Gå til innhold

Vi er alle Charlie...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noe så utrolig provoserende... Hvem i alle dager begynte med dette? Nei, vi er ikke Charlie... Charlie har ofret livet for det man står for og tror på! At vi alle er Charlie er bare respektløst mot de som faktisk er charlie.

Jeg er Charlie sies det på universitetsplassen akkurat nå, mens man tegner blyanter..... Nei, hadde dere vært Charlie så hadde dere tegnet Mohammed, ikke en blyant!

Anonymous poster hash: be7ac...0d0

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Charlie tegnet mye mer enn bare Mohammed. For eksempel høyreradikale, kristne, jøder osv.

Anonymous poster hash: 8f792...86f
  • Liker 4
Skrevet

Charlie tegnet mye mer enn bare Mohammed. For eksempel høyreradikale, kristne, jøder osv. Anonymous poster hash: 8f792...86f

Ja..?

Skrevet

Ja..?

Det blir for dumt å si at de som fullt og helt støtter/sympatiserer med Charlie tegner Mohammed; at man må rakke ned på islam for å være en Charlie. Er man en Charlie rakker man ned på alle.

• Liker 2
Skrevet

Er de ikke Malala lengre...?

Anonymous poster hash: 90a20...e52
  • Liker 1
Skrevet

Det blir for dumt å si at de som fullt og helt støtter/sympatiserer med Charlie tegner Mohammed; at man må rakke ned på islam for å være en Charlie. Er man en Charlie rakker man ned på alle. Anonymous poster hash: 8f792...86f

Nå er det muligheten til å trykke sånne tegninger som er hele poenget her da.... Og kan man ikke bare være solidariske uten å skulle sidestille seg med disse menneskene som har ofret alt for sin ytringsrett når man aldri ville ha gjort det samme selv..,

• Liker 1
Skrevet

Nå er det muligheten til å trykke sånne tegninger som er hele poenget her da.... Og kan man ikke bare være solidariske uten å skulle sidestille seg med disse menneskene som har ofret alt for sin ytringsrett når man aldri ville ha gjort det samme selv..,

Jeg sier jo at de aller færreste er Charlie. Jeg er dypt imot angrep på ytringsfriheten og fordømmer uten forbehold terrorhandlinger. Samtidig synes jeg at mange av Charlie Hebdo-tegningene er fullstendig usmakelige og ikke ha noe på trykk å gjøre. Selvsagt er jeg solidarisk likevel. Men hvis det å være solidarisk skulle innebære å tegne Mohammed, så burde det også innebære å karikere jøder blant annet. Skulle likt å se hvilket oppstyr det ville ført til om en hel bøling sto på Universitetsplassen og gjorde narr av jødene slik Charlie gjorde narr av muslimene.

Skrevet

Jeg sier jo at de aller færreste er Charlie. Jeg er dypt imot angrep på ytringsfriheten og fordømmer uten forbehold terrorhandlinger. Samtidig synes jeg at mange av Charlie Hebdo-tegningene er fullstendig usmakelige og ikke ha noe på trykk å gjøre. Selvsagt er jeg solidarisk likevel. Men hvis det å være solidarisk skulle innebære å tegne Mohammed, så burde det også innebære å karikere jøder blant annet. Skulle likt å se hvilket oppstyr det ville ført til om en hel bøling sto på Universitetsplassen og gjorde narr av jødene slik Charlie gjorde narr av muslimene. Anonymous poster hash: 8f792...86f

Ja, ok... Men da har jeg ingen grunn til å diskutere med deg når i er enige..

Skrevet

Noe så utrolig provoserende... Hvem i alle dager begynte med dette? Nei, vi er ikke Charlie... Charlie har ofret livet for det man står for og tror på! At vi alle er Charlie er bare respektløst mot de som faktisk er charlie.

Jeg er Charlie sies det på universitetsplassen akkurat nå, mens man tegner blyanter..... Nei, hadde dere vært Charlie så hadde dere tegnet Mohammed, ikke en blyant!

Jeg er enig med deg. Men prøver å vinkel det litt. Dette er folka måte å vise at de støtter Charlie-journalistene. Islamistene som gjorde dette, angrep også "meg". Men egentlig burde det stått: "Jeg er Charlie, bare mye mye feigere".

Anonymous poster hash: 460cb...62f

Skrevet

Ja, ok... Men da har jeg ingen grunn til å diskutere med deg når i er enige..

Så du er enig i at om man skal tegne Mohammed og ikke bare en blyant, så får man også tegne jøder, Jesus, Marin LePen osv.?

Skrevet

Så du er enig i at om man skal tegne Mohammed og ikke bare en blyant, så får man også tegne jøder, Jesus, Marin LePen osv.? Anonymous poster hash: 8f792...86f

Jeg ser ikke hvorfor noen folkeslag skal tas ekstra hensyn til enn andre nei.., og jeg ser ikke at det er værre å krenke en jøde enn det er å krenke en muslim.

• Liker 2
Skrevet

Så du er enig i at om man skal tegne Mohammed og ikke bare en blyant, så får man også tegne jøder, Jesus, Marin LePen osv.?

Charlie Hebdo latterligjorde alle verdens religioner, flere politiske partier, politikere, etc. Islam er jo den mest kvinnenedtrykkende, homofilfiendtlige og nedverigende religionen (en religion som tiltrekker terrorister) så da er det ikke rart at religion fikk gjennomgå i bladet.

Og ikke glem, de ble drept på grunn av religionen ISLAM, ikke på grunn av andre religioner og livssyn.

Anonymous poster hash: 49871...1e4

• Liker 2
Skrevet

Charlie Hebdo latterligjorde alle verdens religioner, flere politiske partier, politikere, etc. Islam er jo den mest kvinnenedtrykkende, homofilfiendtlige og nedverigende religionen (en religion som tiltrekker terrorister) så da er det ikke rart at religion fikk gjennomgå i bladet.

Og ikke glem, de ble drept på grunn av religionen ISLAM, ikke på grunn av andre religioner og livssyn.

Altså, derfor er det helt naturlig at karikaturene som fikk dem drept, blir vist fram. Helt rett og rimelig. De døde på grunn av ytringene deres om islam og dens hjernevaskede følgere.

Skrevet

Altså, derfor er det helt naturlig at karikaturene som fikk dem drept, blir vist fram. Helt rett og rimelig. De døde på grunn av ytringene deres om islam og dens hjernevaskede følgere.

Men om vi skal være solidariske med Charlie må vi støtte deres rett til å hetse alle og enhver.

• Liker 1
Skrevet

Var ikke Charlie betegnelsen på fienden under Vietnamkrigen?

Anonymous poster hash: 52859...711
Skrevet

Det er ikke den eneste kvinneundertrykkende, homofiendtlige og nedverdigende religionen som tiltrekker seg terrorister, bare så det er sagt.

De ble ikke drept pga islam, men pga ekstreme islamister.

• Liker 2
Skrevet

Jeg oppfatter dette helt annerledes enn deg. Har du sett Spartacus?

https://www.youtube.com/watch?v=FKCmyiljKo0

Anonymous poster hash: e8dbf...8ee

Gjest Blondie65
Skrevet

Men om vi skal være solidariske med Charlie må vi støtte deres rett til å hetse alle og enhver. Anonymous poster hash: 8f792...86f

Hetse?

Er det det heter når en ytrer seg mot noe en er uenig med? Hetse er å mobbe, kan man mobbe en religion? Det er forskjell på å si at en synes enkelte i den norske kirke går vel lang i sin bokstavtolkning av Bibelen, og at Navn Navnesen er en idiot.

Skrevet

Men om vi skal være solidariske med Charlie må vi støtte deres rett til å hetse alle og enhver.

Det er foskjell på hets og satire.

Anonymous poster hash: e8dbf...8ee

Skrevet

Det er ikke den eneste kvinneundertrykkende, homofiendtlige og nedverdigende religionen som tiltrekker seg terrorister, bare så det er sagt.

De ble ikke drept pga islam, men pga ekstreme islamister.

Som følger koranen og gjorde det profeten sier de skal gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...