Gå til innhold

" ja sånn er det å ha barn!"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er rimelig lei av denne kommentaren fra min single barnløse venninne.

Den kommentaren kommer som oftest hvis det er en fest jeg går glipp av. Det blir sagt så spydig at jeg blir skikkelig irritert men klarerikke å si noe tilbake. Skjønner ikke hvorfor hun føler hun er nødt til å si sånn.. noen som kjenner seg igjen? Hva svarer dere? Vil gjerne legge til at jeg kunne ikke brydd meg mindre om jeg går glipp av en fest/konsert. Har samboer og en herlig 2 åring. Og vil vi absolutt, så får vi barnevakt. .

Anonymous poster hash: a6af6...93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil også legge til at hun er på desperat jakt for å finne en mann å få barn med..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren hører man en del her ja... Den kommer i den forstand at «Haha, du fikk barn tidlig (22 år), så derfor går du glipp av alt det gøye».

Jeg svarer at jeg gleder meg til filmkveld med popcorn og Frozen på film med familien og håper de andre får en artig kveld.

Jeg savner ikke å være på fester lengre, men tar gjerne vennekvelder eller kaffe på kafé. Drikketiden min er forbi. :)

Anonymous poster hash: c417c...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger vel egentlig ordene i munnen på oss - du tror hun er misunnelig!?

Jeg forstår meg ikke helt på henne.. i ene øyeblikket sier hun at alt hun vil er å få barn og i neste øyeblikk sitter hun å ramser opp hva som er kjøpt med å ha barn. Blir bare så lei av dette..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren hører man en del her ja... Den kommer i den forstand at «Haha, du fikk barn tidlig (22 år), så derfor går du glipp av alt det gøye».

Jeg svarer at jeg gleder meg til filmkveld med popcorn og Frozen på film med familien og håper de andre får en artig kveld.

Jeg savner ikke å være på fester lengre, men tar gjerne vennekvelder eller kaffe på kafé. Drikketiden min er forbi. :)Anonymous poster hash: c417c...3c7

Samma her. Men fortsatt kjedelig å få sånne kommentarer. Føler jeg må forsvare meg for at jeg faktisk vil være hjemme..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lindiana

Jeg hører bare den setningen fra mine venninner som HAR barn. Virker som om det er en fin "unnskyldning" å bruke i stedet for å være ærlig og si at man ikke gidder å komme på venninnekveld eller bli med på kino en sjelden gang.

Endret av Lindiana
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg hører den kommentaren mest fra folk MED barn.

Sånn som at jeg sier jeg sov dårlig i natt, så sier personen "åh, er det noe å klage over? Jeg har ikke sovet på fem år! Men sånn er det å ha barn."

Eller at jeg sier at det er evigheter siden jeg var på kino, og personen med barn sier "jeg har ikke vært på kino, restaurant eller bar siden minste ble født. Sånn er det å ha barn"

Kanskje folk bruker utrykket forskjellig, alt etter hvordan livssituasjonen deres er? :fnise:

Haha ser Lindiana kom meg i forkjøpet..

Endret av Wonderbitch
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er rimelig lei av denne kommentaren fra min single barnløse venninne.

Den kommentaren kommer som oftest hvis det er en fest jeg går glipp av. Det blir sagt så spydig at jeg blir skikkelig irritert men klarerikke å si noe tilbake. Skjønner ikke hvorfor hun føler hun er nødt til å si sånn.. noen som kjenner seg igjen? Hva svarer dere? Vil gjerne legge til at jeg kunne ikke brydd meg mindre om jeg går glipp av en fest/konsert. Har samboer og en herlig 2 åring. Og vil vi absolutt, så får vi barnevakt. .

Anonymous poster hash: a6af6...93a

Jeg syns derimot jeg som singel og barnløs får slike kommentarer. Ja sånn er det å ha barn, eller bare vent til du får barn

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her. Men fortsatt kjedelig å få sånne kommentarer. Føler jeg må forsvare meg for at jeg faktisk vil være hjemme..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Det har jeg aldri følt. Jeg føler meg bare heldig over å ha funnet mannen i mitt liv og kan bruke min tid med min lille familie. Om vennene dine kommenterer slikt, vit at de selv ønsker det vi har.

Jeg har særlig ei venninne som gjør dette. På den andre siden ringer hun ofte til meg og gråter over at hun ikke finner noen å være med. Hun har for så vidt alltid endt opp med «playeren», som stikker av, hvor jeg plukker opp restene og løfter henne opp igjen annenhver måned.... Hun vil være der jeg er, men går ut hver helg fordi hun ikke er heldig nok til å finne den rette. Kanskje det er sjalusi i dine venner også son skaper kommentarene?

Vær stolt og vær mamma og partner for de du elsker. Nyt tiden og gled deg over lykken over å ha det de andre ønsker. :)

Anonymous poster hash: c417c...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istemmer de som forteller at de hører dette fra folk med barn.

Gjerne de med barn som mener at det er først når man blir foreldre at man blir Voksen med et Liv og Forståelse for hva Ansvar, Problemer, Bekymringer og Forpliktelser er. (En tilstand jeg for øvrig mistenker at oppstår omtrent rundt samme tid som det sagnomsuste organet "mammahjertet" utvikles. :P )

Det er irriterende, for øvrig.



Anonymous poster hash: 97e85...a65
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri følt. Jeg føler meg bare heldig over å ha funnet mannen i mitt liv og kan bruke min tid med min lille familie. Om vennene dine kommenterer slikt, vit at de selv ønsker det vi har.

Jeg har særlig ei venninne som gjør dette. På den andre siden ringer hun ofte til meg og gråter over at hun ikke finner noen å være med. Hun har for så vidt alltid endt opp med «playeren», som stikker av, hvor jeg plukker opp restene og løfter henne opp igjen annenhver måned.... Hun vil være der jeg er, men går ut hver helg fordi hun ikke er heldig nok til å finne den rette. Kanskje det er sjalusi i dine venner også son skaper kommentarene?

Vær stolt og vær mamma og partner for de du elsker. Nyt tiden og gled deg over lykken over å ha det de andre ønsker. :)

Anonymous poster hash: c417c...3c7

Vil og legge til de vennene som ikke forstår at jeg ønsker å være hjemme en lørdagskveld, hvor de ikke er over festeperioden ennå. Men ikke kjenn at du må forsvare deg. Om du trives og har det bra, er det det som betyr noe. :)

Anonymous poster hash: c417c...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri følt. Jeg føler meg bare heldig over å ha funnet mannen i mitt liv og kan bruke min tid med min lille familie. Om vennene dine kommenterer slikt, vit at de selv ønsker det vi har.

Jeg har særlig ei venninne som gjør dette. På den andre siden ringer hun ofte til meg og gråter over at hun ikke finner noen å være med. Hun har for så vidt alltid endt opp med «playeren», som stikker av, hvor jeg plukker opp restene og løfter henne opp igjen annenhver måned.... Hun vil være der jeg er, men går ut hver helg fordi hun ikke er heldig nok til å finne den rette. Kanskje det er sjalusi i dine venner også son skaper kommentarene?

Vær stolt og vær mamma og partner for de du elsker. Nyt tiden og gled deg over lykken over å ha det de andre ønsker. :)

Anonymous poster hash: c417c...3c7

Du høres noe skadefro ut..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg aldri følt. Jeg føler meg bare heldig over å ha funnet mannen i mitt liv og kan bruke min tid med min lille familie. Om vennene dine kommenterer slikt, vit at de selv ønsker det vi har.

Jeg har særlig ei venninne som gjør dette. På den andre siden ringer hun ofte til meg og gråter over at hun ikke finner noen å være med. Hun har for så vidt alltid endt opp med «playeren», som stikker av, hvor jeg plukker opp restene og løfter henne opp igjen annenhver måned.... Hun vil være der jeg er, men går ut hver helg fordi hun ikke er heldig nok til å finne den rette. Kanskje det er sjalusi i dine venner også son skaper kommentarene?

Vær stolt og vær mamma og partner for de du elsker. Nyt tiden og gled deg over lykken over å ha det de andre ønsker. :)Anonymous poster hash: c417c...3c7

Du har så rett så rett ☺ jeg skal prøve å ikke bry meg så mye om det.. en ting er at hun sier det, men det er måten hun sier det på som er irriterende. Blir bare stum når hun sier det. Hva vet vel hun om det å ha barn..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres noe skadefro ut..

Det var ikke sånn jeg oppfattet henne i det hele tatt, tenkte at hun forsøker å støtte TS og gi TS andre måter å tenke på dette på, heller se på det som noe positivt da enn at vennene mener det stygt. Du bør ikke se på ting med et kritisk blikk alltid, du høres noe feilsøkende ut

Anonymous poster hash: dadca...d05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett så rett ☺ jeg skal prøve å ikke bry meg så mye om det.. en ting er at hun sier det, men det er måten hun sier det på som er irriterende. Blir bare stum når hun sier det. Hva vet vel hun om det å ha barn..

Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Alle er forskjellig og når noen er i en annen livssituasjon tenker de kanskje ikke over at kommentarer kan såre og det kan være at det ikke er ment slik heller. :) Du kunne jo fortalt venninnen din om hvordan du føler det, kan være hun ikke tenker noe mer over det enn at hun ønsker å ha venninna si der?

Anonymous poster hash: c417c...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du høres noe skadefro ut..

Hvordan da tenker du? :/ Var eventuelt ikke ment slik om du følte det negativt mot noen i andre livssituasjoner.

Anonymous poster hash: c417c...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at hun er på desperat jakt for å finne en mann å få barn med..Anonymous poster hash: 48fec...d5c

Tenk alt du går gipp av mht til å ha mann og barn, kan du svare tilbake.

Anonymous poster hash: b5700...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istemmer de som forteller at de hører dette fra folk med barn.

Gjerne de med barn som mener at det er først når man blir foreldre at man blir Voksen med et Liv og Forståelse for hva Ansvar, Problemer, Bekymringer og Forpliktelser er. (En tilstand jeg for øvrig mistenker at oppstår omtrent rundt samme tid som det sagnomsuste o

rganet "mammahjertet" utvikles. :P )

Det er irriterende, for øvrig.

Anonymous poster hash: 97e85...a65

Hehe men der er jo faktisk litt sannhet i det da. Jeg tror de fleste som får barn får seg en virkelig oppvekker på hva bekymringer, ansvar, lite søvn og forpliktelser EGENtLIG er;)

Du må huske på at vi har opplevd "begge deler", så vi har jo sammenlikningsgrunnlag... Jeg trodde jeg var trøtt på mandags morgen før, men OMG jeg visste ikke hva trøtthet var engang!! Greit å vise litt respekt for folk som er i en situasjon man selv ikke aner noenting om.

Jeg har selv takket nei til kinokvelder fordi jeg jeg er så trøtt at jeg vil gråte. Handler lite om å gidde. Show some respect;)

Anonymous poster hash: 1f209...8b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...