Gå til innhold

Vil det være lettere å få jobb som Siviløkonom enn master i Ledelse, Innovasjon- og Marked?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer økonomi og administrasjon for å bli Siviløkonom, men har oppdaget at fagene de har i Ledelse, innovasjon og marked er de type fagene jeg liker og grunnen til jeg valgte økonomi og administrasjon, bare at øk.adm har mattefag og mere tunge regnskapsfag enn LIM. Jeg tenkte da derfor at jeg kanskje bare burte velge LIM da for å slippe mattefagene, men onkelen min som er førsteamanuensis i Ledelse og psykologi ved BI sa at siden Ledelse, innovasjon og marked er et relativt nytt studie ved universitetet i Tromsø, er det får som har hørt om det og er klar over hvilken kompetanse en slik person innehar, slik at hvis en arbeidsgiver skulle velge å gi jobben til en siviløkonom eller en person med master i ledelse, innovasjon og marked - hadde han valgt siviløkonomen fordi siviløkonomen har samme kompetanse som den som har master i ledelse, innovasjon og marked + i tillegg matematikk og flere regnskapsfag som kan være nyttig for bedriften + at arbeidsgivern er mer klar over kompetansen en siviløkonom innehar.

Hva synes dere, vil det lønne seg for meg å fortsette på økonom- og administrasjon eller gå over til LIM?



Anonymous poster hash: d326f...8e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig: det er mye lettere å finne en ok jobb som økonom med matte og regnskapsfag på plass. Å studere ledelse er litt malplassert, for det gir deg ingen kompetanse folk er ute etter fra en nyutdannet, ledelse er noe man lærer i praksis når man har den fagspesifikke kunnskapen i bunn. Innovasjon og marked (hva nå markedsdelen går ut på) kan være fint, men er sørgelig lite verdt hvis du ikke samtidig har kompetansen til å sørge for at ideene er kommersielt (og derunder økonomisk) levedyktige.