Gå til innhold

Hva er det med gamle mennesker og flatt brø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:) Flattbrød (<----- dette er måten jeg sier og skriver det på) kan brukes til mange typer middagsretter

og man kan spise det som brødmat med vanlig pålegg på også. Takk for at du minnet meg på at jeg må kjøpe det.

Skriver du "gullerøtter" også? Jeg tror de fleste sier "flattbrød", men det skrives "flatbrød".

Anonymous poster hash: 40f31...d56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trønder her -en som ikke ante at flatbrød er kjent som "uspiselig og smakløst, for trøndere og gamliser".

Men helt riktig er det jo at vi trøndere spiser mye flatbrød (men jeg trodde dette var en "norsk greie" mer enn en noe annet), og for meg er det vanlig med flatbrød til det meste av middagsmat. Spekemat og sodd blir iallefall ikke det samme uten, og du spiser ikke nyfiska torsk uten flatbrød med smør, da mangler jo halve middagen!



Anonymous poster hash: c3f26...e2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg er spørsmålet hva er det med trøndere og flatbrød?De har det til alt.Absolutt alt!

Anonymous poster hash: d66f6...33f

Jeg er trønder, jeg eter flatbrød kun til suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hvorfor er de så glad i det? Smaker jo veldig lite. Som tynt knekkebrø

Anonymous poster hash: 06122...260

Kanskje de ikke greier å åpne munnen noe særlig, så vanlige brødskiver blir for mye for dem. :fnise:

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatbrød og godt smør annenhver gang i en grei stabel oppå hverandre.... :hjerte:

Endret av MarianneE
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad i flatbrød! :spise: Til lapskaus, til rømmegrøt og spekemat eller bare med smør på.

Er 24.



Anonymous poster hash: 07c9d...0bd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Flatbrød og godt smør annenhver gang i en grei stabel oppå hverandre.... :hjerte:

Klining :rodmer: Spiste det mye da jeg var liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Life helsekost har et glutenfritt et. Odin flatbrød, som er laget av potet. :)

Anonymous poster hash: 53822...8fa

:Nikke:

Jeg syne Odin er det beste flatbrødet, så får jeg lyst på så er det Odin jeg kjøper.

Digg til spekemat.

Selges på Obs!, på Meny og på Mega (som jeg vet om her jeg bor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatbrød er i samme matkategori som cabaret og terteskjell; uspiselig. :P

Terteskjell er ekkelt!

Anonymous poster hash: 02701...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere bør prøve skjenning om dere liker flatbrød. Trøndersk "festflatbrød" med sukkerbelegg på ene side. Nydelig og veldig godt til sodd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke skikkelig lapskaus middag uten flatbrød, er 30 men har spist det siden jeg var en liten knott :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør prøve skjenning om dere liker flatbrød. Trøndersk "festflatbrød" med sukkerbelegg på ene side. Nydelig og veldig godt til sodd :)

Åh, ja! Det er så gooodt! :D

Anonymous poster hash: 2bf7e...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere bør prøve skjenning om dere liker flatbrød. Trøndersk "festflatbrød" med sukkerbelegg på ene side. Nydelig og veldig godt til sodd :)

Sant det, må ha det de få gangene i året jeg eter sodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Life helsekost har et glutenfritt et. Odin flatbrød, som er laget av potet. :)Anonymous poster hash: 53822...8fa

Åh, takk! :) Da skal jeg stikke innom Life en dag. :) Nå fikk jeg lyst på lapskaus og flatbrød! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatbrød er digg med lapskaus og laks. Mange andre supper funker også godt til flatbrød. For eksempel tomatsuppe med egg, krydder og pastaskruer nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør prøve skjenning om dere liker flatbrød. Trøndersk "festflatbrød" med sukkerbelegg på ene side. Nydelig og veldig godt til sodd :)

:hjerte:

Innherredsodd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...