Gå til innhold

Profilbilder og personopplysninger - positivt eller negativt overrasket etter første møte?


Nemigirl

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt noen profil på nettreffstedene for oss single. Er ikke klar for/komfortabel med tanken på å skulle legge ut info om meg selv (lett identifiserbart med bilde og det hele) åpent på nettet, tilgjengelig for alle og enhver. Hører all verdens historier om folk som legger ut både misvisende bilde/-r og/eller personopplysninger, og må innrømme at jeg personlig er svært skeptisk.

Mine kjære venner er derimot svært så ivrige og optimistiske på mine vegne :danser:

De arbeider hardt for å få frøkna på nettmarkedet - hittil uten resultat :jolie:

Må likevel innrømme at jeg er litt nysgjerrig på andres erfaringer fra nettdating...

Flott om noen kompetente sjeler kunne tenke seg å dele erfaringer med en desillusjonert og lettere rådvill frøken :unsure:

Her er spørsmålene jeg i hovedsak funderer over:

1. Hvor ofte blir du positivt versus negativt overrasket når du møter personen første gang? :tommelopp::sjokk:

2. Hva er det mest gjennomgående overraskelsesmomentet - utseendet eller personligheten til vedkommende? Eventuelt annet?

Hvor overrasket og hvorfor? :overrasket:

3. Profilbilde/-r:

Ønsker du å fremstå penest/kjekkest mulig for å tiltrekke deg flest mulig interesserte? :sexy::herremann:

Eller tenker du at bilde/-r som ikke nødvendigvis er dine beste pics likevel er fordelaktig, da dette eliminerer uaktuelle idioter som kun fokuserer på utseendet alene? :heks::klovn:

4. Alt i alt; hvor mange useriøse versus seriøse har du truffet?

5. Og helt til slutt; er det virkelig verdt det? :forvirra:

TUSEN TAKK for alle svar :takke:

Endret av Nemigirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd mye nettdating. Og stort sett så ser personen ut som på bilde, noen ser litt bedre ut, og noen ikke like bra, men det er så små forskjeller at det gjør ikke noe. Har møtt en som jeg ble veldig skuffet over. Han var 12 år eldre enn meg, men så ut som en høy, veltrent mann som så bra ut i forhold til alder. Vi møttes og han så ut som bestefar, grått hår og diger mage, så ut som han var 30 år eldre enn meg. Så han hadde nok brukt et gammel bilde. Men jeg har vært på mange dater, så at bare en har hatt feil bilde, er ikke ille.

Nå er det noen menn som lyver på nettdatingsider, fordi de er bare ute etter sex. Og noen som prøver å gi seg ut for å være drømme mannen din, de lyver om personlighet og interesser. Og dette oppdager man jo etter hvert, men man må jo gjerne på mer enn en date, før man gjennomskuer de.

Profilbilde mitt, er et bilde jeg er fornøyd med. Men så har jeg noen bilder ekstra, der er det gjerne et uten sminke, og et av helfigur. Jeg er 10 kg overvektig, og jeg vil utelukke alle de som bare vil date slanke. Tenker at det er geit med et profilbilde, som gjør at de vil gå inn på profilen min. Men så har jeg andre bilder der som kanskje gjør at noen da ikke vil ta kontakt.

Jeg har møtt flere seriøse enn useriøse på nett. Og en del av de som bare er ute etter sex, klarer man gjerne og luke ut før man i det hele tatt møtes. De gir seg jo ofte ut for å være seriøse, men vil prate om sex alt for raskt. Jeg vil ikke prate om sex, da vi ikke har møtt hverandre engang.

Hvis man får kjæreste, så er det vel verdt det. Ellers får man jo date litt, og ikke minst øve seg på det og. Men det kan være litt slitsomt i perioder og. Da man prater med flere, går på flere dater, så har man kanskje uflaks og det klaffer ikke med noen. Mens noen møter jo den rette på første daten.

Jeg tar pause fra nettdating i perioder.



Anonymous poster hash: 84362...67a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er spørsmålene jeg i hovedsak funderer over:

1. Hvor ofte blir du positivt versus negativt overrasket når du møter personen første gang? :tommelopp::sjokk:

nesten aldri, det er som regel redigerte bilder som blir lagt ut.

f.eks igår var jeg på date med en, han så ikke bra ut i det hele tatt, han så ihvertfall ikke ut som noen av bildene sine..

2. Hva er det mest gjennomgående overraskelsesmomentet - utseendet eller personligheten til vedkommende? Eventuelt annet?

Hvor overrasket og hvorfor? :overrasket:

Begge deler, var på en date hvor han begynte og snakke om sex med en gang og når jeg ikke reagerte slik han ville så bare sa han at han måtte hjem.

3. Profilbilde/-r:

Ønsker du å fremstå penest/kjekkest mulig for å tiltrekke deg flest mulig interesserte? :sexy::herremann:

Yesss.. hvem ønsker da ikke det?

Eller tenker du at bilde/-r som ikke nødvendigvis er dine beste pics likevel er fordelaktig, da dette eliminerer uaktuelle idioter som kun fokuserer på utseendet alene? :heks::klovn:

Ja, det også da. Men forsøker og se forholdsvis så ekte som mulig og mest mulig ordentlig, for det spørs hvordan du fremstiller deg, ser du horete ut, blir du sjekket opp av tøsete gutter enn vice versa

4. Alt i alt; hvor mange useriøse versus seriøse har du truffet?

9/10 har vært useriøse, men han ene som var seriøs følte jeg dessverre ingen kjemi med, selv om han var en ordentlig god gutt

5. Og helt til slutt; er det virkelig verdt det? :forvirra:

Vanskelig og si, det er gøy og møte nye mennesker og bli bedre kjent med hvordan gutter egentlig er.

Man blir dritt lei etter en stund, men er ikke barebare og møte noen nå til dags..

Men det er sikkert verdt det, når man finner noen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre andres erfaringer. Tusen takk for ærlige og utfyllende svar! Hører gjerne fra flere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...