Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra. Må si jeg går liksom bare å vente på at bivirkninger skal "smelle inn" :) hvordan reagerte du etter første runde på menopur?:)

Er veldig mange som visstnok ikke får bivirkninger. Kanskje du også er en av de heldige. Jeg opplever litt murringer og stikk etter menopur og som sagt er jeg veldig sliten og trøtt. Utenom dette er jeg mer eller mindre bivirkningfri.

Det jeg opplever som værst er ventingen på kontroller, svar, uttak, innsett.. Selve sprayen og sprøytene er ingenting i forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er jeg ruger :) Men fytti så oppblåst og vondt i magen jeg har. Not fun!!

Skrevet (endret)

Da er jeg ruger :) Men fytti så oppblåst og vondt i magen jeg har. Not fun!!

Gratulerer, VirreVapp! Er du litt overstimulert, kanskje? Du fikk jo ut veldig mange egg, og da kan man være overstimulert. Ellers er det jo ikke så rart man har vondt i underlivet og magen etter et sånt inngrep og "styring".

Endret av Harlekin
Skrevet

Gratulerer, VirreVapp! Er du litt overstimulert, kanskje? Du fikk jo ut veldig mange egg, og da kan man være overstimulert. Ellers er det jo ikke så rart man har vondt i underlivet og magen etter et sånt inngrep og "styring".

Er skikkelig vondt nå. Klarer ikke gå oppreist :( Men de sa det ikke var uvanlig da jeg var på sykehuset i dag. Skulle drikke mye vann og bevege meg litt. Er ikke stort jeg klarer da. Får ringe hvis det er verre i morgen.
Skrevet

Er skikkelig vondt nå. Klarer ikke gå oppreist :( Men de sa det ikke var uvanlig da jeg var på sykehuset i dag. Skulle drikke mye vann og bevege meg litt. Er ikke stort jeg klarer da. Får ringe hvis det er verre i morgen.

Håper du er bedre! En liten trøst at man visstnok har litt bedre sjanser for å bli gravid ved lett overstimulering?

Gratulerer med flott egg-resultat, og lykke til med rugingen 😊

Skrevet

Drikker dere under spraying?

Jeg drikker omtrent aldri, og tar en skikkelig fest kanskje 1-2 ganger i året.

Men er invitert i innflytningsfest til en god venninne jeg ikke har sett på evigheter i morgen, og har veldig lyst til å gå.

Begynte på sprayen i dag, og skal spraye i 3 uker før sprøytestart.

Skrevet

Håper du er bedre! En liten trøst at man visstnok har litt bedre sjanser for å bli gravid ved lett overstimulering?

Gratulerer med flott egg-resultat, og lykke til med rugingen 😊

Tusen takk :)

Drikker dere under spraying?

Jeg drikker omtrent aldri, og tar en skikkelig fest kanskje 1-2 ganger i året.

Men er invitert i innflytningsfest til en god venninne jeg ikke har sett på evigheter i morgen, og har veldig lyst til å gå.

Begynte på sprayen i dag, og skal spraye i 3 uker før sprøytestart.

Jeg tok en fest under sprayingen jeg altså. Var bedt på en stor fest, og følte jeg trengte å avreagere litt :ler:
Skrevet

Da er det på at igjen med sprøyter. Håper virkelig vi får ut egg denne gangen også, fikk bare ut ett sist

Skrevet

Da er jeg ruger for første gang.

Ett 8-delt egg inn i dag.

3 andre overvåkes frem til søndag for å se om de kan fryses ned.

Nå begynner den "grusomme" ventingen...

Skrevet

Da er det på at igjen med sprøyter. Håper virkelig vi får ut egg denne gangen også, fikk bare ut ett sist

Lykke til! Dette er bekymringen min også denne gang, at det ikke blir noen egg i det hele tatt.. Når skal du på kontroll?

Skrevet

Da er jeg ruger for første gang.

Ett 8-delt egg inn i dag.

3 andre overvåkes frem til søndag for å se om de kan fryses ned.

Nå begynner den "grusomme" ventingen...

Uff ja... Tenk minst mulig på det holdt jeg på å si, men det er jo umulig 😔

Er noen laaange dager den rugetiden.

Men masse lykke til, krysser fingrene for riktig resultat!

Skrevet

Uff ja... Tenk minst mulig på det holdt jeg på å si, men det er jo umulig 😔

Er noen laaange dager den rugetiden.

Men masse lykke til, krysser fingrene for riktig resultat!

Jaa! Det blir noen lange dager.

Hvordan gjør dere det etter egget er satt tilbake? Det eneste jeg fikk beskjed om var å holde seg unna tøff fysisk anstrengelse.

Tusen takk for lykkeønsknigene☺

Skrevet

Jaa! Det blir noen lange dager.

Hvordan gjør dere det etter egget er satt tilbake? Det eneste jeg fikk beskjed om var å holde seg unna tøff fysisk anstrengelse.

Tusen takk for lykkeønsknigene☺

Man skal jo leve som normalt sier de! Fornuften sier at det stemmer, men samtidig vil man jo gjerne gjøre alt "riktig". Jeg levde absolutt som normalt første gangen jeg ble gravid, og også i alle de mislykkede forsøkene mine. Siste vellykkede forsøk var jeg sykemeldt. Siden dette forsøket blir vårt aller siste kommer jeg til å prøve å få en sykemelding (har en litt stessende jobb/hverdag), og kommer til å kutte ut kaffe og sukker. Fysisk aktivitet er jo bra, men det skader iallfall ikke å ta det litt roligere enn normalt, gå turer f.eks, sykle eller svømme? Sånn innerst inne tror jeg ikke noe av dette har så mye å si for resultatet, men det føles greit å ha "gjort sitt beste" 😊

Skrevet

Var på kontroll i dag igjen. Alt så bra ut, blir uttak på onsdag og innsett på fredag om alt går etter planen.. Håper jeg også blir ruger om en uke. :-) lykke til alle sammen

Skrevet

Lykke til! Dette er bekymringen min også denne gang, at det ikke blir noen egg i det hele tatt.. Når skal du på kontroll?

Skal på kontroll 18 :)
Skrevet

Da har jeg hatt egguttak. Jeg har vært veldig svimete siste uken, føler knapt at jeg har vært tilstede. Jeg har ikke hatt så kraftige bivirkninger før. Jeg var også temmelig dårlig etter egguttaket i går, sov nesten hele dagen og slet med å holde meg våken.

Uansett, de fikk ut 14 egg. Av disse var det 10 som kunne brukes, de andre 4 var ikke modne. Jeg var helt kvalm av nervøsitet i dag morges før telefonen fra klinikken kom. Jeg var så redd for at ingen egg lot seg befrukte. Men hun som ringte, sa at 4 egg var befruktet :) Dette mente hun var et godt resultat for oss, som har få gode sædceller å bruke. Hun sa de hadde lett godt og lenge for å finne dem, og at hun mente de som ble brukt, var gode, og hadde gode sjanser til å overleve til mandag. Krysser alt jeg har for at dette går bra! Det blir innsetting mandag formiddag etter planen.

Skrevet

Var på kontroll i dag igjen. Alt så bra ut, blir uttak på onsdag og innsett på fredag om alt går etter planen.. Håper jeg også blir ruger om en uke. :-) lykke til alle sammen

Lykke til, maxi25! Dette ser bra ut :)

Gratulerer som ruger, Thierry! Et 8-delt egg er jo veldig bra. Jeg ble gravid med et 4-delt egg som ble 5-delt mens jeg så på det på skjermen :) Håper resten av eggene utvikler seg og kan fryses ned.

Skrevet

Gratulerer som ruger, Thierry! Et 8-delt egg er jo veldig bra. Jeg ble gravid med et 4-delt egg som ble 5-delt mens jeg så på det på skjermen :) Håper resten av eggene utvikler seg og kan fryses ned.

Tusen takk for det! Tror vi er i ganske lik situasjon mtp kvalitet og antall brukbare egg. Måtte lete godt for å finne brukbare sædceller hos mannen min også, men de dukket opp etter hvert. Håper du får et gullegg å sette inn på mandag ☺ Masse lykke til!

Jeg håper alderen min (22) teller til vår fordel og gjør at egget har gode utviklingsforhold inni meg.

Skrevet

Hehe, jeg tenker på at flere av oss kanskje har truffet på hverandre på venterommet :ler: Er ikke SÅ mange klinikker.

Spennende at så mange her er ganske likt i løypa!

Skrevet

Takk! Lykke til selv. Håper det går veien for dere...

Er det jeg frykter også, befruktning av egg og gode nok egg til å sette inn. Mannen min har såvidt sædceller.. Vi har jo

Måtte fryse ned flere prøver så de har nok til ett forsøk..

Håper det blir mage mai/juni bebiser på

Oss alle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...