Blod Skrevet 6. november 2015 #61 Skrevet 6. november 2015 Husk at også planter har følelser.da burde du ihvertfall bli veganer. Flere planter lider for å fore opp kjøtt, så færre planter lider om du bare spiser vegansk! 😊 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #62 Skrevet 6. november 2015 Not a cat in hell's chance. Spiste lite kjøtt en stund, kun litt kylling. Endte opp syk med bl.a. B12-mangel og har aldri vært mer sulten i mitt liv. Komme aldri til å slutte med kjøtt igjen, men å ha en kjøttfri dag i uka kan jeg godt være med på.Veganere er stort sett spik spenna gærne også. Her har vi et godt eksempel på skrudde meninger:da burde du ihvertfall bli veganer. Flere planter lider for å fore opp kjøtt, så færre planter lider om du bare spiser vegansk! 😊 Anonymkode: bb2dd...055 2
Blod Skrevet 6. november 2015 #63 Skrevet 6. november 2015 Not a cat in hell's chance. Spiste lite kjøtt en stund, kun litt kylling. Endte opp syk med bl.a. B12-mangel og har aldri vært mer sulten i mitt liv. Komme aldri til å slutte med kjøtt igjen, men å ha en kjøttfri dag i uka kan jeg godt være med på.Veganere er stort sett spik spenna gærne også. Her har vi et godt eksempel på skrudde meninger: Anonymkode: bb2dd...055hahaha, og det tok du seriøst? Når noen kommer med dumme kommentarer får de tåle dumme svar. Dette var jo et svar til en kommentar på at planter har følelser. Er jo bare kjøttetere som kommer med denne kommentaren, og selv om bare de bryr seg om plantemelk følelser ønsker de jo ikke å gjøre noe med det. Så ja. 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. november 2015 #64 Skrevet 6. november 2015 Nei. Jeg spiser kjøtt kun et par ganger i måneden, og det kommer fra slakteren. Kjøtt i butikk kjøper jeg bare om jeg ikke har andre alternativ. Fisk spiser jeg gjerne, minst to ganger i uka, og da fortrinnsvis norsk fisk. Egg kjøper jeg helst fra Bondens Marked, om enn i min illusoriske tro om at hønene lever i beste velgående. Melkeprodukter bruker jeg i matlaging og til frokost/kveldsmat. Honning får jeg fra en birøkter i Brandenburg, og den er knallgo'. Jeg kjøper sjeldent økologiske produkter, men gjerne og helst regionalt og alt etter hva som er i sesong. I tillegg er jeg av den oppfatning at man burde bli bedre til å utnytte hele dyret ved slakting og matlaging, ikke bare premiestykkene som indrefilet. Lammetunge er nydelig, og haggis gjør meg yr.
frøkna Skrevet 6. november 2015 #65 Skrevet 6. november 2015 Jeg har ikke offisielt begjært meg selv vegetarianer enda foran venner og familie, men holdt meg unna kjøtt i 2-3 måneder nå. Skeia ut med fisk i form av sushi i ny og ne, men ønsker i utgangspunktet å slutte helt med alt av fisk og kjøtt. 1
Gjest Overrasket Skrevet 7. november 2015 #66 Skrevet 7. november 2015 (endret) Not a cat in hell's chance. Spiste lite kjøtt en stund, kun litt kylling. Endte opp syk med bl.a. B12-mangel og har aldri vært mer sulten i mitt liv. Komme aldri til å slutte med kjøtt igjen, men å ha en kjøttfri dag i uka kan jeg godt være med på.Veganere er stort sett spik spenna gærne også. Her har vi et godt eksempel på skrudde meninger: Anonymkode: bb2dd...055Den der var under beltestedet. Kommentaren du trakk frem var åpenbart en morsom post, ikke en seriøs en. Dessuten var den også korrekt, et vegetarisk kosthold fordrer mindre plantemengder enn et kjøttrikt kosthold. Som alltid veldig enig med @Lafemmemauvaise Endret 7. november 2015 av Overrasket
sommermor Skrevet 10. november 2015 #67 Skrevet 10. november 2015 Dessverre ikke. Jeg er usikker på hva jeg kan erstatte nøtter med som vegetarianer. Og siden jeg kryssreagerer på så mye frukt og grønnsaker,så blir det for tungvint.Men jeg har laget diverse middager med oppskrifter fra Veganmisjonen, de har vært utrolig gode.:)
Tvist Skrevet 11. november 2015 #68 Skrevet 11. november 2015 Dessverre ikke. Jeg er usikker på hva jeg kan erstatte nøtter med som vegetarianer. Og siden jeg kryssreagerer på så mye frukt og grønnsaker,så blir det for tungvint.Men jeg har laget diverse middager med oppskrifter fra Veganmisjonen, de har vært utrolig gode.:)Erstatte nøtter med? Du kan jo spise nøtter som vegetarianer.Eller... er du allergisk mot nøtter? Man må jo ikke spise nøtter, men noe linser/bønner er lurt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #69 Skrevet 12. november 2015 Jeg er lakto-ovo-vegetarianer, og har vært det i nesten 25 år. Ingen helseproblemer relatert til kostholdet. Anonymkode: b6060...46a
Gjest Belle âme Skrevet 12. november 2015 #70 Skrevet 12. november 2015 Eg har vært semi-vegetarianer ein lang stund no, rundt sommerferien/rett før tenker eg ☺️
sommermor Skrevet 13. november 2015 #71 Skrevet 13. november 2015 Erstatte nøtter med? Du kan jo spise nøtter som vegetarianer.Eller... er du allergisk mot nøtter? Man må jo ikke spise nøtter, men noe linser/bønner er lurt.Jeg reagerer på nøtter,blir tett i halsen og får litt pusteproblemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå