Gå til innhold

Ung ufør-tillegget AAP og uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på AAP i fire år med ung ufør-tillegget. Nå går det dessverre mot søkning på ufør. Det jeg da har begynt å bekymre meg litt for er om jeg automatisk også vil få ung ufør-tillegget på varig uføretrygd? Ser ingen grunn til at jeg ikke skulle få det altså, i og med at jeg er minst like syk i dag som da jeg fikk det innvilget på AAP for fire år siden...Er det noen som vet dette sikkert? evt har erfaring med det selv?



Anonymous poster hash: 63809...494
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,var du under 26 år når du ble syk vil du vel automatisk få ung ufør men vet ikke om reglene har endret seg,mye nytt nå med trygdene i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister ikke særtillegget ditt :)



Anonymous poster hash: f721e...a1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om tilfeller her inne der nav fjerner tillegget når man får innvilget varig ufør, og så må man anke dette inn for en eller flere ankeinstanser. Det er ikke noen automatikk i at man får ung ufør på varig ufør selv om man hadde det på aap, men man har jo da et godt argument for å anke det videre. Det holder ikke at man var syk før fylte 26 år, sykdommen må også være alvorlig og godt dokumentert. Det står om dette på nav sine sider.

Anonymous poster hash: 4d32d...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...