Gå til innhold

Regler for utkastelse av lagerbod


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og ingen levner utleierne en tanke...som har hatt stort pengetap på TS og i tillegg måtte djevles med stuffet hennes da hun ikke verken betalte eller hentet det.

Jojo.



Anonymous poster hash: f9148...8ac
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdien spiller ingen rolle, betaler du ikke for deg TS, så blir tingene dine kasta. Rett og rimelig! Dette er vel ikke så rart?



Anonymous poster hash: 07871...cbc
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ingen levner utleierne en tanke...som har hatt stort pengetap på TS og i tillegg måtte djevles med stuffet hennes da hun ikke verken betalte eller hentet det. Jojo. Anonymous poster hash: f9148...8ac

Jo, utleier levnes mange tanker og derfor blir ts bedt om å komme seg videre fremover.

Har heller ikke noe tro på at ts har hatt ting av en verdi på

kr. 750 000,- i en lagerbod, heller ikke noe tro på at politiet eller namsmannen vil gjøre noe her.

I denne tråden som i så mange andre, hobbyjuristene er i flertall og vet best.

Anonymous poster hash: 72095...d02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, utleier levnes mange tanker og derfor blir ts bedt om å komme seg videre fremover.

Har heller ikke noe tro på at ts har hatt ting av en verdi på

kr. 750 000,- i en lagerbod, heller ikke noe tro på at politiet eller namsmannen vil gjøre noe her.

I denne tråden som i så mange andre, hobbyjuristene er i flertall og vet best.

Anonymous poster hash: 72095...d02

Enig. Man hiver vel ikke ting for verdi av 750000 sånn uten videre, heller...

Anonymous poster hash: f9148...8ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyjuristene har talt ja.

Okay, for det første. Etter et langt liv i idretten med pokaler som går tilbake nesten 20 år, så er verdien av de ALENE på over 500.000 faktisk (de er verditakserte).

F

For det andre, "ikke noe tro på at politi eller namsmann vil gjøre noe". Vel, hvis de IKKE gjør noe, så bryter de loven også. Og slik kan vi ikke ha det her i landet. Dere sier at på basis av at jeg har vært syk og yte av stand til å kommunisere med omverden, så skal jeg straffes pga utleiers manglende kommunikasjonsevne når det gjelder å KOMMUNISERE AT TINGENE BLIR KASTA? Hva er det for noe tull?

Ja, jeg gjorde noe dumt der, siden jeg ikke satte autotrekk på kontoen. Så ja, blemme. Det unnskylder heller ikke utleier her i dette tilfellet. Virker som at dere er utleiere i denne bransjen selv og er ute etter å beskytte hverandre. Selvfølgelig tenker jeg også på utleier, men det er noe som heter for følgende:

a. KONTAKT NÆRMESTE FAMILIE.

b. ikke la ubetalt leie gå i over ET FORBANNA ÅR og deretter når da jeg tar kontakt i et øyeblikk der jeg faktisk klarte å gjøre en ting, IKKE si at "hvis du ikke henter tingene, blir de kasta", men i stedenfor si "når du har betalt utestående, får du tilgang til lageret igjen."

c. å si fra hvis lagerdøra mi står oppe. Jeg må anta de har NOE sikkerhet der i gården, og at de går runder på kvelden for å sørge for at alt er lukket og låst. Men her har jeg og min familie ALDRI blitt opplyst om EN ENESTE LITEN TING.

d. Namsmannen er eneste her i landet som FYSISK kan kaste ut noen som helst, enten fra lager eller fra et hus. Har ikke kommet over en prikk av dokumentasjon på noe annet. Hvis dette er lov, henvis til nevnte lov om dette slik at dette kan bringes på det rene, istedenfor å synse.

Mye ting skjer her i verden, og folk blir satt ut av spill i perioder uten å kunne gjøre noe som helst med noe som helst. Mange her i dette forumet vil kjenne seg igjen i dette. Og da flyr ting avgårde uten at man lengre har kontroll.

En annen ting som også er helt på det rene er at jeg har ingen tro på at lageret mitt stod åpent, da jeg faktisk låste det før jeg dro. Samtidig så må de ha noe sikkerhet der i gården, med tanke på forsikringer, o.l. Så jeg tror utleier lyver. Han har nok solgt pokalene mine og dratt inn MYE mer enn 20000 kr som jeg skylder han, men unnskylder seg med at "det stod åpent".

Antar dere tar parti med han om dette også? At det er helt ok å stjele fra de som oppbevarer ting der?

SKal en utleier selge, pantsette eller kaste ut noe, MÅ han gå via korrekte myndigheter. Hvis han kan unngå dette, vennligst finn dette i lovtekst, slik at jeg ikke lengre synser.



Anonymous poster hash: d3d83...372
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om en lagerbod IKKE om husrom til beboelse.

Anonymous poster hash: 72095...d02

Og det utgjør en forskjell når det gjelder selvtekt?

Anonymous poster hash: 25cb9...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at utleier har tillatt å la deg ha lageret i et år uten å betale, sier noe om utleier også. Men til h*n som svarte over, så er svaret nei. I selvtekt har dette intet å si.

Uansett hva "juristene" her måtte mene, utleier har også gjort mange feil her tror jeg. En utleier som vet hva han driver med ville aldri godtatt dette, og alt dette hadde ikke skjedd. Er rimelig sikker på at hadde utleier tatt seg bryderiet med å si fra til familien til TS, hadde han aldri hatt et problem her.

Og til TS. Jeg vet alt om sykdom, angst, depresjoner og slike ting. Dessverre tror mange at det kun er drittpreik og dårlige unnskyldninger. Men slik er det ikke.

Jeg håper du og utleier kan komme til en enighet dere begge kan leve med. Han burde iallefall være villig til å gi noe erstatning for tapet han har medført for deg. Skjønner jo godt at du sliter med dette.



Anonymous poster hash: d3d83...372
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som barnevern saker i avisene og på kg, man får en side av saken og den som fremstiller den ene siden av saken er påståelig mht at andre har gjort dem urett og begått store feil.

Anonymous poster hash: 72095...d02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en lagerhistorie, men det er mulig den ender godt. I 2008 døde moren min, og leiligheten hennes ble tvangssolgt og tingene satt på lager. Jeg hadde store problemer med angst, alkohol, selvmordsforsøk- you name it. Unødvendig a si kanskje- men jeg betalte ikke.

Etter et år prøvde jeg å ta meg i nakkeskinnet og spørre om en betalingsavtale. At jeg betalte 1000,- i måneden til jeg ikke skyldte de mer, med renter og eventuelle omkostninger. Men at jeg kunne hente tingene slik at leien ikke fortsatte å løpe. ( hadde ikke mulighet til det tidligere) det nektet de, og jeg har ikke hørt noe mer fra de før jeg tok kontakt med ny eier for et år siden. Hun godtok betalingsavtale, og sier at tingene skulle kastes nå i sommer, men at om jeg fikk betalt 500 i måneden i et og et halvt år skulle jeg få hente tingene. (altså en sterkt redusert pris) jeg er ikke ferdig med å betale enda, men håper virkelig hun holder ord og at det ikke skjer noe uforutsett.

Jeg vet ikke hvordan det fungerer når man skylder en bedrift penger, og den skifter eier, men ville få frem at den gamle eieren håndterte saken dårlig, og den nye nesten alt for bra. At det ble sånn er jo selvfølgelig bare min feil, men jeg synes det hadde vært mer lønnsomt for den forrige eieren om han hadde handlet annerledes.

Og til poenget- i min situasjon gikk saken til innkasso før noe som helst annet, og det burde den vel ha gjort i TS sitt tilfelle også? Men da jeg drakk merket jeg at enkelte personer så sitt snitt til å utnytte meg for penger, fordi de visste ( og jeg sa det vel også rett ut) at jeg ikke orket å krangle, ta kontakt med advokat, lese meg opp på lover og regler osv. Synd, men noen er dessverre sånn. Og det kan jo hende noe av det samme skjedde i ditt tilfelle Ts. At utleier fikk inntrykk av deg som en lite ressurssterk person, og tenkte at han kan spare penger på å ordne opp selv, istedenfor å involvere andre instanser?

Anonymous poster hash: 8a3a3...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som synes det er morsomt å se TS snakke med seg selv? :laugh:



Anonymous poster hash: 4a3bf...32d
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som synes det er morsomt å se TS snakke med seg selv? :laugh:

Anonymous poster hash: 4a3bf...32d

Ja, så dette jeg også :fnise::fnise: .

Må være en tulling, og høyst sikkert det siste vi ser til ham her :fnise::fnise:

Anonymous poster hash: f9148...8ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bæsjet på leggen ts, du har latt være å betale i 2,5 år uten å tro det får konsekvenser. Det gjør det faktisk, 500 000 i pokaler du likesom, du er neppe noen ol utøver og pokaler til lokale stevner koster 150 kr på den lokale sjappa.



Anonymous poster hash: ef5fe...dad
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakke med meg selv? Hva er det dere baler om nå da? Jeg har holdt meg konsekvent til min egen sak her, og svart de som har svart. Har da ingen interesse å snakke om meg selv i tredje person.

Og til deg over, du har ingen ide hvor mye verdt slike ting kan være. Så jeg tror det er best du holder kjeft.

Og at det skal ka konsekvenser at man ikke betaler på en stund, ja det er jeg enig i. Men ting må gjøres i en viss rekkefølge her i denne siviliserte verden, og dette har ikke blitt gjort. Jeg synes synd på de som leier tjenester av dere som bare holder med utleier her. Håper karma en dag kommer og biter dere hardt i ræva.

Uavhengig av hva jeg har gjort, MÅ man, ihht norsk lov, gjøre ting på en viss måte for at det skal være lovlig. Så enkelt er det. Gjelder alt fra vanlige krav som ikke betales, til leie av lokaler eller boder eller leiligheter. Derfor vi har et lovverk slik vi har.

Og tar man retten i egne hender, kalles dette selvtekt, og er straffbart. Så enkelt er det faktisk. Hva enn dere måtte tro, har utleier her ingen rett til å utøve selvtekt overhodet.

Og hvorfor i all verden skal jeg lyve her må jeg spørre. Jeg poster som en anonym, og da er lyving det siste som faller meg inn. Alt jeg har sagt er sant... får jo ikke en sakelig diskusjon uten. Men allikevel er det noen som bare må rakke ned på meg.

Tror dere kan ta dere en bolle, og skamme dere. Dere vet veldig lite om meg utover det jeg har fortalt, og allikevel dømmer dere meg nord og ned. Jeg ba om en sakelig diskusjon, men innser nå at forumet for det meste er befolket av fjortisser og folk uten respekt for andre.

Beklager så mye at jeg tok opp dette her. Var helt klart feil sted. Er ikke mange her som er voksne. Og nei, dere ser meg nok ikke igjen heller, fordi jeg menger meg ikke med folk uten respekt for andre.



Anonymous poster hash: d3d83...372
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til TS. Jeg vet alt om sykdom, angst, depresjoner og slike ting. Dessverre tror mange at det kun er drittpreik og dårlige unnskyldninger. Men slik er det ikke.

Jeg håper du og utleier kan komme til en enighet dere begge kan leve med. Han burde iallefall være villig til å gi noe erstatning for tapet han har medført for deg. Skjønner jo godt at du sliter med dette.

Anonymous poster hash: d3d83...372

Er ikke du TS da?

Anonymous poster hash: 741ae...b09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva står det i avtalen mellom deg og lagereier om disse tilfellene? Kan ikke se at du har sagt noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke du TS da?

Anonymous poster hash: 741ae...b09

Det innlegget er skrevet av TS til TS. :fnise:

Anonymous poster hash: 0cdd6...f90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok dere to som er trollene her i gården, ikke jeg. Dere er noen forbanna nisser. Har sagt det før at jeg ikke eier interesse av å skrive om meg selv i tredje person. Hva er det godt for egentlig? Har da bedre ting å gjøre.

Glitnir: Utkastelsesklausulen i kontrakten lyder som følger:

"Blir leie eller avtalte tilleggsytelser ikke betalt innen 14 dager etter at leietaker har mottatt varsel ved særlig tvangsgrunnlag, lfr. tvangsfullbyrdelsesloven paragraf 4-18, vedtar leietaker at tvangsfravikelse kan kreves i medhold av tvangsfullbyrdelsesloven paragraf 13-2. 3 ledd (a). Der samme gjelder når den avtalte leietid er utløpt.

Leietakeren kan ikke sette frem motkrav på utleieren med mindre motkravet er erkjent av utleier eller er rettskraftig avgjort ved dom eller forlik. Flytter ikke leietakeren når leietiden er ute, kan han likeledes kastes ut uten søksmål etter paragraf 13-2 i tvagsfullbyrdelsesloven. En leietaker som flytter etter utkastelse eller etter krav fra utleier på grunn av misligholdelse, plikter å betale leie for den tid som er igjen av leietiden med fradrag av det som utleieren får inn ved ny utleie. Leietakeren må også betale de omkostninger som utkastelsen, søksmål og ryddiggjøring av de leide lokalene i tilfelle fører med seg.

Så ergo er han også nødt til å gå gjennom vanlige kanaler for å kunne kaste ut folk. For ikke å snakke om at han må sende regning og purring, som ikke er blitt gjort på noen som helst måte.

Dessuten må han også bevise at jeg har mottatt noe slikt, og vise til at dette er blitt mottatt med rekommandert brev (som er helt vanlig i slike saker, ellers har han null bevis for at jeg har ignorert han).

Eller er jeg helt på jordet?



Anonymous poster hash: d3d83...372
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Din trolling til tross, vil du ha litt bedre og mer juridiske svar bør du poste spørsmålet ditt på jussforumet på diskusjon.no. Her svarer folk bare ut ifra hva de mener, ikke hva som er rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...