Gå til innhold

Har kjøreskolen informasjonen til Statens vegvesen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen trafikklærere eller sensorer som vet hvor mye informasjon kjøreskoler har tilgang til hos Statens vegvesen? Kan de for eksempel se bildet som er på førerkortet?

Kan de se om du har strøket på oppkjøring og evt. hvor mange ganger? Har hørt om flere som har strøket 2-3 ganger.

Kan de se hvor mange feil du har fått på teorien?



Anonymous poster hash: 7cafc...71f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøreskolen kan logge seg inn på vegvesenets datasystem dersom vi har personnummeret ditt. Der kan vi se navn, adresse, telefonnummer og epost adresse. Videre kan vi se hva du evnt har gjennomført av obligatorisk opplæring tidligere og hvilken trafikkskole du har gjennomført den obligatoriske opplæringen som f.eks trafikalt grunnkurs på. Det er all informasjon vi kan se og alt vi trenger å vite.

Vi kan altså ikke se hvor mange ganger du har tatt teorieksamen eller praktisk førerprøve, antall feil på teoriprøven, helseopplysninger, bilde på førerkortet eller andre ting. Det eneste interessante for oss er hva du har gjennomført av obligatorisk opplæring tidligere, mer enn dette har vi altså ikke behov for (eller tilgang til) å vite noe om.



Anonymous poster hash: 31b97...6d8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Men da jeg begynte å kjøre med kjørelærer etter et halvt års pause sa han etter andre kjøretime "tror ikke du stryker en gang til", og jeg hadde ikke sagt noe om det. Så det virker som om han hadde sjekket det. Kan det være de leser det av at det er lenge siden trinn 4?

Så skulle jeg ta lappen for henger og da begynte jeg ved en tredje skole, da sa læreren "hva synes du om oss i forhold til de to andre skolene du har gått på?". Kan han se hvem man har hatt trinn 4 med og at man har hatt oppkjøring med en annen enn skolen ved trinn 4?



Anonymous poster hash: 7cafc...71f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan se hvilken kjøreskole du har benyttet deg av, og hvor langt i du har kommet. Godt mulig kjørelæreren bare gikk ut i fra at du hadde strøket da han så at du hadde fullført alt det obligatoriske for 6 måneder siden.

Du kan jo selv logge inn og se hva som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender og at kjørelærere snakker sammen om elever!

Anonymous poster hash: e1718...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan se hvilken kjøreskole du har benyttet deg av, og hvor langt i du har kommet. Godt mulig kjørelæreren bare gikk ut i fra at du hadde strøket da han så at du hadde fullført alt det obligatoriske for 6 måneder siden.

Du kan jo selv logge inn og se hva som står der.

Er du trafikklærer? Snakker dere ofte om elever? Hvordan kan man logge inn?

Anonymous poster hash: 7cafc...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :-) Men da jeg begynte å kjøre med kjørelærer etter et halvt års pause sa han etter andre kjøretime "tror ikke du stryker en gang til", og jeg hadde ikke sagt noe om det. Så det virker som om han hadde sjekket det. Kan det være de leser det av at det er lenge siden trinn 4?

Så skulle jeg ta lappen for henger og da begynte jeg ved en tredje skole, da sa læreren "hva synes du om oss i forhold til de to andre skolene du har gått på?". Kan han se hvem man har hatt trinn 4 med og at man har hatt oppkjøring med en annen enn skolen ved trinn 4?

Anonymous poster hash: 7cafc...71f

Det kan hende kjørelæreren din har fått beskjed om tidligere stryk dersom han/hun har ringt for å bestille førerprøve til deg. På min trafikkskole pleier vi ikke å spørre om dette, men det kan være at noen gjør det bl.a for å unngå samme sensor på neste førerprøve.

På den tredje skolen din har de sannsynligvis logget seg inn for å sjekke hva som er registrert på deg av obligatorisk opplæring. Da vil navnet på de tidligere trafikkskolene står der, f.eks trafikalt grunnkurs gjennomført ved x trafikkskole og trinn 4 gjennomført på y trafikkskole samt datoene for gjennomføring. Dermed kan vi se hvilke(n) trafikkskole du har benyttet tidligere, men som trafikklærer synes jeg det er noe spesielt (og uprofesjonelt) å spørre hva du synes om de tidligere trafikkskolene. Det hadde aldri ramlet meg inn å spørre elevene mine om dette med mindre de selv ønsker å fortelle hvorfor de har byttet trafikkskole. Lærere på ulike skoler kan selvsagt snakke sammen, men jeg kan ikke tenke meg at det skal være interessant å diskutere verken deg eller andre elever oss imellom. I tilfelle er det nok en gang uprofesjonelt.

Legger til at du har tilgang til mer informasjon ved å logge deg inn på vegvesenets sider enn vi på trafikkskolen har. Er faktisk usikker på hvor mye informasjon du får opp om deg selv eks tidligere stryk el. Dette fordi systemet ble oppdatert for noen måneder siden slik at man må logge seg inn med bankid, minid eller liknende.

Anonymous poster hash: 31b97...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...