Gå til innhold

" ja sånn er det å ha barn!"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan ikke sammenligne det å være barnløs 22 åring med å være voksen 40 åring og ha opplevd begge deler, for det har du ikke og det er stor forskjell. Du aner jo egentlig ingenting om det å være enslig 40 åring uten barn, så hva med å ha litt respekt for det?

Anonymous poster hash: 14684...a35

Alle single barnløse er jo ikke 40 heller da. Når det kommer til alt annet er så og si alle enige om at man må erfare for å vite. Eks. Dødsfall i familien, adopsjon, alkoholiserte foreldre osv. DA kommer ingen og gnåler om at du var bare 25 da din mor døde så du vet ingenting om det å ha en mor. Det finnes tross alt 40 åringer med mødre liksom!

Anonymous poster hash: d095c...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle single barnløse er jo ikke 40 heller da. Når det kommer til alt annet er så og si alle enige om at man må erfare for å vite. Eks. Dødsfall i familien, adopsjon, alkoholiserte foreldre osv. DA kommer ingen og gnåler om at du var bare 25 da din mor døde så du vet ingenting om det å ha en mor. Det finnes tross alt 40 åringer med mødre liksom!

Anonymous poster hash: d095c...49f

Jeg skjønner ikke hvorfor du har en sånn tone. Det er jo ingen skam å være barnløs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle single barnløse er jo ikke 40 heller da. Når det kommer til alt annet er så og si alle enige om at man må erfare for å vite. Eks. Dødsfall i familien, adopsjon, alkoholiserte foreldre osv. DA kommer ingen og gnåler om at du var bare 25 da din mor døde så du vet ingenting om det å ha en mor. Det finnes tross alt 40 åringer med mødre liksom!

Anonymous poster hash: d095c...49f

Merkelig sammenligning som ikke henger på greip.

Men jeg mener at så lenge man har fått barn, så har man faktisk ikke noe sammenligningsgrunnlag for hvordan det er å være en voksen person som bevisst har valgt bort barn.

Anonymous poster hash: 5dee3...955

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett så rett ☺ jeg skal prøve å ikke bry meg så mye om det.. en ting er at hun sier det, men det er måten hun sier det på som er irriterende. Blir bare stum når hun sier det. Hva vet vel hun om det å ha barn..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Dette er rett og slett utrolig slemt å si hvis hun er ei som vil ha barn. Selv er jeg barnløs og opplever at det er stort sett damer (les: aldri menn) som sier at "slik er det å ha barn". Nei, jeg vet ikke hva det vil si å ha DITT barn, men trenger ikke å være rakettforsker for å forstå hvordan det er å ha barn, og at ting prioriteres annerledes. Jeg er den som tilpasser med venner med barn, og ber sjeldent om at det skal gjøres andre veien. Derfor føles det vondt når de kommer med slike kommentarer. Som noen andre skrev så vet ikke folk alt om sine venner, det kan faktisk være at barneønsket er stort men at man ikke får det til, og da få en slik kommentar slengt etter seg, er utrolig sårende. Tror du sårer din venninne mer enn hun sårer deg, hvert fall hvis din tankegang er "hva vet vel hun".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er rett og slett utrolig slemt å si hvis hun er ei som vil ha barn. Selv er jeg barnløs og opplever at det er stort sett damer (les: aldri menn) som sier at "slik er det å ha barn". Nei, jeg vet ikke hva det vil si å ha DITT barn, men trenger ikke å være rakettforsker for å forstå hvordan det er å ha barn, og at ting prioriteres annerledes. Jeg er den som tilpasser med venner med barn, og ber sjeldent om at det skal gjøres andre veien. Derfor føles det vondt når de kommer med slike kommentarer. Som noen andre skrev så vet ikke folk alt om sine venner, det kan faktisk være at barneønsket er stort men at man ikke får det til, og da få en slik kommentar slengt etter seg, er utrolig sårende. Tror du sårer din venninne mer enn hun sårer deg, hvert fall hvis din tankegang er "hva vet vel hun".

Jeg har aldri sagt noe som helst sårende til min venninne. Det med at "hva vet vel hun" er noe jeg tenker inni meg. Aldri om jeg ville sagt noe sånt høyt. Jeg syns det er synd at hun ikke har fått oppfylt barneønsket sitt, og jeg håper det skjer. Vil at hun skal ha det bra. Men jeg må få lov å synes det er kjipt at hun snakker så negativt om det å ha barn.. Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor. Hun vil jo selv ha barn..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig sammenligning som ikke henger på greip.

Men jeg mener at så lenge man har fått barn, så har man faktisk ikke noe sammenligningsgrunnlag for hvordan det er å være en voksen person som bevisst har valgt bort barn.

Anonymous poster hash: 5dee3...955

Men man kan ha vært en voksen person som bevist valgte bort å få barn tidligere. Det var jeg.

Og nå har jeg likevel fått barn. Så, jo. Jeg tror jeg vet ganske mye.

Husker jeg var skikkelig overfølsom og irriterte meg grønn over alle antagelse om at det var naturlig å få barn osv.

Anonymous poster hash: 6f441...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du syns det ikke er noe å bry seg om.. Men dette handler mest om måten hun sier det på. Hun fryder seg. Bare f.eks nå i jula så hadde vi ikke barnevakt for å dra ut på en konsert, og da var det første hun selvfølgelig sa: " ja sånn er det å ha barn!!" Mens hun gnidde seg i hendene og gliste. Men mulig jeg er overfølsom når det gjelder alt som har med barnet mitt å gjøre. Denne venninna vet at dette barnet vårt er planlagt og veldig ønsket, så jeg skjønner ikke hvorfor hun må være drittkjerring å ramse opp alt jeg går glipp av.. Jeg er ikke 18 år heller. Jeg er 28 og har opplevd mye før jeg fikk barn..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Men hvorfor gliser du ikke tilbake? Om det er ment spydig spiller da ingen rolle, hun poengterer noe som er sant og som du er glad for. Bare smil og si "Ja heldigvis for det", eller bare "Ja!"

Siden du alltid forsvarer det som i utgangspunktet kanskje er en uskyldig kommentar, så er det mulig hun føler at du er frekk mot henne, som ikke har mann og barn.

Synes uansett du skal droppe hele denne tankegangen, ikke analyser og let etter noe mer betydning enn de ordene hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sagt det til venner som har barn. Mest på tull da, men også litt for jeg savner å få ha sønnen min jeg også.. Vondt å se vennene mine med barna sine.

Endret av Tissefant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan ha vært en voksen person som bevist valgte bort å få barn tidligere. Det var jeg.

Og nå har jeg likevel fått barn. Så, jo. Jeg tror jeg vet ganske mye.

Husker jeg var skikkelig overfølsom og irriterte meg grønn over alle antagelse om at det var naturlig å få barn osv.

Anonymous poster hash: 6f441...cac

Kan du slutte å skrive "bevist" og heller skrive "bevisst"? Stor forskjell.

Anonymous poster hash: faab4...8c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor gliser du ikke tilbake? Om det er ment spydig spiller da ingen rolle, hun poengterer noe som er sant og som du er glad for. Bare smil og si "Ja heldigvis for det", eller bare "Ja!"

Siden du alltid forsvarer det som i utgangspunktet kanskje er en uskyldig kommentar, så er det mulig hun føler at du er frekk mot henne, som ikke har mann og barn.

Synes uansett du skal droppe hele denne tankegangen, ikke analyser og let etter noe mer betydning enn de ordene hun sier.

Ja du har rett i at jeg kommer i forsvarposisjon.. Vet ikke helt hvorfor jeg gjør det. Men dere skulle opplevd henne for å forstått meg. Men ja, jeg bør jo bare si " ja heldigvis for det" eller noe i den duren.. :)

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har rett i at jeg kommer i forsvarposisjon.. Vet ikke helt hvorfor jeg gjør det. Men dere skulle opplevd henne for å forstått meg. Men ja, jeg bør jo bare si " ja heldigvis for det" eller noe i den duren.. :)

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Det er jo det mest naturlige svaret å komme med til en slik setning. Jeg hadde ihvertfall tenkt at folk var da veldig rare hvis de hadde begynt å forsvare seg etter en sånn kommentar, det har liksom ingen sammenheng. ;)

Blir litt som hvis noen ikke vil bade om sommeren fordi de har langt hår som tørker sakte, og så kommenterer ei venninne at "sånn er det å ha langt hår", man vil jo bare flire og si ja da? :) Hadde vært veldig merkelig om det da ble en diskusjon hvor den med langt hår forsvarte det på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan ha vært en voksen person som bevist valgte bort å få barn tidligere. Det var jeg.

Og nå har jeg likevel fått barn. Så, jo. Jeg tror jeg vet ganske mye.

Husker jeg var skikkelig overfølsom og irriterte meg grønn over alle antagelse om at det var naturlig å få barn osv.

Anonymous poster hash: 6f441...cac

Det å ha utsatt å få barn er ikke det samme som å være en voksen som har tatt et bevisst valg om å være barnløs.

Ellers enig med den som sier at dette er en kvinneting å si.

Anonymous poster hash: 5dee3...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri sagt noe som helst sårende til min venninne. Det med at "hva vet vel hun" er noe jeg tenker inni meg. Aldri om jeg ville sagt noe sånt høyt. Jeg syns det er synd at hun ikke har fått oppfylt barneønsket sitt, og jeg håper det skjer. Vil at hun skal ha det bra. Men jeg må få lov å synes det er kjipt at hun snakker så negativt om det å ha barn.. Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor. Hun vil jo selv ha barn..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Selvsagt har du lov til å føle det. Har du nevnt det til henne? Kanskje det blir bedre om du sier ifra at dette sårer/irriterer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Hehe men der er jo faktisk litt sannhet i det da. Jeg tror de fleste som får barn får seg en virkelig oppvekker på hva bekymringer, ansvar, lite søvn og forpliktelser EGENtLIG er;)

Du må huske på at vi har opplevd "begge deler", så vi har jo sammenlikningsgrunnlag... Jeg trodde jeg var trøtt på mandags morgen før, men OMG jeg visste ikke hva trøtthet var engang!! Greit å vise litt respekt for folk som er i en situasjon man selv ikke aner noenting om.

Jeg har selv takket nei til kinokvelder fordi jeg jeg er så trøtt at jeg vil gråte. Handler lite om å gidde. Show some respect;)Anonymous poster hash: 1f209...8b4

Valgte du ikke å få barn selv? Hvis ja, så "takk deg selv". Greit å være bitter over mye ansvar og lite søvn, men slikt må man regne med når man setter barn til verden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...