Gå til innhold

Når kan man teste positivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange dager etter samleie man kan ta en graviditetstest og være sikker på resultatet?

Jeg lider mest sannsynlig av PCO, da min mor har dette og jeg sliter med svært uregelmessig og sjelden menstruasjon. Derfor blir det vanskelig for meg å regne ut eggløsning og ellers vite når neste mens kommer.

Vi har ikke spesielt prøvd på å få barn, men vi ønsker oss dette. Den siste uka har jeg hatt mange svake graviditetstegn, og jeg har virkelig begynt å håpe. Selv om det mest sannsynlig bare er tegn jeg innbiller meg... Tok en test i dag, som dessverre viste seg å være negativt. Antar det er rundt 12-14 dager siden samleie.

Som sagt så lurer jeg på når jeg kan ta en graviditetstest og være sikker på resultatet?

Anonymous poster hash: 4a81d...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste kan være sikker rundt 14 dager etter. Men noen får sent positive tester.

Anonymous poster hash: 777b8...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Noen kan få positiv test få dager før menstruasjon, men det er jo egentlig bare å smøre seg med tålmodighet å vente til dagen man forventer mens, eller til den er forsinket. Man blir jo ikke mindre gravid bare fordi man tester seg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kan være sikker rundt 14 dager etter. Men noen får sent positive tester.Anonymous poster hash: 777b8...c34

Er det ikke 14 dager etter eggløsning? Som sagt så vet ikke jeg når jeg har eggløsning...

Noen kan få positiv test få dager før menstruasjon, men det er jo egentlig bare å smøre seg med tålmodighet å vente til dagen man forventer mens, eller til den er forsinket. Man blir jo ikke mindre gravid bare fordi man tester seg senere.

Som jeg nevnte har jeg svært uregelmessig og sjelden menstruasjon, dermed blir det litt vanskelig for meg å vite dette...

Jeg lurer på om det er noe poeng i å fortsette å håpe og ta en ny test senere, eller om jeg bare skal legge det bak meg.

Anonymous poster hash: 4a81d...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Som jeg nevnte har jeg svært uregelmessig og sjelden menstruasjon, dermed blir det litt vanskelig for meg å vite dette...

Jeg lurer på om det er noe poeng i å fortsette å håpe og ta en ny test senere, eller om jeg bare skal legge det bak meg.

Anonymous poster hash: 4a81d...4fa

Du kan vel godt ta en ny test senere, og bare fortsette med å ha ubeskyttet samleie i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er 14 dager etter eggløsning. Men hvis du hadde samleie så må man ha el for å bli gravid. Så hadde du samleie og el var rundt den tiden kan du være gravid. For å finne ut det så må du vente ca 14 dage etter samleie.

Anonymous poster hash: 777b8...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 dager etter samleie skal en test kunne vise riktig svar.

Anonymous poster hash: 93a81...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...