gleder meg allerede :)

ja siden Berties mor står på rollelisten så skjer det nok noe i den leiren. :)

Skrevet

ja siden Berties mor står på rollelisten så skjer det nok noe i den leiren. :)

Med Ediths flaks så betyr vel det at svigermonster kommer og ødelegger alle muligheter til lykke :P men kan jo håpe noe annet siden det er aller siste episode, da. Unner Branson lykke også. Lurer på om det var tilfeldig at han ble presentert for hun kollegaen til Edith.

Anonymkode: f669b...1a5

• Liker 1
Skrevet

Fikk endelig sett sesongavslutningen, synes den var litt uforløst, men noe må de jo runde av i julespesialen. Mary var akkurat så kjip som ventet, og det irriterte meg at det gikk så fort fra at hun ikke kunne leve med å frykte at han skulle dø i en bilulykke til de giftet seg.  Og at hun ikke en gang prøvde å snakke med Edith før bryllupet var for dumt. Synes det var stort av Edith å komme!

Herlig detalj med Spratt, min mann lurer på om han begynner I avisen for fullt og Thomas kan få jobben hans. Det tror jeg ikke helt på, men ingen dum ide. 

Eneste historien som er litt interessant nå for tiden er Thomas. Han har jo faktisk hatt en interessant utvikling.

Veldig enig med deg! Selv om det var tragisk, synes jeg det var en god vri. Scenen med ham, Mary og Georg var veldig fin og de beveger seg i en god retning med ham.

Lurer på om det var tilfeldig at han ble presentert for hun kollegaen til Edith.

Det har jeg og tenkt på. Alle andre (utenom Thomas av naturlige årsaker mht epoken) har en aktuell de kan ende opp med utenom Tom. Hun er den eneste som er introdusert, og hun virker som en god match. Blir litt kleint om de skal skvise inn en helt ny i julen.

Gleder meg til julespesialen, og kanskje spesielt til at Miland (husker ikke hva hun heter) skal være med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble også litt skuffet over avslutningen - alt for mye skjedde altfor fort. Det eneste positive synes jeg var at Mary faktisk så ut til å innse litt, og reflektere mer over hvordan hun oppfører seg. Synes egentlig det er litt bra at de har latt en av hovedkarakterene bli såpass komplisert (eller bare uspiselig, kanskje?), er ikke så ofte man ser nettopp det, synes jeg. Kunne tenkt meg å se fortsettelsen .. men sånn blir det jo ikke :sukk:

Gleder meg til julespesialen, men er litt redd for at de kommer til å gå for en litt sukkersøt, happy ending på alt :ler:

• Liker 1
Skrevet

---. 

Veldig enig med deg! Selv om det var tragisk, synes jeg det var en god vri. Scenen med ham, Mary og Georg var veldig fin og de beveger seg i en god retning med ham.

---

Veldig enig med deg. Skulle ønske de brukte mer tid på den historien egentlig.

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

Sååh, hvor rart var det å gråte som en unge fordi Downton er over? :P En nydelig episode.

• Liker 4
Skrevet

Ja, glad det gikk bra for alle sammen. Til og med Barrow fikk det som for ham må være drømmesillingen.

• Liker 2
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Det var en helt grei avslutning på serien. 

Men jeg må si hva var poenget med å ha Tom med. Han gikk jo bare rundt og sa tilfeldige ting som som regel ikke hadde noe poeng. 

Skrevet

Jeg må se den siste episoden på nytt. De jeg så den sammen med klarte ikke å holde kjeft og kom med bemerkninger som "det var da voldsomt" :angry:

Anonymkode: 76f0c...219

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...