Gå til innhold

Hvor er det lett å få forbrukslån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på hvilken bank som gir raskt forbrukslån.

Jeg tjener ca 240 000 i året, og jeg tror faktisk jeg har en betalingsannmerking som jeg nylig har fått?



Anonymous poster hash: 79b2c...8a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med betalingsanmerkning er det vanskelig å få lån. Noen banker tilbyr likevel lån dersom du kan gi sikkerhet i fast eiendom, f.eks. Bank2 og Bluestep.



Anonymous poster hash: 48d25...bd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på hvilken bank som gir raskt forbrukslån.

Jeg tjener ca 240 000 i året, og jeg tror faktisk jeg har en betalingsannmerking som jeg nylig har fått?

Anonymous poster hash: 79b2c...8a0

Hvis du allerede har gjeldsproblemer bør du rydde opp i det før du setter deg i mer gjeld.

Anonymous poster hash: 063dd...e7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Jeg lurte på hvilken bank som gir raskt forbrukslån.

Jeg tjener ca 240 000 i året, og jeg tror faktisk jeg har en betalingsannmerking som jeg nylig har fått?

Anonymous poster hash: 79b2c...8a0

Hva har du fått betalingsanmerkning for? Er det et høyt beløp?

Dersom det er til staten, er det en fæl anmerkning å få. F eks pga mislighold av studielån.

Men det er ikke lurt å sette seg i mer gjeld når man allerede har fått anmerkning. Du har nok fått flere purringer, inkassovarsler, inkasso som har blitt misligholdt for den anmerkningen kom, og det ser nok ikke banker så positivt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lett å få forbrukslån...jeg fikk masse kreditt av Skandiabanken som student uten inntekt. Betaler det fortsatt ned. Ung og dum.



Anonymous poster hash: 2a32e...284
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har du fått betalingsanmerkning for? Er det et høyt beløp?

Dersom det er til staten, er det en fæl anmerkning å få. F eks pga mislighold av studielån.

Men det er ikke lurt å sette seg i mer gjeld når man allerede har fått anmerkning. Du har nok fått flere purringer, inkassovarsler, inkasso som har blitt misligholdt for den anmerkningen kom, og det ser nok ikke banker så positivt på.

Det er bare 15 000,- kr. så jeg klarer egentlig å betale ned. Hvis jeg får et lite lån. Har inntekt fra Nav.. Ts.

Anonymous poster hash: 79b2c...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Det er bare 15 000,- kr. så jeg klarer egentlig å betale ned. Hvis jeg får et lite lån. Har inntekt fra Nav.. Ts.

Anonymous poster hash: 79b2c...8a0

Da burde du nok ta kontakt med de du skylder penger med først, eventuelt inkassoselskapet deres. Få til en nedbetalingsplan som du klarer. For med betalingsanmerkning, kan det være særdeles vanskelig å få lån.

Dersom du får en nedbetalingsplan, betaler du kanskje ca 1800 kr i mnd, inkludert renter og inkassosaler.( fiktive tall, altså!)

Det er nok en billigere og enklere løsning enn å ta opp lån for å betale det, for så å betale ned på et lån med latterlig høy rente, som tar en evighet å bli kvitt dersom du ikke er motivert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Ja, det er lett å få, men bør ikke tas opp hvis det ikke er ekstremt nødvendig. Spørsmålet er jo om hvor nødvendig det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 15 000,- kr. så jeg klarer egentlig å betale ned. Hvis jeg får et lite lån. Har inntekt fra Nav.. Ts.

Anonymous poster hash: 79b2c...8a0

Jobber du deltid hos NAV siden du har så lav lønn?

Anonymous poster hash: 195ca...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du deltid hos NAV siden du har så lav lønn?

Anonymous poster hash: 195ca...d7c

Nei, jeg er arbeidsledig :( ts

Anonymous poster hash: 79b2c...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt hva du gjør, ikke ta opp ett forbrukslån for å betale ned annen gjeld.

Det er virkelig det dummeste du kan gjøre (jeg gjorde det en gang og det var virkelig helt riv ruskende idiotisk galt).

Kontakt de du skylder penger med en gang, jo før jo bedre.

De er der for å hjelpe deg og det skal veldig mye til for at de ikke går med på å lage en betalingsløsning.

Lag en betalingsløsning med de og ikke gå inn i noe forbruksgjeld, det blir ofte en evig runddans og det er lett for å falle for fristelsen igjen og igjen.

Når jeg gjorde det, så brukte jeg feriepengene for noen år siden for å betale inn forbruksgjeld og kredittkortgjeld. Det var sinnsykt kjipt og bare betale inn hele summen men så deilig i etterkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er arbeidsledig :( ts

Anonymous poster hash: 79b2c...8a0

Hvorfor skriver du at du har inntekt fra NAV da? Støtte fra NAV er det du har.

Anonymous poster hash: 195ca...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...