Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei folkens, snart er det tid for første forsøk. Skal starte med spray 15.08 og er avtalt uttak i uke 38.. 

Skal ha forsøket på Riksen. Mannen min har få levende sædceller, hver gang blir det funnet bare 3-4 stk. Så sykehuset har fryst ned sædprøvene. Jeg gruer meg skikkelig mye til hele prosessen, er det eneste jeg klarer å tenke om dagen. Mest av alt gruer jeg meg til uttak og om vi vil lykkes i det hele tatt. 

Kan noen samenligne smerten ved uttak med en annen type smerte? 

Jeg er et nervevrak og gler meg til å bli ferdig. 

:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei folkens, snart er det tid for første forsøk. Skal starte med spray 15.08 og er avtalt uttak i uke 38..

Skal ha forsøket på Riksen. Mannen min har få levende sædceller, hver gang blir det funnet bare 3-4 stk. Så sykehuset har fryst ned sædprøvene. Jeg gruer meg skikkelig mye til hele prosessen, er det eneste jeg klarer å tenke om dagen. Mest av alt gruer jeg meg til uttak og om vi vil lykkes i det hele tatt.

Så gøy å være i gang! Vi er på forsøk 2 nå. Uke2 på nesespray. Mine uttak smerter kunne sammenlignes med å bli stukket med en finger i magen sånn halvhardt med en poppe-følelse. Var ikke vondt i det hele tatt, man bare var bevisst på hva de gjorde liksom, så det er ingenting å Grue seg til :) Man får mye smertestillende og en festlig liten valium tablett så man slapper av. Ikke er det vondt etterpå heller.

AnonymBruker
Skrevet

Så gøy å være i gang! Vi er på forsøk 2 nå. Uke2 på nesespray. Mine uttak smerter kunne sammenlignes med å bli stukket med en finger i magen sånn halvhardt med en poppe-følelse. Var ikke vondt i det hele tatt, man bare var bevisst på hva de gjorde liksom, så det er ingenting å Grue seg til :) Man får mye smertestillende og en festlig liten valium tablett så man slapper av. Ikke er det vondt etterpå heller.

Oi, da har du hatt en helt annen opplevelse av uttak enn meg ;-) Er nok veldig individuelt, jeg hadde uttak på Ullevål, fikk ett par piller (smertestillende og beroligende) rett før. Selve uttaket var utrolig smertefullt, den ene siden var så vond at jeg skrek og gråt, mens andre siden gikk litt greiere.. Hadde veldig vondt i fire-fem dager etterpå, måtte ha smertestillende hele tiden og klarte ikke annet enn å ligge i senga og se serier og grine... Som sagt, dette er MIN erfaring, ikke sikkert andre opplever det så ille, og ikke meningen å skremme noen heller.. Det er uansett SÅ verdt det, og smerten er helt glemt nå, hadde glatt gjort det igjen :-) Snart 10 uker på vei nå :-)

Anonymous poster hash: 90e58...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva jeg ville sammenlignet smerten med, kjentes ut som de stakk i eggstokkene med en kniv egentlig :-S Var helt uforberedt på smerten, for hadde lest så mange si at det gikk helt smertefritt for seg.. Ikke meningen å skremme, selv om jeg ser jo selv at det jeg skriver ser skremmende ut. Det er fort glemt, jeg ville definitivt gått gjennom det igjen og det er verdt det når du får en positiv test :-)

Anonymous poster hash: 90e58...1f7

Skrevet

For min del var det ikke så ille som jeg hadde lagd meg et bilde av.men tror kanskje noen steder ikke bruker morfin intravenøst? Jeg fikk ihvertfall noen paracet lignende tabletter og valium som skulle tas en time før oppmøte. Og så fikk jeg antibiotika intravenøst før det ble morfin i kanyla sammen med kvalmestillende. Og selvsagt bedøvelsen i livmora. Kjente det gjorde vondt noen ganger,men helt overlevelig!! hadde ingen smerter i etterkant,kjørte 5-6 timer i bil rett etterpå. Spiste FØR jeg sto opp fra den halvtimen jeg måtte ligge rolig,det tror jeg var gull verdt 😊

Skrevet (endret)

For de fleste er uttaket overkommelig. For min del, har hatt 2 uttak, er det nok litt vondt, det ligner litt på biopsi hvis du har tatt det, det er liksom som de tar tak i noe inni meg med noe skarpt og drar til. Ubehagelig, men absolutt helt greit. Dessuten får du jo smertestillende og beroligende, noe som gir en morsom rus ;)

Første gang var jeg dårlig etter uttaket og besvimte senere på dagen, men da var jeg lett overstimulert. Siste gang, i fjor, var jeg ikke dårlig i det hele tatt, men det kan være at den psykiske smerten/sjokket (de fant ingen sædceller hos min mann, så forsøket måtte avbrytes) gjorde at jeg ikke kjente noe.

Skal dere ha TESA eller vanlig ICSI? Vet dere hvorfor mannen din har få levende celler?

Vi fikk vite, den gangen mannen min hadde beregnet antall 100,000 cædceller til sammen, at antallet var for lavt for å kunne fryses, men dere får altså fryse 3-4 sædceller hver gang? Hvilket sykehus er dere ved?

Masse lykke til, uansett! Vi skal forhåpentligvis ha forsøk i september avhengig av hva sædprøven i august viser.

Edit: Leste nettopp i en annen tråd at D-vitaminmangel kan ha sammenheng med lav fruktbarhet både hos menn og kvinner. Min mann fikk nettopp nå påvist svært nedsatt mengde D-vitamin i kroppen, og har begynt på medisiner for det. Lurer nesten på om dette kan ha vært årsaken til det plutselige bortfallet av sædceller i fjor?

Endret av Harlekin
Skrevet

æsj så kjedelig!!

Men jeg ringte i går, og fikk vite da at det var bare ett standar brev og om ca 3 mnd skal vi få første time!!! :) så litt letta og nervøs nå ;)

vi trenger jo ikke å vente på noe, alle prøver er tatt av oss begge og operasjon, så er jo "bare" å begynne...

Så bra! :) Da håper vi nr ti er det ;)

Da slipper vi å vente!

Fikk postitiv test i går! 

Har jo hørt om mange som blir gravide da man venter på å å begynne på IVF, hadde aldri i hele mitt liv at jeg var en av de!

Masse lykke til til alle som skal igjen om det, håper noen av dere også slipper :)

• Liker 1
Skrevet

Da slipper vi å vente!

Har jo hørt om mange som blir gravide da man venter på å å begynne på IVF, hadde aldri i hele mitt liv at jeg var en av de!

Masse lykke til til alle som skal igjen om det, håper noen av dere også slipper :)

Dette skjedde meg etter 1 år og 8 mnd med første😊 gravid samtidig med at blodprøver skulle tas 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

For de fleste er uttaket overkommelig. For min del, har hatt 2 uttak, er det nok litt vondt, det ligner litt på biopsi hvis du har tatt det, det er liksom som de tar tak i noe inni meg med noe skarpt og drar til. Ubehagelig, men absolutt helt greit. Dessuten får du jo smertestillende og beroligende, noe som gir en morsom rus ;)

Første gang var jeg dårlig etter uttaket og besvimte senere på dagen, men da var jeg lett overstimulert. Siste gang, i fjor, var jeg ikke dårlig i det hele tatt, men det kan være at den psykiske smerten/sjokket (de fant ingen sædceller hos min mann, så forsøket måtte avbrytes) gjorde at jeg ikke kjente noe.

Skal dere ha TESA eller vanlig ICSI? Vet dere hvorfor mannen din har få levende celler?

Vi fikk vite, den gangen mannen min hadde beregnet antall 100,000 cædceller til sammen, at antallet var for lavt for å kunne fryses, men dere får altså fryse 3-4 sædceller hver gang? Hvilket sykehus er dere ved?

Masse lykke til, uansett! Vi skal forhåpentligvis ha forsøk i september avhengig av hva sædprøven i august viser.

Edit: Leste nettopp i en annen tråd at D-vitaminmangel kan ha sammenheng med lav fruktbarhet både hos menn og kvinner. Min mann fikk nettopp nå påvist svært nedsatt mengde D-vitamin i kroppen, og har begynt på medisiner for det. Lurer nesten på om dette kan ha vært årsaken til det plutselige bortfallet av sædceller i fjor?

Mannen har levert ca 7 sædprøver og alle har blitt fryst ned slik at vi har nok til et forsøk. Blir icsi i første omgang.

Vi har forsøket på rikshospitalet.

Endret av maxi25
Skrevet (endret)

Mannen har levert ca 7 sædprøver og alle har blitt fryst ned slik at vi har nok til et forsøk. Blir icsi i første omgang.

Vi har forsøket på rikshospitalet.

OK. Vet dere hva det skyldes? Uansett, masse lykke til med forsøket! Vi har en datter på 6 år fra første ICSI, så det går an :)

Her har mannen tatt en prøve i dag der det finnes sædceller, svært redusert mengde og kvalitet, men det er bra nok til ICSI. De frøs ned prøven i to strå, som en backup i tilfelle alt skulle gå skeis under forsøket. Jeg er takknemlig for at vi få en ny sjanse etter det som skjedde i fjor, samtidig er jeg ikke udelt positiv. Jeg tanker at vi umulig kan være så heldige igjen ... men krysser fingrene likevel! Skal ringe inn neste mens, så starter jeg på kort regime i slutten av august / begynnelsen av september.

Endret av Harlekin
Skrevet

Hei igjen jenter :) da starter vi igjen i september, utak blir andre uke i oktober. Er veldig nervøs med tanke på at de bare fikk ut ett egg sist gang, er veldig redd for at de ikke får ut noen egg denne gangen :(

Skrevet

Hei igjen jenter :) da starter vi igjen i september, utak blir andre uke i oktober. Er veldig nervøs med tanke på at de bare fikk ut ett egg sist gang, er veldig redd for at de ikke får ut noen egg denne gangen :(

Hei Malla. Lykke til med forsøket! Har legene endret på medisindosering denne gangen? Det høres jo ut som du ble understimulert forrige gang?

Skrevet

Da slipper vi å vente!

Dette har jeg gått glipp av! Gratulerer så mye, Tianna! Fantastisk med sånne historier, de gir håp til alle :) Håper du får et fint svangerskap.

Skrevet

Dette har jeg gått glipp av! Gratulerer så mye, Tianna! Fantastisk med sånne historier, de gir håp til alle :) Håper du får et fint svangerskap.

Tusen takk :D

Ja jeg hadde aldri trodd at dette skulle skje!  I dag begynner ett nytt hjerte å slå inni meg, er ganske uvirkelig ja! :`)

Masse Masse lykke til til dere også :blomst:

Skrevet

Du er jo ikke tom for egg, ofte må legen bare knekke koden for å få eggstokkene dine til å samarbeide. Justering av hormonene kan gjøre underverker!

Skrevet

Termindato for vår første var denne uken. Det har vært litt vemodig, men på samme tid har den lille i magen begynt å sparke mye mer. Deilig følelse<3 Jeg er utrolig takknemlig for at ivf kunne gjøre dette for oss. Stå på, alle sammen:-)

Skrevet (endret)

OK. Vet dere hva det skyldes? Uansett, masse lykke til med forsøket! Vi har en datter på 6 år fra første ICSI, så det går an :)

Her har mannen tatt en prøve i dag der det finnes sædceller, svært redusert mengde og kvalitet, men det er bra nok til ICSI. De frøs ned prøven i to strå, som en backup i tilfelle alt skulle gå skeis under forsøket. Jeg er takknemlig for at vi få en ny sjanse etter det som skjedde i fjor, samtidig er jeg ikke udelt positiv. Jeg tanker at vi umulig kan være så heldige igjen ... men krysser fingrene likevel! Skal ringe inn neste mens, så starter jeg på kort regime i slutten av august / begynnelsen av september.

Mannen har hatt klamydia så vi mistenker at det er årsaken :-( jeg tør nesten ikke å håpe på at vi vil lykkes, det føles som at vi aldri kommer til å få barn. Jeg prøver å forbrede meg på skuffelse. Mannen har såpass få sædceller at jeg vet ikke om dette kommer til å gå. Jeg begynner 15.08 på nesespray og har kontroll 31.08 utakk blir midten av september. Gruer meg veldig men er så klar for å komme i gang. Vi har venta nok, og det er noe av det verste.. Bare vente og ikke vite hvordan utfallet blir. Kanskje det blir vår tur snart. Vi har prøvd i fire år. Endret av maxi25
Skrevet

Noe nytt som har skjedd med dere her inne? :) i morgen skal vi på UL å sjekke hvordan det står til inni der etter hormonene, forhåpentligvis er alt greit å vi får time til uttak. Etter ufrivillig lang pause ser jeg mildt sagt frem til å være igang igjen. Er utrolig nervøs for i morgen for svarene på habituell abort utredningen, men det skal bli godt å få det ut av verden!

Skrevet

Noe nytt som har skjedd med dere her inne? :) i morgen skal vi på UL å sjekke hvordan det står til inni der etter hormonene, forhåpentligvis er alt greit å vi får time til uttak. Etter ufrivillig lang pause ser jeg mildt sagt frem til å være igang igjen. Er utrolig nervøs for i morgen for svarene på habituell abort utredningen, men det skal bli godt å få det ut av verden!

Ønsker deg lykke til 😊😊 håper det snart går din vei også 😊

Gjest Neferet
Skrevet

Lykke til Suss81! :) Håper på gode nyheter for deg i morgen!

Intet nytt her, annet enn at mensen er forsinka, dette er syklusen etter det negative forsøket. Det er vel kanskje ikke uvanlig at det blir litt tull i etterkant av alle hormonene. Håper det ikke tuller til fryseforsøket i september ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...