Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snakket med Rikshospitalet, blir ultralyd på meg i morgen(5+6) mest for å sjekke om det er exu. De mistenker fortsatt svangerskap utenfor livmor(exu). Dem virker ganske sikker på det selvom hcg min dobler seg som den skal. Er litt irriterende at de er så påståelige på at det er svangerskap utenfor livmor når man ikke kan være sikker før man ser det på ul. Håper jeg får noe mer informasjon imorgen, merker jeg blir veldig lei av å gå slik uten å vite det ene eller det andre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket med Rikshospitalet, blir ultralyd på meg i morgen(5+6) mest for å sjekke om det er exu. De mistenker fortsatt svangerskap utenfor livmor(exu). Dem virker ganske sikker på det selvom hcg min dobler seg som den skal. Er litt irriterende at de er så påståelige på at det er svangerskap utenfor livmor når man ikke kan være sikker før man ser det på ul. Håper jeg får noe mer informasjon imorgen, merker jeg blir veldig lei av å gå slik uten å vite det ene eller det andre. 

Hvorfor er de så sikre på det, da? :klo: Har du hatt smerter som indikerer det? Jaja, bra du får UL, håper alt er bra!

Skrevet

Hvorfor er de så sikre på det, da? :klo: Har du hatt smerter som indikerer det? Jaja, bra du får UL, håper alt er bra!

Har ingen smerte. De baserer det på veldig lav Hcg. Alt jeg får høre er at Hcg er altfor lav.. Ja jeg vet den er lav... De mente også ettersom Hcg er så lav vil de mest sannsynelig ikke kunne se noe på Ul... Dette kommer ingen ende ta.. Er litt lei nå altså. :-/

Skrevet

Har ingen smerte. De baserer det på veldig lav Hcg. Alt jeg får høre er at Hcg er altfor lav.. Ja jeg vet den er lav... De mente også ettersom Hcg er så lav vil de mest sannsynelig ikke kunne se noe på Ul... Dette kommer ingen ende ta.. Er litt lei nå altså. :-/

Uff, for en nedtur, dette må være ganske utmattende! Håper de ser noe på UL så du kan få noe å forholde deg til! 

Skrevet

Var på Ul tidligere i dag. Gyno mener de burde ha sett mer mtp hvor mange uker på vei jeg er. Det hun så var bare en prikk uten plommesekk/fosteranlegg.. Var inni livmoren og ikke utenfor heldigvis. Gyno var ikke særlig positiv og mener egget har sluttet å utvikle seg. Men ville ikke si noe sikkert ettersom det er tidlig og de vil ha meg inn på kontroll om ca to uker igjen. Dette går nok ikke veien.. Kontrollen er mest for å bekrefte at graviditeten ikke går videre. :-(

Skrevet

Det var trist, maxi. Ille at du må gå så lenge og vente, også, men jeg forstår jo hvorfor. 

Klem til deg!

Skrevet

Var på Ul tidligere i dag. Gyno mener de burde ha sett mer mtp hvor mange uker på vei jeg er. Det hun så var bare en prikk uten plommesekk/fosteranlegg.. Var inni livmoren og ikke utenfor heldigvis. Gyno var ikke særlig positiv og mener egget har sluttet å utvikle seg. Men ville ikke si noe sikkert ettersom det er tidlig og de vil ha meg inn på kontroll om ca to uker igjen. Dette går nok ikke veien.. Kontrollen er mest for å bekrefte at graviditeten ikke går videre. :-(

Så leit med sånne nyheter. :(  Men skal du fortsette med medisiner og slikt?

Skrevet

så utrolig trist å høre :(

Skrevet

Uff, det var triste nyheter :icon_frown: Sender deg en god klem :klemmer:

- S

Anonymkode: 38a42...ec7

Skrevet

Det var trist, maxi. Ille at du må gå så lenge og vente, også, men jeg forstår jo hvorfor. 

Klem til deg!

Veldig trist, gikk fort fra å være gla til å miste håpet. Jeg ser frem imot til å bli ferdig, er ikke gøy å bare vente uten noe konkret å forholde seg til. I dag også mener gyno det ikke er liv laga, men så er hun ikke sikker når det er så tidlig. Det værste er å bære på et veldig veldig lite håp for og så igjen bli skuffa. Vet egentlig innerst inne at det ikke går veien, men til jeg får høre det helt sikkert så vil jo et lite håp alltid være tilstede. :-( Men vi fortsetter vi, har jo to ICSI forsøk igjen. Eneste bekjymringen min er at de tre sædscellene mannen har skal forsvinne. Da vil jo all håp være borte.

Er virkelig ikke lett dette her, prøver alt jeg kan for å forbli positiv i hele denne prosessen. Men jeg er helt energiløs.. Eneste dagene går til er jobb og soving. Er veldig vanskelig å være positiv på jobb om dagen og jeg må være det da jobben krever det. Jobber med kunder som fortjener den beste servicen, men er ikke lett når jeg sliter privat. Nei nå syter jeg fælt! Hvordan går det med deg, lenge til neste forsøk?

Skrevet

Så leit med sånne nyheter. :(  Men skal du fortsette med medisiner og slikt?

Jepp, veldig leit selvom jeg hadde det på følelsen. Men man har jo alltid et pitte lite håp helt til det er 100% avgjort. fortsetter med medisiner til neste kontroll, dersom det ikke er noe utvikling da blir det nok til at jeg slutter med medisin for å se om det kommer ut av seg selv.. Ellers blir det piller/utskraping fikk jeg høre i dag. 

Skrevet

så utrolig trist å høre :(

:-( Gikk veldig fort fra å være gravid og veldig gla til å bli bare bekjymringer og ikke liv laga. Men vi fortsetter vi, håper håper håper bare de få sædscellene til mannen ikke forsvinner. 

Veldig fint å høre at det går bra med deg, du fortjener virkelig at det går din vei denne gang.. Har lest dine innlegg her og du har hatt det veldig vanskelig, og du er sterk som fortsetter! 

Skrevet

Uff, det var triste nyheter :icon_frown: Sender deg en god klem :klemmer:

- S

Anonymkode: 38a42...ec7

Jepp, men vi fortsetter vi. Blir forhåpentligvis vår tur en gang også. Klem :)

Skrevet

Veldig trist, gikk fort fra å være gla til å miste håpet. Jeg ser frem imot til å bli ferdig, er ikke gøy å bare vente uten noe konkret å forholde seg til. I dag også mener gyno det ikke er liv laga, men så er hun ikke sikker når det er så tidlig. Det værste er å bære på et veldig veldig lite håp for og så igjen bli skuffa. Vet egentlig innerst inne at det ikke går veien, men til jeg får høre det helt sikkert så vil jo et lite håp alltid være tilstede. :-( Men vi fortsetter vi, har jo to ICSI forsøk igjen. Eneste bekjymringen min er at de tre sædscellene mannen har skal forsvinne. Da vil jo all håp være borte.

Er virkelig ikke lett dette her, prøver alt jeg kan for å forbli positiv i hele denne prosessen. Men jeg er helt energiløs.. Eneste dagene går til er jobb og soving. Er veldig vanskelig å være positiv på jobb om dagen og jeg må være det da jobben krever det. Jobber med kunder som fortjener den beste servicen, men er ikke lett når jeg sliter privat. Nei nå syter jeg fælt! Hvordan går det med deg, lenge til neste forsøk?

Hvis det er noen som har grunn til å "syte" (og jeg synes ikke du gjør det), så er det sannelig deg (og mange flere her inne). Det er kjempetøft å måtte slite sånn som du og din mann gjør, og det blir enda verre når man får et håp som så taes fra en igjen :( Masse lykke til videre, håper du får komme til igjen raskt. Klem til deg.

Det går greit med meg, det har vært mye opp og ned siden sist mislykte forsøk, og jeg veksler mellom å være positiv og negativ, og ville gi opp og ikke gi opp. Blir ganske sliten av alt, egentlig. Jeg skal ringe inn neste uke og høre om det er ledig i januar på klinikken (det var hvis noen avbestilte), men sannsynligvis blir det forsøk i februar. 

Skrevet

Jeg har vært på UL i dag og sett og hørt hjertet slå. Veldig fascinerende! 7 mm stort er embryoet nå, så det er jo helt vilt at man kan høre hjertet nå!

For oss har prøverørsprosessen egentlig vært et himmelrike i forhold til den "vanlige" prøvingen da ingenting fungerte i kroppen og alt bare var teit. Føler meg veldig heldig, mtp at alt har gått så fint og uproblematisk for oss. Skulle ønske det kunne gjelde dere alle! Kan bare forestille meg hvor utmattende det er å hele tiden få motstridende beskjeder, og å stadig måtte prøve på nytt. Men sånn er det bare, og jeg er sikker på at dere andre også vil lykkes, så dere må ikke gi opp! God klem til dere alle! 

Skrevet

:-( Gikk veldig fort fra å være gravid og veldig gla til å bli bare bekjymringer og ikke liv laga. Men vi fortsetter vi, håper håper håper bare de få sædscellene til mannen ikke forsvinner. 

Veldig fint å høre at det går bra med deg, du fortjener virkelig at det går din vei denne gang.. Har lest dine innlegg her og du har hatt det veldig vanskelig, og du er sterk som fortsetter! 

Uff ja, den følelsen er grusom. Krysser fingrene hardt for dere! Er sikker på at det ordner seg til slutt!

Takk, krysser fingrene vi å :) Vi får se hvordan det går, spotter ennå. Har hørt hjertet slå tidligere og likevel har jeg abortert. Så tiden vil vise. Det er jo langt i fra noen garanti at alt går bra selv om man hører hjertelyden liksom. Desverre....Men men, det er som det er, inn igjen til UL 21/12. Krysser fingrene for at det ennå er liv!

Skrevet

Iiik! Måtte teste med en CB til lunsj idag, etter to positive tester imorrest også. Håper dette går veien :)

image.jpeg

Hvordan går det med deg, går det rette veien? :)  

Skrevet

Ja! Super glad og super overasket! :) Men tør ikke juble skikkelig ennå. Må bare prøve å være så nøytral som mulig noen uker til.

Her går det bare bra :) Tok test onsdag og som viste dette: 

Fått UL 4. Januar, ettersom de ikke har i romjula. Vonde bryster og salt-hunger, litt kvalm i ny og ned - men ikke noe å klage over. Prøver å få dagene til å gå fort, slik at vi får komme oss på UL fortest mulig :) Enn med deg?

image.jpeg

Skrevet

Her går det bare bra :) Tok test onsdag og som viste dette: 

Fått UL 4. Januar, ettersom de ikke har i romjula. Vonde bryster og salt-hunger, litt kvalm i ny og ned - men ikke noe å klage over. Prøver å få dagene til å gå fort, slik at vi får komme oss på UL fortest mulig :) Enn med deg?

image.jpeg

Så godt å høre, gratulerer! :) Alt går bra med meg også,er 7+5 nå. 

Skrevet

Så godt å høre, gratulerer! :) Alt går bra med meg også,er 7+5 nå. 

Takk. Jeg kjenner meg litt redd for at noe skal gå skeis, men samtidig er jeg optimistisk. Prøver å ikke smøfare forumet i denne perioden, for jeg blir mye mer bekymret av å lese alt som står skrevet. Husker når jeg leste om spotting de første to ukene, jeg bekymra meg unødvendig mye til test-dag. 

Så gøy og bra at det går fint med deg også. Har du vært på UL?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...