Gå til innhold

Broren til den drepte politimannen med innstendig bønn til det franske folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Hvem er det som mener at det er kun islam som er en utfordring i verden? Dette må du komme med sitat på, for du lyver vel ikke?

Rettferdighet og prinsippfasthet er videre ikke noe som kjennetegner deg og andre som forsvarer ondskap.

Når en skal bekjempe en ideologi først, istede for å stå på barrikadene for all lik urett, uavhengig av ideologi, da ser en på feil sak som en utfordring. Det er aldri ideologier per som som skal bekjempes, men den spesifikke uretten som skal forhindres. Totalt uavhengig av hva eller hvem som står bak den.

Om en urett skjer din beste venn eller verste fiende så skal ens mening om uretten aldri forandre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Her er du veldig overfladisk. Det var selvfølgelig ikke lik motivasjon i disse tilfellene, og ethvert oppegående menneske vil mene at en massakre er verre en ett enkeltdrap -selv om ingen kan forsvares på noen måte.

Overfladisk nei.

Motivasjonen på detaljnivå er ulik, men motivasjonen på overordnet nivå er kliss lik;

Trosgrunnlaget til en ytterligående organisasjon settes over menneskeretigheter og over et lands egne lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en skal bekjempe en ideologi først, istede for å stå på barrikadene for all lik urett, uavhengig av ideologi, da ser en på feil sak som en utfordring. Det er aldri ideologier per som som skal bekjempes, men den spesifikke uretten som skal forhindres. Totalt uavhengig av hva eller hvem som står bak den.

Om en urett skjer din beste venn eller verste fiende så skal ens mening om uretten aldri forandre seg.

Ja, du mener det er like viktig å fokusere på en forkjølelse som på dødelig kreft. Deg om det, avskyelig menneskesyn du må ha forresten.

Endret av Lothlorien-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Bortforklare og bagatellisere er kanskje bedre ord for det du bedriver? Å mene at en massakre ikke er noe verre enn et drap, å bortforklare islamsk terror med at noen få kristne her og der begår drap, ja, det er skremmende og vanvittig.

Unnskyld? Bortforklarer?!?! Har du sett signaturen min? Har du forstått hva som ligge i den? Har du forstått hva Charlie Ebdo faktisk står for (det er langt mer en islamkritikk)?

Fra mitt forrige svar til deg:

Om en urett skjer din beste venn eller verste fiende så skal ens mening om uretten aldri forandre seg.

Her bortforklares eller forsvares ingenting av voldelige overgrep fra noen eller mot noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overfladisk nei.

Motivasjonen på detaljnivå er ulik, men motivasjonen på overordnet nivå er kliss lik;

Trosgrunnlaget til en ytterligående organisasjon settes over menneskeretigheter og over et lands egne lover.

Du evner ikke å se gradsforskjellen, du tar ikke innover deg omfanget. Du likestiller det at noen få kristne dreper abortleger, med at islamister jevnlig dreper mengder av mennesker.

Ensom ulv-syndromet er det vel mer som kjennetegner kristne ekstremister, muslimske ekstremister er organisert og operer på et helt annet nivå. Det er idioti å mene at begge deler utgjør lik risiko, må bekjempes med samme midler og ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld? Bortforklarer?!?! Har du sett signaturen min? Har du forstått hva som ligge i den? Har du forstått hva Charlie Ebdo faktisk står for (det er langt mer en islamkritikk)?

Fra mitt forrige svar til deg:

Om en urett skjer din beste venn eller verste fiende så skal ens mening om uretten aldri forandre seg.

Her bortforklares eller forsvares ingenting av voldelige overgrep fra noen eller mot noen.

Jeg har forstått det, men har du egentlig forstått det? Slik som du turer frem her så tviler jeg litt på det. Du likestiller at noen få kristne ekstremister dreper abortleger, med den organiserte islamistiske terroren som dreper tusener hvert år. Det er å bortforklare og bagatellisere, og nærmest unnskylde, ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Ja, du mener det er like viktig å fokusere på en forkjølelse som på dødelig kreft. Deg om det, avskyelig menneskesyn du må ha forresten.

Avskyelig menneskesyn fordi jeg ikke forvarer noen som helt religion sin påståtte rett til å drepe? Jeg tror du må ta en pause fra tastaturet, gå en lang tur og la følelsene roe seg ned litt. Prøv å forstå det jeg faktisk skriver. Og, om du eller andre tror dere har en entusiastisk ensidig islamkritisk meningsfelle her så tar dere skammelig feil. Jeg sparker, som Charlie Hebdo, i alle retninger. Ergo, jøder, kristne, katolikker, hinduer og buddhister med flere får som hatten passer når det er fortjent. Til gjengjeld forsvarer jeg deres rett til å si og tegne det de måtte ønske. Jeg vil nok kritisere dem for masse, muligens bli indignert over noe, men jeg vil aldri true dem til stillhet. (Slik som min søndagsskole lærer prøvde med meg da jeg stilte spørsmål ved logikken i eventyrene som ble fortalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Bortforklare og bagatellisere er kanskje bedre ord for det du bedriver? Å mene at en massakre ikke er noe verre enn et drap, å bortforklare islamsk terror med at noen få kristne her og der begår drap, ja, det er skremmende og vanvittig.

Takk for at du så klart tilkjennegav tilhørighet til en ideologi som verdsetter mennesker etter deres religiøse trostilhørighet.

La meg sitere George Orwell for deg: "All animals are equal, but som animals are more equal than others."

- sitatet er fra "Animal Farm".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du så klart tilkjennegav tilhørighet til en ideologi som verdsetter mennesker etter deres religiøse trostilhørighet.

Bare vrøvl fra deg igjen. Prøv å være anstendig og redelig til en forandring. Det er du som verdsetter mennesker utfra hvilken religiøs tilhørighet de har, på en helt grotesk måte. Du likestiller altså drap fra kristne ekstremister som tar noen få liv, med islamistisk terror som tar livet av tusener av mennesker hvert år.

Endret av Lothlorien-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du så klart tilkjennegav tilhørighet til en ideologi som verdsetter mennesker etter deres religiøse trostilhørighet.

La meg sitere George Orwell for deg: "All animals are equal, but som animals are more equal than others."

- sitatet er fra "Animal Farm".

Vrøvl

Helt missforstått!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskyelig menneskesyn fordi jeg ikke forvarer noen som helt religion sin påståtte rett til å drepe? Jeg tror du må ta en pause fra tastaturet, gå en lang tur og la følelsene roe seg ned litt. Prøv å forstå det jeg faktisk skriver. Og, om du eller andre tror dere har en entusiastisk ensidig islamkritisk meningsfelle her så tar dere skammelig feil. Jeg sparker, som Charlie Hebdo, i alle retninger. Ergo, jøder, kristne, katolikker, hinduer og buddhister med flere får som hatten passer når det er fortjent. Til gjengjeld forsvarer jeg deres rett til å si og tegne det de måtte ønske. Jeg vil nok kritisere dem for masse, muligens bli indignert over noe, men jeg vil aldri true dem til stillhet. (Slik som min søndagsskole lærer prøvde med meg da jeg stilte spørsmål ved logikken i eventyrene som ble fortalt).

Ja, et avskyelig menneskesyn fordi du nærmest bagatelliserer den massive islamistiske terroren som årlig tar livet av tusener av uskyldige mennesker, ved å likestille den med at noen få mennesker blir drept av kristne ekstremister. Bar e så du kan late som om alle religioner har like store problemer med terror og ekstremisme, enda det er helt feil og virkelighetsfjernt.

Jeg er ateist, mens du særbehandler islam positivt - selv om det er den absolutt dummeste og mest voldelige religionen av dem alle. Man fokuserer ikke på forkjølelse når dødelig kreft er diagnosen vet du.

Endret av Lothlorien-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ja, et avskyelig menneskesyn fordi du nærmest bagatelliserer den massive islamistiske terroren som årlig tar livet av tusener av uskyldige mennesker, ved å likestille den med at noen få mennesker blir drept av kristne ekstremister. Bar e så du kan late som om alle religioner har like store problemer med terror og ekstremisme, enda det er helt feil og virkelighetsfjernt.

Jeg er ateist, mens du særbehandler islam positivt - selv om det er den absolutt dummeste og mest voldelige religionen av dem alle. Man fokuserer ikke på forkjølelse når dødelig kreft er diagnosen vet du.

1)

Du har virkelig ikke forstått noe av det jeg har skrevet.

2)

Din sammenligning er skremmende både på ideologisk og medisinsk nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)

Du har virkelig ikke forstått noe av det jeg har skrevet.

2)

Din sammenligning er skremmende både på ideologisk og medisinsk nivå.

I like måte, du virker ikke å ha peiling og menneskesynet ditt er virkelig avskyelig.

Det skremmende er vel også at du vil prioritere en pasient med forkjølelse fremfor en med kreft eller andre alvorlige sykdommer, i overført betydning. Å pleie et skrubbsår mens noen blør i hjel ved siden av vitner ikke om medmenneskelighet eller forståelse på noe som helst nivå.

Endret av Lothlorien-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvorfor så vi aldri det samme spørsmålet bli stilt overfor Anders Behring Breivik? Hvorfor så vi aldri kravet at Anders Behring Breivik var en sinnssyk person som ikke hadde noe som helst kobling med andre mennesker? Hvorfor er jeg en jævel som stiller det spørsmålet?

I saken om ABB så ble det ofte sagt fra politisk hold at han "handlet alene, men var en del av en flokk". Hvorfor tørr man ikke bruke de samme ordene om muslimske terrorister? De er jo også en del av en flokk, en langt større flokk sådan. Og samtidig en flokk som har langt større aksept blant sine medbrødre/medsøstre, altså muslimer, enn det ABB hadde eller har.

Anonymous poster hash: f7891...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I saken om ABB så ble det ofte sagt fra politisk hold at han "handlet alene, men var en del av en flokk". Hvorfor tørr man ikke bruke de samme ordene om muslimske terrorister? De er jo også en del av en flokk, en langt større flokk sådan. Og samtidig en flokk som har langt større aksept blant sine medbrødre/medsøstre, altså muslimer, enn det ABB hadde eller har.

Anonymous poster hash: f7891...cf4

I tilfellet med islamister så legges skylden på oss vestlige (de blir møtt med "rasisme," de får ikke jobb, de får stygge blikk på t-banen etc. etc.), mens i Breiviks tilfelle ble det ikke engang forsøkt å finne årsaksforklaringer. Dette hykleriet er egentlig ganske provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lull deg inn i den naive tro at islam er den eneste av abrahams religioner som oppfordrer til drap, vold, kvinneundertrykkeing, partnervold og annet.

Det er jo ingen som påstår dette, det er bare ingen tvil om at islam er i særklasse. Kristendommen diskriminerer i kirken, islam diskriminerer i hele samfunnet. Går du lettkledd i Roma bryr ingen seg med mindre du går inn i ei kirke. Går du lettkledd i Mekka eller omtrent nesten hvilket som helst muslimsk land risikirerer du drap, lynsjing og arrestasjon avhengig av hvilket land. Lager du en film som latterliggjører jesus er det kanskje en eller annen kristen tulling som tar til vold og hærverk, lager du en film om mohammed mobiliserer hundretusener av muslimer seg og angriper ambassader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det er jo nettopp det som er poenget, muslimene angriper oss.

Når har muslimer angrepet nordmenn?

Sist jeg husker så var det en kristen fanatik med navn Brevik ,som angrep oss.

Endret av hjelpme4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som påstår dette, det er bare ingen tvil om at islam er i særklasse.

Dette er noe som virkelig ikke går inn hos visse, enten er det mangel på intelligens eller så er det fornektelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har muslimer angrepet nordmenn?

Sist jeg husker så var det kristn fanatik med navn Brevik som angrep nordmenn.

Jaha? Så og si alle overfallsvoldtekter i Oslo f.eks., har ikke-vestlig (stort sett muslimsk) overgriper og etnisk norsk offer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har muslimer angrepet nordmenn?

Sist jeg husker så var det kristn fanatik med navn Brevik som angrep nordmenn.

Flere ganger har muslimske terrorister drept nordmenn.

- Angrepet på statoil i In Amenas.

- Angrepet mot Serena Hotell.

- Angrepet på FN HQ i Mazar e Sharif.

- 10 norske soldater drept i Afghanistan.

- Trikkeangrepet i Oslo.

- Bussangrepet nå nylig.

Så har du flere angrep som har blitt stoppet.

Endret av Meeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...