Gå til innhold

de som stadig er i forhold..ekte følelser? vs. oss single..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mange i min krets, som aldri har vært single siden de var barn. For det fleste jentene, har vert de som har funnet seg ny mann hver gang.
Jeg bare lurer på om alt dette er ekte forelskelse? de må da forelske seg veldig lett, og ha ekstremt lite kjærlighetssorg siden de alltid får den de liker? eller er det mulig de er avhengig av å ha en?
Jeg selv, er ganske kald, og blir veldig forelsket når jeg først blir det.. vanskelig for å vise følelser så jeg går forsiktig frem.er spent på han jeg liker nå. aldri hatt kjæreste, 24 år.



Anonymous poster hash: 850dc...570
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært ei som gikk fra forhold til forhold. Mamma sa det ville bli problematisk for han jeg ville ende opp med og at jeg ville gå lei av han. Vel, skal gifte meg til sommeren og fant til sist han jeg ønsket å være med, men fikk prøvd ut noen for å se hvem jeg passer best med.

Jente 25.

Anonymous poster hash: d110c...d1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går fra forhold til forhold er så usikre på seg selv at de ikke klarer å være alene. Og det blir jo slutt uansett mest sannsynlig så hva er vitsen? Bedre å være alene så har man mer kontroll :)



Anonymous poster hash: 485fd...9a2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kanskje ikke kresne nok da det kommer til hvem de forelsker seg i. Men vil vel tro alder har noe å si og. Fra jeg var 17-20, så var jeg i forhold hele tiden, var 3 forskjellige denne tiden, med maks en måned jeg var singel. Men det var jo fordi jeg var ung, og følelser kom og forsvant ganske fort. Mine krav til en kjæreste var jo ikke så store heller, jeg skulle jo ikke bli gammel med han. Det var heller tanken moro så lenge det varer.

For 6 år siden gikk jeg ut av et 10 år langt forhold. Da var jeg singel i litt over et år før jeg fikk ny. Vi var sammen i 2 år. Og nå har jeg vært singel i snart 3 år. Dette fordi jeg er veldig sær på personligheten til den jeg skal bli sammen med. Jeg vil jo ha en mann jeg kan bli gammel med. Og da må det være en mann jeg går veldig godt overens med, som har noen av de samme interesser og verdier. Er ikke så lett å finne en sånn mann. Og selv om jeg virkelig vil ha kjæreste, så vil jeg jo ha en bra. Ellers har jeg det jo faktisk bedre alene.



Anonymous poster hash: 9cc3a...a4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange i min krets, som aldri har vært single siden de var barn. For det fleste jentene, har vert de som har funnet seg ny mann hver gang.

Jeg bare lurer på om alt dette er ekte forelskelse? de må da forelske seg veldig lett, og ha ekstremt lite kjærlighetssorg siden de alltid får den de liker? eller er det mulig de er avhengig av å ha en?

Jeg selv, er ganske kald, og blir veldig forelsket når jeg først blir det.. vanskelig for å vise følelser så jeg går forsiktig frem.er spent på han jeg liker nå. aldri hatt kjæreste, 24 år.

Anonymous poster hash: 850dc...570

Har en storesøster som er slik som du beskriver; hun har ikke vært singel i mer enn noen uker siden hun var i ungdomsskolealder tror jeg. Den ene kjæresten fulgte den andre. Det var alltid hun som gjorde slutt på forholdende, og så gikk det veldig kort tid før hun hadde en ny kjæreste. Noen ganger sa hun at nå var hun lei gutter, nå skulle hun holde seg unna gutter i laaaaang tid (dvs. det ble vel ikke mer enn en måned eller to på det lengste, hehe).

For min søsters del så tror jeg hun var forelsket i dem alle, men kanskje ikke i like stor grad. Hun hadde et forhold som varte i fire år bl.a.. Det var en gutt som ble så knust da hun gjorde det slutt, at han byttet skole en annen var så sjalu at han faket et illebefinnende da hun snakket med en annen gutt, en annen ringte hjem til oss flere ganger per dag i en periode.

Tror kanskje det er en del av forklaringen på alle forholdene hennes: Hun var så pen og karismatisk at hun alltid hadde alternativer, det var alltid noen som ville ha henne.

Da hun var i begynnelsen av 20-årene, møtte hun imidlertid en ny mann og de har fått familie sammen og vært et par i 20 år. Så, å ha mange kjærester behøver ikke bety noe i forhold til hvordan man blir som voksen.

Anonymous poster hash: 4570b...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at slike ikke setter så høye krav. Hadde en slik venninne. Av kjærestene hennes var det ingen jeg selv kunne valgt. For at jeg skal få interesse for en mann som kjæreste så må det være noe spesielt ved han. Og jeg vil jo gjerne være utvalgt selv. Har ikke lyst å være en i rekken hos en som har hatt mange kjærester.



Anonymous poster hash: a5948...9ed
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de som hele tiden har kjærester er folk som ikke klarer seg så bra alene.

De må liksom ha en kjæreste for å føle seg vel.

Standarden mange av disse har er etter min mening ganske lav,og det blir det ene mislykkede forholdet etter det andre.Særlig tragisk blir det når barn er i bildet,og mamma stadig har ny kjæreste. Slikt er jo bevist å være skadelig for barn.



Anonymous poster hash: e6175...1cf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg tenker litt lavt om folk som er seriemonogame. Jenter jeg kjenner som er slik dater ofte nedover, har et sterkt behov for bekreftelse og takler ikke helt singellivet. En venninne av meg er slik og har t.o.m. sagt at det er tomt og leit å sove alene. Folk som trenger "påfyll" fra en partner hele tiden har som regel ikke mange interesser eller et velutviklet indre liv. Jeg tror heller ikke det er en god oppskrift for et lykkelig parforhold. Man skal velge en partner spesifikt fordi dette er den rette for deg, en person beriker livet ditt og er noen du kan stifte familie med og tilbringe livet med. Ikke fordi alternativet - singelliv - er uholdbart.

Et forhold setter begrensninger rent praktisk - ift. reise, flytte utenlands o.l. For ikke å snakke om at man har tatt seg selv av markedet og at mange negative opplevelser (hvilket brudd stort sett er) kan bety at man blir bitter og negativ med tiden. Selvsagt er et godt forhold verdt det, men man finner jo ikke den rette på hvert gatehjørne.



Anonymous poster hash: 19f60...78c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par slike seriemonogame jenter.

På facebook har de funnet den store kjærligheten opptil flere ganger i året. Gud vet hvor mange menn de har vært igjennom.

Jeg tror aldri at de vil finne noen.



Anonymous poster hash: ab041...772
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Jeg regner bare med at de som går fra forhold til forhold. Er mennesker som ikke er i stand til å være alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det komiske med sånne folk er at de alltid proklamerer hver gang det blir slutt at de eeeeeelsker å være single, og skal være singel LENGE. Og så går det en uke...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...